Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is BluRay dood ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is BluRay dood ?

Ze zijn nog aan het reanimeren, want er zit nog wat geld in dat ouwe lijk.

Comment

merkbaar verschil qua geluid van dvd naar Blu-ray?

straf...

Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Ik zal pas BR-schijfjes kopen als de film die ik wil niet meer wordt gereleased op DVD óf wanneer de BR-versie goedkoper is dan de DVD. Normaal gezien is dit niet het geval, maar heb deze week, merkwaardig genoeg, een film gezien (Despicable Me) die op DVD 18 euro kostte, en op BR 16 euro. Ofwel een fout, ofwel willen ze BR nu écht pushen...
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Blu ray is big business, tijd dat ze in Belgie de consument niet zon poot uitdraaien.In Nederland krijg je blu ray spelers kado bij een nieuwe tv en is de blu ray in prijs prima te betalen. En wat betreft de kwaliteit, Blu ray is een stuk beter. Met een fatsoenlijke tv en een instap geluid setje is het verschil met de dvd direct merkbaar. Wat ik zo begrijp is dat technologie in Belgie gewoon onbetaalbaar is.

Voor leuke blue ray acties is amazon.com idd een topsite. Ik bestel zelf nog weleens op deze site:

En wie een blu ray speler voor een prikkie wil kopen:

Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 13:38.

Comment

BluRay-spelers zijn best betaalbaar in België ; heb er één gekocht van Sony voor 150 euro en er zijn er nog goedkoper.
            Maar in de winkel zijn de schijfjes nog te duur. Zelfs DVD's zijn soms nog veel te duur, gemiddeld 18 à 19 euro voor een nieuwe release, soms nog duurder.

Amazon is inderdaad interessant (maar dan UK, US loop je het risico invoertaksen te betalen). Ik weet niet hoe het zit met Free Record Shop in Nederland maar in België is FRS pokkeduur. Ik koop er nooit. Bij Fnac ook niet. Enkel Planet Saturn en Media Markt zijn te doen ofwel, zoals gezegd, Amazon (onlangs CD's gekocht, ongeveer 5 euro per stuk, bij FRS bv. kostten ze 12 euro).
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
              merkbaar verschil qua geluid van dvd naar Blu-ray?

straf...

Het geluid komt heel helder binnen, een beetje het bioscoop idee. Voorwaarde is natuurlijk dat je een goed geluid setje koopt, maar ook met een goedkoper setje is het verschil goed merkbaar.
              (zelf heb ik een setje gekocht van 240 afgeprijsd voor iets boven de 100 euro)
              Voor de Blu-ray is het True-HD geluid de standaard. Dit is kwalitatief beter dan de DTS of Dolby Surround 5.1. wat op DVD’s staat.
              Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 13:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jordie7103 Bekijk bericht
                Het geluid komt heel helder binnen, een beetje het bioscoop idee. Voorwaarde is natuurlijk
                dat je een geluid setje koopt, kleine 100 euro maar een mooie investering.
                Voor de Blu-ray is het True-HD geluid de standaard. Dit is kwalitatief beter dan de DTS of Dolby Surround 5.1. wat op DVD’s staat.
                True HD geluid met een setje van een kleine 100 euro ? Ben jij familie van Sinterklaas ?
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  BluRay-spelers zijn best betaalbaar in België ; heb er één gekocht van Sony voor 150 euro en er zijn er nog goedkoper.
                  Maar in de winkel zijn de schijfjes nog te duur. Zelfs DVD's zijn soms nog veel te duur, gemiddeld 18 à 19 euro voor een nieuwe release, soms nog duurder.

Amazon is inderdaad interessant (maar dan UK, US loop je het risico invoertaksen te betalen). Ik weet niet hoe het zit met Free Record Shop in Nederland maar in België is FRS pokkeduur. Ik koop er nooit. Bij Fnac ook niet. Enkel Planet Saturn en Media Markt zijn te doen ofwel, zoals gezegd, Amazon (onlangs CD's gekocht, ongeveer 5 euro per stuk, bij FRS bv. kostten ze 12 euro).
                  In NL heeft FRS door dat ze het niet meer van de fysieke winkels moeten hebben. De winkels zijn soort van game stores geworden en FRS is met de blu ray's op de website aan het stunten om te concurreren met andere internet aanbieders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    True HD geluid met een setje van een kleine 100 euro ? Ben jij familie van Sinterklaas ?
                    Setje van Panasonic, was in de aanbieding van 240 voor 129 bij de mediamarkt. Kom gerust een keer op de koffie, geluid zal u verbazen. En jaa NL is soms belachelijk goedkoop
                    En dit setje was uiteraard niet voor de True HD bedoeld, maar het verschil in geluid is toch overduidelijk met de DVD's.
                    Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 13:22.

Comment

En als je het goed wil doen, dan kun je ipv een speler beter gewoon een goede blu ray home cinema set kopen. Maar de vraag is, wat heb je ervoor over. Maar een losse speler is prima
                      te betalen en de blu ray's zijn op internet in ieder geval massaal te verkrijgen, de winkels lopen een beetje achter zoals gewoonlijk. Hoewel dat in NL dus merkbaar aan het veranderen is,
                      de Blu ray heeft hier eindelijk goed voeten aan de grond gekregen.
                      Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 14:03.

Comment

Setje van Panasonic, was in de aanbieding van 240 voor 129 bij de mediamarkt. Kom gerust een keer op de koffie, geluid zal u verbazen. En jaa NL is soms belachelijk goedkoop
                        Ik denk dat Kaneda wil zeggen dat je voor 100 euro zelfs nog geen deftige speaker hebt, laat staat een hele set.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Ik denk dat Kaneda wil zeggen dat je voor 100 euro zelfs nog geen deftige speaker hebt, laat staat een hele set.
                          Ik heb zoals gezegd een losse BR-speler gekocht van Sony voor 150 euro maar dat is hoofdzakelijk omdat dit type overal bewierookt werd omwille van z'n upscaling kwaliteiten voor DVD's.
                          Voor geluid koos ik voor een 2.1 systeem van Yamaha (YHT-S400 met ingebouwde subwoofer in de receiver en een aparte soundbar), dus nog geen echte surround en dat alleen kost al 500 euro.
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Je hebt gelijk dat je voor het bedrag dat ik noemde, geen super de luxe setje hebt. Ik noemde dit bedrag omdat ik zelfs met dit relatief goedkope setje, aanzienlijk kwaliteitsverschil kon merken. Maar het kan idd altijd beter. Wat ik jullie kan aanraden, is om een paar Pixar films op Blu Ray aan te schaffen, dat is pas genieten. Kleuren spatten van je scherm met Full HD tv.

Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 14:00.

Comment

Met dit soort cijfers lijkt het me meer voor de hand liggen dat de dvd het uiteindelijk niet zal overleven.

Deze trent lijkt te versnellen met het herstel van de consumentenmarkt na de kredietcrisis.

De dvd zal een grabbelton product worden, in steeds meer landen zal volgend jaar het omslagpunt worden bereikt voor de Blu Ray. Hoewel ik trots ben op mijn dvd collectie, zou ik mijn nieuwste aankopen voor geen goud op iets anders dan Blu Ray willen zien.
                              Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 14:10.

Comment

Met dit soort cijfers lijkt het me meer voor de hand liggen dat de dvd het uiteindelijk niet zal overleven.

Deze trent lijkt te versnellen met het herstel van de consumentenmarkt na de kredietcrisis.

De dvd zal een grabbelton product worden, in steeds meer landen zal volgend jaar het omslagpunt worden bereikt voor de Blu Ray. Hoewel ik trots ben op mijn dvd collectie, zou ik mijn nieuwste aankopen voor geen goud op iets anders dan Blu Ray willen zien.
                                Ben eens gaan kijken op de site van frs. 10 euro is inderdaad geen geld. Een animatiefilm is perfect als uithangbord voor de bluray techniek. Of je zeer oude films die je op dvd hebt nu op bluray moet gaan kopen durf ik te betwijfelen, maar voor 10 euro zou ik de nieuwe zeker niet laten liggen.

Comment

Working...
                                X