Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPAD topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: IPAD topic

    Oorspronkelijk geplaatst door swilleg Bekijk bericht
    Ik denk dat dit eerder komt doordat men dit soort toetsenbord niet gewoon is, ik alvast toch niet.
    Een voorbeeldje:
    Buiten het feit dat snel typen waarschijnlijk prima mogelijk is op de iPad, is blind typen toch nog iets anders. Wanneer je blind typt kijk je niet naar het toetsenbord en daardoor mis je de visuele feedback van oplichtende letters wanneer je ze aantikt. Het ontbreken van enige feedback voelt wat onnatuurlijk en leidt dan al gauw tot fouten.

    't Zal hier eerder wel een kwestie van gewoonte zijn, dan echt een probleem of gebrek. ;-)
    Aha, blind type, dat klopt, geen tactile feedback op een ipad. Maar als tweevingertyper ben ik sneller op mijn ipad dan op mijn toetsenbord.

    Comment


    • #47
      Re: IPAD topic

      Ha ha ha - goed nieuws dus - ik ben OOK een tweevingertyper !

      VRAAGJE aan de iPad bezitters: Kan je alle filmpjes van deredactie.be op je iPad bekijken ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #48
        Re: IPAD topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ha ha ha - goed nieuws dus - ik ben OOK een tweevingertyper !

        VRAAGJE aan de iPad bezitters: Kan je alle filmpjes van deredactie.be op je iPad bekijken ?
        Uiteraard gaan al die filmpjes van de readctie (ik heb het ook net uitgetest)
        Met dit soort sites moet je ervan uitgaan dat ze net gemaakt zijn voor de iPad!!
        Eerlijk gezegd kom ik minder en minder flash sites tegen, enkel nog wat oudere of wring evolutieve sites.
        Ergerlijke sites zijn nog steeds de auTomerksites, die blijven maar achterop hinken.

        Comment


        • #49
          Re: IPAD topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ha ha ha - goed nieuws dus - ik ben OOK een tweevingertyper !

          VRAAGJE aan de iPad bezitters: Kan je alle filmpjes van deredactie.be op je iPad bekijken ?
          Ik heb de iPad welgeteld één uur geleden uit de doos gehaald en het voor jou geprobeerd.
          Het werkt!

          Gr. Paul.

          Comment


          • #50
            Re: IPAD topic

            Damn ! Nu moet ik zéker zo'n ding kopen !!!

            Ik heb nog even zitten twijfelen om ff zo'n Chinese Android Apad te kopen - maar ik denk dat ik daar toch spijt van ga krijgen....

            Een 10.1 inch Apad kost ongeveer 200 euro....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #51
              Re: IPAD topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Damn ! Nu moet ik zéker zo'n ding kopen !!!

              Ik heb nog even zitten twijfelen om ff zo'n Chinese Android Apad te kopen - maar ik denk dat ik daar toch spijt van ga krijgen....

              Een 10.1 inch Apad kost ongeveer 200 euro....
              de mijne mag weg, ik koop opnieuw een macbook ;-)

              Comment


              • #52
                Re: IPAD topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Uiteraard gaan al die filmpjes van de readctie (ik heb het ook net uitgetest)
                Met dit soort sites moet je ervan uitgaan dat ze net gemaakt zijn voor de iPad!!
                Eerlijk gezegd kom ik minder en minder flash sites tegen, enkel nog wat oudere of wring evolutieve sites.
                Ergerlijke sites zijn nog steeds de auTomerksites, die blijven maar achterop hinken.
                Ik ben alleen bang, tegen dat ik mijn iPad goed en wel heb, dat deredactie.be "betalend" gaat zijn....

                Is dat op VTM nu ook niet betalend ? Enfin, vroeger kon ik het nieuws van VTM met de iPAQ bekijken; nu dus niet meer....
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #53
                  Re: IPAD topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Uiteraard gaan al die filmpjes van de readctie (ik heb het ook net uitgetest)
                  Met dit soort sites moet je ervan uitgaan dat ze net gemaakt zijn voor de iPad!!
                  Eerlijk gezegd kom ik minder en minder flash sites tegen, enkel nog wat oudere of wring evolutieve sites.
                  Ergerlijke sites zijn nog steeds de auTomerksites, die blijven maar achterop hinken.
                  Rudy, als je moest weten hoeveel foto sites gemaakt zijn met Porta . . . . dan mis ik Flash toch wel hoor.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: IPAD topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                    Inderdaad zo gaat dat vandaag op het net. Het zit vol met zelfverklaarde experts die maar wat vertellen van wat ze hebben horen zeggen.
                    Mensen die dan die dienst of product echt gebruiken die hebben oogkleppen op. En hoe durven die het toch in hun hoofd te halen om die experts tegen te spreken, het is een schandaal.

                    Ik wist wel dat het vandaag Black Friday was, maar misschien is het ook omgekeerde wereld dag.
                    Nogmaals ik heb nooit beweerd dat ik een expert ben!!! Ik ben zelf, sinds 2006, een zeer tevreden mac-gebruiker. Maar waar ik wel een grondige hekel aan heb, is die mentaliteit van bepaalde maccers die slaafs alles wat Apple maakt en verkondigt als evangelie aanzien.
                    En owee, als je ook maar 1 puntje van kritiek zou suggereren, vindt men het direct nodig om je als een idioot te bestempelen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: IPAD topic

                      Neen hoor, ik vind kritiek en (zelf)kritiek juist lovenswaardig.

                      Apple maakt zeer goede en mooie dingen, maar elk apparaat heeft zijn voor en nadelen.

                      Ik zou een Ipad veel handiger vinden dan een netbook om op je gemak in de zetel te surfen. Nu zit je nog steeds ( zelfs met een lichte netbook ) met een touchpad te prutsen.

                      En de iPad zijn scherm is nu eindelijk groot genoeg om met je vinger te bedienen.
                      Iets wat ik toch nog niet zo zie zitten op een GSM - die dingen zijn gewoon té klein.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #56
                        Re: IPAD topic

                        Hallo,

                        Als Windows desktop/laptop/netbookgebruiker en iPhone/iPad gebruiker zit ik er zo'n beetje tussenin
                        Beide systemen hebben hun voordelen, en hun nadelen.
                        Het echte grote en "zware" werk, daar gebruik ik de desktop en de 17 inch laptop van Sony voor - zonder twijfel.>
                        Maar voor al het overige - en dat is toch het leeuwenaandeel van mijn werk - voldoet de iPad voor 100% op voorwaarde dat je de geschikte Apps vindt en/of koopt.
                        Bij mij zijn het vooral de gekochte Apps die ik het meeste gebruik.
                        En laat dan alles nog eens Word/Excel en powerpoint compatibel zijn, dat is dat helemaal de max.
                        Voor mij is de iPad een echt werkpaard en ik heb hem nog nooit in de zetel gebruikt
                        Ik ben dus zowel een tevreden Windowsgebruiker als een iPadadept en beiden liggen hier broederlijk naast elkaar op mijn bureel

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #57
                          Re: IPAD topic

                          Ik zie dat lijstje van nadelen in het artikel van Testaankoop niet zozeer als 'mankementen' maar eerder als tekortkomingen, de één al wat meer of minder belangrijk dan de andere. Ik weet ook wel dat Apple, wat de iPad betreft, jaren voor is op de rest van de concurrentie en dat het kwalitatief wel in orde zal zijn. Dat neemt niet weg dat je ook wel kritisch mag zijn, dacht ik.
                          Trouwens ik ben er vrij zeker van dat Apple bij de volgende generatie van de iPad al een heel deel van dat lijstje met tekortkomingen misschien zal weg- of bijgewerkt hebben. Dus ik zeg nooit nooit, ...maar wacht toch nog even een volgende generatie af

                          Comment


                          • #58
                            Re: IPAD topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door swilleg Bekijk bericht
                            maar wacht toch nog even een volgende generatie af
                            Dat zou ik het liefste doen, maarja... hoelang gaat dat duren.
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #59
                              Re: IPAD topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              Dat zou ik het liefste doen, maarja... hoelang gaat dat duren.
                              Dat blijft natuurlijk gissen, maar volgens de geruchtenmolen zou dat wel eens 'begin 2011' kunnen zijn. Zie o.a. hier. En zoals vewacht, waarschijnlijk met de nodige aanpassingen -> zie hier.
                              Het zijn natuurlijk maar 'geruchten', ... we zien wel wanneer en wat ze tevoorschijn toveren.

                              Comment


                              • #60
                                Re: IPAD topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door Paul4545 Bekijk bericht
                                Ik heb de iPad welgeteld één uur geleden uit de doos gehaald en het voor jou geprobeerd.
                                Het werkt!

                                Gr. Paul.
                                Je kan zelfs hele films op je iPad bekijken...

                                Comment

                                Working...
                                X