Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaak worden dezelfde vragen gesteld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

    Hier misschien nog een andere reden waarom er zo vaak dezelfde vragen terugkomen:
    Toen ik hier een goed half jaar geleden mij aanmeldde om advies in te winnen over reflex camera's en welke ik best aankocht, was dat de eerste keer in mijn leven dat ik iets op een forum ging vragen.

    Ik heb toen ook domweg een topic gestart en het gevraagd, omdat ik niet wist van zoekfuncties e.d. De meeste mensen die die vragen stellen zijn ook nieuw hier en melden zich aan om die vraag te stellen. Wat voor de een vanzelfsprekend is (zoekfunctie gebruiken) is voor de ander totaal onbekend...

    Net zoals velen dacht ik toen ook dat mijn vraag uniek was, maar intussen weet ik ook dat ik er een van de zovelen was die de vraag 'welke camera kopen?' gesteld heeft

    Yannick

    Comment


    • #17
      Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Hier misschien nog een andere reden waarom er zo vaak dezelfde vragen terugkomen:.......
      ...........
      Wat voor de een vanzelfsprekend is (zoekfunctie gebruiken) is voor de ander totaal onbekend...
      OK..maar bij het inschrijven op BD kan je dit toch bijna niet over het hoofd zien:

      1.9. Ik zoek ‘iets’ op het forum...

      Het archief van BD bevat een schat aan informatie, zo veel zelfs dat je wel uren geboeid bezig kan blijven met één onderdeel. De zoekfunctie (die je rechts bovenaan je scherm onder de knop ‘Zoeken’ of ‘Search’ vindt) geeft je de snelste toegang tot specifieke informatie.

      Even gebruik maken van deze functie heeft het enorme voordeel dat je vaak onmiddellijk geholpen bent. Een kleine moeite die direct en overvloedig beloond wordt!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Hebben mensen jou geholpen m.b.t. de foto's of vragen, wees dan zo attent en netjes om te laten blijken dat je dat waardeert. Bedank ze voor de genomen tijd en moeite en ga in op vragen van hun kant.
        grt,bouk.
        "Iedere TS sluit bijgevolg best zijn of haar eigen topic af met een dankwoord". Mag ik het zo stellen?

        Mvg
        Gaston

        Comment


        • #19
          Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Ja maar wat is het nu ? Help
          Is de macrolens van nikon (60mm) nu scherper of toch maar de tamron (90mm) ?. Kan ik zo'n een lens dan ook voor portretten gebruiken.
          en hoe zit met voorzetlenzen ? Die van Canon zijn wel goedkoper dan die van Nikon.
          Nerdi
          PS. Moet ik een uv filter mee bestellen om mijn lens te beschermen ?
          PPS. Ook nog: Waarom heet een macrolens bij nikon eigenlijk micro ?
          Eigenlijk ben je toch beter dat je deze vraag eens terug stelt bij "Objectieven"
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #20
            Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            OK..maar bij het inschrijven op BD kan je dit toch bijna niet over het hoofd zien:

            1.9. Ik zoek ‘iets’ op het forum...
            Feit, maar ik denk dat er veel mensen dit niet eens lezen, en eerst posten, en achteraf eens gaan kijken bij de forumregels e.d.

            Yannick

            Comment


            • #21
              Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Dat is op elk forum zo ... ongeacht vorm of inhoud.

              Mensen lezen vrijwel NOOIT wat iemand anders geschreven heeft laat staan dat ze al een archief raadplegen ... ze zijn enkel bezig met HUN probleem en denken dat hun probleem absoluut uniek is .. vandaar ... meestal staat de oplossing al n-tig keer in het archief
              Klopt, dit zie je op heel veel fora, doch sommige fora doen daar iets aan door bijvoorbeeld
              veel voorkomende vragen in een sticky verzamel thread te plaatsen.

              Ik lees zeer zeker wat anderen schrijven, op sommige onderwerpen ben ik zelfs geabonneerd, zodra daar een nieuwe bijdrage wordt geleverd krijg ik automatisch
              een e-mail toegestuurd.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #22
                Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                Eigenlijk ben je toch beter dat je deze vraag eens terug stelt bij "Objectieven"

                ah. wist ik niet. Ik ben nieuw hier en weet niks van forums (of fotografie). Wat doe ik verkeerd ?

                Nerdi

                Google WAS my friend. The dog ate it.
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #23
                  Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  OK..maar bij het inschrijven op BD kan je dit toch bijna niet over het hoofd zien:

                  1.9. Ik zoek ‘iets’ op het forum...

                  Het archief van BD bevat een schat aan informatie, zo veel zelfs dat je wel uren geboeid bezig kan blijven met één onderdeel. De zoekfunctie (die je rechts bovenaan je scherm onder de knop ‘Zoeken’ of ‘Search’ vindt) geeft je de snelste toegang tot specifieke informatie.

                  Even gebruik maken van deze functie heeft het enorme voordeel dat je vaak onmiddellijk geholpen bent. Een kleine moeite die direct en overvloedig beloond wordt!
                  grt,bouk.
                  Denk jij dat iedereen dat leest bij inschrijven. Ik heb het alvast nooit gedaan. Gelukkig was Bouk er om ons af en toe op de regeltjes te wijzen

                  Alle gekheid op een stokje, ik denk dat er
                  1. mensen zijn die denken dat zij de enigen zijn met het probleem
                  2. mensen zijn die te lui zijn om de zoekfunctie te gebruiken
                  3. mensen zijn die eigenlijk niet weten hoe ze een zoekfunctie GOED moeten gebruiken (het klinkt misschien stom, maar dit is toch wel een kunst op zich om de juiste zoektermen te gebruiken om jouw specifiek probleem opgelost te zien,
                  er worden mensen veel betaald om te 'zoeken' op internet en in databanken, dus hoe kunnen we dan verwachten dat de doodgewone forumganger via de zoekfunctie het antwoord op zijn probleem vindt....)
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                    alhier
                    en
                    alhier
                    Ik zal mij er ook wel eens aan bezondigd hebben zeker.....
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                      Oorspronkelijk geplaatst door bankier Bekijk bericht
                      Na wat zoeken op dit forum vond ik oplossingen voor veel vragen die hier gesteld worden maar telkens wordt een nieuwe discussie geopend.
                      Waarom open je dan zelf een nieuwe discussie ?
                      Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                        Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                        Waarom open je dan zelf een nieuwe discussie ?
                        http://forum.belgiumdigital.com/f59/...um-329470.html
                        ......een terechte opmerking en een goede tip.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                          Het lijkt mij alsof vaak dezelfde personen onder een andere naam terugkomen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                            Omdat je op zo'n groot, druk en informatief forum anders toch niet interactief kan zijn? Als beginner hier valt niet zo veel te vragen/zeggen, gezien alles al op het forum staat, ergens .
                            Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                              Ach op zowat elk forum dat ik kom bestaat dat probleem en ik denk dat je daar niets aan veranderen kan.
                              Je moet ook eens bedenken dat je als beginner op een forum komt men veel eer direct je vraag stelt dan dat ze gaan zoeken wat er al over te vinden is.
                              Mij maakt het niet veel uit als ze dat doen, als ik ergens iets weet staan verwijs ik hun gewoon door naar waar het staat en eens ze een tijdje op het forum zitten gaan ze uit zichzelf wel meer opzoeken.
                              Ik kom op een forum waar iemand op zit en die ergert zich daar heel fel aan dat ze niet eerst zoeken, zijn reacties hebben dan ook al vele forumgangers verjaagd die ook niet meer te spreken zijn over dat forum (heel het forum is klote omdat er ene op zit die zich ergert das ook niet gezond hoor)
                              80% van wat je zoekt staat al op forums maar als iedereen gaat zoeken inplaats van een topic te openen dan word het ook saai denk ik zo.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                                IMHO zijn internet gebruikers gewoon "slecht opgevoed"

                                De algemene idee (en de vragen die ik daaromtrent al kreeg) is zo van "haha .. nu heb ik Internet" en daar ga ik nu al mijn vragen eens gaan dumpen zie!! .. en dan liefst nog in een paar forums tegelijk ...

                                (OT ... iemand zei mij ooit eens, toen hij zware problemen had met zijn auto, "wacht maar eens jong ik ga dat allemaal 'op het internet' gooien" .. niet echt geremd door de kennis van waar en hoe )

                                De "heropvoeding" zou moeten zijn .. put eerst, op eigen initiatief, alle beschikbare bronnen uit (google, archieven, tech artikels etc) en kom dan met de dingen die je niet begrijpt of waar je verduidelijking over wil, of wat je niet gevonden hebt naar een forum ... dat zou pas wat zijn ... enkel OT antwoorden en een waanzinnig goede signaal/ruis verhouding in de topics
                                ik zie het niet gebeuren ...

                                Comment

                                Working...
                                X