Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk een mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: A

    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Je moet bvb maar eens een backslash proberen te reproduceren, want die staat er niet op. En het kan gebeuren dat je die af en toe eens nodig hebt. Dan is het natuurlijk googelen geblazen om aan een oplossing te geraken. Zeeeer veel tijdverlies dus, maar men zegt mij dat na de gewenningsperiode je niet meer terug wil. Ik ben benieuwd.....
    Lees eerst eens de online instructies...
    Alle tekens zitten er in , maar zijn niet op de toetsen gedrukt en ze zijn zelfs heel eenvoudig te kiezen... shift + alt en dan op de andere schuine streep... logisch toch ?
    En inderdaad , bij mij heeft dat een paar jaar geleden ook een tijdje geduurd hoor, maar eens je het gewend bent .... Man man , er moet iets ergs met de Mac gebeuren eer ik definitief terug naar Win ga...
    Last edited by Peter EOS-500D; 3 januari 2011, 22:55.
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #32
      Re: A

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
      Lees eerst eens de online instructies...
      Alle tekens zitten er in , maar zijn niet op de toetsen gedrukt en ze zijn zelfs heel eenvoudig te kiezen... shift + alt en dan op de andere schuine streep... logisch toch ?
      En inderdaad , bij mij heeft dat een paar jaar geleden ook een tijdje geduurd hoor, maar eens je het gewend bent .... Man man , er moet iets ergs met de Mac gebeuren eer ik definitief terug naar Win ga...
      Inderdaad, had al die tekens gevonden, maar het blijft toch wat omslachtiger dan met Windows. Voor het gemak laat ik voorlopig het keyboard op mijn scherm staan. Als ik dan de shift/alt/cmd toets indruk zie ik wel wat er gebeurt.
      Nog een tekortje bvb... Persoonlijk schrijf ik nogal veel in het Spaans. In Word onder windows kan je bvb alle klinkers een accent geven en reproduceren met de Alt-toets. bvb. Alt +a wordt bvb : á , enz...
      Bij Mac is dat een ander verhaal. Voor accent naar links op de a,i,u,o, moet je : shift+Alt +1, en dan nog de betreffende klinker aantoetsen. Voor een tilde :" ~ "moet je : Alt+n en dan nog eens de letter n aandrukken. Dus heel wat omslachtiger dan met windows. Sommigen zetten tijdelijk hun keyboard op QWERTY, maar als je dat niet gewoon bent is het nog slechter.
      Dus het is een lange gewenperiode ....
      Last edited by enero; 4 januari 2011, 10:53.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #33
        Re: eindelijk een mac

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Home/
        En 129€ is toch niet dodelijk he Jochen
        Pinnacle had mijn pa als eerste soft voor zijn HD cam. Die versie kon amper om met HD, en zelden een ongebruiksvriendelijker programma gezien. En traaaaaag, man man man.

        129€ daarvoor geven is 129€ teveel. En ook 129€ méér als ik bij Mac geef. Voor een programma dat Pinnacle in alle aspecten overtreft.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #34
          Re: eindelijk een mac

          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          En ook 129€ méér als ik bij Mac geef. Voor een programma dat Pinnacle in alle aspecten overtreft.
          Bij aankoop van een nieuwe Dell kost de bundel Adobe Photoshop Elements/Premiere Elements een goeie 100 euro. Wat mij betreft uitstekende alternatieven voor iPhoto/iMovie. Reken maar eens uit wat je betaalt voor een krachtige 17" laptop met 64-bit Win7 en deze bundel erbij.

          Enfin, veel mensen hebben nu eenmaal graag een groot scherm en als je een 17" Mac wilt, dan mag je heel diep in je geldbeugel tasten.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #35
            Re: eindelijk een mac

            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Pinnacle had mijn pa als eerste soft voor zijn HD cam. Die versie kon amper om met HD, en zelden een ongebruiksvriendelijker programma gezien. En traaaaaag, man man man.

            129€ daarvoor geven is 129€ teveel. En ook 129€ méér als ik bij Mac geef. Voor een programma dat Pinnacle in alle aspecten overtreft.
            Welke versie had uw pa?

            StudioHD > 59 euro
            Last edited by theokus; 4 januari 2011, 12:03.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: A

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Ben sedert een paar weken ook een MacBookPro gebruiker. Heb direct het zwaarste kaliber genomen, kwestie van wat met de tijd mee te zijn.
              Die MacBook heb ik voorlopig aangeschaft voor privégebruik. Ik moet zeggen dat ik al wat afgesakkerd heb. Na 25jaar Windows is dit toch een hele aanpassing. Tot nog toe is dit voor mij nog geen meerwaarde omdat ik een aantal zaken, programmaatjes en handigheden mis uit Windows. Voor alle duidelijkheid heb ik er ook "Parallels" op staan zodat ik af en toe eens terug kan gaan piepen naar Windows. En ook hier ondervind ik enkele tekortkomingen tov het normale Windows-platform. Ik heb de indruk dat "Parallels" nog helemaal niet op punt staat. Eén van mijn grote aanpassingen is ook het keyboard. Je moet bvb maar eens een backslash proberen te reproduceren, want die staat er niet op. En het kan gebeuren dat je die af en toe eens nodig hebt. Dan is het natuurlijk googelen geblazen om aan een oplossing te geraken. Zeeeer veel tijdverlies dus, maar men zegt mij dat na de gewenningsperiode je niet meer terug wil. Ik ben benieuwd.....
              Bij mij bleef het bij een gewenningsperiode, Mac werkt perfect, nooit problemen mee gehad maar op den duur toch weer verkocht, de manier van werken kon ik niet gewoon worden en een paar lastige details zoals jij ze ook opnoemt waren er voor mij ook teveel aan, ik ergerde me er meer aan dan dat ik plezier had van dat ding.
              Als ik Aline haar enthousiasme hoor zal ze de gewenningsperiode zeker overwinnen ( hoop ik toch ) en zal ze veel plezier hebben aan haar Mac . . . Aline, veel succes er mee!
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: A

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Bij mij bleef het bij een gewenningsperiode, Mac werkt perfect, nooit problemen mee gehad maar op den duur toch weer verkocht, de manier van werken kon ik niet gewoon worden en een paar lastige details zoals jij ze ook opnoemt waren er voor mij ook teveel aan, ik ergerde me er meer aan dan dat ik plezier had van dat ding.
                Als ik Aline haar enthousiasme hoor zal ze de gewenningsperiode zeker overwinnen ( hoop ik toch ) en zal ze veel plezier hebben aan haar Mac . . . Aline, veel succes er mee!
                Ja Francis, ik dacht te weten dat jij nog een tijdje met Mac hebt gewerkt. Zou het dan toch geen voer voor kinesisten zijn ? Enfin, ik probeer er mij althans maximaal mee te amuseren. Het is toch maar eentje die moet dienen voor mijn vrije tijd. En voor de praktijk, voor de tijd dat het nog duurt, blijf ik met de PC werken, die is immers nog performant genoeg.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: A

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Bij mij bleef het bij een gewenningsperiode, Mac werkt perfect, nooit problemen mee gehad maar op den duur toch weer verkocht, de manier van werken kon ik niet gewoon worden en een paar lastige details zoals jij ze ook opnoemt waren er voor mij ook teveel aan, ik ergerde me er meer aan dan dat ik plezier had van dat ding.
                  Als ik Aline haar enthousiasme hoor zal ze de gewenningsperiode zeker overwinnen ( hoop ik toch ) en zal ze veel plezier hebben aan haar Mac . . . Aline, veel succes er mee!
                  Zo heb ik het ook meegemaakt, jaar geprobeerd en dan terug een Windows
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: eindelijk een mac

                    Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                    jongens wat een scherm, wat een kleur
                    ben nu nog volop in zoek en testfase, maar het het lukt me redelijk goed
                    kan nu zelfs al mailen vanaf de mac
                    Dat scherm.... dan ben je niet veel gewoon geweest op je pc. Kijk eens naar een eizo scherm.

                    Dat mailen is een knappe prestatie, toch vanuit de shell dan?
                    telnet "uw mailser" 25
                    mail from ....
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: eindelijk een mac

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      e
                      goh toch wel rottig dat al die superieure mac gebruikers die rottige Intel CPU's moeten dulden in hun flashy machientjes en dan nog eens een 'gepikte' "FreeBSD Unix" als OS moeten gebruiken ..
                      Grappig he dat ze hun OS superieur vinden terwijl het op een OS gebouwd is dat al oud is en nog veel beter is dan OS X
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: eindelijk een mac

                        Wanneer starten we eens een draadje op Atari vs Amiga
                        Website http://www.kristofpattyn.be

                        a lotta canonstuff

                        Comment


                        • #42
                          Re: eindelijk een mac

                          Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                          Wanneer starten we eens een draadje op Atari vs Amiga
                          ZX Spectrum vs C16/C64 !
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #43
                            Re: eindelijk een mac

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            ZX Spectrum vs C16/C64 !
                            Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                            Wanneer starten we eens een draadje op Atari vs Amiga
                            En reken maar dat die Amiga's de beste waren...

                            De 500 , 1000 , 3000 en de 4000 , heb ze allemaal gehad..
                            Daarna ook nog de DRACO van macrosystem, draaiende op een 60 Mhz processor de 68060 en die deed dingen die alleen de huidige duurste computerhardware nu doen..
                            SCSI schijven van 4Gb voor 3500€ , waar is de tijd ...
                            4t staat nu allemaal in mijn glazen kast, ik kan 't nie wegdoen..

                            nostalgie , maar we dwalen weg van de oorspronkelijke discussie..
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • #44
                              Re: eindelijk een mac

                              Bedankt LesC om de humor van de situatie in te zien

                              Beeld je es in als je dit binnen 20 jaar terugleest...

                              En Aline veel plezier met de aankoop!
                              Last edited by kristofpattyn; 5 januari 2011, 22:53.
                              Website http://www.kristofpattyn.be

                              a lotta canonstuff

                              Comment


                              • #45
                                Re: eindelijk een mac

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                ZX Spectrum vs C16/C64 !
                                Ik heb/had een C128! En gij nu !
                                My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                                Comment

                                Working...
                                X