Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Ze kunnen het weer nog geen week ver voorspellen, en dan gaan ze het eens over de komende winter hebben...
    Ik dacht dat de temperaturen aan het stijgen waren ...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Heb gisteren ook de banden (met wielen ) gewisseld.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Ze kunnen het weer nog geen week ver voorspellen, en dan gaan ze het eens over de komende winter hebben...
        Ik dacht dat de temperaturen aan het stijgen waren ...
        Inderdaad, maar hoop dat het moge duidelijk zijn dat het dan ook een sarcastische post was

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Mijn madam rijdt 8000 km per jaar met haar Getz, en dat voornamelijk in stedelijke omgeving. Zelden op snelweg en dan is het nog voor ongeveer 20km. Banden moeten vervangen worden. Dacht om winterbanden te kopen en die dan het hele jaar erop laten. Maar is dat wel goed? Meer lawaai, toch wel iets meer verbruik, snellere slijtage.....

          De mijne staan er sinds vandaag weer op, ondanks het nog warme weer.
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
            Mijn madam rijdt 8000 km per jaar met haar Getz, en dat voornamelijk in stedelijke omgeving. Zelden op snelweg en dan is het nog voor ongeveer 20km. Banden moeten vervangen worden. Dacht om winterbanden te kopen en die dan het hele jaar erop laten. Maar is dat wel goed? Meer lawaai, toch wel iets meer verbruik, snellere slijtage.....

            De mijne staan er sinds vandaag weer op, ondanks het nog warme weer.
            Lijkt me geen goed idee. Dan kan je beter banden all weather banden nemen.

            Deze morgen was het 15 graden toen ik in de auto stapte

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Voordeel van zelf zijn wielen te wisselen. Je doet het als het echt nodig is.
              Mijn vrouw heeft daarentegen heeft maar 1 stel wielen en moet haar banden laten wisselen. Ze heeft nu al haar winterbanden opliggen want haar afspraak bij de bandencentrale was al een tijdje gepland. Niet zo goed dus bij die temperaturen. Maar voor stedelijke omgeving misschien niet zo erg.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Lijkt me geen goed idee. Dan kan je beter banden all weather banden nemen.

                Deze morgen was het 15 graden toen ik in de auto stapte
                Als je maar 800km per jaar doet, rij dan inderdaad het hele jaar maar met winterbanden. Die paar km die je doet bij echt warm weer zullen het verschil niet maken.
                Trouwens, om de 5-6 jaar van banden wisselen is sowieso nodig, want de rubber wordt vanzelf harder. Je hebt dan in elk geval nog het goede 'winterprofiel'.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  In de winter kunnen er zich ook warme temperaturen voordoen, meer slijtage zal niet veel uitmaken. mijn velgen liggen er ook al op ( met winterbanden).T'mag beginnen sneeuwen om mooie landschappen te hebben met sneeuw.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    wacht toch maar even met mijn band wisselen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      wacht toch maar even met mijn band wisselen.
                      grt,bouk.
                      Op een kruiwagen is dat niet nodig.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Op een kruiwagen is dat niet nodig.
                        Op een éénwieler WEL!!
                        En geloof me, op de goeie eenwielers liggen dure bandjes,, en het zou me niet verwonderen als ze 'winterrubber' gebruiken.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Op een kruiwagen is dat niet nodig.
                          zoek nou eens uit wat ik bedoel......ben benieuwd of je het kan vinden..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            zoek nou eens uit wat ik bedoel......ben benieuwd of je het kan vinden..?
                            grt,bouk.
                            Och kan veel zijn ... draagband van je camera of cameratas, band die aan je boot hangt, armband, maandverband, reserveband, fietsband, ... vriendenband.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Och kan veel zijn ... draagband van je camera of cameratas, band die aan je boot hangt, armband, maandverband, reserveband, fietsband, ... vriendenband.
                              Broeksband
                              of die band van Sgt.pepper ...
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                                Lijkt me geen goed idee. Dan kan je beter banden all weather banden nemen.

                                Deze morgen was het 15 graden toen ik in de auto stapte
                                Alles hangt af van je rijgedrag hoor, als je enkel en alleen wat in de stad gaat rondrijden zal er in de zomer geen probleem zijn met winterbanden wees gerust...ze zullen misschien wel wat sneller slijten maar met 8000km op jaar basis zul je er toch wel wat jaartjes mee doen, zoiezo zou ik nooit met banden rondrijden die ouder dan 5 jaar zijn, gewoon nieuwe dan versleten of niet...
                                Tweede optie is om de banden te wisselen, mijn vrouw doet ook maar een kleine 10.000km op een jaar maar toch moet ze van mij met winterbanden rijden, het is gewoon veiliger punt. Bij mijn garagist kost het wisselen 40 euro rond, da's 80 euro per jaar maar dat is het me waard. Begin volgende week gaat ie binnen voor de wissel.
                                Voor mijn wagen heb ik twee sets alu velgen wat toch makkelijker is, ik wacht dus nog eventjes tot het echt koud zal worden...
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                                Comment

                                Working...
                                X