Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk = straatlawaai

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vuurwerk = straatlawaai

Ja het is vervelend voor sommige dieren en kinderen maar het is maar één keer nieuwjaar per jaar ... iedereen heeft recht om eens uit de bol te gaan.

Hoeveel hebben er een kleine op een appartement wonen dat 's nachts uren zit te blijten en heel de blok wakker houdt?
    Als ge wilt kunt ge op alles klagen ... ja dat maakt eens wat lawaai maar als ze niets beschadigen is het al veel waard!

En die kinderen ... eens een jaar of 7 zijn het net die dat zeggen van "papa nog, papa nog" als er vuurwerk is.

PS Als ge zot wil worden van het lawaai, dan moogt ge hier eens "alle dagen" naar het gegil, geroep, kabaal, ... van de kinderen komen luisteren! Dan weet ge pas wat "lawaai" betekent!

Wees wat verdraagzaam ... het jaar is pas begonnen!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik ben onlangs bompa geworden van 'n tweeling.
      Mijn zoon woont in de tiensestraat.
      dus ikke onmiddelijk naar Leuven, sliep gewoon op de sofa (1week)
      Wel wat ik daar gehoord heb is niet te doen,
      Die studenten waren aan 't schreeuwen of proberen te zingen om 03h30 en de kots lag meestal in de trappenhallen.
      was net gepoets maar die geur blijft lang hangen,..azijn help meestal direkt en is goedkoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Denkt er iemand tijdens het afsteken van vuurwerk ook eens aan de geburen ?
        Zieke mensen, mensen die hun slaap nodig hebben, kindjes, huisdieren die ongerust zijn ?
        ik denk dat dit ook een van de redenen is dat veel gemeenten vuurwerk afsteken verbieden, naast het gevaar van verwondingen en branden door onoordeelkundig gebruik. (maar of dat de politie represief optreed is nog een andere vraag)

Of ben ik een spelbreker en egoïstisch ?
        In wezen niet, maar anderzijds gebeurt dit ook maar een keer (of enkele keren) per jaar en je kan nooit voor iedereen en altijd goed doen. Door je situatie heb je natuurlijk ook een andere perceptie van het gebeuren, maar ik vrees dat je er weinig kunt tegen doen. Positief denken, er komt nu weer een lange periode van rust en misschien helpt het om een met de buren te praten om bvb een volgende gebeurtenis te vermijden of te verplaatsen naar een andere plaats (markt, ...)
        Toch een gelukkig nieuwjaar toegewenst en hopelijk niet teveel last.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Niet zeuren...het is maar een keer per jaar vuurwerk http://www.nu.nl/binnenland/2413331/...-vuurwerk.html...beetje verdraagzaam naar de buren.

Een gezond 2011.

Comment

hier was't al van 20u van da!!!
            mensen die hun kinderen willen laten meegenieten denk ik dan!!
            ondertussen de rest ambeteren!

dochter heeft erdoor geslapen, ik ook de vrouw dan weer niet
            nikon stuff

Comment

Hier ook niet te harden: we hebben onze TV zo luid moeten zetten om het aftellen naar het nieuwe jaar te kunnen horen dat ik nu met tinnitus zit!

Maar oef, van dat geknal zijn we toch eindelijk vanaf!
              Alhoewel: straks begint het toch weer opnieuw; nog slechts 365 dagen te gaan.
              En het duurt zowat 0.00095% van de lengte van een jaar .
              (Dat klinkt een beetje gelijk Contador zijn uitspraak over de clenbuterol in zijn bloed; cero punto cero cero cero cero cero... . Dus eigenlijk niks als je hem hoort! Maar hej; hij is toch zo schuldig als wat!)

'k Moet nu weg want mijn vrouw roept en ik versta niet wat ze zegt door dat gesuis in mijn oren . Of is beter geschikt omdat ik nu een reden heb om... Dus eigenlijk komt aan alles een goed staartje . Behalve natuurlijk aan een jaar want dan begint dat knallen van voor af aan... .
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

Comment

't is maar voor 1 keer op een gans jaar en het hoort nu eenmaal bij de sfeer.

zelf doe ik er niet aan mee, je kan evengoed geld in brand steken
                nikon stuff

Comment

In Vosselaar brandt een villa door een vuurpijl. klik
                  In Nederland één dode door vuurwerk. klik
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    In Vosselaar brandt een villa door een vuurpijl. klik
                    In Nederland één dode door vuurwerk. klik

Er is in Nederland nog een tweede gestopt met roken:

Jongen-17-overleden-door-vuurwerkbom.dhtml

Comment

Het argument: het is maar één keer per jaar. Mijn buurmannen, mijn buurvrouwen en hun kinderen die links, rechts, onder en boven me wonen zijn elk maar eenmaal per jaar jarig. Ze hebben ook maar ieder eenmaal hun examenfeest voordat ze maar eenmaal hun 50jarige huwelijksfeest vieren, zei een appartement bewoner. Dan nog het jaarlijkse buurtfeest met de muziek loeihard, de diverse sportclubs op het sportcomplex tegenover het appartement, met hun jaarlijks feestelijke toernooien en de spiekers op volle sterkte. Dan zijn er nog de verbouwings werkzaamheden in de straat: maarja, dat moet nu éénmaal gebeuren. Het ergste nog: we mogen al zo weinig en dan mogen we ook nog niet klagen van de verdraagzamen die verdraagzaam zijn zolang ze zelf nergens hinder van ondervinden.
                      We kennen eenmaal niet meer de rust en stilte, we zouden er ziek van worden: een keer per jaar.
                      Last edited by Binnenuit; 1 januari 2011, 11:06.

Comment

...
                        Of ben ik een spelbreker en egoïstisch ?
                        Zelfkennis is het begin van de wijsheid.
                        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                        - Isaac Asimov-

Comment

Je kunt de kleinkindjes anders ook leren omgaan met dit fenomeen. We waren gisterennacht met kinderen gaande van 1 jaar tot 8 jaar en we hebben met zijn allen 'genoten' van het vuurwerk en dat om 00u 's nachts, zelfs al waren er een aantal wat 'bang', je kunt je kinderen ook veiligheid bieden in plaats van ze in hun angst te laten zitten...
                          my 2 cent...
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Tja, toen ik student was en moest blokken was het geluid van het grasmachien van de buurman storend. Kon die kerel er geen rekening mee houden dat ik moest studeren?
                            Toen ik jobstudent was had ik een jobke met de nachtploeg. Overdag slapen ging moeilijk, want de kinderen van de buren waren aan het joelen Konden die ouders er geen rekening mee houden dat ik moest werken? Toen het hard had gesneeuwd kon ik vlot rijden met mijn 4x4 en winterbanden. Doch die idioot voor mij reed slechts 10 km/u met zijn kletskop zomerbanden. Kon die kerel geen rekening houden met de weersomstandigheden?
                            En zo kan ik nog uren doorgaan.
                            Verdraagzaamheid daar gaat het om. En probeer alles te relativeren. En gun een ander ook eens zijn pleziertje.
                            Ik begrijp je ongemak maar probeer je ook eens in te leven in een andere persoon zijn positie. Als je dat niet doet, wordt je een verzuurd eenzaam kereltje. En dat is toch het laatste wat je wil zijn hé
                            Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Om eerlijk te zijn vind ik vuurwerk eerder gevaarlijk dan lawaaierig.
                              We reden om 2 uur naar huis, en er waren nog enkele mensen vuurwerk aan het afschieten.
                              Het potje (een onogelijk klein ding, net een drankblikje) stond in het midden van de straat, de mensen 4 meter verder tegen de huizen. 5 meter voordat ik er was begon het ding te roken en toen ik er voorbij reed kwam er vuurwerk uit. Snel uitgeweken naar het andere baanvak... Gelukkig had ik het net op tijd gezien en kwam er geen tegenligger aan. 'k Wil niet weten wat er gebeurt als je over zo iets rijdt.

Ik kan genieten van mooi, professioneel vuurwerk. Maar in handen van leken, liever toch niet.
                              Last edited by Sannepoes; 1 januari 2011, 12:25. Reden: hmm... nog niet goed wakker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                                Om eerder te zijn vind ik vuurwerk eerder gevaarlijk dan lawaai.
                                We reden om 2 uur naar huis, en er waren nog enkele mensen vuurwerk aan het afschieten.
                                Het potje (een onogelijk klein ding, net een drankblikje) stond in het midden van de straat, de mensen 4 meter verder tegen de huizen. 5 meter voordat ik er was begon het ding te roken en toen ik er voorbij reed kwam er vuurwerk uit. Snel uitgeweken naar het andere baanvak... Gelukkig had ik het net op tijd gezien en kwam er geen tegenligger aan. 'k Wil niet weten wat er gebeurt als je over zo iets rijdt.

Ik kan genieten van mooi, professioneel vuurwerk. Maar in handen van leken, liever toch niet.
                                Veel miserie met vuurwerk.
                                klik

Teveel drank is ook eerder gevaarlijk
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X