Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD 1TB gecrasht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HD 1TB gecrasht

Heeft hier iemand ervaring met de Time Machines van Apple?
    Variëren van 1 tot 2 Terabytes, maar zijn (natuurlijk ) niet goedkoop. Misschien wel heel degelijk en betrouwbaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Alles is eruit, nu file shredder erop loslaten, misschien ook een killdisk?
      Ik ga ze binnen brengen voor garantie om te ruilen maar je weet nooit waar zo'n schijf terechtkomt...
      Ik heb het ooit voorgehad met zo eentje KLIK foutmelding van één schijf, gelukkig stond deze in raid 1 ik heb dan zo een tweede bijgekocht, en alles van de nog werkende schijf overgedragen naar het nieuwe systeem.

Dan de slechte binnengedaan, zodat ik er nu met twee zulke identieke sta, nu staat alles dus dubbel op die twee raidsystemen, zodat ik alles op vier schijven heb staan

Nu bewaar ik dat tweede systeem in mijn kluis, en maak zo nu en dan een update, zo heb ik er wel een veilig gevoel bij, maar inderdaad, waar stopt het hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
        Heeft hier iemand ervaring met de Time Machines van Apple?
        Variëren van 1 tot 2 Terabytes, maar zijn (natuurlijk ) niet goedkoop. Misschien wel heel degelijk en betrouwbaar?
        Ik draai dat al een hele poos time machine op externe disken. En mijn externe disken (4stuks) zijn WD studio 2 met 4Tb (in Raid 0)http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=210, en alles draait op firewire 800 aan een imac.
        Dit gaat echter ook via een timecapsule, of een airport extreme met een usb aansluiting.
        Het grote voordeel van die hele timemachine, is dat het altijd life is, up to date, zonder daar naar te moeten kijken.
        Ik vervang een komplete mac door een nieuwe, en alles staat erop binnen het uur, zonder iets aan te moeten doen. (en met alles bedoel ik dus ook alles, inclusief alle wachtwoorden, accounts, software)

Maar goed, antwoord op je vraag:

Dit is volgens mij een van de minder kwalitatieve Apple produkten , er zijn 2 bekende issues, voedingen die stuk gaan, en disken die enorm vibreren.

Lees dit even, en bedenk dat voor jezelf of je dit als backup wilt gebruiken.

It's meant to be a wireless storage device - but for hundreds of buyers it's turned into an expensive plastic brick about 18 months after purchase (updated)

Als je echt wireless wilt timemachine gebruiken raad ik aan, een Airport extreme en een goed ventilerende externe usb disk. en als tip geef ik je mee, dat de eerste backup van <1TB bij mij een 12tal uur in beslag genomen heeft, rechtstreeks aangesloten (via wifi duurde dat 65 uur geloof ik). Dus de eerste backup gewoon via usb, en dan de schijf aan de extreme hangen.
        Last edited by Rudy; 25 december 2010, 10:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Nu bewaar ik dat tweede systeem in mijn kluis, en maak zo nu en dan een update, zo heb ik er wel een veilig gevoel bij, maar inderdaad, waar stopt het hé.
          Met een fibertje of een wifitje naar je tuinhuisje of garage misschien, en daar een verborgen dataservertje...

Comment

Ik breng hier een optie aan die volgens mij betrouwbaar is, die ik al aan vele tientallen mensen bezorgd heb en die weinig of geen problemen levert.
            Dat wil absoluut niet zeggen dat dit volgens mij het enige goeie systeem zou zijn.

Helaas geen rekening gehouden dat zelfs op Kerstdag mijn "zwarte beest" op de loer ligt om zo ongeveer alles wat ik schrijf in de grond te boren.

Waar staat er ergens dat het hier om 2,5" enclosures en schijven gaat ?

Waarom zou een box met metalen boven- en onderplaat EN rondom geperforeerde metalen zijkanten slechter koelen dan een potdichte metalen behuizing, ook al ligt die ICY box plat ? En ja, ik wist dat warme lucht stijgt...

En zo'n ICY box recht zetten koelt inderdaad nog beter, maar een tik en ze valt om, veel kans dat ze crasht. En dat geldt ook voor andere enclosures, als ik ergens zo'n box vertikaal zie staan (liefst nog ergens op de rand van het bureau), dan krijg ik kippenvel.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Die schijven van vroeger op 5400t/min die gingen haast niet kapot toen zijn ze begonnen met de 7200t/min schijven en is den brol begonnen.
              ik heb er hier gehad die het geen drie maanden uithielden van het merk Maxtor.
              Ondertussen zijn de 7200t/min schijven heel wat verbeterd maar het risico van crashen blijft nog sterk aanwezig.
              Veel externe HD's worden verkocht met een HD er in welke op de moment van productie het goedkoopst zijn en laat dat nu juist de schijven zijn die omwille van hun mindere kwaliteit het goedkoopst zijn.
              Als ik een externe HD nodig heb koop ik gewoon een losse behuizing en steek daar in wat ik het beste vind.
              Ik heb zo twee externe HD's waarvan er een die 24 op 24 draait omdat ze in mijn netwerk hangt, daar heb ik een 5400t/min schijf in zitten omwille van hun betrouwbaarheid, de andere dient meer tijdelijk.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Waarom zou een box met metalen boven- en onderplaat EN rondom geperforeerde metalen zijkanten slechter koelen dan een potdichte metalen behuizing, ook al ligt die ICY box plat ? En ja, ik wist dat warme lucht stijgt...
                Mijn beste man, dat beweer ik helemaal niet. Maar u beweert het tegendeel, dat ik ontkracht. Zonder convectie hebben "luchtgaten" niet veel nut.
                pixelpusher

Comment

Zonder dit topic te willen kapen: welke opties zijn er nog als die diepvriestruck niet werkt?
                  Je hoort mijn schijf beginnen werken, maar ze begint niet te lezen. Icoontje verschijnt dan ook niet op mijn laptop.
                  Hoe werken mensen/firma's die aan data-recovery doen? Ik neem aan dat die hun diensten vrij duur kunnen aanbieden als ze weten dat de te recupereren data belangrijk is voor de klant.
                  Wordt de schijf dan uitgebouwd en in een andere lezer gestoken?

Comment

Beter voorkomen dan genezen. Is de data heel belangrijk,dan werk je met een RAID systeem in mirror en een externe backup. Of die externe schijf nu met gaatjes is, of niet, doet er niet toe. stel ze zeker op zodat er voldoende luchtcirculatie is.
                    Dus ook niet op elkaar gestapeld.

Een schijf die tikt bij het opstarten is niet noodzakelijk defect. Ik heb dit soms voor als ik op mijn laptop twee 2.5inch schijfjes aansluit. De stroom dat de USB kan leveren is niet voldoende voor de twee gelijk te voeden.

Desnoods haal je de schijf uit de behuizing en steek je deze in je desktop. Het kan evengoed zijn dat de print in de behuizing defect is. Dit laatste heb ik twee maal voorgehad met Lacie behuizingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Maar u beweert het tegendeel, dat ik ontkracht.
                      U ontkracht zelfs dingen die ik helemaal niet beweer. Maar u haalt altijd één zinnetje uit mijn posts en daarmee probeer je me belachelijk te maken. Dat is dus echt frustrerend.

En waarom dan geen denigrerende reactie op deze zin van Sus:

Als ik een externe HD nodig heb koop ik gewoon een losse behuizing en steek daar in wat ik het beste vind.

Nochtans ook geen 100 % uw werkwijze.....
                      Last edited by nete; 25 december 2010, 22:11.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Misschien is dit nog de beste oplossing om alle eventuele warmte problemen op te lossen en een einde te maken aan bepaalde discussies hier. . . geen behuizingen meer nodig :

Ik gebruik het al enkele jaren ondertussen, tot grote tevredenheid.
                        Last edited by Franciskine; 25 december 2010, 22:25.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                          Helaas pindakaas voor mij precies
                          De truuk heeft hier niet gewerkt. Massa macro's en RAW-bestanden weg voor de moment. Wat is de levensverwachting van zo'n externe schijf eigenlijk? Zijn daar ook betere merken of soorten in?

Weeral bijgeleerd dat 1 back-up onvoldoende is. Waar stopt zoiets uiteindelijk hé...
                          Als de gegevens maar op 1 schijf staan, dan heb je GEEN backup hé... T'is niet omdat je je gegevens op een externe schijf hebt geplaatst, dat je een backup hebt .

T'is jammer, maar die dingen moeten altijd stuk gaan, op het slechts mogelijke moment. Maar dat is het leven, hé...

1 backup is normaal voldoende, maar je kan altijd pech hebben.
                          Harde schijven zijn inderdaad de meest kwetsbare onderdelen, en ongeacht het merk gaan ze blijkbaar allemaal kapot. Maxtor heeft inderdaad ook slechte series gemaakt, maar hetzelfde kan je zeggen van IBM/Hitachi, Western digital, Seagate, Samsung, ...
                          Behalve van Samsung (heb ik nooit gebruikt), heb ik al met alle merken problemen gehad. Heeft wel het voordeel dat je weet wat de functie van een backup is.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            En waarom dan geen denigrerende reactie op deze zin van Sus:
                            Omdat je weer afkomt met "advies". En met de manier waarop je reageert maak je gewoon jezelf belachelijk.

Veel meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Omdat je weer afkomt met "advies". En met de manier waarop je reageert maak je gewoon jezelf belachelijk.

Veel meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken.

Dave
                              Dave, kan het wat rustiger aub? Het lijkt wel een persoonlijke vete???
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Dave, kan het wat rustiger aub? Het lijkt wel een persoonlijke vete???
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X