Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV : LED of plasma ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
    Interessant topic. Mijn oude CRT-tV is stilaan ook aan vervanging toe.
    Dan moet je bij wijze van proef eens onder een scherpe inkijkhoek op een reeks tv's gaan kijken, Plasma steekt daar nog steeds met kop en schouders bovenuit

    Zelf heb ik een ganse loopbaan bij Philips achter de rug, hun crt's waren werkelijk goed, maar voor een lcd, led of plasma geef ik toch de voorkeur aan Panasonic, en dan duidelijk voor Plasma, Philips heeft trouwens nooit zijn beeldpanelen zelf gemaakt, maar had wel heel goede beeldbuizen LG is trouwens ook een dochter van Philips.

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      LG is trouwens ook een dochter van Philips.
      Niet meer, hebben ze van de hand gedaan...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Niet meer, hebben ze van de hand gedaan...
        Net als Whirlpool, was dat ook niet zo
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Zelf heb ik een ganse loopbaan bij Philips achter de rug, hun crt's waren werkelijk goed, Philips had wel heel goede beeldbuizen
          Tegen wie zeg je 't : onze oude CRT, een 32 inch 100Hz Matchline met pixel plus geeft FAN-TAS-TISCH beeld, zelfs met gewoon analoge kabel. Speel een DVD af via RGB scart en je vraagt je af wat al die heisa rond Full HD en BluRay is...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Tegen wie zeg je 't : onze oude CRT, een 32 inch 100Hz Matchline met pixel plus geeft FAN-TAS-TISCH beeld, zelfs met gewoon analoge kabel. Speel een DVD af via RGB scart en je vraagt je af wat al die heisa rond Full HD en BluRay is...
            Moet ik jou gelijk in geven.
            Wat je NU al allemaal moet hebben (kopen) om iet of wat fatsoenlijk beeld te krijgen.
            En idd. zelfs analoog had je al zeer goed beeld.
            Moet je een keer proberen op een "platte" van tegenwoordig.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

              Joepie, ik heb nog een ouwe beeldbuis
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Moet ik jou gelijk in geven.
                Wat je NU al allemaal moet hebben (kopen) om iet of wat fatsoenlijk beeld te krijgen.
                En idd. zelfs analoog had je al zeer goed beeld.
                Moet je een keer proberen op een "platte" van tegenwoordig.

                We hebben een HD digicorder (op de CRT via RGB scart), maar eerlijk gezegd, als je nu een film bekijkt bv. op 2Be via RGB digitaal of dezelfde film op 2Be analoog, moet je al goed kijken om verschil te zien. Die 100Hz pixel plus technologie was écht ontworpen om het het analoge signaal optimaal weer te geven...
                Probleem is dat, met onze verbouwingen, m'n vrouw een schoon TV-meubel wou (ge kent dat, hè) en nu is die niet meer geschikt voor een CRT (niet diep genoeg). En wat doe je dan als man ? Het beste alternatief zoeken, hè. Niet dat ik daar geen plezier aan heb, zenne...
                Last edited by Kaneda; 30 november 2010, 21:47.
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  We hebben een HD digicorder (op de CRT via RGB scart), maar eerlijk gezegd, als je nu een film bekijkt bv. op 2Be via RGB digitaal of dezelfde film op 2Be analoog, moet je al goed kijken om verschil te zien. Die 100Hz pixel plus technologie was écht ontworpen om het het analoge signaal optimaal weer te geven...
                  Probleem is dat, met onze verbouwingen, m'n vrouw een schoon TV-meubel wou (ge kent dat, hè) en nu is die niet meer geschikt voor een CRT (niet diep genoeg). En wat doe je dan als man ? Het beste alternatief zoeken, hè. Niet dat ik daar geen plezier aan heb, zenne...
                  Ik heb nog eentje staan hier, zo'n Philips op 100Hz.
                  Dat beeld "flikkerde" ook niet meer he door die 100Hz.
                  (diagonaal van 70 cm)
                  En dat was al een hele vooruitgang.
                  Durf die wel niet meer aanzetten
                  (staat al enkele jaar "stil")
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Dat beeld "flikkerde" ook niet meer he door die 100Hz.
                    Er was 100Hz en er was 100Hz Pixel plus, dat was volgens mij nog een wereld van verschil...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      50" is te groot. Die 42" is doenbaar maar wat kost dat grapje ?
                      Bij de gekende ketens in Vlaanderen kost de TX-P42V20 gemiddeld 1.450,- euro
                      Maar nu ontdekte ik net DiscountOnline.be (ook gekend als iishop) en daar kost datzelfde toestel maar 1.055,- euro Ook op het 50" model is het prijsverschil zo'n 400,- euro
                      Heeft er iemand ervaringen met deze shop? Ze hebben een afhaalpunt in Tienen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      We hebben net een tuinhuis laten zetten, en al betaald. Damn. Had dit hiervoor in aanmerking gekomen ?
                      Op de site van de overheid staat toch te lezen "bevordering van aandacht voor de natuur (zoals de aankoop van duurzaam geëxploiteerd hout of houtproducten (FSC of PEFC of gelijkwaardig) en bomen en buitenplanten..."

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Is er aan die V20 nog iets speciaal buiten 3D?
                      De V20 reeks bestaat zowel in "gewone plasma" als in "3D"
                      Voornaamste verschillen zijn een nog groter contrast ratio, beter geluid en wat meer "video processing" - op het Engelse AVforums vind je meer details
                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Uit ervaring gesproken ... we hadden vroeger een 32" crt en dan een plasma 42" ... in het begin leek dit wel een groot scherm maar na korte tijd ga je eraan wennen en heb je zoiets van "had ik maar die 50" gekocht". Nu ja, ge moet ook geen 50" kopen als je maar een plaatsje hebt van 4x4.
                      Voor mij zou 46" ideaal zijn, maar dat bieden ze in de V20 reeks niet aan

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                        Op het eerste zicht is het verschil tussen de G20 en V20 niet zo groot. V20 heeft Infinite Black Pro terwijl de G20 het met Infinite Black moet stellen. Ook blijkt de V20 iets zuiniger te zijn.
                        Maar zoals al hierboven gezegd, denk ik niet dat de V20 echt zoveel meer biedt voor z'n hogere prijs...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Niks
                          Voor plasma stond Pioneer aan te top.
                          Daarbij kwam later Panasonic en Philips.
                          (de 3 P' s)
                          Als ik me niet vergis heeft Panasonic die devisie van Pioneer overgenomen
                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          LED-verlichting zorgt voor minder stroomverbruik.
                          Denk niet voor een betere beeld-weergave.
                          Er zijn veel misverstanden over het stroomverbruik van plasma's
                          Een plasma-scherm verbruikt over het algemeen wat meer stroom dan een LCD-scherm van hetzelfde formaat. Hierbij moet wel vermeld worden dat elke nieuwe generatie plasma televisies een lager stroomverbruik kent en het belang hiervan dus steeds minder relevant is. Daarnaast is het stroomverbruik van een plasmascherm afhankelijk van het beeld wat getoond wordt en dus variabel. En zoals te verwachten geldt: hoe meer licht er van het totale beeldvlak afkomt hoe meer stroomverbruik. Bij een lcd-scherm speelt dit niet. Dat wil dus zeggen dat een film met veel zwart (of donkere partijen) op een plasma minder stroom kan verbruiken. Een film zoals Ice Age daarentegen zal zuiniger zijn op LED/LCD

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                            Van de site van Panasonic :

                            • Welke schermtechnologie is de recentste, plasma of lcd?
                            De technologie voor lcd-schermen werd meer dan veertig jaar geleden ontwikkeld voor kantoortoepassingen en werd eerst gebruikt in rekenmachines en horloges. In tegenstelling tot de lcd-technologie werd plasma speciaal ontwikkeld voor het weergeven van HD-beelden op grote schermen, meer bepaald voor de Olympische Spelen van Nagano in 1998. Dit betekent dat deze technologie op maat werd gemaakt om een adembenemende homecinema-ervaring te kunnen creëren, door een uitzonderlijk goede weergave van de bewegingen.

                            • Welke technologie heeft de langste levensduur: plasma of lcd?
                            Voor zijn flatscreentelevisies geeft Panasonic een levensduur aan die maximaal 100.000 uur (plasmaschermen) of 60.000 uur (lcd-schermen) kan bedragen.

                            • Voor- en nadelen van de plasmatechnologie
                            De plasmatechnologie werd speciaal voor homecinema ontworpen. De verlichting van het scherm is homogeen, individueel activeerbaar en regelbaar om het beste contrast en de meest exacte en natuurlijke colorimetrie weer te geven. Plasmaschermen verleiden door hun heel grote kijkhoek. Heel het gezin kan genieten van een perfect beeld vanuit om het even welke kijkhoek, zonder verslechtering van de beeldkwaliteit. Bovendien kan plasma, dankzij de heel korte reactietijd (0,001 ms) bewegende beelden bijzonder vloeiend weergeven.


                            Lijkt me dus duidelijk...
                            Op een ander forum beweerde iemand dat plasma TV's "mechanisch" slecht zijn. Gaan ze dan makkelijker kapot dan LCD's ?
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                              Bij de gekende ketens in Vlaanderen kost de TX-P42V20 gemiddeld 1.450,- euro
                              Maar nu ontdekte ik net DiscountOnline.be (ook gekend als iishop) en daar kost datzelfde toestel maar 1.055,- euro Ook op het 50" model is het prijsverschil zo'n 400,- euro
                              Heeft er iemand ervaringen met deze shop? Ze hebben een afhaalpunt in Tienen.
                              en ze aanvaarden ecocheques weliswaar met kosten maar dat weegt niet op tegen 't voordeel.
                              Betaling met ecocheques heeft een extra kost van 2.5% op het bedrag u met
                              ecocheque betaalt.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                                Ik heb veel merken en modellen vergeleken voordat ik een maand geleden tot aanschaf overging van een Philips TV uit hun nieuwe LED serie: PFl3405H/12. Deze zijn zeer gebruiksvriendelijk en prachtige scherpe kleuren. Ze zijn zeer zuinig aan stroom. Ik ben van plan er nog een te kopen voor in de slaapkamer. Deze serie is niet de goedkoopste maar wel de beste die ik in de winkels zag staan. De meeste lcd-tv's in de winkels zijn nog steeds zonder LED achtergrondverlichting en lijken wel kachels, ze produceren zoveel warmte dat je de thermostaat van je CV een stand terug kan zetten.

                                Comment

                                Working...
                                X