Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD 1TB gecrasht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HD 1TB gecrasht

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
    bedankt, ging idd zonder "slopen" open met behulp van een kleine schroevendraaier! Ervaring?? .
    Kan ik hier nu een gewoon nieuwe harde schijf insteken?
    Ik ga nog proberen de data die op de andere staan te redden, er staat gelukkig niets op dat een groot verlies zou zijn, en dan is ze waarschijnlijk gereed voor de sloop
    Je kan er inderdaad gewoon een andere schijf insteken, zelf heb ik ooit één schijf kapot gehad, en dat in een raid systeem van Lacie, gelukkig stond deze in raid 1 zotat er niets verloren is gegaan, en bovendien vijf jaar garantie, zelfs op data herstel. Lees #17 in dit draadje.

Ervaring, ik maak soms één van die dingen open om andere schijven te koppelen en te formateren, simpel en gemakkelijk.

Comment

Diepvriesmethode = geslaagd en ben nu toch al 2h bezig met het redden van de data op mijn Lacie. Nog een kwartiertje en alles staat op een andere en de schijf is leeg! Ik heb niets verloren! Daarna ga ik ze demonteren en eens rechtstreeks aansluiten in mijn pc en kijken hoe of ze daar opstart!
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Heb al meerdere Lacie's van mezelf zien crashen. Meestal lag het aan de voeding, die normaliter gratis wordt vervangen, mede omdat ze hiervan op de hoogte zijn.
        De schijven die ze erin steken variëren, zo had ik 2 identieke porsche design exemplaren, en bij demontage ervan zat er in ééntje een WD exemplaar en in de andere een Seagate.

Om een lang verhaal kort te maken komt Lacie er NIET meer in hier, enkel nog WD en dan in de Drobo geplugd

Altijd een veilige backup !

Mvg,

Den Door.
        My site : http://www.photografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik was dit even uit het oog verloren, moet me dringend zo eentje aanschaffen. In feite is dit nog beter en comfortabeler dan zo'n ICY box.

Weet iemand of er ook combinatiecases bestaan waar zowel IDE als SATA schijven kunnen gebruikt worden ?
          http://www.tones.be/shop_product.php?idx=108575
          With the QuickPort Combo SHARKOON seizes countless customer suggestions and introduces a QuickPort for both SATA HDDs and IDE devices.

Groeten
          Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Goeie tip Luc, ondertussen besteld . . . ik was al lang op zoek naar de combinatie IDE en Sata . . . ik heb nog een aantal IDE HD's liggen, vandaar . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
            X