Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD 1TB gecrasht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HD 1TB gecrasht

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Misschien is dit nog de beste oplossing om alle eventuele warmte problemen op te lossen en een einde te maken aan bepaalde discussies hier. . . geen behuizingen meer nodig :

Ik gebruik het al enkele jaren ondertussen, tot grote tevredenheid.
    Kan ik mijn externe schijf slopen, de HD er uit halen en gewoon in zo'n docking station steken? Dat zou nog een vrij goedkope en interessante oplossing zijn.
    De externe behuizing heeft geen schroeven, dus dat wordt wel degelijk slopen

Grtz,
    Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot

Kan ik mijn externe schijf slopen, de HD er uit halen en gewoon in zo'n docking station steken? Dat zou nog een vrij goedkope en interessante oplossing zijn.
      De externe behuizing heeft geen schroeven, dus dat wordt wel degelijk slopen

Grtz,
      Kurt
      Yup, dat kan zeker, geen enkel probleem, de schijf die in je behuizing zit is een gewone interne schijf met, veonderstl ik toch, een SATA, aansluiting.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Yup, dat kan zeker, geen enkel probleem, de schijf die in je behuizing zit is een gewone interne schijf met, veonderstl ik toch, een SATA, aansluiting.
        Ik was dit even uit het oog verloren, moet me dringend zo eentje aanschaffen. In feite is dit nog beter en comfortabeler dan zo'n ICY box.

Weet iemand of er ook combinatiecases bestaan waar zowel IDE als SATA schijven kunnen gebruikt worden ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik was dit even uit het oog verloren, moet me dringend zo eentje aanschaffen. In feite is dit nog beter en comfortabeler dan zo'n ICY box.

Weet iemand of er ook combinatiecases bestaan waar zowel IDE als SATA schijven kunnen gebruikt worden ?
          Voor zover ik weet niet, ik heb het zelfs nooit gevonden, enkel voor IDE, blijkbaar bestaat het enkel voor SATA.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
            Zonder dit topic te willen kapen: welke opties zijn er nog als die diepvriestruck niet werkt?
            Je hoort mijn schijf beginnen werken, maar ze begint niet te lezen. Icoontje verschijnt dan ook niet op mijn laptop.
            Hoe werken mensen/firma's die aan data-recovery doen? Ik neem aan dat die hun diensten vrij duur kunnen aanbieden als ze weten dat de te recupereren data belangrijk is voor de klant.
            Wordt de schijf dan uitgebouwd en in een andere lezer gestoken?

Het is blijkbaar een externe schijf. Heb je die met behuizing en al in de diepvries gestoken? Met zo een externe schijf is het soms ook gewoon de controller in de behuizing. Ik zou ze uit de behuizing halen en gewoon aan de pc hangen. Als het dan nog niet werkt kan je de diepvries truuk proberen. Andere optie is dat er een probleem is met het filesysteem. Je kan proberen wat datarecovery te doen. Boot eens van een ubuntu schijf en hang dan de disk aan je systeem. Je krijgt daar dikwijls iets duidelijkere boodschappen in dmesg.

Data recovery is heel duur. Jaren geleden was dat rond de 2500 euro voor een aantal GB's zonder garantie op succes.

Ik heb een lelijk usb ding waar een ide aansluiting van 2,5", 3,5" en sata op zit. Op zich niet zo praktisch, maar je moet enkel nog zo een sata case kopen omdat ide toch door is. De schijven die je daar nog van hebt kan je beter gaan backuppen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

omdat ide toch door is. De schijven die je daar nog van hebt kan je beter gaan backuppen
              Klopt zeker, dat is wat me regelmatig wordt gevraagd.

Comment

Nog niet tegen gekomen wel heb ik een kabel uitvoering waar je zowel IDE als Sata aan kan hangen, natuurlijk zit je dan met losse delen respectievelijk de voeding, interfase en HD.
                Van Sharkoon is er wel een waar je blijkbaar een flatkabel aan kan sluiten naar IDE. de Sharkoon Quickport Combo
                Van Sharkoon heb je nogal wat mogelijkheden je hebt er zelfs al een met USB 3 (je kan een USB 3 kaartje in uw PC steken als die er niet over beschikt).
                Last edited by Sus; 27 december 2010, 14:04.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Tip: http://www.disko.nl/shop/flypage/cat...t/4977/taal/nl

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Voor zover ik weet niet, ik heb het zelfs nooit gevonden, enkel voor IDE, blijkbaar bestaat het enkel voor SATA.
                    Lijkt me ook een stuk moeilijker om te maken, mechanisch dan. De IDE aansluiting vormt het probleem niet, maar de stroom is zo'n ferme taaie. Zo'n IDE schijf is ook niet "hot swappable" zoals een SATA schijf dat is.
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Heb je die met behuizing en al in de diepvries gestoken? Met zo een externe schijf is het soms ook gewoon de controller in de behuizing. Ik zou ze uit de behuizing halen en gewoon aan de pc hangen.
                      Ik heb hem er met behuizing en al ingestopt, aangezien 't zo'n lacie is die je er niet uit krijgt zonder de hele handel te moeten stuk maken...

Had dit een dag of 2 niet bekeken maar een gecrashte HDD doet precies heel wat stof opwaaien

Yannick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                        ..........'t zo'n lacie is die je er niet uit krijgt zonder de hele handel te moeten stuk maken...

Yannick
                        toevallig nu een dikke uur geleden hetzelfde probleem met ook een Lacie "Design by F.A.Porsche" gecrasht!! Ik ga de hoop nog niet direct opgeven en de hele handel in de diepvries steken! Weet er hier toevallig iemand hoe je die Lacie kan demonteren zonder hem helemaal te moeten slopen.
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                          Weet er hier toevallig iemand hoe je die Lacie kan demonteren zonder hem helemaal te moeten slopen.
                          De onderkant kan je er met een fijne schroevendraaier of mes gewoon uitklikken, gaat vrij gemakkelijk, de rest wijst zichzelf.

Comment

Ik weet niet waarom, maar ik heb nooit erg hoog opgelopen met Lacie materiaal, lijkt me teveel "mooie kaskes" met lichtelijk brol erin. Onlangs bij een kennis ook nog zo'n Lacietje om zeep. Natuurlijk hoor je niets van alle Lacies die niet kapot gaan, maar toch....

Comment

Ik weet niet waarom, maar ik heb nooit erg hoog opgelopen met Lacie materiaal, lijkt me teveel "mooie kaskes" met lichtelijk brol erin. Onlangs bij een kennis ook nog zo'n Lacietje om zeep. Natuurlijk hoor je niets van alle Lacies die niet kapot gaan, maar toch....
                              'T is hier ook de tweede hoor, maarja zolang lacie er nieuwe voor in de plaats geeft neem ik ze natuurlijk aan

Yannick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                De onderkant kan je er met een fijne schroevendraaier of mes gewoon uitklikken, gaat vrij gemakkelijk, de rest wijst zichzelf.
                                bedankt, ging idd zonder "slopen" open met behulp van een kleine schroevendraaier! Ervaring?? .
                                Kan ik hier nu een gewoon nieuwe harde schijf insteken?
                                Ik ga nog proberen de data die op de andere staan te redden, er staat gelukkig niets op dat een groot verlies zou zijn, en dan is ze waarschijnlijk gereed voor de sloop
                                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Working...
                                X