Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet verhoogt de snelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Telenet verhoogt de snelheid

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Voor 4€ doe ik geen moeite hoor, toch niet bij een provider!
    Misschien geraak je van die 50€ vanaf (heb ik ook nooit betaald bij een aanpassing) maar voor hetzelfde laten ze een nieuwe formule ingaan voordat de oude op maandelijkse betaaldatum komt en zit je een deel dubbel te betalen. (Spreek uit ervaring)
    Dat oplossen is niets zolang je maar de juiste persoon aan de lijn krijgt, maar de gepaste persoon aan de lijn krijgen dat "goesting" heeft dit aan te passen is vaak een "klein" probleempje.
    Klopt wel, maar de volgende upgrade die ze uitvoeren zal waarschijnlijk niet meer voor de diamond shake zijn. Ze laten dat meest waarschijnlijk uitsterven als het ware. Dus we moeten het wel in het oog houden.

    Ik snap het verschil ook niet tussen de Gold-shake en de shake+ want 20 euro om van 50GB naar ongelimiteerd verbruik te gaan lijkt me toch wat overdreven.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #47
      Re: Telenet verhoogt de snelheid

      Hier gisteren van TurboNet naar FiberNet50.

      Waaaw... voelbaar sneller .

      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #48
        Re: Telenet verhoogt de snelheid


        'k Heb ExpressNet XL
        Normaal zeggen ze bij telenet Na wat over en weer gepraat... 't mss is er toch iets fout,we zullen het eens nakijken !
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #49
          Re: Telenet verhoogt de snelheid



          Miljaarde m'n voeten... tis hier al niet veel beter, en het "mailformulier Telenet" werkt niet... "probeert u het later nog even".

          Ik zit met een Groovy-shake +
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #50
            Re: Telenet verhoogt de snelheid



            Op speedtest de test gedaan met bovenvermelde uitslag.
            Ik ken hier niks van maar heb expressnet van Telenet. Mag ik tevreden zijn?

            EDIT: 5 minuten later de test nog eens gedaan met als volgend resultaat hieronder



            Is die test echt betrouwbaar?

            Comment


            • #51
              Re: Telenet verhoogt de snelheid

              Ja en neen, hangt ook van de server af..




              Andere server:

              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #52
                Re: Telenet verhoogt de snelheid

                Telenet gebruikers zullen wel met http://speedtest.telenet.be/ moeten werken als je wilt reclameren bij telenet. En dan zal je nog je eigen router (als je die hebt) er tussen uit moeten halen. Want anders is het standaard antwoord dat jouw router het probleem veroorzaakt (als je via Wifi werkt dan krijg sowieso wat verlies daar).

                Dat is eventueel iets dat je zelf kan uittesten. Sluit eens een PC rechtstreeks aan op de kabel die uit de Telenet modem komt. Als je dan nog slecht resultaat hebt dan kan je bij Telenet reclameren. Anders zal het aan je interne bekabeling/router liggen en daar komen ze niet in tussen.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #53
                  Re: Telenet verhoogt de snelheid

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Telenet gebruikers zullen wel met http://speedtest.telenet.be/ moeten werken als je wilt reclameren bij telenet. En dan zal je nog je eigen router (als je die hebt) er tussen uit moeten halen. Want anders is het standaard antwoord dat jouw router het probleem veroorzaakt (als je via Wifi werkt dan krijg sowieso wat verlies daar).

                  Dat is eventueel iets dat je zelf kan uittesten. Sluit eens een PC rechtstreeks aan op de kabel die uit de Telenet modem komt. Als je dan nog slecht resultaat hebt dan kan je bij Telenet reclameren. Anders zal het aan je interne bekabeling/router liggen en daar komen ze niet in tussen.

                  Geeft hetzelfde resultaat bij mij.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #54
                    Re: Telenet verhoogt de snelheid

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht

                    'k Heb ExpressNet XL
                    Normaal zeggen ze bij telenet Na wat over en weer gepraat... 't mss is er toch iets fout,we zullen het eens nakijken !
                    Nog eens een mailtje naar telenet verzonden en ziehier hun antwoord.
                    Suggesties voor de volgende stap ??????

                    "" We hebben de door u uitgevoerde snelheidstesten grondig nagekeken en deze bleken niet optimaal te zijn.

                    Omdat wij echter op de modem geen problemen konden vaststellen, kunnen wij u geen gratis technicus sturen. De snelheid kan immers ook beďnvloed worden door een niet optimaal werkende netwerkkabel, netwerkkaart of actieve programma´s op de computer.

                    Als u wenst, kunnen wij u wel een ´vermoedelijk betalende technicus´ sturen. Als deze technicus echter geen probleem kan vaststellen dat te wijten is aan Telenet, worden de verplaatsingskosten en de werkuren wel aangerekend.

                    U kunt natuurlijk ook uw computer en bekabeling bij een computerwinkel laten controleren.
                    Om een dergelijke afspraak te maken, vragen we u om contact met ons op te nemen op het nummer 070 69 69 69*.

                    * U betaalt voor uw oproep 30 cent/minuut. Deze kosten kunnen variëren als u belt via een ander vast of mobiel netwerk ""
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Telenet verhoogt de snelheid

                      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                      Nog eens een mailtje naar telenet verzonden en ziehier hun antwoord.
                      Suggesties voor de volgende stap ??????

                      "" We hebben de door u uitgevoerde snelheidstesten grondig nagekeken en deze bleken niet optimaal te zijn.

                      Omdat wij echter op de modem geen problemen konden vaststellen, kunnen wij u geen gratis technicus sturen. De snelheid kan immers ook beďnvloed worden door een niet optimaal werkende netwerkkabel, netwerkkaart of actieve programma´s op de computer.

                      Als u wenst, kunnen wij u wel een ´vermoedelijk betalende technicus´ sturen. Als deze technicus echter geen probleem kan vaststellen dat te wijten is aan Telenet, worden de verplaatsingskosten en de werkuren wel aangerekend.

                      U kunt natuurlijk ook uw computer en bekabeling bij een computerwinkel laten controleren.
                      Om een dergelijke afspraak te maken, vragen we u om contact met ons op te nemen op het nummer 070 69 69 69*.

                      * U betaalt voor uw oproep 30 cent/minuut. Deze kosten kunnen variëren als u belt via een ander vast of mobiel netwerk ""
                      - Welke snelheid zou je moeten halen?
                      - Welke andere network devices hangen er nog tussen?
                      - Hoe heb je gemeten Wifi of met de kabel?
                      - heb je 't met een andere pc ook?
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #56
                        Re: Telenet verhoogt de snelheid

                        Op m'n PC
                        Download Speed: 21668 kbps (2708.5 KB/sec transfer rate)
                        Upload Speed: 1155 kbps (144.4 KB/sec transfer rate)
                        Latency: 8 ms
                        donderdag 13 januari 2011 16:59:49
                        Op de laptop
                        Download Speed: 27802 kbps (3475.3 KB/sec transfer rate)
                        Upload Speed: 1158 kbps (144.8 KB/sec transfer rate)
                        Latency: 8 ms
                        donderdag 13 januari 2011 16:58:20
                        Beide met dezelfde kabel.
                        ExpressNet XL (DiamondShake+)
                        Op papier ....Downloadsnelheid: 30 Mbps
                        Blijkt op m'n PC toch iets fout,wat en hoe kan ik dat nakijken ?
                        Last edited by Macroshopper; 13 januari 2011, 16:45.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Telenet verhoogt de snelheid

                          Probeer de sppedtest van telenet zelf eens.
                          Google gewoon telenet speedtest en je vindt het wel.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Telenet verhoogt de snelheid

                            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            Op m'n PC
                            Download Speed: 21668 kbps (2708.5 KB/sec transfer rate)
                            Upload Speed: 1155 kbps (144.4 KB/sec transfer rate)
                            Latency: 8 ms
                            donderdag 13 januari 2011 16:59:49
                            Op de laptop
                            Download Speed: 27802 kbps (3475.3 KB/sec transfer rate)
                            Upload Speed: 1158 kbps (144.8 KB/sec transfer rate)
                            Latency: 8 ms
                            donderdag 13 januari 2011 16:58:20
                            Beide met dezelfde kabel.
                            ExpressNet XL (DiamondShake+)
                            Op papier ....Downloadsnelheid: 30 Mbps
                            Blijkt op m'n PC toch iets fout,wat en hoe kan ik dat nakijken ?
                            Deze gegevens zijn van een speedtest van telenet.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Telenet verhoogt de snelheid

                              Last Result:
                              Download Speed: 18532 kbps (2316.5 KB/sec transfer rate)
                              Upload Speed: 1152 kbps (144 KB/sec transfer rate)
                              Latency: 10 ms
                              13 januari 2011 23:33:14 GMT+01:00


                              Last Result:
                              Download Speed: 21255 kbps (2656.9 KB/sec transfer rate)
                              Upload Speed: 1135 kbps (141.9 KB/sec transfer rate)
                              Latency: 9 ms
                              19 januari 2011 20:36:09 GMT+01:00
                              Last edited by Grupello; 19 januari 2011, 19:38.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Telenet verhoogt de snelheid

                                Voor wie 't interesseert : gisteren gebeld, vanmorgen modem geďnstalleerd en overgeschakeld naar Fibernet 60 Die modem is wel wat groter en breder. DLink er vantussen gezwierd, die is niet meer nodig. Nu de boel nog netjes wegwerken.


                                Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                                Be careful who you shoot; they may shoot back

                                Comment

                                Working...
                                X