Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet verhoogt de snelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Telenet verhoogt de snelheid

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Speedtest werkt precies niet op dit moment?
    Gisteren ook niet.
    Ligt dus al een paar dagen in panne.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Telenet verhoogt de snelheid

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Helpt niet Jos.
      Ik blijf steken op de waarde die je ziet in mijn vorige reactie.
      "40" heb ik hier nog niet gezien.
      De vraag is: "hoe betrouwbaar is dat hele Speed-gedoe?" Doe maar eens twee tests, vlak na mekaar.

      Volgens die test is (ná die ingreep) bij mij de download van 17 Mb/s naar 43 Mb/s gestegen. 't Zal dus wel verbeterd zijn ... denk ik.

      Omdat de speedtest van Telenet buiten dienst is, even een nieuwe test gedaan:



      Tja, wat mag je daar nog van geloven?

      Er kan blijkbaar vlot gesurfd worden op zondagmorgen.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #33
        Re: Telenet verhoogt de snelheid

        Jos,


        Bedankt voor je mail, ik heb een diamond shake. Kijk naar de resultaten. Hier is duidelijk iets mis, heb reeds modem afgezet.

        Heb nu ook een mail gedaan naar Telenet, dit kan toch niet, betaal veel geld voor een diamond shake en dan krijgen we zo resultaten.
        Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
        Konica Minolta Dimage A2
        Lumix FX-30

        Comment


        • #34
          Re: Telenet verhoogt de snelheid

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          De vraag is: "hoe betrouwbaar is dat hele Speed-gedoe?" Doe maar eens twee tests, vlak na mekaar.

          Volgens die test is (ná die ingreep) bij mij de download van 17 Mb/s naar 43 Mb/s gestegen. 't Zal dus wel verbeterd zijn ... denk ik.

          Omdat de speedtest van Telenet buiten dienst is, even een nieuwe test gedaan:

          Tja, wat mag je daar nog van geloven?

          Er kan blijkbaar vlot gesurfd worden op zondagmorgen.
          Geeft wel een zeer goed gevoel he Jos

          Zou het kunnen dat de (een) router voor verlies zorgt?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #35
            Re: Telenet verhoogt de snelheid



            getest op een slaapkamer, een stukje van mne B-Box af.

            Zou ie via de kabel sneller moeten kunnen???

            is het ook ni zo dat als je n oudere trage laptop hebt dat dan je downloadgebeuren trager is dan dat eigenlijk de lijn kan geven???

            Hoe betrouwbaar is die speedtest eigenlijk?
            Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

            Comment


            • #36
              Re: Telenet verhoogt de snelheid

              Eens getest op school...'t gaat hier gewoon pakken sneller dan thuis, maar zo snel ?

              Test 1...

              Test 2...


              Stel me er toch ook vragen bij - een uploadsnelheid die hoger ligt als de downloadsnelheid ?
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #37
                Re: Telenet verhoogt de snelheid

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Eens getest op school...'t gaat hier gewoon pakken sneller dan thuis, maar zo snel ?

                Test 1...

                Test 2...


                Stel me er toch ook vragen bij - een uploadsnelheid die hoger ligt als de downloadsnelheid ?
                En waarom zou dit niet kunnen?

                Dit zijn gewoon businesslijnen en meestal is dan up = down.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #38
                  Re: Telenet verhoogt de snelheid

                  Allez, weer wat bijgeleerd . Als ik aanbiedingen zie in de media dan zie ik veelal dat de downloadsnelheid flink hoger ligt dan de uploadsnelheid...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Telenet verhoogt de snelheid

                    De lijnen zoals in scholen en bedrijven kosten dan ook een heel pak meer dan wat je thuis betaalt.
                    Een internet verbinding met up- en downloadsnelheden van 10-20-30 Mbps kost algauw enkele duizenden euro's per maand.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Telenet verhoogt de snelheid

                      Oorspronkelijk geplaatst door gervaisbob Bekijk bericht
                      De lijnen zoals in scholen en bedrijven kosten dan ook een heel pak meer dan wat je thuis betaalt.
                      Een internet verbinding met up- en downloadsnelheden van 10-20-30 Mbps kost algauw enkele duizenden euro's per maand.
                      De infrastructuur kost niet zoveel hoor.. wel de SLA's die eraan vasthangen.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #41
                        Re: Telenet verhoogt de snelheid

                        Ondertussen is er een technicus geweest van Telenet, die heeft gemerkt dat het aan een hub lag die in m'n vader z'n bureau staat, waar het internet binnen komt. We hebben nu ook een nieuwe router van Belkin en het gaat meestal razendsnel, alhoewel het internet gisterenavond even plat lag (reden onbekend).

                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Telenet verhoogt de snelheid

                          Was gaan kijken op de site van Telenet want de shakes werden weer aangepast. Maar ik merk dat de diamond shake niet meer aangeboden wordt. En dat de huidige gold shake eigenlijk beter is dan de diamond die ik destijds hed genomen. Jammer dat het nu niet mogelijk is om echt te vergelijken. Dus dan maar overwegen om naar de gold shake over te stappen.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #43
                            Re: Telenet verhoogt de snelheid

                            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Dus dan maar overwegen om naar de gold shake over te stappen.
                            Heb ook de Diamondshake, en zo te zien is de huidige Gold even snel in down (30MB) en up (1,5MB), maar krijg je 'maar' 50GB. Want onze snelheden en het volume zijn recent aangepast. Nu heb ik 100GB volume, hoewel die 50GB al ruim voldoende zou zijn.
                            En de Gold is inderdaad 4 euro goedkoper.

                            Dat is dan 50GB minder voor 4 euro winst per maand, dus 48 per jaar.
                            Maar... zo te zien moet je 50 euro administratiekosten betalen als je 'zakt'.

                            En misschien halen we al eens de 50 GB, nu we Yelo-en op onze iPad.

                            Ik denk dat het de moeite niet is.


                            Peter

                            Comment


                            • #44
                              Re: Telenet verhoogt de snelheid

                              Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                              Heb ook de Diamondshake, en zo te zien is de huidige Gold even snel in down (30MB) en up (1,5MB), maar krijg je 'maar' 50GB. Want onze snelheden en het volume zijn recent aangepast. Nu heb ik 100GB volume, hoewel die 50GB al ruim voldoende zou zijn.
                              En de Gold is inderdaad 4 euro goedkoper.

                              Dat is dan 50GB minder voor 4 euro winst per maand, dus 48 per jaar.
                              Maar... zo te zien moet je 50 euro administratiekosten betalen als je 'zakt'.

                              En misschien halen we al eens de 50 GB, nu we Yelo-en op onze iPad.

                              Ik denk dat het de moeite niet is.


                              Peter

                              Gewoon bellen naar de klantendienst, en zeggen dat je die 50€ niet wil betalen.
                              Als ze moeilijk doen dreig je om over te stappen naar Belgacom (daar betaal je niets aan activatie). Geloof me maar, ze zullen die 50€ rap inslikken.

                              Ik heb een maand geleden gewoon vermeld dat ze 'niet meer de snelste waren (upload)', en zeker niet goedkoper dan Belgacom.
                              Antwoord van Telenet:
                              Als we U 3 maand uw shake gratis geven (3x42€) en een jaar gratis huur Digicorder (12x8€) mogen we er dan van uit gaan dat U minstens een jaar onder contract kunnen houden? Ja dus, voor 200€ blijf ik wel even...

                              Hetzelfde heb ik gedaan toen ze 50€ aanrekenden voor de activatie van Digitale TV. Even gebeld, en de 50€ was weg van de factuur.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Telenet verhoogt de snelheid

                                Voor 4€ doe ik geen moeite hoor, toch niet bij een provider!
                                Misschien geraak je van die 50€ vanaf (heb ik ook nooit betaald bij een aanpassing) maar voor hetzelfde laten ze een nieuwe formule ingaan voordat de oude op maandelijkse betaaldatum komt en zit je een deel dubbel te betalen. (Spreek uit ervaring)
                                Dat oplossen is niets zolang je maar de juiste persoon aan de lijn krijgt, maar de gepaste persoon aan de lijn krijgen dat "goesting" heeft dit aan te passen is vaak een "klein" probleempje.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X