Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Hetgeen er standaard op lag uit de garage
    Dan begrijp ik niet dat je al na 13.000 km moet vervangen, rally rijder?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Paar 1000km? Ik verslijt mijn banden op ongeveer 13000km, dan rijd ik bijna nooit met deftige banden? Want tegen dat ze dan goed staan zijn ze bijna versleten?
      Bij u zal de inrij tijd ook wel ingekort worden tot een paar honderd km als je uw banden zo zwaar belast.
      En inderdaad mensen die op geen 15000km banden verslijten die ken ik nog, bij ons heeft er ene gewerkt en die wist zelfs op 15000km een stel remblokjes van een Mercedes 190D te verslijten.
      Als je geblindoekt naast de weg ging staan dan kon je juist zeggen dat hij er aan kwam, hij joeg de motor zelfs zo hoog in de toeren dat de olie tot schuim omvormde en zijn olielampje aanging omdat door de schuim zijn oliedruk wegviel.
      Zelf heb ik er ook wel eens een stel op 27000km doorgejaagd zonder met gierende banden te vertrekken.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Dan begrijp ik niet dat je al na 13.000 km moet vervangen, rally rijder?
        Soms een beetje
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Is een kwaliteitsband, de Bridgestone Blizzak en nog iets.
          Het is niet omdat een band van een A-merk is dat ge er geen probleem mee kunt hebben.
          Ooit met splinternieuwe Bridgestone gehad dat ik bij het minste vocht op de baan (in de zomer) een toerke rond draaide ... met voorwielaandrijving.
          Daar was geen houden aan, tegen 50 km/u een verkeerswisselaar nemen en uit de bocht gaan, gewoon niet te doen.
          Banden laten wisselen en probleem opgelost ... het moet niet veel zijn om ergens grote last te hebben!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Van moto banden is het in ieder geval zo dat je de eerste 100 km met een fluwelen rechterhand moet rijden.

            De silicones die de band conserveren dienen er eerst uitgeslingerd worden.
            Met recente deftige banden zijn die na 20 km al bijna goed, gewoon wat voorzichtig bochtjes pakken zodat elk stuk eens de grond geraakt heeft en ge bent vertrokken.
            Is niet meer zoals vroeger dat al die banden een supergladde buitenlaag hadden.
            Hangt wel van band tot band af en vooral bij sportievere banden hebben ze dit goed aangepakt!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Met recente deftige banden zijn die na 20 km al bijna goed, gewoon wat voorzichtig bochtjes pakken zodat elk stuk eens de grond geraakt heeft en ge bent vertrokken.
              Is niet meer zoals vroeger dat al die banden een supergladde buitenlaag hadden.
              Hangt wel van band tot band af en vooral bij sportievere banden hebben ze dit goed aangepakt!
              Kijk, en als ze dit allemaal kunnen verwezenlijken dankzij hun ervaringen en
              moderne technologieën zal een winterband zeer zeker andere eigenschappen hebben
              dan eender welke doorsnee band en daardoor dus ook effectiever zijn...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Kijk, en als ze dit allemaal kunnen verwezenlijken dankzij hun ervaringen en
                moderne technologieën zal een winterband zeer zeker andere eigenschappen hebben
                dan eender welke doorsnee band en daardoor dus ook effectiever zijn...
                Zo moeilijk is het niet om die gladde buitenlaag er op voorhand af te krijgen, daar heb ik met 2 sec logisch nadenken ook een oplossing voor gevonden. Iets moeilijker is zorgen dat een band zacht blijft in koude omstandigheden.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Zo moeilijk is het niet om die gladde buitenlaag er op voorhand af te krijgen, daar heb ik met 2 sec logisch nadenken ook een oplossing voor gevonden.
                  Ze schuren het er in elk geval niet vanaf of gebruiken er geen producten voor ... speciale legering van het rubber.

                  Iets moeilijker is zorgen dat een band zacht blijft in koude omstandigheden.
                  Daarom doen ze dat net als met voorgaande ... een andere legering dat daar goed voor is. We komen steeds op hetzelfde ... winterbanden zijn anders.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Zo moeilijk is het niet om die gladde buitenlaag er op voorhand af te krijgen, daar heb ik met 2 sec logisch nadenken ook een oplossing voor gevonden. Iets moeilijker is zorgen dat een band zacht blijft in koude omstandigheden.
                    jaja... 'k zie u daar al zitten met uw stukske superfijn schuurpapier...

                    Is net als VerSeg reeds schreef; winterbanden zijn nu éénmaal anders.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      jaja... 'k zie u daar al zitten met uw stukske superfijn schuurpapier...

                      Is net als VerSeg reeds schreef; winterbanden zijn nu éénmaal anders.
                      Oei, niet veel ervarming met wat ze in de industrie doen precies
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Oei, niet veel ervarming met wat ze in de industrie doen precies
                        Klopt, ne mens kan nie alles weten en/of kennen hee...

                        't mag gerust terug beginnen sneeuwen (zo'n 20cm) en vriezen (-10°C)
                        zodat ik nog eens volop kan genieten van mijn winterbanden.
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Klopt, ne mens kan nie alles weten en/of kennen hee...

                          't mag gerust terug beginnen sneeuwen (zo'n 20cm) en vriezen (-10°C)
                          zodat ik nog eens volop kan genieten van mijn winterbanden.
                          Je bedoelt stilstaan achter al die schrikkepieten die maar 5km/u durven rijden?
                          Ik geniet trouwens meer van zomerbanden dan van winterbanden in de sneeuw. Dan bedoel ik niet veilig rijden, maar wel spelen met de auto. Veel leuker met zomerbanden.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Klopt, ne mens kan nie alles weten en/of kennen hee...

                            't mag gerust terug beginnen sneeuwen (zo'n 20cm) en vriezen (-10°C)
                            zodat ik nog eens volop kan genieten van mijn winterbanden.
                            Ik onthou 2 dingen van u :
                            1) ge wilt dat ze (winterbanden) verplicht worden...
                            2) dat het sneeuwt = ellende op de baan ( vrachtwagens, autobussen)

                            Is dat er niet wat over ?
                            geef mij maar 24 graden ( boven nul hé)
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Ik ben sinds een paar dagen op winterbanden aan het rijden. Het is wel nog niet veel onder de 7 graden geweest (net was het 11 graden volgens de boordcomputer), maar het voelt in ieder geval anders aan.
                              De waterplassen op de weg voel ik niet meer zo op de weg. Het gevaar is wel dat het uitnodigt tot sneller rijden en dat je zo echte problemen krijgt als het teveel wordt voor de banden ...

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                Ik onthou 2 dingen van u :
                                1) ge wilt dat ze (winterbanden) verplicht worden...
                                2) dat het sneeuwt = ellende op de baan ( vrachtwagens, autobussen)

                                Is dat er niet wat over ?
                                geef mij maar 24 graden ( boven nul hé)
                                dat heb jij heel goed onthouden seg, chapeau!

                                voor mij is het er absoluut niet over, integendeel, ik heb veel liever sneeuw en koude temperaturen
                                dan het huidige ellendige regenweer (waar geen mens beter of vrolijk van/door wordt).
                                Ik hou ook van zuiderse, tropische temperaturen hoor dus tijdens de zomermaanden lust ik 24 graden ook wel,
                                maar nu is het winter hé.

                                ellende op de baan, mja... hoe zou dat nu toch komen denk je?

                                winterbanden verplichten = geen ellende op de baan
                                Last edited by kirsten_dl; 12 januari 2011, 23:37.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X