Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgische choco is er niet meer?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgische choco is er niet meer?

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
    Het is niet alleen chocolade die achteruit gaat. Ik merk bij veel producten dat ingredienten veranderen of dat ze steeds maar kleiner worden. Zeker nu met de recessie.

mvg,
    Helen
    En waar is de goede oude tijd dat de melkboer langs kwam en ons heerlijke, natuurlijke, onvervalste en ongechippoteerde melk bracht. Ik weet dat velen gaan reageren met termen als hygiëne, pasteurisatie en nog zoveel andere poespas, maar ik denk niet dat er toen meer mensen van stierven dan van de hedendaagse zogenaamde veredelde, verbeterde en semi-kunstmatige immitatiebrol.
    Hetzelfde geldt voor eieren, kippen, en vooral boter. Gezien wij geen ijskast hadden werd die boter nog in zout water bewaard in een koele kelder en in aarden pot. Mmmmmm smakelijk...

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

de wetten zijn soepelder geworden op het vlak van chocolade te maken. Men mag 5% plantaardig vet toevoegen ander dan cacaoboter. Callebaut & Belcolade (de 2 grootste chocoladeproducenten in de Belgische bakkerijsector) doen daar niet aan mee. Zij maken hun chocolade met 100% cacaoboter. Zij hanteren dan ook het Ambao label

Ik zou als ik jou was zou ik de originecholades proberen. Die zijn gemaakt cacaobonen uit een bepaalde streek en verschillen allemaal van cacaomassa. Ik ben allesinds fan van de Sao Thome en arruba

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        En waar is de goede oude tijd dat de melkboer langs kwam en ons heerlijke, natuurlijke, onvervalste en ongechippoteerde melk bracht. Ik weet dat velen gaan reageren met termen als hygiëne, pasteurisatie en nog zoveel andere poespas, maar ik denk niet dat er toen meer mensen van stierven dan van de hedendaagse zogenaamde veredelde, verbeterde en semi-kunstmatige immitatiebrol.
        Hetzelfde geldt voor eieren, kippen, en vooral boter. Gezien wij geen ijskast hadden werd die boter nog in zout water bewaard in een koele kelder en in aarden pot. Mmmmmm smakelijk...

Henri
        +1
        Man, man, man, als ik hier eens thuis kom met melk recht van den boer (alléé van zijn koeien ) zijn ze al vies op voorhand. En 't ergste van al..ze weten niet wat ze missen!!
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Deze was ook héél lekker
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Deze was ook héél lekker
            Je stelt me teleur, Toerist. Hier had ik een link naar "Hot Chocolate" verwacht.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              +1
              Man, man, man, als ik hier eens thuis kom met melk recht van den boer (alléé van zijn koeien ) zijn ze al vies op voorhand. En 't ergste van al..ze weten niet wat ze missen!!
              Koken zodat je een geldstuk van éne frank op de pel kon leggen.
              Lekker smullen met een vers gebakken en met boter belegde boterham. Hemels.
              Of goeie ouderwetse rijstpap volgens grootmoeders wijze (met authentieke vanille ).

P.S. komt melk van een koe of van uit een kartonnen doos?

Henri
              Last edited by kodachrome; 17 november 2010, 22:23.
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Koken zodat je een geldstuk van éne frank op de pel kon leggen.
                Lekker smullen met een vers gebakken en met boter belegde boterham. Hemels.
                Of goeie ouderwetse rijstpap volgens grootmoeders wijze (met authentieke vanille ).

P.S. komt melk van een koe of van uit een kartonnen doos?

Henri
                Van de geit kokosnoot of kameel kan ook !!!
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Je stelt me teleur, Toerist. Hier had ik een link naar "Hot Chocolate" verwacht.
                  Alléé dan

Hoewel ik deze beter vond...
                  Tijd om " http://forum.belgiumdigital.com/f59/...as-281074.html " nog eens boven te halen.

We dwalen af......
                  Last edited by toerist; 17 november 2010, 22:57.
                  George Orwell

Comment

MMMMMMMMMMMM chocolade!
                    Vroeger had ik een pot Nutella per dag , maar nu kan ik er toch al een week mee doen
                    Ik vind Nesquik nog altijd even lekker als toen ik kind was, met lekkere halfvolle melk. Chocolademelk uit flessen van Oxfam is ook hemels lekker!
                    https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

A bedankt voor de vele reacties en tips.
                      In de buurt (Brugge) is een horecacentrale waar we binnen kunnen als particulier
                      Ik zal daar eens kijken naar die pro merken want vandaag kon ik die allesins niet vinden in de delhays of colruyt

O btw, totaal akkoord met de suuuuperlekkere verse koetjes melk !!! man man man man man
                      Daar werden de oude belgen sterk van

Of zoals echte verse vis, man man man man man. Vroeger kon je dat kopen bij de vissers als ze binnen kwamen hier aan de havens van oostende en zeebrugge maar nu mag dat niet meer of zo.
                      Toch kan ik er nog via "alternatief circuit" wel eens een echte verse kabeljouw op men bord krijgen Een echten zo
                      Of tongsjes Ik zweer het jullie, ze krullen uit de pan als je ze bakt dat ze zo vers zijn!

Ale we gaan nog maar wat fotos trekken zeker voordat we helemaal watertanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Ale we gaan nog maar wat fotos trekken zeker voordat we helemaal watertanden.
                        Allez dan...

Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                        And why do we fall, Bruce?

Comment

hahaha pestkop :P :P
                          mooie foto trouwens!
                          nu ben ik helemaal aan het watertanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                            Allez dan...

Dat ken ik
                            Last edited by toerist; 19 november 2010, 23:31.
                            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              zilverpapier voor de negerkes en een prentje voor mij
                              awel nu komt bij mij ook de vraag terug op , of dat idd zilverpapier was voor de negerkes...

wat moesten die sukkelaars daar toch mee ? of was het weer zo iets dat men de kinderen wijs maakte om 't niet op de grond te gooien ? ...

het enige dat hetzelfde gebleven is , dat is de zelfgemaakte kippensoep met letterkes ,gemaakt door mijn moeder..
                              al heb ik over de letterkes m'n twijfels..
                              Last edited by Peter EOS-500D; 19 november 2010, 23:27.
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

Comment

Deze http://www.google.be/images?q=banani...ed=0CEAQsAQwAg nog vergeten.

Het is me toch al vaak opgevallen dat het vooral in Belgie is dat er zo'n smaakverlies is.
                                Alles is mooi en hygiënisch en goedkoop maar smaken doet het absoluut niet meer. Allemaal eenheidsworst .
                                Melk is bv zo'n product maar ook vlees.
                                Onze beroemde "blauw witte" krijgen ze dan ook bv niet kwijt in landen zoals Frankrijk, England of Ierland
                                Varkensvlees net hetzelfde. Meer water dan vlees. Niet te verwonderen natuurlijk met wat die beesten te eten krijgen.
                                En een echte "poulet de Brest" mals, sappig en smakelijk.
                                Last edited by Jo; 20 november 2010, 00:44.
                                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Working...
                                X