Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dakwerken(ers)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dakwerken(ers)

Wij hebben plannen om ons dak te vernieuwen.

Bedoeling is dat het een voledige renovatie gaat worden, panlatten, kepers en rijbomen zijn in slechte staat.

Nu heb ik gezien dat er in tegenstelling tot een traditionele renovatie ook een systeem van dakpanelen bestaat nl. unilin, unidek etc. waarmee meteen ook onze bovenverdieping zou afgewerkt zijn, isolatie incluis.

Heeft er iemand van jullie enige ervaring met dit produkt(en), voordelen, nadelen?

Iemand evt referenties wbt dakwerkers omgeving Leuven?

Bedankt

Noël
    Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Re: Dakwerken(ers)

Ik heb er een offerte van gekregen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat het (toen) te duur uitkwam. Ondertussen wel spijt van, aangezien de afwerking van het dak aan de binnenkant niet goedkoop was

Ons dak is gerenoveerd door Vanborren in Boutersem: afbraak oude dak, plaatsing volledig nieuwe draagstructuur, isolatie, pannen, dakramen. Wij zijn heel tevreden van Vanborren - we hebben alleen bijna een jaar moeten wachten eer het nieuwe dak erop lag. Overigens was de wachttijd hetzelfde bij alle aannemers...

Comment

wij hebben een aantal offertes laten maken en uiteindelijk ons dak laten doen door de aannemer in 't straat die niet per offerte werkt.

Kwam 4000€ (+/- 30%) goedkoper uit. Uitleg van de aannemer: per offerte betaal je ofwel veel te veel (aantal werkuren wordt overschat) en als t niet klaar geraakt op de geschatte termijn zijn een aantal zaken niet goed afgewerkt.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        wij hebben een aantal offertes laten maken en uiteindelijk ons dak laten doen door de aannemer in 't straat die niet per offerte werkt.

Kwam 4000€ (+/- 30%) goedkoper uit. Uitleg van de aannemer: per offerte betaal je ofwel veel te veel (aantal werkuren wordt overschat) en als t niet klaar geraakt op de geschatte termijn zijn een aantal zaken niet goed afgewerkt.
        Sounds good, maar dan heb je toch best vooraf een raming en goede afspraken over uurprijs etc nee?

Comment

Eerste dakwerkers zijn langsgekomen om dak te bekijken en een offerte op te stellen, bleek dat ze niet staan te springen om ons dak(waar een dakkapel inzit) te renoveren met unilit,unidek ed.

Het is te gek om op zo een dak te werken met dakpanelen, omdat er dan veel meer zaag en meetwerk zou zijn en we meer afval zouden hebben(panelen die verzaagd moeten worden) ik dacht dat die panelen op maat gemaakt werden ex fabriek?

Aannemer zonder offerte nemen wij niet meer, 1 keer geschoren is genoeg, wat niet wil zeggen dat ze allemaal malafide zijn he.

Moest gans iets anders zijn moest ik er iets van kennen, en moest ik tijdens de werken aanwezig kunnen zijn. Je weet wel, we hebben dit en dat ook nog moeten vervangen etc...

Noel
          Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Comment

FWIW ... Verleden jaar ook een gans nieuw dak moeten laten leggen (het oude was kompleet versleten!) .. na veel offertes en vergelijkingen een degelijke en eerlijke vakman gevonden met echte goede vakkennis ... en aan een schappelijke prijs op de koop toe .. offertes verschilden met bijna een factor 2! .. en allemaal voor 't zelfde werk! ik denk dat sommigen gouden nagels gebruiken!

Comment

Wij wonen in Boortmeerbeek en hebben bij ons een gedeeltelijk dak laten vernieuwen.

Dit is gedaan door Dakwerken Barber (Paepestraat 9, Boortmeerbeek, Tel. 016 60 70 58).

Het dak is mooi afgewerkt en geïsoleerd en zelfs met de zware regenbuien hebben we nooit geen lekkages meer gehad. Tijdens de gesprekken gaven zij ons ook het meeste vertrouwen en konden ook op alle vragen antwoorden.

Voor mij zeker een aanrader.

Mvg

Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Working...
              X