Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben mannen meer tijd dan vrouwen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hebben mannen meer tijd dan vrouwen?

hoi aan allen,
    heb hier de glimlach op de mond gekregen van al die reacties, leuk leuk !!
    zowel de mannen als de vrouwen halen hier hun gelijk.
    mijn idee is gewoon : vrouwen hebben een ander denkpatroon dan de mannen.
    dus .. aan alle mannen en vrouwen :
    we leven NU !!
    dus: ... zoveeeeeeeeeeeeel mogelijk foto's nemen NU NU NU NU

groetjes en een fijne dag verder !

een vrouw die NU gaat foto's nemen want 't zonnetje komt piepen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miosotis Bekijk bericht
      ...........
      ... zoveeeeeeeeeeeeel mogelijk foto's nemen NU NU NU NU :

een vrouw die NU gaat foto's nemen want 't zonnetje komt piepen
      waar woon je dan:

Wat wordt het weer vandaag, morgen of over 14 dagen? Bekijk de uitgebreide weersverwachting bij Meteox.

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

een vrouw die NU gaat foto's nemen
        Na de Madame NON in de politiek hebben we een Madame NU op BD ?

@ miosotis: sorry voor de woordspeling ... maar toegeven: 't was een open doel hé

we leven NU !!
        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Het is idd een feit dat vrouwen veel meer in huis doen dan mannen, dus hebben mannen meer vrije tijd.

Fotografie is ook een heel technische hobby, dat verklaart waarom er meer mannen zitten in zo'n cursus. Bij bloemschikken is t misschien anders.

Als ik buiten foto's wil nemen en t licht zit niet mee of er zijn geen insecten, ga ik de dag erna terug, maar ja, ik heb dan ook geen vrouw of kids.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
            Hallo allemaal,
            Eerst en vooral bedankt voor jullie talrijke en verschillende reacties!!
            Blij dat er ook mannen inzien dat vrouwen het niet altijd gemakkelijk hebben....en of ze het zelf een beetje zoeken daar zal ik morgen eens op antwoorden.
            Heb nu geen tijd....kinderen hun ontbijt klaarzetten, boterhammen smeren en over een half uurtje gaan werken. 16u einde werk.....boodschappen doen....eten klaar maken...kinderen komen thuis.....bezoekje brengen bij mijn vader....en dan....strijk...opruimen wat hier allemaal rondslingerd...meehelpen huiswerk jongste zoon.....En ik had nog zo graag naar de les willen gaan om 18u.....niet dus!! Maar misschien, ja misschien kan ik een reactie geven op "hebben mannen meer tijd dan vrouwen"?
            Of zal het morgen zijn?
            Fijne dag verder!
            Gr Pascale
            Zet nu ook eens op papier hoe de dagindeling van je man eruit ziet? Het is gemakkelijk om maar één kant van het verhaal te lezen he...

Ik vind het dus altijd maar nonsens om verschillen te gaan zoeken en het op ene of gene partij te schuiven. In een gezin zoek je gewoon naar een goede werkbare balans tussen prive en werk, en tussen elkaar onderling. Met alles in overweging te nemen, moet je een taakverdeling maken, die soms wel eens ad hoc kan veranderen.

Ik prefereer dus tijd te steken in goede afspraken die rekening houden met de bezettingsgraad van alle betrokken personen, eerder dan in nutteloze discussies of mannen nu anders zijn dan vrouwen. Dat kan inderdaad wel zijn, maar een goede balans in belasting maken is toch ook niet zo moeilijk?

Vraag me niet de was te doen, of de strijk, maar vraag vrouwlief niet om haar met de papierwinkel bezig te houden, laat staan technische zaken, etc.

Wie is eerst thuis? Die kan misschien naar de winkel gaan? Wie moet er 's avonds snel weg, dan kan de ander misschien al eten klaarmaken?

ps: een man is wel sneller geneigd om als ie iets wil doen, dat dan ook te doen. Just do it... nadien brengen we alles wel in orde. Vrouwen hebben dat toch net iets minder.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              waar woon je dan:

Wat wordt het weer vandaag, morgen of over 14 dagen? Bekijk de uitgebreide weersverwachting bij Meteox.

grt,bouk.
              ik woon waar de zon opkomt en ondergaat :-)
              daardoor schijnt ze in mijn hoofd altijd hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                ................

ps: een man is wel sneller geneigd om als ie iets wil doen, dat dan ook te doen. Just do it... nadien brengen we alles wel in orde. Vrouwen hebben dat toch net iets minder.
                kom op Dames!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                  Hallo allemaal,
                  Eerst en vooral bedankt voor jullie talrijke en verschillende reacties!!
                  Blij dat er ook mannen inzien dat vrouwen het niet altijd gemakkelijk hebben....en of ze het zelf een beetje zoeken daar zal ik morgen eens op antwoorden.
                  Heb nu geen tijd....kinderen hun ontbijt klaarzetten, boterhammen smeren en over een half uurtje gaan werken. 16u einde werk.....boodschappen doen....eten klaar maken...kinderen komen thuis.....bezoekje brengen bij mijn vader....en dan....strijk...opruimen wat hier allemaal rondslingerd...meehelpen huiswerk jongste zoon.....En ik had nog zo graag naar de les willen gaan om 18u.....niet dus!! Maar misschien, ja misschien kan ik een reactie geven op "hebben mannen meer tijd dan vrouwen"?
                  Of zal het morgen zijn?
                  Fijne dag verder!
                  Gr Pascale
                  Het zijn allemaal gevolgen van keuzes die je gemaakt hebt in het verleden. Je hebt een relatie, daar kruipt tijd in. Je hebt kinderen, daar kruipt tijd in. Niemand heeft gezegd dat je beide moest nemen. Je werkt op het eerste zicht full time, nog zo'n keuze. Een mens kiest en doet wat hij wil en dat heeft natuurlijk invloed op de rest van je leven.
                  Stel je voor dat je half time ging werken en geen man of kinderen had. Je zou enorm veel tijd in je hobby kunnen steken.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Stel je voor dat je half time ging werken en geen man of kinderen had. Je zou enorm veel tijd in je hobby kunnen steken.
                    Maar zou je daarvoor een "beter" leven hebben ... ik betwijfel het!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                      Maar zou je daarvoor een "beter" leven hebben ... ik betwijfel het!
                      Dat heb ik ook niet gezegd, maar het zijn keuzes.
                      En ik heb geen vrouw of kinderen en heb naar mijn mening toch een goed leven. Ik amuseer mij rot, ik doe waar ik zin in heb en heb enorm veel tijd om foto's te nemen.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik ken toch wel erg veel mannen die thuis zo goed als niets doen hoor.
                        Als hun dagtaak er op zit reiden ze naar huis en ze gaan voetballen, fietsen zijn met auto's bezig gaan jagen enz.
                        Mijn vroegere buurman werkte op dezelfde firma als ik en die ging na zijn werk naar huis ging eten en dan was die geen uur meer thuis om naar de jacht te gaan (is ook boswachter geworden) om dan om 23uur aan te komen en in zijn bed te kruipen.
                        Ik ken dat koppel nu al zo een 40jaar en dat is nog steeds het zelfde, die vrouw doet daar alles.
                        Dan ken ik nog een trucker, die komt aan legt zich in de zetel voor den TV, die vrouw brengt zijn eten in zijn 3 persoons zetel om zich vervolgens een stuk in zijn voeten te zuipen en als de vrouw wat veel zegt (zaagt zegt hij dan) nog wat meppen uit te delen ook.
                        Mijn dochter heeft verkering gehad met zijn zoon en die moesten op een stoel gaan zitten als mijnheer thuis was, nooit heeft hij of zij hen eens ergens heen gedaan of gaan halen ik kon steeds rijden.
                        Na enige jaren heeft mijn dochter ook haar ogen geopend toen zij in begon te zien dat haar vriend veel eigenschappen van zijn vader begon te vertonen, waar ik haar al eerder voor had gewaarschuwd.
                        Ik ben er toch van overtuigd dat veel van het werk nog door vrouwen word gedaan, waar mannen kunnen zeggen nu doe ik vandaag niets meer houd het voor een vrouw niet op.
                        Ik geef dat ook toe want hier is het ook de vrouw die het meeste doet zonder uren te hebben van hier tot daar.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

En ik heb geen vrouw of kinderen en heb naar mijn mening toch een goed leven. Ik amuseer mij rot, ik doe waar ik zin in heb en heb enorm veel tijd om foto's te nemen.
                          Da's het allerbelangrijkste uiteraard, je goed in je vel voelen, hoe je "stituatie" ook is. De ene is liever alleen, een ander kan gewoon niet alleen zijn ... maar geen van beide heeft gelijk of ongelijk Hierover een oordeel vellen heeft inderdaad geen zin.

Het zijn (meestal) keuzes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Ik ken toch wel erg veel mannen die thuis zo goed als niets doen hoor.
                            Als hun dagtaak er op zit reiden ze naar huis en ze gaan voetballen, fietsen zijn met auto's bezig gaan jagen enz.
                            Mijn vroegere buurman werkte op dezelfde firma als ik en die ging na zijn werk naar huis ging eten en dan was die geen uur meer thuis om naar de jacht te gaan (is ook boswachter geworden) om dan om 23uur aan te komen en in zijn bed te kruipen.
                            Ik ken dat koppel nu al zo een 40jaar en dat is nog steeds het zelfde, die vrouw doet daar alles.
                            Dan ken ik nog een trucker, die komt aan legt zich in de zetel voor den TV, die vrouw brengt zijn eten in zijn 3 persoons zetel om zich vervolgens een stuk in zijn voeten te zuipen en als de vrouw wat veel zegt (zaagt zegt hij dan) nog wat meppen uit te delen ook.
                            Mijn dochter heeft verkering gehad met zijn zoon en die moesten op een stoel gaan zitten als mijnheer thuis was, nooit heeft hij of zij hen eens ergens heen gedaan of gaan halen ik kon steeds rijden.
                            Na enige jaren heeft mijn dochter ook haar ogen geopend toen zij in begon te zien dat haar vriend veel eigenschappen van zijn vader begon te vertonen, waar ik haar al eerder voor had gewaarschuwd.
                            Ik ben er toch van overtuigd dat veel van het werk nog door vrouwen word gedaan, waar mannen kunnen zeggen nu doe ik vandaag niets meer houd het voor een vrouw niet op.
                            Ik geef dat ook toe want hier is het ook de vrouw die het meeste doet zonder uren te hebben van hier tot daar.
                            Da's precies een verhaal van 100 jaar geleden !

Anderzijds is het bewezen dat in een gezin de vrouw meer thuis werkt dan de man.

En zelfs alleenstaande vrouwen doen meer in huis dan alleenstaande mannen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Da's precies een verhaal van 100 jaar geleden !

Anderzijds is het bewezen dat in een gezin de vrouw meer thuis werkt dan de man.

En zelfs alleenstaande vrouwen doen meer in huis dan alleenstaande mannen.
                              100 jaar geleden?

Een vrouw heeft weinig keuzes:
                              - trouwen en het huishouden doen en dan denk ik aan de voorbeelden van collega Sus
                              - (studeren en) gaan werken en niet trouwen

Wat je veel ziet: vrouw heeft gestudeerd, trouwt, wil kinderen, wil uit huis gaan werken.

Kijk he, als de liefde klopt bij het koppel dan gaat alles Johan

Ik heb vrienden (koppels) die geen kinderen hebben en zowel de man als de vrouw gaat
                              werken. Dat is hun keuze he.
                              En die hebben genoeg tijd voor hobby's.

Zoals ik zei: als de liefde klopt... maar ik wil toch niet de vrouw zijn die puur
                              afhankelijk is van de centen van de man
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat de vrouw fulltime gaat werken, toch als ze dat zelf wil.

Als je op de uniefs kijkt, daar zitten meer meisjes dan jongens !

De helft van de vrouwen verdient evenveel of meer dan hun mannen.

In een gezin ben je met 2. Ik vind het niet kunnen dat een man die bv in ploegen werkt en om 14.30 thuis is geen eten maakt voor zijn vrouw die om 18 u thuis komt na een zware werkdag.

En als je allebei kinderen wil, dan moet de man er ook voor zorgen. Mannen kunnen ook 4/5 werken om meer in huis te doen.

Zoals jij het schrijft, vinden carrierevrouwen geen man omdat ze te sterk zijn, of dat mannen niet verdragen dat hun vrouw meer verdient, slimmer is of een boeiend leven heeft etc... Dat zijn dan toch maar zielige mannen.

Mijn ex-buurvrouw heeft 2 universitaire diploma's, maar blijft thuis bij de kinderen hoewel haar man niet gigantisch veel verdient. Ze heeft nog nooit gewerkt en is al 37. Dat vind ik verkwisting van overheidsgeld.

Ivm fotografie : ik denk dat vrouwen gewoon niet zulke technische hobby's hebben. Op computerbeurzen zie je ook niet zoveel vrouwen als mannen rondlopen.

En dat dingen verzamelen (lenzen, postzegels, postuurkanaries, oldtimers, lp's... ) en er op een maniakale manier mee bezig zijn, iets typisch mannelijks is. Vrouwen zijn daar veel te nuchter voor.
                                Last edited by johan de man; 9 november 2010, 10:03.

Comment

Working...
                                X