Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPAD topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: IPAD topic

hier geen last van die laadduur, nog niet gehad dat em plat was overdag!
    gaat 's nachts aan de lader, iedere dag een volle Ipad
    nikon stuff

Comment

De Ipad gebruikt een 10W lader, de iPhone een 5W lader. Ze uitwisselen zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen, maar opladen van de iPAd zal twee keer zo lang duren als je de iphone lader gebruikt. Of de iphone tegen de extra warmte van een 10w lader kan is veeleer de vraag.

Comment

Trouwens de iPad laadt zogezegd ook niet op via je usb aansluiting aan je pc.

Al heb ik hem eens een hele nacht aan de pc gehangen en de dag erop was hij netjes opgeladen, het duurt inderdaad gewoon heel lang.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Al heb ik hem eens een hele nacht aan de pc gehangen en de dag erop was hij netjes opgeladen, het duurt inderdaad gewoon heel lang.
          Hangt van je USB poort af. Sommige poorten hebben inderdaad niet genoeg power om de iPAD op te laden. Als je hem volledig afzet dan zal het wel lukken maar wel traag.

Nu zit in de doos in ieder geval de stopcontact stekker, waarom die niet gebruiken?
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door swilleg Bekijk bericht
            Ik ben gisteren naar een Apple winkel geweest om de iPad toch eens van naderbij te bekijken en uit te testen. En ik moet tot mijn grote spijt toch wel toegeven dat de volgende negatieve punten volgens testaankoop wel kloppen:
            - Weerspiegelend scherm
            - Schrijfpositie niet altijd duidelijk
            - Lange laadtijd
            - Flash-formaat wordt niet aanvaard
            - Geen webcam
            - Geen HDMI-verbinding, geen USB of kaartlezer
            - Hoge kostprijs

Als ik erbij stil sta, bezoek ik zeer veel sites met Flash, ook portfolio's en dergelijke, en vind ik het toch een groot gemis. Jaja ik weet het wel, de die-hard Apple-fans gaan nu allemaal afkomen met de gebreken die Flash teweeg brengt op een mac, maar ik vind nog altijd dat je wel de mogelijkheid moet hebben om zelf te kiezen. Vandaar vind ik die betuttelende toon van Apple alles behalve aangenaam
            P.S.: Ik blijf wel super content van mijn 27" iMac en 20" iMac thuis hoor, het zijn wel degelijk goede werkpaarden.
            Scherm spiegelt, klopt, buiten moeilijk te grbuiken, binnen geen enkel probleem.
            Schrijfpositie niet altijd duidelijk? wat is dat ? kan ik geen "probleem" rond vinden?
            Laadtijd is toch geen issue?, een kompleet lege ipad is op 4 uur geladen (voor +10uur gebruik), op een nieuwe imac laad ie op dezelfde tijd, op een oudere mac of pc toestel kan dit wel 8 uur duren. Maar dan is het ook niet via de bijgeleverde lader.
            Webcam, eerlijk, gebruik ik nooit. Zelfs niet in mijn iphone 4 die er eigenlijk 2 heeft ;-)
            HDMI, klopt, maar er is wel een component aansluitingskabel.
            Usb en kaartlezer zijn los te koop. (camera connection kit)
            Hoge kostprijs, relatief hé, er is gewoon geen vergelijkbaar toestel momenteel. Die android spulletjes zijn voor mij momenteel nog steeds "vapor ware"
            Flash en Apple, daar geef ik je 100% gelijk. Als ik met web designers spreek, zijn die al allemaal meer dan een jaar van flash weggestapt, maar ja, al die bestaande sites....

Comment

Nu we 't toch over laden hebben.

Mag de lader van de iPad gebruikt worden voor de iPhone 4?
              Uiteraard, en je doet er niks mee kapot. Hij gaat ook niet 2x zo snel vol zijn, helaas...
              Ik gebruik ze allemaal door mekaar. Op reis neem ik echt geen 3 laders mee...

Comment

Maar hij gaat 8 à 9 uur mee .....
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Ik vraag me wel af hoe je de lange laadtijd hebt uitgetest in een winkel? Volgens mij geen enkele winkel lang genoeg open om een iPAD volledig te ontladen en op te laden.

Dus de rest van uw expertise is dan waarschijnlijk ook maar een beetje giswerk, denk ik dan.
                  Ik heb toevallig ook wel kennissen die een iPad bezitten en toevallig weet ik van 2 personen dat dit wel degelijk blijkt te kloppen van die lange laadtijd. Natuurlijk dat ik zoiets niet kan uittesten in een winkel
                  Ik beweer hier wel niet van de waarheid in pacht te hebben he, laat staan 'expertise'. Ik stel alleen een aantal feiten vast die vernoemt worden in een artikel van Testaankoop en die grotendeels wel blijken te kloppen. Tot zover mijn giswerk. Vooral niet vergeten uw Apple-oogklepjes af te zetten he Fotodirk.

Comment

Als je een abbonement hebt van bv 2 gig, is dat genoeg om een hele maand bij normaal gebruik te internetten als je niets download?
                    en als ik thuis met wifi kan werken schakelt het 3g dan uit?
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Schrijfpositie niet altijd duidelijk? wat is dat ? kan ik geen "probleem" rond vinden?
                      Ik denk dat dit eerder komt doordat men dit soort toetsenbord niet gewoon is, ik alvast toch niet.
                      Een voorbeeldje:
                      Buiten het feit dat snel typen waarschijnlijk prima mogelijk is op de iPad, is blind typen toch nog iets anders. Wanneer je blind typt kijk je niet naar het toetsenbord en daardoor mis je de visuele feedback van oplichtende letters wanneer je ze aantikt. Het ontbreken van enige feedback voelt wat onnatuurlijk en leidt dan al gauw tot fouten.

't Zal hier eerder wel een kwestie van gewoonte zijn, dan echt een probleem of gebrek. ;-)
                      Last edited by swilleg; 25 november 2010, 23:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                        Als je een abbonement hebt van bv 2 gig, is dat genoeg om een hele maand bij normaal gebruik te internetten als je niets download?
                        Wifi heeft altijd voorrang op 3G. Op mijn iPhone kom ik toe met 200KB om continu 5 mailboxen te synchroniseren. Als je van plan bent om altijd buitenshuis te surfen zal 2GB wel genoeg zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht

1) ja, denk dat 1GB zelfs voor de meesten toereikend zal zijn, download misschien wel een GPRS meter app'je (ikzelf gebruik hiervoor "download meter" van Hedonicsoft) - op vele plaatsen heb je ook nog wifi, dus op dat moment gebruik je al geen GPRS ...

2) inderdaad, wifi krijgt prioriteit, thuis/op het werk/... verbruik je dan inderdaad geen 3G traffiek
                          --
                          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Ik heb toevallig ook wel kennissen die een iPad bezitten en toevallig weet ik van 2 personen dat dit wel degelijk blijkt te kloppen van die lange laadtijd. Natuurlijk dat ik zoiets niet kan uittesten in een winkel
                            Ik beweer hier wel niet van de waarheid in pacht te hebben he, laat staan 'expertise'. Ik stel alleen een aantal feiten vast die vernoemt worden in een artikel van Testaankoop en die grotendeels wel blijken te kloppen. Tot zover mijn giswerk. Vooral niet vergeten uw Apple-oogklepjes af te zetten he Fotodirk.
                            Inderdaad zo gaat dat vandaag op het net. Het zit vol met zelfverklaarde experts die maar wat vertellen van wat ze hebben horen zeggen.
                            Mensen die dan die dienst of product echt gebruiken die hebben oogkleppen op. En hoe durven die het toch in hun hoofd te halen om die experts tegen te spreken, het is een schandaal.

Ik wist wel dat het vandaag Black Friday was, maar misschien is het ook omgekeerde wereld dag.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Vooral niet vergeten uw Apple-oogklepjes af te zetten he Fotodirk.
                              Hola Pola die wil ook hebben, het zijn toch witte hé.
                              Net of je niet kritisch kan zijn als je een Apple product gekocht hebt, dat is pas kort door de bocht. Wij hebben de iPad hier sedert twee weken, en zowat iedereen die ik die al in de pollekes geduwd heb was laaiend enthousiast behalve eentje die Win 7 wil zien (maar dat kan hij vergeten, Android tot daar aan toe).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                                Het grootste nadeel aan de iPad is dat snel enkele van de eigenschappen ook op je PC/laptop wilt.

Bv: de mogelijkheid om snel terug bovenaan een pagina te staan. Op een iPad door even kort op de adresbalk te drukken.
                                "Home" toets op je keyboard
                                Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Working...
                                X