Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Mac naar Windows overschakelen - Sony Vaio?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Mac naar Windows overschakelen - Sony Vaio?

Ja hoor, ben dit aan het typen vanop mijn nieuwe Vaio
    mijn mac staat nog te koop
    15" 2.5ghz core2duo, 4gb ram, 500gb HD en 8600GT 512mb voor 800 euro, geïnteresseerden?
    5DmkIII en wat glas

Comment

En hij is verkocht voor 850 euro dan nog...
      5DmkIII en wat glas

Comment

Dag Matthias,

Grappig deze topic hier tegen te komen. Was van plan een MacBook Pro te kopen na jaren op een Toshiba satellite gewerkt te hebben (nog steeds nu) zonder klachten maar het ding is nu echt wel na 5 jaar aan vervanging toe En ja ik draai er nog steeds redelijk vlot CS5 op! kwestie van je pc te onderhouden en software als clean up regelmatig te gebruiken bv...

Maar goed...to the point...na het checken van de MacBookPro kwam ik tot de conclusie dat je voor mac veel te veel betaald. ok het heeft een goede reputatie en is stabiel maar veel te duur... en na zoeken naar PC laptops valt mijn keuze momenteel op de Sony Vaio VPC-F13S0E van 1450 € 16,4inch scherm, Intel Core i7 740QM , 6 Gb RAM, Full HD scherm,...

en ja idd ...bij mac betaal je dan meer dan 3000 euro voor zo n beestje... dus je betaald in feite voor het appel logo en de stevige en hippe bekleding...

Nu is mijn vraag...heeft deze laptop een mat scherm??? bij specificaties staat glanzend scherm... als ik deze laptop met mat scherm vinden kan koop ik hem meteen...misschien is het een fout op de laptopshop.be website...want alle sony vaios hebben daar zogezegd een glanzend scherm.

Verder denk ik dat ik er een kleurenkalibratie Spyder 3 beestje aan ga hangen...goed idee of niet echt veel verschil merkbaar?
        Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
          Dag Matthias,

Grappig deze topic hier tegen te komen. Was van plan een MacBook Pro te kopen na jaren op een Toshiba satellite gewerkt te hebben (nog steeds nu) zonder klachten maar het ding is nu echt wel na 5 jaar aan vervanging toe En ja ik draai er nog steeds redelijk vlot CS5 op! kwestie van je pc te onderhouden en software als clean up regelmatig te gebruiken bv...

Maar goed...to the point...na het checken van de MacBookPro kwam ik tot de conclusie dat je voor mac veel te veel betaald. ok het heeft een goede reputatie en is stabiel maar veel te duur... en na zoeken naar PC laptops valt mijn keuze momenteel op de Sony Vaio VPC-F13S0E van 1450 € 16,4inch scherm, Intel Core i7 740QM , 6 Gb RAM, Full HD scherm,...

en ja idd ...bij mac betaal je dan meer dan 3000 euro voor zo n beestje... dus je betaald in feite voor het appel logo en de stevige en hippe bekleding...

Nu is mijn vraag...heeft deze laptop een mat scherm??? bij specificaties staat glanzend scherm... als ik deze laptop met mat scherm vinden kan koop ik hem meteen...misschien is het een fout op de laptopshop.be website...want alle sony vaios hebben daar zogezegd een glanzend scherm.

Verder denk ik dat ik er een kleurenkalibratie Spyder 3 beestje aan ga hangen...goed idee of niet echt veel verschil merkbaar?
          Tiens, die is volgens de beschrijving maar 1,73 Ghz... OK ...Apple is duur , maar dan zijn er toch andere en betere alternatieven...
          En zelfs met een i5 kan je PS cs5 probleemloos samen met een game draaien en deze is veeeeel zuiniger met de battery...
          Als je zeer zware toepassingen draait zoals PS CS5 en autocad tegelijkertijd en nog eens OFFICE of zo , dan begin je pas (misschien) een i7 nodig te hebben.. (en zelfs dan eigenlijk nog niet)
          Als je graag veel spellen speelt en software download van 't net kan je inderdaad niet veel met een MAC, maar dat maakt hem net zo goed en blijvend stabiel..
          Ik heb het geluk via 't werk zo ongeveer 't beste van beide te hebben (MacBook Pro en een stevige business HP beide i5 en 17 inch met 8Gb geheugen) en mijn persoonlijke voorkeur gaat steeds meer naar MAC, maar één nadeel, er is soms software die er niet is voor Mac en met VMware kan je wel windows draaien, maar is ook niet het van het...
          Vandaar zeul ik met twee toestellen rond (kl*te)
          Last edited by Peter EOS-500D; 14 december 2010, 11:22.
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
            Tiens, die is volgens de beschrijving maar 1,73 Ghz... OK ...Apple is duur , maar dan zijn er toch andere en betere alternatieven...
            En zelfs met een i5 kan je PS cs5 probleemloos samen met een game draaien en deze is veeeeel zuiniger met de battery...
            Als je zeer zware toepassingen draait zoals PS CS5 en autocad tegelijkertijd en nog eens OFFICE of zo , dan begin je pas (misschien) een i7 nodig te hebben.. (en zelfs dan eigenlijk nog niet)
            Minimum snelheid is idd 1.73GHz, maar kan worden opgevoerd tot 2.93GHz.

Clock Speed 1.73 GHz
            Max Turbo Frequency 2.93 GHz

De MHz/GHz race is zo jaren '90
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik werk nu enkele maanden met de MacBook Pro 17" (de i5) maar wordt volgende week vervangen door een HP zijnde de http://tweakers.net/pricewatch/25509....html#tab:info

Deze is nu in korting zijnde 1.600 excl

Ik had/heb gewoonweg teveel software die ik niet kan vinden voor de Mac maar het blijft wel een wonderbaarlijke laptop moet ik zeggen.

Comment

Ik ben over gestapt op mac en ik vind hem erg fijn ! heb geen moment spijt.
                Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Mogelijkheid: installeer MacOSX op een standaard Sony Core i7 notebook, kan je toch lekker Mac draaien. Dit is wel voor de gevorderden, aangezien je moet werken met Boot EFI-gemodificeerde opstartschijven, gezien MAC een andere opstartprocedure kent (EFI ipv BIOS).
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                    Mogelijkheid: installeer MacOSX op een standaard Sony Core i7 notebook, kan je toch lekker Mac draaien. Dit is wel voor de gevorderden, aangezien je moet werken met Boot EFI-gemodificeerde opstartschijven, gezien MAC een andere opstartprocedure kent (EFI ipv BIOS).
                    Weet wel dat je dan in principe illegaal bezig bent.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                      Dag Matthias,

Heb een extern scherm (22 ") hangen naast mijn HP laptopke. De kleuren waren voor calibratie allesbehalve hetzelfde. Die spyder 3 pro heeft dat voor een groot deel rechtgetrokken. T'is niet 100%, maar toch een pak beter.
                      Je redenering over de Mac book Pro volg ik trouwens volkomen. Het prijskaartje is gewoon niet evenredig met wat je krijgt (waarmee ik niet zeg dat het slechte toestellen zijn).
                      Die Sony lijkt me een goeie keuze .
                      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                      X