Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Toch zijn er gekken die dat doen. [emoji1785]
En het hoeft geen luxe wagen te zijn, al kunnen we niet ontkennen dat het soms met een dikke bak gebeurt. [emoji16][emoji16][emoji16]
Heel mooi. Alleen deze opmerking : banden slijten. Deze test gaat enkel op voor splinternieuwe banden waarvan ik hoop dat ze op zijn minst zijn ingereden, geen woord daarover...
Winterbanden hebben hun voordeel en dan nog eens 4matic een aanrader.
Ik denk dat dit gewoon buiten kijf staat. Jaren geleden was ik met een kennis met een 4matic (Een 300D 4matic turbo) en we stonden hier op een hard aangereden besneeuwde helling vlakbij. Ik kon het niet nalaten om Caroline halverwege te laten stoppen en te vragen om dan eens het gaspedaal in te trappen. Ik was onder de indruk ....
Onderzoek: 'Winterbanden hebben alleen nut als er sneeuw ligt'.
Als de temperatuur onder de 7 graden duikt, zijn winterbanden aan te bevelen, wordt vaak gezegd.
Niet waar, zo blijkt uit onderzoek van het Britse tijdschrift Tyrereview.
Winterbanden helpen alleen bij sneeuw.
In alle andere situaties zijn zomer- en all-seasonbanden beter.
Nu weten jullie het. ;-)
Mijn eigen mening (niet van die Britten...): Die vele kleine extra groefjes en de zachtere rubbersamenstelling van winterbanden zal (imho) ALTIJD beter zijn als het vriest (dat het kraakt), sneeuw of geen sneeuw.
En de eigenschappen van winterbanden vergelijken met die van regenbanden is zoiets als bananen en citroenen vergelijken....
Om perfect te zijn zou je voor elke weersgesteldheid en elk rijdoel (naar de Aldi rijden of even op circuit rijden...) een ander stel banden kunnen gebruiken.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Sinterklaas is al door hoor en Piet heeft de schouw al gekuist. [emoji3]
Er zijn er veel die elkaar tegenspreken, maar winterbanden maken wel degelijk een verschil ook zonder sneeuw.
Het kan ook niet anders dan dat zachter rubber beter is in bepaalde omstandigheden.
Vergelijk al eens bij 20°C en rij met eco banden bestaande uit harder/ander materiaal ... minder wrijving, minder slijtage, midere baanhouding.
Sportievere banden uit zachter materiaal ... meer wrijving, meer slijtage, maar wel veel betere baanhouding.
Er zijn testen genoeg die aantonen dat de remafstand en baanhouding met de juiste band wel degelijk een impact heeft.
Probleem met alle testen (eender welk toestel, voertuig of wat ook) is dat de testers vooral ook hun eigen mening doordrukken in de gepubliceerde resultaten, vooral journalisten. [emoji6]
Eén ding is zeker ... je mag het beste hebben dat er bestaat en ook het voorzichtigst zijn als mogelijk, als een andere gek onnozel doet en op u knalt ... dan ben je nog de pineut. [emoji18]
Comment