Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Mac naar Windows overschakelen - Sony Vaio?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Mac naar Windows overschakelen - Sony Vaio?

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Als je dan bedenkt dan je Win 7 perfekt op een macbook kan draaien, andersom niet, dan weet ik het toch wel.
    Voorlopig toch maar bij Apple blijven, desnoods met Win7.
    haha, sorry Rudy maar nu lig ik wel effe plat op de grond Ik heb op de Apple site eens een Macbook pro samengesteld met min of meer dezelfde specs (maar nog steeds geen 740QM processor, enkel dual core) met onder andere 8GB ram, Full HD scherm,... Eigenlijk dus minder dan die Vaio...
    prijs : 3059 euro. dolletjes
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      haha, sorry Rudy maar nu lig ik wel effe plat op de grond Ik heb op de Apple site eens een Macbook pro samengesteld met min of meer dezelfde specs (maar nog steeds geen 740QM processor, enkel dual core) met onder andere 8GB ram, Full HD scherm,... Eigenlijk dus minder dan die Vaio...
      prijs : 3059 euro. dolletjes
      Ik zal u even rechthelpen, lachen we samen verder.
      8GB ram origineel Apple is al een zware meerkost, die je véél goedkoper zelf kunt fiksen. Zelfde voor die ssd.
      Wat kost die bewuste Vaio dan?
      Want ik weet bijvoorbeeld dat mijn stomme windows dell 2200 + btw gekost heeft, weliswaar incl office, en eigenlijk een triestig ding is, zonder ssd zelfs ;-)
      Soit, mac zal wel iets meer kosten, maar dat geld voor alles hé, zelfs in de fotografie LOL, you get what you pay.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik zal u even rechthelpen, lachen we samen verder.
        8GB ram origineel Apple is al een zware meerkost, die je véél goedkoper zelf kunt fiksen. Zelfde voor die ssd.
        Wat kost die bewuste Vaio dan?
        Want ik weet bijvoorbeeld dat mijn stomme windows dell 2200 + btw gekost heeft, weliswaar incl office, en eigenlijk een triestig ding is, zonder ssd zelfs ;-)
        Soit, mac zal wel iets meer kosten, maar dat geld voor alles hé, zelfs in de fotografie LOL, you get what you pay.
        1650 euro, en daarvoor krijg je een 500GB 7200 rpm HDD, Blu-Ray brander, 8GB RAM, 740QM processor en Nvidia GT 425M 512MB en een (mat!) full HD scherm

of een extra SSD mogelijk is daarbij dat weet ik niet, maar enkel een SSD in een laptop is geen optie, tenzij de 512GB SSD's volgende week nog maar 150 euro ofzo kosten
        maar ruimte heb ik absoluut nodig op mijn laptop, toch minstens 500gb hé
        5DmkIII en wat glas

Comment

1650 euro, en daarvoor krijg je een 500GB 7200 rpm HDD, Blu-Ray brander, 8GB RAM, 740QM processor en Nvidia GT 425M 512MB en een (mat!) full HD scherm

of een extra SSD mogelijk is daarbij dat weet ik niet, maar enkel een SSD in een laptop is geen optie, tenzij de 512GB SSD's volgende week nog maar 150 euro ofzo kosten
          End of discussion, buy the Sony ;-)

Ps. ik denk dat je de optical drive eruit kunt halen en vervangen door een ssd (althans in ne macbook pro gaat dat mits een optical bay oplossing) Dan kan je de ssd met het OS kombineren met een harddisk.
          Ook een seagate momentus xt is een oplossing, beetje ssd met 500GB disk erbij, zeker het overwegen waard, onder Win7 met zijn optimalisatie zou deze drive zeer goed presteren, en zo in de plaast van uw hdd kunnen.

Comment

Zeker dat je wil overstappen?

Comment

Matthias,

Een type laptop van Asus heeft 2 ingebouwde harde schijven.
              Eentje kan je makkelijk vervangen door een SSD.
              Op de vraag met deze voorwaarde heb ik al ooit geantwoord hier maar ja, waar staat
              dat weer
              Deze is een leuke
              Last edited by theokus; 28 november 2010, 13:43.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

In mijn MSI GX660 heb ik de lege sata-bay ook opgevuld met een 120GB SSD
                Zeker de moeite!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  In mijn MSI GX660 heb ik de lege sata-bay ook opgevuld met een 120GB SSD
                  Zeker de moeite!
                  Knap toestel Lennert.
                  Zit tenminste een i7 in
                  Fijne resolutie.
                  En als die goed is om te gamen is die zeker goed voor de rest.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Knap toestel Lennert.
                    Zit tenminste een i7 in
                    Fijne resolutie.
                    En als die goed is om te gamen is die zeker goed voor de rest.
                    maar max een 720QM, de 740QM nog niet

en waar koop je die dingen eigenlijk?
                    Ik heb gisteren de hele tijd het net zitten afschuimen zonder ook maar één deftige winkel te vinden online waar ik mijn MSI of ASUS notebook kan samenstellen...
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb een Sony Vaio i7 720QM dacht ik.

Het enige waarmee je rekening dient te houden is dat die i7 redelijk wat stroom zuipt, wat dus nefast is voor je batterijduur.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb de i5 versie. De i7 was me net was te prijzig.
                        Besteld bij de pcboer. Als je wilt kan ik zijn contactgegevens doorgeven in een PM.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Ik heb een Sony Vaio i7 720QM dacht ik.

Het enige waarmee je rekening dient te houden is dat die i7 redelijk wat stroom zuipt, wat dus nefast is voor je batterijduur.
                          Dat is inderdaad het enige nadeel van die i7 (heb zo'n HP'tje), naast het 17"-scherm dat natuurlijk ook wel wat meer zuipt dan een kleinere versie. Veel langer dan een 3 uur lukt niet (maar voor mij is dat voldoende, omdat ik die laptop meer als desktopvervanger gebruik. Om de 14 dagen neem ik hem eens mee op verplaatsing, maar dat is niets natuurlijk). Op continu volle belasting is het zelfs op een goed uur gedaan (maar er zijn niet veel programma's die daar in slagen).
                          Groeten,

Polleke

Comment

Toch nog een reden om een Apple aan te schaffen (of tenminste een argument voor de hogere prijs)

Comment

Inderdaad, de bouwkwliteit is in mijn ogen ook het enigste argument. Maar ehm, als mijn sony kapot gaat, kan ik gewoon een nieuwe kopen en zit ik nog niet aan de prijs van de macbook pro
                              Trouwens, de Vaios komen er toch ook niet zo slecht uit, uit die test... ben nu in shoppingcenter waasland en tis heeel verleidelijk om te zeggen tegen de verkoper in het sony center; "pak 'em maar in!"

Sent from my Desire HD using Tapatalk
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Inderdaad, de bouwkwliteit is in mijn ogen ook het enigste argument. Maar ehm, als mijn sony kapot gaat, kan ik gewoon een nieuwe kopen en zit ik nog niet aan de prijs van de macbook pro
                                Trouwens, de Vaios komen er toch ook niet zo slecht uit, uit die test... ben nu in shoppingcenter waasland en tis heeel verleidelijk om te zeggen tegen de verkoper in het sony center; "pak 'em maar in!"

Sent from my Desire HD using Tapatalk
                                En Matthias? Al gekozen?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X