Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is BluRay dood ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is BluRay dood ?

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Ben eens gaan kijken op de site van frs. 10 euro is inderdaad geen geld. Een animatiefilm is perfect als uithangbord voor de bluray techniek. Of je zeer oude films die je op dvd hebt nu op bluray moet gaan kopen durf ik te betwijfelen, maar voor 10 euro zou ik de nieuwe zeker niet laten liggen.
    Heb een paar van die films op de Belgische site van FRS gezocht : 12,99 ipv 10 euro. Valt ook mee qua prijs, hoewel de "psychologische" grens overschreden is. En waarom eigenlijk 3 euro (30%) duurder in België ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Heb een paar van die films op de Belgische site van FRS gezocht : 12,99 ipv 10 euro. Valt ook mee qua prijs, hoewel de "psychologische" grens overschreden is. En waarom eigenlijk 3 euro (30%) duurder in België ?
      Om te beginnen al de BTW zeker, niet dat dit 30% uitmaakt van het verschil Ik heb me ook altijd al afgevraagd waarom alles hier veel duurder is. Je kan natuurlijk de kleinere afzetmarkt in rekening brengen. Hier moet je versies maken voor meerdere taalgebieden, met aangepast artwork. Dacht dat dit het voordeel was van Bluray, maar ik vermoed dat er ook andere trailers opstaan, oa. brein voor de copieerbeveiliging aldaar.

Comment

Ik heb me ook altijd al afgevraagd waarom alles hier veel duurder is.
        Eenzelfde nieuwe VW Golf zie ik in Belgenlandje aan € 19840 te koop, één land noordelijker aan € 22055. Verschil € 2215. Kan ik me al een goed geluidsetje voor kopen . Mét BR speler , dood of niet dood .
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
          Eenzelfde nieuwe VW Golf zie ik in Belgenlandje aan € 19840 te koop, één land noordelijker aan € 22055. Verschil € 2215. Kan ik me al een goed geluidsetje voor kopen . Mét BR speler , dood of niet dood .
          Ok ok ok, huizen zijn ook zeer goedkoop en nog wat andere, belangrijke, dingen, you win

Comment

Ok ok ok, huizen zijn ook zeer goedkoop...
            Waar? Waar? WAAR? WAAR?
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              Waar? Waar? WAAR? WAAR?
              hier

Comment

Daar heb je dan weer gelijk. Dan maar een mooie bak leasen, auto's zijn idd schreeuwend duur in NL . Wat betreft de filmliefhebbers op dit forum, ik begrijp de nostalgie naar de dvd wel, ik heb zelf ook een enorme collectie dvd's. Deze was ik ook niet van plan te vervangen. Maar het verschil met dvd is gewoon groot, de overstap verplicht u niet de moeizaam opgebouwde collectie te moeten vervangen. Maar met een Full HD tv dvd's kijken is echt zonde, dat is net zo zonde als de platte buis op analoog aansluiten.

Comment

T zou me verwonderen of je als leek t verschil gata horen tss t geluid van een dvd of een blu-ray als je het niet weet?
                  dus met de ogen dicht en enkel het geluid?
                  ben er bijna 100 % zeker van dat je t verschil niet hoort tss DTS en de True-HD
                  Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

- DVD en BR-disc zien er fysisch hetzelfde uit. (de klik in de hersenen komt dan ook niet)
                    Bij VHS vs. DVD was er wel een verschil in uitzicht.
                    - Niet iedereen heeft een 'platte TV' die al Full-HD is. Dan ga je het verschil niet merken tussen BR en DVD.
                    - Je kan tegenwoordig al heel veel films huren via je digibox (Telenet/ Belgacom/ ....)
                    als je ze dan éénmaal gezien hebt is het wel voldoende denk ik. Dus opslaan is overbodig (voor de meeste dan toch)
                    - Je kan je films ook wel betalend (legaal) downloaden en ergens op een mediaschijf zetten en zo op je tv afspelen

Is er nog nood aan BR? Alles evalueert zo snel dat mensen geen grote bedragen durven neertellen voor technologie.
                    Alles kost morgen (bij wijze van spreken) maar de helft en dan zit je met oude rommel.

dit is mij mening althans.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Daar heb je gelijk in. Maar elk jaar begeven meer van die oude beestjes het. De trent blijft dat mensen met een nieuwe platte televisie de overstap maken naar Blu Ray. Het aanbod stijgt en zoals eerder in dit forum is besproken, de prijs daalt. De spelers en de schijfjes zijn prima te betalen, ik geloof niet dat dit nog een drempel is. Ik betaal gemiddeld 10 euro voor zon Blu Ray. Daarom was ik redelijk verbaasd dat deze omslag in Belgie nog wat minder snel gaat. Maar de prijzen van de Blu Ray's schijnen in Belgie toch nog wat aan de hoge kant te zijn. En noodzaak, tja, het is maar waar je genoegen mee neemt. Het is gewoon veel mooier beeld, maar wat je zegt, blu ray spelertje het beste pas kopen bij de aanschaf van zon mooi plat scherm.

Amuzzi is your online and offline Geek Shop in Belgium. You will find here a large range of collectibles and merchandise thanks to our 30 year movie & serie expertise. Your one-stop shop to expand your figures & statues with official brands like Funko, McFarlane, Sideshow, Iron Studios & The Noble Collection.
                      Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 20:12.

Comment

Ik heb m'n BR-speler niet gekocht voor BR's, maar voor de goeie upscaling van DVD's. Geloof me, er is upscaling en er is upscaling.
                        M'n schoonvader heeft een Sony DVD-recorder met hard disc (nog van voor de digitale TV). Dit toestel heeft ook 1080p upsampling via HDMI. Ondertussen heeft hij ook een Bose 3-2-1 systeem gekocht (grote hype als je 't mij vraagt). Die heeft een ingebouwde DVD-speler en biedt ook 1080p upsampling van DVD's. Beiden zijn aangesloten op een Full HD Sony flatscreen.
                        Het verschil tussen de Sony en de Bose is groot. Op de Sony zien de meeste DVD's er gelikt uit (je moet er natuurlijk geen BR naast zetten, maar kom, je moet al een muggezifter zijn om te klagen). Draai dezelfde DVD op de Bose en je vraagt je meteen af waarom je je oude CRT hebt weggedaan...
                        Ook is er het feit van collecties : wij hebben bv. alles van Pixar en aanverwanten (Dreamworks, Fox animation, noem maar op) op DVD. De laatste die we gekocht hebben was Toy Story 3. Nu komt Cars 2 eraan. Neem nu dat ik Cars 2 op BR koop. Dan sta ik daar met alles van Pixar op DVD en één film op BR. Dan ga ik gek worden indien ik niet ook de rest van de collectie op BR koop. Maar dat kost veel centen. En ik heb andere prioriteiten. Dus ga ik Cars 2 op DVD kopen. Tenzij, zoals ik al eerder zei, ze Cars 2 niet meer uitbrengen op DVD. Maar ik denk dat het nooit zover zal komen.

Ik denk dat BR het nog moelijk gaat krijgen. De evolutie is streaming of digitale downloads. Is zo gegaan met muziek en met film gaat het dezelfde weg op. Enkel de bandbreedte is overal nog niet voldoende (noch betaalbaar) om volledig van fysieke dragers af te stappen. Maar ik denk dat die tijd wel heel dichtbij is. Ook op computer is het zo. Ik heb al meer dan een jaar geen CD's of DVD's meer gebrand in mijn mac, laat staan dat ik een programma heb geïnstalleerd via CD of DVD.
                        Je hoeft om films te huren ook niet meer de deur uit : via Telenet of Belgacom en nu ook bv. via Philips Net TV (in samenwerking met videoland) kan je met een druk op de knop films huren. Geen fysieke dragers meer en de kwaliteit is misschien minder goed dan BR maar toch beter dan DVD (alleen pixelpeepers zullen er problemen mee hebben dat het geen echte full HD is, de rest zal er niet wakker van liggen).

Ik ga ook nog liever naar de winkel om CD's of DVD's te kopen, maar ergens denk ik dat DVD op consumentenvlak de laatste wijdverspreide fysieke drager van film zal zijn.
                        Denk ik, hè.

Weet je wat goed zou zijn ? Dat je voor 1 euro een bestaande film op DVD kan inruilen voor een BR-versie. Dát zou pas BR lanceren !
                        Last edited by Kaneda; 11 februari 2011, 20:49.
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Absoluut, de toekomst is streaming of digitale downloads, maar de resterende markt zal Blu Ray worden. Feit blijft dat de kwaliteit nu eenmaal beter is, dus ook al zal de markt voor de schijfjes verkleinen, dat wil niet zeggen dat er geen behoefte is aan een kwaliteitsslag. De dvd kwaliteit is nu eenmaal niet voldoende voor de nieuwe generatie tv's. Geef het de tijd, in NL, GB en de VS bijvoorbeeld is de omslag volop gaande, Belgie zal uiteindelijk ook wel volgen. Hier krijg je de BR spelers kado bij aanschaf van een nieuwe tv en zijn de blu ray's niet veel duurder dan een dvd'tje.
                          Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 20:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jordie7103 Bekijk bericht
                            Absoluut, de toekomst is streaming of digitale downloads, maar de resterende markt zal Blu Ray worden. Feit blijft dat de kwaliteit nu eenmaal beter is, dus ook al zal de markt voor de schijfjes verkleinen, dat wil niet zeggen dat er geen behoefte is aan een kwaliteitsslag. De dvd kwaliteit is nu eenmaal niet voldoende voor de nieuwe generatie tv's. Geef het de tijd, in NL, GB en de VS bijvoorbeeld is de omslag volop gaande, Belgie zal uiteindelijk ook wel volgen. Hier krijg je de BR spelers kado bij aanschaf van een nieuwe tv en zijn de blu ray's niet veel duurder dan een dvd'tje.
                            Je hebt zeker een punt, maar ik ga geen BR-schijfjes beginnen kopen tenzij ofwel de DVD niet meer wordt uitgebracht, of wanneer de BR-versie merkelijk goedkoper is dan de DVD.
                            Behalve wanneer het deel uitmaakt van een "collectie". Ik herhaal het voorbeeld van Pixar : wanneer straks Cars 2 op DVD uitkomt (zal wel nog effe duren, maar goed) en ook op BR, dan zal ik sowieso de DVD kopen, ook al kost de BR evenveel, of zelfs een paar eurootjes minder. Verklaar me gek, maar ik denk niet dat ik alleen ben met deze denkwijze. Stel je voor, vijf Star Wars films op DVD en dan het slot, Return of the Jedi op BR.
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Toch is in veel landen de omslag wel gemaakt. Ze kijken je in NL raar aan als je nog naar een dvd speler vraagt. Prijstechnisch zit het bij ons wel goed.
                              Last edited by Jordie7103; 11 februari 2011, 23:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jordie7103 Bekijk bericht
                                Toch is in veel landen de omslag wel gemaakt. Ze kijken je in NL raar aan als je nog naar
                                een dvd speler vraagt. Prijstechnisch zit het bij ons wel goed.
                                We gaan regelmatig eens naar Middelburg. Daar is ook een Media Markt. Als ik er nog eens ben, zal ik eens de test doen en naar een DVD-speler vragen
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X