Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaak worden dezelfde vragen gesteld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vaak worden dezelfde vragen gesteld

    Ik lees nu al een tijdje dit forum en moet vaststellen dat er een massa topics geopend worden met steeds (bijna) dezelfde vragen.
    Forumleden die op reis gaan en info vragen welke lens, welke camera. Het enige verschil is het land waar naar gereisd wordt; de inhoud van de vragen is steeds hetzelfde.
    Andere vragen welke lens moet ik kopen. Welk toestel moet ik kopen voor voetbal, voor ruitersport, voor volleyball.
    Na wat zoeken op dit forum vond ik oplossingen voor veel vragen die hier gesteld worden maar telkens wordt een nieuwe discussie geopend.
    Gewoon een vraagje : Is er nog een andere forumlid of lezer van dit gedacht?

    Mvg

    Gaston
    Last edited by bankier; 6 januari 2011, 12:33.

  • #2
    Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

    Deze vraag werd al dikwijls gesteld .



    Maar je hebt natuurlijk gelijk!
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

      Dat is op elk forum zo ... ongeacht vorm of inhoud.

      Mensen lezen vrijwel NOOIT wat iemand anders geschreven heeft laat staan dat ze al een archief raadplegen ... ze zijn enkel bezig met HUN probleem en denken dat hun probleem absoluut uniek is .. vandaar ... meestal staat de oplossing al n-tig keer in het archief
      Op usenet las ik destijds op één en dezelfde bladzijde 4x dezelfde vraag (en in één geval stonden 2 vragen net boven mekaar en het antwoord stond er vlak onder ...!!) en de antwoorden stonden er trouwens 3x bij ...

      Comment


      • #4
        Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

        Ik heb dat ook gemerkt den ene gaat naar Parijs den andere naar Londen en steeds word er een discusie opgestart maar ja het is een forum waar iedereen vragen kan stellen en beantwoorden, dit zal je nooit uit kunnen sluiten denk ik.
        Nu zullen er ook zijn die zeggen gebruik meer de zoekfunctie maar dan krijg je dikwijls zoveel informatie dat je uren nodig hebt om de topics door te lezen, dus voor velen is het een stuk makkelijker van gewoon de vraag te stellen dan zelf ergens antwoorden te gaan zoeken.
        Misschien zou een topic met tips helpen met onderwerpen in zoals ik ga naar ******* wat kan ik best meenemen enz.
        Ik ga naar een vliegmeting wat heb ik daar nodig enz.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

          Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
          Deze vraag werd al dikwijls gesteld .



          Maar je hebt natuurlijk gelijk!
          We zijn inderdaad zelf al bezig met te herhalen haha.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

            't Is niet enkel de zoekfunctie die men dikwijls weigert te gebruiken maar ik las vandaag al 3 draadjes waarin een vraag werd gesteld die in het topic zelf ietsje hoger haar antwoord al had gekregen.
            Je kan dat natuurlijk nooit voorkomen en dus ga ik er me niet (meer) aan ergeren.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

            Comment


            • #7
              Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

              Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              't Is niet enkel de zoekfunctie die men dikwijls weigert te gebruiken maar ik las vandaag al 3 draadjes waarin een vraag werd gesteld die in het topic zelf ietsje hoger haar antwoord al had gekregen.
              Je kan dat natuurlijk nooit voorkomen en dus ga ik er me niet (meer) aan ergeren.
              Volkomen gelijk je ziet dat dikwijls genoeg dat er drie rijtjes lager al de zelfde vraag gesteld word en dat ze toch een nieuw topic starten.
              Ik maak me er ook niet druk meer in hoor maar sommige mensen zijn toch wel erg kortzichtig.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                Als je dat merkt, antwoord dan met een linkje naar het andere topic.

                Comment


                • #9
                  Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                  Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                  Als je dat merkt, antwoord dan met een linkje naar het andere topic.
                  Ja dat doe ik gewoonlijk ook, dikwijls weet ik dingen staan waarover iets gevraagd word en dan geef ik de link gewoon door.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                    Ja maar wat is het nu ? Help
                    Is de macrolens van nikon (60mm) nu scherper of toch maar de tamron (90mm) ?. Kan ik zo'n een lens dan ook voor portretten gebruiken.
                    en hoe zit met voorzetlenzen ? Die van Canon zijn wel goedkoper dan die van Nikon.
                    Nerdi
                    PS. Moet ik een uv filter mee bestellen om mijn lens te beschermen ?
                    PPS. Ook nog: Waarom heet een macrolens bij nikon eigenlijk micro ?
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                      Als je dat merkt, antwoord dan met een linkje naar het andere topic.
                      Zolang er forumleden zijn die blijven antwoorden zal dit geen resultaat hebben Lut.
                      Ik heb het hier over vragen waarvan je zeker weet dat deze al gesteld zijn en slechts op merk of land verschillen.
                      Mvg

                      Gaston

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                        ach.....er zijn er ook die een vraag stellen...van meerdere een antwoord krijgen, maar die je niet meer terug ziet in hun zelf gestarte topic:

                        Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          ach.....er zijn er ook die een vraag stellen...van meerdere een antwoord krijgen, maar die je niet meer terug ziet in hun zelf gestarte topic:

                          Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                          grt,bouk.
                          Bouk, de vraag is gesteld, antwoorden zijn gegeven. Zo kan je blijven terugkomen in een topic.
                          Mvg
                          Gaston

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                            Oorspronkelijk geplaatst door bankier Bekijk bericht
                            Bouk, de vraag is gesteld, antwoorden zijn gegeven. Zo kan je blijven terugkomen in een topic.
                            3.10. Kritiek, omgang en nettiquette

                            Ook al zit je alleen achter het beeldscherm, aan de andere kant van de lijn bevinden zich wel degelijk mensen, met echte gevoelens en emoties.


                            Hebben mensen jou geholpen m.b.t. de foto's of vragen, wees dan zo attent en netjes om te laten blijken dat je dat waardeert. Bedank ze voor de genomen tijd en moeite en ga in op vragen van hun kant.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vaak worden dezelfde vragen gesteld

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Hebben mensen jou geholpen m.b.t. de foto's of vragen, wees dan zo attent en netjes om te laten blijken dat je dat waardeert. Bedank ze voor de genomen tijd en moeite en ga in op vragen van hun kant.
                              grt,bouk.
                              Hiermee ben ik het volkomen eens, maar het zal wel steeds zo blijven vrees ik.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                              Comment

                              Working...
                              X