Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV : LED of plasma ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Moet ik jou gelijk in geven.
    Wat je NU al allemaal moet hebben (kopen) om iet of wat fatsoenlijk beeld te krijgen.
    En idd. zelfs analoog had je al zeer goed beeld.
    Moet je een keer proberen op een "platte" van tegenwoordig.
    Dat heeft dan toch wel te maken met het aantal lijnen dat uitgezonden wordt. Als je analoog wil blijven verder kijken, dan ga je inderdaad geen enkele "platte" vinden die in de buurt komt. Andersom gaat digitaal wel nog vrij goed beeld geven op een analoge omdat er meer informatie is dan ie kan uitzenden. Hou er ook wel rekening mee dat analoog ooit gaat stoppen.

    Koop zo een plat ding met DVB-T tuner en zet die naast je oude tv. Dan kan je via een antenne naar een aantal zenders kijken en kom dan nog eens zeggen dat die "platte" slechter zijn ...

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Op een ander forum beweerde iemand dat plasma TV's "mechanisch" slecht zijn. Gaan ze dan makkelijker kapot dan LCD's ?
      LCD heeft het grote voordeel dat het zonder meerprijs hot-(sub)pixels kan bevatten en dat dit meestal niet onder garantie valt. Dus met wat geluk heb je voor 3000€ één (of meerdere) mooi extra wit, blauw, rood of groen puntje.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        LCD heeft het grote voordeel dat het zonder meerprijs hot-(sub)pixels kan bevatten en dat dit meestal niet onder garantie valt. Dus met wat geluk heb je voor 3000€ één (of meerdere) mooi extra wit, blauw, rood of groen puntje.
        Als ik je goed begrijp, loop je bij een plasma geen risico op dode pixels ?
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

          Ik heb zo'n Pioneer plasma 42". Is al een jaartje of 4 oud.
          Die kleuren, contrast etc zijn adembenemend.

          Gewoon tv kijken was al heel erg goed maar nu met een digibox is het natuurlijk nog beter.

          Was indertijd zowat het beste op de markt (de prijs was er ook naar) maar al jarenlang geniet van. Jammer dat Pioneer ermee gestopt is maar naar ik gehoord heb zou Panasonic de technologie over gekocht hebben. Heeft Panasonic niet één of andere verbetere versie van Plasma?

          Ik volg de evolutie niet zo goed meer maar ik zou sowieso weer voor plasma gaan en zou eerst bij Panasonic gaan kijken wat 4 jaar geleden zei m'n al dat Panasonic aan de Pioneers kon tippen. Plasma heeft zich al bewezen en is relatief goedkoop.

          4 jaar geleden zei m'n al dat plasma geen lang leven beschoren was maar wat maakt het uit in je keuze. Koop vandaag wat het beste is, wat maakt het uit dat het volgend jaar misschien allemaal led is. Zo'n toestel koop je toch voor jaren hé. Eigenlijk koop je altijd best iets wat al jarenlang bestaat en wat al goed doorontwikkeld is in plaats van nieuwe technologie die steeds verbetert dient te worden. Da's mijn mening.
          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
            Ik heb zo'n Pioneer plasma 42". Is al een jaartje of 4 oud.
            Die kleuren, contrast etc zijn adembenemend.

            Gewoon tv kijken was al heel erg goed maar nu met een digibox is het natuurlijk nog beter.

            Was indertijd zowat het beste op de markt (de prijs was er ook naar) maar al jarenlang geniet van. Jammer dat Pioneer ermee gestopt is maar naar ik gehoord heb zou Panasonic de technologie over gekocht hebben. Heeft Panasonic niet één of andere verbetere versie van Plasma?

            Ik volg de evolutie niet zo goed meer maar ik zou sowieso weer voor plasma gaan en zou eerst bij Panasonic gaan kijken wat 4 jaar geleden zei m'n al dat Panasonic aan de Pioneers kon tippen. Plasma heeft zich al bewezen en is relatief goedkoop.

            4 jaar geleden zei m'n al dat plasma geen lang leven beschoren was maar wat maakt het uit in je keuze. Koop vandaag wat het beste is, wat maakt het uit dat het volgend jaar misschien allemaal led is. Zo'n toestel koop je toch voor jaren hé. Eigenlijk koop je altijd best iets wat al jarenlang bestaat en wat al goed doorontwikkeld is in plaats van nieuwe technologie die steeds verbetert dient te worden. Da's mijn mening.
            En wat je bespaart aan gas: je kan de kachel uitlaten.

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

              Beslist : het wordt de Panasonic TX-P42G20 en voor sound de Yamaha YHT-S300. Nu alleen nog een dealer vinden die Yamaha verdeelt. Is echt een naald in een hooiberg...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Beslist : het wordt de Panasonic TX-P42G20 en voor sound de Yamaha YHT-S300. Nu alleen nog een dealer vinden die Yamaha verdeelt. Is echt een naald in een hooiberg...
                Zie www.yamaha.be > dealers zoeken > België > Nederland >Luxemburg.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Zie www.yamaha.be > dealers zoeken > België > Nederland >Luxemburg.
                  Ik nodig je uit om eens te proberen. Ik wens je alvast veel succes toe, je zal het nodig hebben...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Ik nodig je uit om eens te proberen. Ik wens je alvast veel succes toe, je zal het nodig hebben...
                    Lukt niet he
                    Staat niets van bij de keuze-mogelijkheden.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Ik nodig je uit om eens te proberen. Ik wens je alvast veel succes toe, je zal het nodig hebben...
                      Probeer hier eens, helemaal onderaan België/Luxemburg, Ik denk
                      dat er ook een verdeler zit langs de rijksweg Roeselare Izegem.

                      Dit is ook een verdeler van Yamaha te Roeselare.
                      Last edited by Guest42; 2 december 2010, 08:50.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Probeer hier eens, helemaal onderaan België/Luxemburg, Ik denk
                        dat er ook een verdeler zit langs de rijksweg Roeselare Izegem.
                        Gaat over support centers voor pro audio en muziekinstrumenten.
                        Zoals gezegd gisteren een Selexion dealer gevonden in Kortrijk, daar verkrijgbaar, verwacht ook nog antwoord van Saturn...

                        Toch bedankt voor de moeite.
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Bij de gekende ketens in Vlaanderen kost de TX-P42V20 gemiddeld 1.450,- euro
                          Maar nu ontdekte ik net DiscountOnline.be (ook gekend als iishop) en daar kost datzelfde toestel maar 1.055,- euro Ook op het 50" model is het prijsverschil zo'n 400,- euro
                          Heeft er iemand ervaringen met deze shop? Ze hebben een afhaalpunt in Tienen.
                          Omwille van het grote prijsverschil (vandenborre kwam deels tegemoet, met hen was na onderhandeling verschil geslonken tot 200 euro) nogal groot is, even contact opgenomen met panasonic en ze bevestigen me daar dat ik het met een gerust hart kan kopen en voor dienst naverkoop steeds beroep kan doen op hun eigen support/techniekers.

                          Ga de TX-P42V20 bestellen en van dat prijsverschil koop ik me een bijpassend meubel

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Nu alleen nog een dealer vinden die Yamaha verdeelt. Is echt een naald in een hooiberg...
                            Ik heb je naald gevonden (tip: Google)

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                              Thx, maar zulke toestellen koop ik liever in een winkel. De TV in kwestie is goedkoper maar het surround systeem niet bij discountonline...
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                                Ik zou toch nog voor de V20 gaan ipv de G20 als ik jouw was. Die heeft de Kuro technologie van Pioneer aan boord.

                                Comment

                                Working...
                                X