Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben mannen meer tijd dan vrouwen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hebben mannen meer tijd dan vrouwen?

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
    .........

Bouk, een vraagje aan een echte huisman, zoals jij: heb jij last van tekort aan vrije tijd? Of maken huismannen meer tijd vrij voor hun hobby dan huisvrouwen (al dan niet met een job)?
    eerste vraag: nee.
    tweede vraag: ja.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mijn vrouw is huisvrouw. Ik vermoed dat ze meer vrije tijd heeft dan ik
      Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

eerste vraag: nee.
        tweede vraag: ja.
        dus hebben we het sowieso beter als vrouwen, huisman of niet
        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          tja...maar ik ben huisman!
          grt,bouk.
          Jouw > "!" betekent veel bouk

Niemand wordt geboren om huisvrouw of huisman te worden he.
          Sommigen vinden het normaal, anderen een opgelegde rol of hebben geen andere keuze.

Dat de man een eerder dominerende rol hierin speelt is geen toeval.
          Prof. Etienne Vermeersch heeft het hierbij over het letterlijke sterke geslacht.
          Vermits in vroegere tijden de landbouw de belangrijkste opgave was om te overleven
          en om aan eten te geraken. Dus in de landbouw had je sterke mannen nodig he
          omdat mannen nu eenmaal van nature uit sterker waren (of zijn) dan vrouwen.

Met de komst van machines is dat wel iets veranderd.
          MAAR veel mannen zijn niet veranderd en willen niet veranderen
          Het zal wel in de genen zitten: ze blijven graag baas spelen en domineren.
          Beschaving en ontwikkeling hebben er wel aan toe bijgedragen dat de rol van de
          vrouw is veranderd in hun voordeel. De vrouwen hebben dit niet gekregen maar
          ze hebben er voor moeten vechten. Hierbij bleek een gelijke voet niet voldoende,
          ze moesten beter zijn en zodoende respect afdwingen.

Om in de sfeer van de week te blijven: Harry Mulisch dacht alles op te lossen met
          echte ware menselijk liefde. Maar ja, die is blijven hangen in de jaren vijftig

Is die liefde van toen beter dan nu of andersom?
          Mijn mening is dat ze beter is geworden juist dankzij de grote vrijheid die genomen
          wordt en dankzij de emancipatie. En dat komt door minder ongelijkheid tussen man en
          vrouw. We vinden het met z'n alle ook een hele prestatie als een koppel 35 à 40 jaar
          bij elkaar blijft en niet enkel bekeken op basis van gezondheid... daar is meer voor nodig.
          Misschien heeft Harry toch gelijk niet?

Boeiende en interessante gedachte he bouk.
          Echte liefde wint altijd bouk.
          Elkaar iets wijsmaken verliest steeds
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Jouw > "!" betekent veel bouk

Dus in de landbouw had je sterke mannen nodig he
            omdat mannen nu eenmaal van nature uit sterker waren (of zijn) dan vrouwen.
            )
            dat zou ik zo direct nog niet beweren Theo. Al eens bekeken hoe het er aan toe gaat in Afrikaanse en Aziatische landen. Daar wroeten de vrouwen nog dapper voort op het veld, met dikwijls nog een peuter op de rug.
            Gelukkig is in, wat wij als de westerse wereld beschouwen, de gelijkheid en het respect tegenover vrouwen fel toegenomen. Enkele uitzonderingen niet in aanmerking genomen.
            Ik ben Huisman en ga nog werken ook en heb toch genoeg vrije tijd om het leven aangenaam te maken. Er komt wel wekelijks een kuisvrouw, zodat ik enkel insta voor de boodschappen en het eten.
            Miel
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

mannen maken gewoon meer (vrije)tijd
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                ..........
                Gelukkig is in, wat wij als de westerse wereld beschouwen, de gelijkheid en het respect tegenover vrouwen fel toegenomen. Enkele uitzonderingen niet in aanmerking genomen.
                nou...dat zou ik juist wel in aanmerking nemen.
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  nou...dat zou ik juist wel in aanmerking nemen.
                  grt,bouk.
                  Tja Bouk, er zullen altijd dieren en beesten bestaan hè.
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    mannen maken gewoon meer (vrije)tijd
                    Daardoor werken ze harder.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Volgens alle statistieken leven vrouwen gemiddeld enkele jaren langer dan mannen.
                      Daarmee lijkt me de vraag beantwoord .
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Ik heb ooit horen zeggen dat getrouwde mannen langer leven dan ongetrouwde, achteraf is dat ontkracht...... Het toonde alleen maar langer.....
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik ben man- en kinderloos, en ik heb een hekel aan huishoudelijke taken Ik kan dus helemaal doen en laten wat ik wil.
                          Het gaat nu ongelooflijk cliche klinken, maar vrouwen gaan zich toch echt wel sneller iets aantrekken. Is het huis netjes, hebben de kinderen propere kleding, wat moet er op het boodschappenlijstje, wordt het niet eens tijd dat de kinderen naar de kapper/tandarts gaan enzovoort. Die zorg is al een fulltime job op zich. Het huishouden is zoveel meer dan poetsen en wassen alleen.
                          We zouden het moeten kunnen loslaten, maar dat gaat niet zomaar om die knop om te draaien.

Mijn klas is denk ik een uitzondering. 11 vrouwen en 4 mannen. Wat ik al gemerkt heb, is dat de mannen meer met de technische kant van de camera bezig zijn terwijl wij(vrouwen) meer gaan vragen stellen hoe we dit of dat moeten bereiken in een foto. Dit kan ook natuurlijk zijn omdat we nog maar 2 maanden bezig zijn Het is er in ieder geval een hele leuke sfeer onder de vrouwen en ik ben dan ook blij voor hen dat ze aan die opleiding kunnen beginnen zijn en tijd vrij gemaakt hebben voor hun eigen hobby.
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Hallo allemaal,
                            Eerst en vooral bedankt voor jullie talrijke en verschillende reacties!!
                            Blij dat er ook mannen inzien dat vrouwen het niet altijd gemakkelijk hebben....en of ze het zelf een beetje zoeken daar zal ik morgen eens op antwoorden.
                            Heb nu geen tijd....kinderen hun ontbijt klaarzetten, boterhammen smeren en over een half uurtje gaan werken. 16u einde werk.....boodschappen doen....eten klaar maken...kinderen komen thuis.....bezoekje brengen bij mijn vader....en dan....strijk...opruimen wat hier allemaal rondslingerd...meehelpen huiswerk jongste zoon.....En ik had nog zo graag naar de les willen gaan om 18u.....niet dus!! Maar misschien, ja misschien kan ik een reactie geven op "hebben mannen meer tijd dan vrouwen"?
                            Of zal het morgen zijn?
                            Fijne dag verder!
                            Gr Pascale
                            Last edited by tantine; 8 november 2010, 07:36.
                            Eerlijkheid duurt het langst!!
                            Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

sterkte hoor.
                              grt,bouk.

Comment

Hoe dat elders zit weet ik niet maar mijn vrouw gaat in haar vrije tijd dikwijls huistaken opknappen, ik veronderstel dan dat ze dat als hobby doet
                                Als ik met hobby bezig ben durf ik wel eens een of andere huistaak wat te verwaarlozen

Zo zou ik bv poetsen als het vuil is zodat je het nuttig effect van je actie tenminste ziet want ik ken er die poetsen voor het vuil dat nog moet komen en dat vind ik dan weer zonde van de tijd die je op prettiger manieren kan besteden.
                                frans
                                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                                X