Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk = straatlawaai

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vuurwerk = straatlawaai

Anders kom je maar eens naar Haspengouw, in den opgang gelijk ze hier zeggen.
    Hier vlakbij staat een hagelkanon. Stoor ik mij hieraan?
    Neen. 't is maar hoe je er mee omgaat.
    Ik heb een hond en een kleine van 3 en in het begin hadden ze beiden bang van het geluid. Momenteel zijn ze er allebei aan gewend!
    Ik stoor mij wel aan de gemeente, waar ik jaarlijks belastingen aan betaal en die de sneeuw voor onze deur niet komt ruimen. En anderzijds, toch weer niet, want de kleine kan nu met de slee over straat ...
    Beste wensen aan iedereen en wees in 2011 wat verdraagzaam tegenover je medemensen!
    Mvg, Tin_tin
    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
      Anders kom je maar eens naar Haspengouw, in den opgang gelijk ze hier zeggen.
      Hier vlakbij staat een hagelkanon. Stoor ik mij hieraan?
      Neen. 't is maar hoe je er mee omgaat.
      Ik heb een hond en een kleine van 3 en in het begin hadden ze beiden bang van het geluid. Momenteel zijn ze er allebei aan gewend!
      Ik stoor mij wel aan de gemeente, waar ik jaarlijks belastingen aan betaal en die de sneeuw voor onze deur niet komt ruimen. En anderzijds, toch weer niet, want de kleine kan nu met de slee over straat ...
      Beste wensen aan iedereen en wees in 2011 wat verdraagzaam tegenover je medemensen!
      Probleem is dat we met veel teveel (mensen) zijn en te dicht op elkaar wonen.
      En er komen er nog bij TT-ke
      De proportie en de portie aan verdraagzaamheid die wij nu moeten aanvaarden
      (of slikken?) is niet te vergelijken met 20 à 30 jaren geleden.
      Ik weet wat dat is en ik kan vergelijken gezien mijn leeftijd.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

2 doden in Nederland,
        bij ons in België een huis afgebrand :
        goe bezig jongens met jullie vuurwerk.

Wel erg leuk om te zien wat voor grappige en soms "nijdige" reacties ik weer heb uitgelokt.
        Daar is het mij trouwens allemaal om te doen.

Nog een gelukkig en gezond 2011 gewenst aan iedereen ! of het nu werkenden, gepensioneerden of doppers zijn, mij om het even.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht

Wel erg leuk om te zien wat voor grappige en soms "nijdige" reacties ik weer heb uitgelokt.
          GROENE BOL TROL ...

Succes met 2011, ik wens je in 2011 een pak nieuwe (jonge) gezinnen die in jouw straat komen wonen! Liefst met kinderen van 8 tot 12 jaar die vanaf de lente tot de herfst spelen en ravotten (met het nodige lawaai) tot minstens een uur nadat jij wou slapen gaan.

... stel je voor dat die kinderen nu net jouw kleinkinderen zouden zijn, dat zou pas een perfecte starter voor 2011 zijn!
          www.fotofolio.be

Comment

2 doden in Nederland,
            We hebben deze avond en nacht onze 2 kleinkindjes op bezoek.
            De geburen waren om 9u deze avond al volop vuurwerk aant afsteken. Helemaal niet leuk. De kindjes zijn bang, kunnen niet slapen en wij zullen morgen met nen houten kop zitten. En dit deze keer niet van de drank.
            Denkt er iemand tijdens het afsteken van vuurwerk ook eens aan de geburen ?
            Zieke mensen, mensen die hun slaap nodig hebben, kindjes, huisdieren die ongerust zijn ?
            Of ben ik een spelbreker en egoïstisch ?
            wow.. een dikke duim naar een dode, waarvan één van de slachtoffers een toeschouwer was. Ja dat is echt vele malen erger dan een (klein)kind wat niet kan slapen van een beetje herrie buiten..

triest... dacht dat dit een fotoforum was...

Comment

Veel egoïstische zageventen hier.
              Dit jaar zijn we Nieuwjaar gaan vieren in Berlijn.
              Nooit zoveel mensen vuurwerk zien afsteken op straat, balkons enz. ( hier zouden zelfs onze noorderburen nog kunnen van leren )
              Overal politzei maar die lieten rustig begaan en waren zeker geen spelbreker. Prachtig toch die sfeer.
              Waarschijnlijk heeft er zich hier een daar wel een probleem voorgedaan, so what?
              Eigen verantwoordelijkheid nemen en de eventuele konsekwenties aanvaarden is duizendmaal beter dan alles proberen te regelen via 1001 regeltjes en wetten.
              Leef en neem zelf initiatief in plaats van je te laten leven en over alles en nog wat te liggen zagen. Een beetje meer verdraagzaamheid tonen voor elkaar zou ook wonderen doen.
              Gelukkig 2011
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Tja... Die discussie over verdraagzaamheid is een ander verhaal natuurlijk...

Gisterenavond bij vrienden gevierd in Maarkedal in de Vlaamse Ardennen ...

Om middernacht zijn ze net naast zijn tuin achteraan een vuurwerkshow beginnen afsteken, een halfuur aan een stuk, geen fuseekes, maar van die massief grote bombastische dingen , Juist boven onze kop... Er moet daar voor een fortuin de lucht in geschoten zijn... Heel mooi, zeerrrr indrukwekkend allemaal ... Tot voor mijn voeten nog zo een narokende nabrandende brok van zeker 3-4 cm voor mijn voeten plofte , en twee meter van mij een houten pijl van zeker een meter lang neerviel ( ' t zou maar in Uw oog moeten zijn terwijl ge daar naar boven staat te gapen... ) , er zijn smeulende resten op zijn dak gevallen, in zijn tuin, op zijn terras, houten pijlen, korte, lange...

We zaten daar met kinderen van 5-15 jaar ( die andere maatschappelijke discussie ja... ) , Die hebben we toen het brokstukken begon te "regenen" binnen gestoken... en eerlijk gezegd, we waren a b s o l u u t niet op ons gemak... Onze gastheer begon al zijn ladders buiten te zetten, zijn brandblusser, de tuinslang... We stonden daar eerder te wachten tot we "pompier" mochten spelen , dan dat we van het vuurwerk aan het "genieten" waren...

Ben er nog nooit écht voorstander van geweest, van die particuliere vuurwerkshows maar nu nog véél minder... En dat heeft niets met lawaai te maken, maar met de veiligheid van Uw huis, Uw kinderen... Men speelt niet... met vuur... Al 100 jaar een wijs gezegde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                  Waarschijnlijk heeft er zich hier een daar wel een probleem voorgedaan, so what?
                  Eigen verantwoordelijkheid nemen en de eventuele konsekwenties aanvaarden is duizendmaal beter dan alles proberen te regelen via 1001 regeltjes en wetten.
                  Leef en neem zelf initiatief in plaats van je te laten leven en over alles en nog wat te liggen zagen.
                  So What ? LOL ....Tot het Uw huis is, die afbrand, tot het Uwe kleine is die zijn hand kwijt speelt van een "piraat" aan te steken.....

Het probleem is dat in de huidige maatschappij, 95% van de mensen hun verantwoordelijkheid tòch niet nemen, en al zeker geen consequenties aanvaarden... Ikke ikke ikke, en de rest, FO.. Dat ìs de mentaliteit, vandaag.

En.. ben eens benieuwd hoeveel verantwoordelijkheid U zou nemen, als U een pijl afschiet en Uw overbuur zijn rieten dak schiet in brand... Ben eens benieuwd als U zal oversteken en zeggen , "het was ik"...

Comment

We hebben deze avond en nacht onze 2 kleinkindjes op bezoek.
                    De geburen waren om 9u deze avond al volop vuurwerk aant afsteken. Helemaal niet leuk. De kindjes zijn bang, kunnen niet slapen en wij zullen morgen met nen houten kop zitten. En dit deze keer niet van de drank.
                    Denkt er iemand tijdens het afsteken van vuurwerk ook eens aan de geburen ?
                    Zieke mensen, mensen die hun slaap nodig hebben, kindjes, huisdieren die ongerust zijn ?
                    Of ben ik een spelbreker en egoïstisch ?
                    Uhum ...

Deze topic gaat over het LAWAAI ... en niet over de gevolgen van een vuurwerk.

DUS

Over het LAWAAI ...

In West-Vlaanderen: DE GERUCHTE!

EN DUS NIET OVER DE GEVOLGEN VAN VUURWERK ...
                    www.fotofolio.be

Comment

2 doden in Nederland,
                      Jep, en dat vind jij veel als je ziet hoeveel vuurwerk er afgestoken wordt?
                      Ik vind het heel erg voor die 2 doden maar dat kwam niet door consumenten vuurwerk. 1 kwam door illigaal professioneel vuurwerk af te steken waar hij niks van kende en de andere had meer een zelfgemaakte bom gemaakt. Dat is gewoon vragen om problemen.

Wat betreft de huisbrand, de persoon die die vuurwerkpijl heeft afgestoken moet alle schade terugbetalen. Hij heeft de afstand waarschijnlijk niet gerespecteerd.

En als jullie zagen om de hoeveelheid mensen die in het ziekenhuis waren door het vuurwerk, dan moet je eens kijken hoeveel er met nieuwjaar in het ziekenhuis belanden door alcoholmisbruik en vechtpartijen in fuiven. Dat aantal zal wel veel hoger zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Uhum ...

Deze topic gaat over het LAWAAI ... en niet over de gevolgen van een vuurwerk.

DUS

Over het LAWAAI ...

In West-Vlaanderen: DE GERUCHTE!

EN DUS NIET OVER DE GEVOLGEN VAN VUURWERK ...
                        Lawaai is naar ik meen ook een gevolg van vuurwerk af te steken

en 't is ... Heruhte

( Om maar lekker mee te zagen met iedereen, die kuddegeest toch hé )

Comment

2 doden in Nederland,

Nog een gelukkig en gezond 2011 gewenst aan iedereen ! of het nu werkenden, gepensioneerden of doppers zijn, mij om het even.
                          Men heeft een naam voor mensen als jij WillyB. Klik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renrom Bekijk bericht
                            wow..

triest... dacht dat dit een fotoforum was...
                            Chitchat : onderwerpen die NIETS met fotografie te maken hebben. Dit is volgens mij de definitie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Men heeft een naam voor mensen als jij WillyB. Klik.
                              Het staat iedereen vrij om niet te reageren natuurlijk.

Comment

Het staat iedereen vrij om niet te reageren natuurlijk.
                                Mijn goede voornemen voor dit nieuwe jaar vraag u? Wel, willyB gaat op mijn negeerlijst
                                Last edited by Sultana; 2 januari 2011, 09:28.

Comment

Working...
                                X