Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV : LED of plasma ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

    Jeroen,

    Mijn BD390 van LG kan ik draadloos verbinden.
    Zodoende kan ik YouTube bekijken op de tv
    Ik moet wel zeggen dat ik dat niet veel gebruik.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

      Hi,

      Ik heb daar een paar maand over nagedacht en gelezen en gelezen en gelezen.
      En ook twee(Plasma & LCD_Led) 42" tv's naast elkaar laten zetten en ernaar gekeken.
      Het is plasma geworden, de Panasonic TX-P42G20. de ...V20 was mij zijn prijsverschil niet waard.

      Waarom dus plasma:
      - Natuurlijker kleuren
      - Schuine hoek, want mijn kinderen kijken op ca 35graden en bij plasma blijft zwart zwart.
      - Sport & Gamen, snelheid van beeldwissel
      - en ik heb ook niet HD kanalen bekeken en dan deed plasma het ook beter.

      Wat dat prijsverschil betreft, pff. Voor dat prijsverschil tussen Plasma en LCD-Led mag ik al ettelijke jaren kijken om daar winst op te maken.

      Opgelet. Puur analoog kijken is een ramp, je kan je best een digi-xxxx-whatever aanschaffen/huren.

      mvg
      Marc
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

        Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
        Hi,

        Ik heb daar een paar maand over nagedacht en gelezen en gelezen en gelezen.
        En ook twee(Plasma & LCD_Led) 42" tv's naast elkaar laten zetten en ernaar gekeken.
        Het is plasma geworden, de Panasonic TX-P42G20. de ...V20 was mij zijn prijsverschil niet waard.

        Waarom dus plasma:
        - Natuurlijker kleuren
        - Schuine hoek, want mijn kinderen kijken op ca 35graden en bij plasma blijft zwart zwart.
        - Sport & Gamen, snelheid van beeldwissel
        - en ik heb ook niet HD kanalen bekeken en dan deed plasma het ook beter.

        Wat dat prijsverschil betreft, pff. Voor dat prijsverschil tussen Plasma en LCD-Led mag ik al ettelijke jaren kijken om daar winst op te maken.

        Opgelet. Puur analoog kijken is een ramp, je kan je best een digi-xxxx-whatever aanschaffen/huren.

        mvg
        Marc
        Ik heb ondertussen ook al begrepen dat plasma qua beeldkwaliteit de beste keuze is. En als niet HD ook goed is dan is dat heel goed voor m'n PS2 en Gamecube (RGB scart) én natuurlijk ook voor DVD's (via nieuwe DVD-speler met HD upsampling - ook nog twijfel of we meteen voor een BR-speler gaan of voor een DVD met upsampling. Heb niet echt vertrouwen in die goedkope 150 euro kostende BR-spelers en ben ook nog niet van plan om m'n DVD-collectie te vervangen door BR-versies). Voor TV hebben we een HD Digicorder van Telenet dus dat zit wel goed.
        Moest ik nu nog die ecocheques kunnen gebruiken. Een nieuwe wasmachine, koelkast, of droogkast hebben we nog lang niet nodig. We hebben ook nog een 2.1 home cinema systeem nodig (yamaha, al beslist) maar daarvoor kan ik ze waarschijnlijk ook niet gebruiken. En ik kan moeilijk voor 375 euro spaarlampen kopen
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Moest ik nu nog die ecocheques kunnen gebruiken. Een nieuwe wasmachine, koelkast, of droogkast hebben we nog lang niet nodig. We hebben ook nog een 2.1 home cinema systeem nodig (yamaha, al beslist) maar daarvoor kan ik ze waarschijnlijk ook niet gebruiken. En ik kan moeilijk voor 375 euro spaarlampen kopen
          Je kan er o.a. ook mee terecht in Decathlon (fietsen en toebehoren), je kan er mee op reis (nmbs) hout kopen (boomhutje?), etc ...het is heus wel meer dan een TV en wat spaarlampen hoor

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

            Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
            hout kopen (boomhutje?)
            We hebben net een tuinhuis laten zetten, en al betaald. Damn. Had dit hiervoor in aanmerking gekomen ?
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

              Onlangs een LG 42PJ350 42-Inch 720p 600Hz Sub Field Plasma HDTV gekocht ,verbruik 139 Watt, ik stond ervan te kijken.

              Alhoewel het geen full-hd is,prachtig beeld en geluid.

              Mvg.
              Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
              Mijn website.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
                Het is plasma geworden, de Panasonic TX-P42G20. de ...V20 was mij zijn prijsverschil niet waard.
                Mag ik vragen wat de TX-P42G20 jou gekost heeft ? Ik vind heel uiteenlopende prijzen, de meeste winkels rond de 1500 euro (weet niet of de TX-P42G20-E hetzelfde toestel is) en in één winkel, een heel gekende en gereputeerde zaak heeft 'm zelfs voor 999 euro én ik kan er nog m'n eurocheques van aftrekken.

                Edit : laat maar, al gevonden. Het toestel van 1500 euro is de TX-P42GT20, en niet de TX-P42G20. Ik hoef geen 3D dus zoveel te beter.
                Last edited by Kaneda; 29 november 2010, 20:56.
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                  Is er aan die V20 nog iets speciaal buiten 3D?
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                    Nou, stel maar gerust vertrouwen in Samsung hoor, een toppertje onder de platte tv's. Zowel de hardware als de software (upscaling etc. is zéér goed bij Samsung!) moet niet onderdoen voor andere merken. Daarnaast de opties als DLNA, USB, etc.

                    Als je tevens hun garantie bekijkt voor +40", dan zit je echt goed bij Samsung. Ik wil zelfs niets anders meer.

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                      Overweeg ook de aanschaf van een nieuwe TV, de V20 reeks van panasonic (enkel nog beslissen of het de 42" of de 50" wordt)
                      Uit ervaring gesproken ... we hadden vroeger een 32" crt en dan een plasma 42" ... in het begin leek dit wel een groot scherm maar na korte tijd ga je eraan wennen en heb je zoiets van "had ik maar die 50" gekocht". Nu ja, ge moet ook geen 50" kopen als je maar een plaatsje hebt van 4x4.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Uit ervaring gesproken ... we hadden vroeger een 32" crt en dan een plasma 42" ... in het begin leek dit wel een groot scherm maar na korte tijd ga je eraan wennen en heb je zoiets van "had ik maar die 50" gekocht". Nu ja, ge moet ook geen 50" kopen als je maar een plaatsje hebt van 4x4.
                        Zelf heb ik ook een Samsung.
                        Zeer tevreden over.
                        Maar het is geen "joekel".
                        Komt uit de tijd waar een serieuze plasma ongeveer 5000 euro kostte.
                        (en dat was me toch iet teveel)
                        Kleuren zijn prima en "zwart is echt zwart"
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                          Hier een Panasonic 42" Plasma en met wat er tegenwoordig op de markt is wordt de volgende zeker terug een Plasma, maar dan een 50".

                          De led technologie moet zich momenteel nog bewijzen, ik kan mij goed inbeelden dat die leds serieus aan lichtsterkte zullen verliezen op termijn.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Wij gaan binnenkort een nieuwe TV kopen. Ik ben nogal een Philips-freak, maar ik wil ook Panasonic in overweging nemen, en zelfs Sony (pas op, in plaats van te sneeuwen gaat 't deze week 30 graden zijn). Sorry, Samsung en LG moet ik nie hebben.

                            Nu zijn we, zoals zovelen, nog aan 't twijfelen tussen LED (edge of full) en plasma.
                            Ik had zoveel negatieve dingen gehoord over plasma (verbruikt enorm veel, een stilstaand beeld van bv. DVD op pauze zetten brandt heel snel in, verouderde technologie, zal weldra van de markt verdwijnen, enz.)

                            Nu las ik vorig weekend (was in multimedia bijlage van GVA, denk ik) dat dat allemaal fabeltjes zijn wat plasma betreft. Ik was dus van plan voor een LED te gaan, maar nu speelt plasma ook weer mee.

                            Het zou een 37 of 40 inch worden, maximum 1200 à 1300 euro. Oh ja, ik heb nog 375 euro aan ecocheques die ik uiteraard wil gebruiken. Normaal kan je die enkel voor een LED-TV gebruiken, maar de meeste winkels aanvaarden ze blijkbaar ook als je een gewone LCD of plasma koop (heb ik me laten vertellen).

                            Advies ?
                            Wat is er verkeerd aan Samsung

                            Grts S.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                              Wat is er verkeerd aan Samsung

                              Grts S.
                              Niks
                              Voor plasma stond Pioneer aan te top.
                              Daarbij kwam later Panasonic en Philips.
                              (de 3 P' s)

                              LED-verlichting zorgt voor minder stroomverbruik.
                              Denk niet voor een betere beeld-weergave.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                                Interessant topic. Mijn oude CRT-tV is stilaan ook aan vervanging toe.
                                Homo Sapiens Pentaxiensis

                                Comment

                                Working...
                                X