Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is BluRay dood ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is BluRay dood ?

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Stel je voor, vijf Star Wars films op DVD en dan het slot, Return of the Jedi op BR.
    ff off topic:

in september komt de Star Wars-saga op Blu-ray...
    ^^

Must have... niet alleen opgepoetst beeld,maar ook een deel gedelete scenes !!

can't wait!
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

ik heb zelf ook een enorme collectie dvd's. Deze was ik ook niet van plan te vervangen. Maar het verschil met dvd is gewoon groot, de overstap verplicht u niet de moeizaam opgebouwde collectie te moeten vervangen. Maar met een Full HD tv dvd's kijken is echt zonde, dat is net zo zonde als de platte buis op analoog aansluiten.[/QUOTE

Een echte filmliefhebber gaat naar de bioscoop en het verschil met een bioscoop is nog veel groter: daar zijn de meeste films ook voor gemaakt.

Comment

Daar heb je gelijk in. Daar kan zelfs de blu ray niet tegenop. Maar als filmliefhebber wil ik de films die ik vaker wil zien wel in een zo hoog mogelijke kwaliteit bekijken. Als ik een dvd opzet nadat ik een mooie blu ray heb gezien, dan weet ik weer waarom ik voor blu ray heb gekozen.
        Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 23:47.

Comment

Behalve wanneer het deel uitmaakt van een "collectie". Ik herhaal het voorbeeld van Pixar : wanneer straks Cars 2 op DVD uitkomt (zal wel nog effe duren, maar goed) en ook op BR, dan zal ik sowieso de DVD kopen, ook al kost de BR evenveel, of zelfs een paar eurootjes minder.
          Volgens mij worden recente Pixar Blu-ray films enkel als combi-pack aangeboden. Dwz. Blu-Ray + DVD of zelfs Blu-ray + DVD + digitale kopie.
          En als Cars 2 uit is kun je wellicht een Cars/Cars 2 box set kopen wat toch mooier is voor een collectie dan twee aparte doosjes

De reden waarom prijzen in België veel hoger zijn dan in Nederland is het gebrek aan concurrentie (dat geldt niet enkel voor films, maar voor zowat alles).

De prijzen die ze in België vragen zijn meestal absurd hoog, alhoewel er stilaan verbetering in komt.
          Maar het loont voor Blu-Ray altijd de moeite om ook in andere landen online te zoeken.

Bv. Harry Potter:
          Free Record Shop: 27,5 euro per film
          bol.com (NL): 23 euro per film
          amazon.co.uk: 27,5 euro voor de box set met de eerste zes films

Die box set bevat een hele hoop gesproken talen waaronder Nederlands en Vlaams. Een extra voordeel van Blu-ray is nl. dat ze maar +/- 3x meer 'verbruikt' dan dezelfde film op DVD terwijl de capaciteit meer dan 5x groter is. Plaats genoeg dus
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

een andere aanrader is Play.com

ALien quadrilogy-box daar voor 37,5 euro, gratis verzonden...

Staat hier nog een 65 euro denk ik...
            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Ik heb een kennis die inmiddels aan zijn vijfde versie is van die Alien slachterij. Video,
              laserdisc, laserdisc special edition, DVD, Blu Ray.
              En als ik hem nu vraag wat de beste versie is?

Nog altijd die hij in de cinema gezien heeft.

Comment

wat collecties betreft, special editions en mooie doosjes interesseren me niet. Ik koop ook altijd single discs, extra's interesseren me niet (behalve alles wat met star trek te maken heeft). Onze cgi animatiefilms bekijken onze kinderen altijd in het engels om de taal te leren (ze kijken al genoeg piet piraat en mega mindy in nl) maar het is handig om ook een nl versie op de dvd te hebben voor als er eens vriendjes op bezoek komen.

In elk geval hou zie ik wel hoe br evolueert. Ik blijf voorlopig dvd kopen en misschien als ze eens een volledige serie of collectie op br verkopen (bv alle star trek films én series in één br-box voor 100 euro (tja ik ben een krent), dan misschien...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

In elk geval hou zie ik wel hoe br evolueert. Ik blijf voorlopig
                  dvd kopen en misschien als ze eens een volledige serie of collectie op br verkopen (bv alle
                  star trek films én series in één br-box voor 100 euro (tja ik ben een krent), dan
                  misschien...
                  Dus niet alleen een krent. Maar ook nog eens een onrealist. Bestaat dat?

Comment

Cinema is mooi, maar mooie films kijk ik met plezier vaker. En op mijn platte buis een dvd kijken is zo zonde joh. Geef het even, dan komt in Belgie ook de omslag. En als je de overstap niet wilt maken, in NL staan de dvd spelers tegen dumpprijzen. Kom gerust een keer langs. Vanaf 25 euro kun je die oude beestjes al "nieuw" kopen.

Last edited by Jordie7103; 12 februari 2011, 14:07.

Comment

Blu Ray springlevend:

Last edited by Jordie7103; 12 februari 2011, 14:28.

Comment

Dat is relatief, op een bluray kan +10x meer, normaal dat het ook duurder is, heb een pakje van 5 Sony BD-RE 25GB voor €17 en 1 Verbatim 50GB voor €11 van Ebay Japan, goedkoper dan hier en zeker de moeite qua capaciteit

Voor €94 kocht ik een LG Bluray Writer voor m'n pc (vorig jaar nog €200) dus betaalbaar geworden, en heb een LG Bluray homecinema waar ik alle schijven kan afspelen.
                        Ik kocht een Bluray systeem om de HD filmtjes van m'n dochter vast te leggen (pakt veel plaats in die HD Movies van een 5D MKII) en om eens aan de schoonouders te geven (vb 0-3j op een 50GB schijfje,...enz), de hogere beeldkwaliteit is zeker meegenomen bij de nieuwste films, Bluray is zeker niet dood, is nog maar geboren, het zijn de mensen die wat achterkomen.

Gewoon in Nero alles toevoegen en laten decoderen .mov, .mts hd bestanden samen met de niet-hd's en als één schijfje branden en je hebt al je memories mooi op 1 schijfje.
                        Veel (oudere) mensen werken nog met een oude CRT tv, maar in de rusthuizen zijn ze al aan het updaten
                        De Bluray komt er zeker door, maar nog even afwachten op de tragere kopers, dit is de hoogste kwaliteit op pakweg een 104cm LCD, nog scherper zou men niet meer kunnen waarnemen met het oog denk ik

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Een belangrijk punt is dat lege schijfjes voor eigen opnames enorm duur zijn in vergelijking met een DVD-R ... mocht dit wat gelijk komen, dan zou er veel meer Blu-Ray verkocht worden.
                        Last edited by CanonYouCan; 12 februari 2011, 19:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                          Dat is relatief, op een bluray kan +10x meer, normaal dat het ook duurder is, heb een pakje van 5 Sony BD-RE 25GB voor €17 en 1 Verbatim 50GB voor €11 van Ebay Japan, goedkoper dan hier en zeker de moeite qua capaciteit
                          Normaal is dat niet. Op een bluray kan ook veel meer dan een floppy disc, maar de verhouding is prijs is niet correct. Het is de wet van vraag en aanbod. Als er veel aanbod is daalt de prijs. Nu is er weinig vraag en weegt de produktiekost te zwaar door in de prijs. Vooral de vaste kosten dan. In het begin worden de prijzen natuurlijk ook hoog gehouden. Als de prijs van een bluray onder de dvd zakt is het gedaan met de dvd.

Je kan dat zien met oude geheugenlatjes. Die zijn nog beschikbaar, maar kosten vaak veel meer dan de mainstream modellen.

Opslag van data is een probleem, en niet goedkoop. Persoonlijk vind ik er bluray niet geschikt voor. Als je ziet hoe lang een dvd meegaat, dan kan je heel veel data verliezen met zo een bluray. Wat films betreft zou ik graag hebben dat ze dvd verdringen, liever vandaag dan morgen.

Comment

Als je het enorme kwaliteitsverschil ziet met de dvd, dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de blu ray groter is dan de dvd. Bij ons kun je honderden blu ray titels voor 10 euro per schijfje kopen, de blu ray spelers zijn ook voor een vriendelijk prijsje te koop. En ik vind het persoonlijk niet storend een laatste deel van mijn collectie in blu ray te hebben en de rest in dvd, mijn dvd's staan mooi naast mijn blu ray's op mijn schap en ik ben trots op mijn collectie. Kijk hier eens als je op zoek bent naar mooie blu ray titels voor weinig: http://www.freerecordshop.nl/collect...s-voor-10-euro

Comment

Daar kun je echt wel een paar leuke zaken doen.
                              Zoals de BBC docuserie Life (het soort beeldmateriaal dat je echt in Full HD moet zien).
                              In NL kost die evenveel als de DVD versie. In de Belgische filialen van FRS kost dezelfde box 50% meer (30 ipv. 20 euro )

Ik denk niet dat het lang zal duren voor alle Blu-Rays evenveel kosten als DVD's naarmate de schijffabrikanten hun productielijnen verleggen van DVD naar BD.
                              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Working...
                              X