Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Miljaar zo'n propere garage zeg Ik moet het met veel minder doen
    Ja Paul, de vrouw is al zo maniakaal als de man als het op kuisen aankomt. Maar ze doet het dan wel niet zelf hoor. Ze heeft nog aan het hoofd van 100 werknemers gestaan en is het bevelen dus nog steeds niet verleerd. Enkel met mij heeft ze het wat moeilijker als het daarop aankomt.
    Last edited by enero; 31 maart 2018, 21:43.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Wauw, zelfs met witte strepen op de vloer. Geeft je vrouw je een boete als je naast de lijn parkeert ?

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Miljaar zo'n propere garage zeg Ik moet het met veel minder doen
        Daar ligt toch veel rommel in zelle. [emoji16]

        Een krik, sleutels, darmkes, een wiel en een autowrak zonder wielen [emoji41]

        Om te zwijgen van de vandaal dat zijne borstel met witte verf uitgewreven heeft op de tegels. [emoji41][emoji41][emoji41]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Wauw, zelfs met witte strepen op de vloer. Geeft je vrouw je een boete als je naast de lijn parkeert ?
          En dit is dan de oplossing.





          Als je wat gedronken hebt wordt dat dan ook wel moeilijker, tenzij je één oog dichtknijpt. Maar echt drinken doen wij dus niet als wij met de wagen rijden...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Echt proper, proficiat!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Die BMW staat te ver naar voor.

              Wat ik ook ooit heb gezien is een tennisbal aan een koord ophangen aan het plafond. Bal raken is ver genoeg naar voor.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Die BMW staat te ver naar voor.

                Wat ik ook ooit heb gezien is een tennisbal aan een koord ophangen aan het plafond. Bal raken is ver genoeg naar voor.
                Ja, zo'n tennisbal is maar een ongelukkige oplossing. Als er geen wagens instaan loop je daar ook wel tegenaan. Hier wordt ook soms een wagen binnen afgedroogd na het wassen of bij het wisselen van wielende schuin geplaatst. Voor mij was dat dus geen alternatief. Heb deze oplossing vooraf wel zeer goed overwogen. Vraagt wat werk en is uiteraard duurder, maar zeer efficiënt en geen slingers aan het plafond.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Winterbanden

                  Het is een propere oplossing en eens iets speciaal wat niet iedereen in zijn eigen garage heeft.

                  Enkel nog wagens met camera’s kopen ... dat helpt ook. [emoji1]

                  Zou automatisch parkeren lukken?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Het is een propere oplossing en eens iets speciaal wat niet iedereen in zijn eigen garage heeft.

                    Enkel nog wagens met camera’s kopen ... dat helpt ook. [emoji1]

                    Zou automatisch parkeren lukken?
                    Ik vermoed dat automatisch parkeren ook moet lukken, maar dan enkel achteruit zeker ? Onlangs gezien in een parkeergarage door een kennis met een Mercedes E Klasse. Hij beweerde dat dit via de smartphone met een App ook mogelijk zou zijn. Maar eerlijk gezegd zijn dit zaken die ik liever zelf in de hand heb. Misschien de toekomst in de parkeergarages. Iedereen stapt uit en laat zijn wagen parkeren via zijn smartphone. Een reden om de parkeerplaatsen nog smaller te maken. Deuren hoeven niet meer geopend te worden.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Bij BMW zit dat in de geavanceerde afstandsbedieningen, tenminste indien men de optie neemt.
                      Zou moeten werken, zeggen ze ... maar ik vertrouw dat nog niet meteen.
                      Nooit zelf gehad of geprobeerd, dus misschien een foute redenering van mij. [emoji4]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Bij BMW zit dat in de geavanceerde afstandsbedieningen, tenminste indien men de optie neemt.
                        In mijn auto zit in de computer onder onderhoud de optie “BANDEN”, zou dat dan willen zeggen dat.......

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          In mijn auto zit in de computer onder onderhoud de optie “BANDEN”, zou dat dan willen zeggen dat.......
                          Na 25.000km kreeg ik de melding "bandenservice" en "oliewissel". Dit bleek een fabrieksinstelling te zijn. Van de oliewissel werd ik al vanaf 24000km verwittigd, telkens het contact werd aangezet.
                          Wat ze met bandenservice bedoelen, weet ik ook niet. Is dat er eens naar kijken, vervangen of oppompen ?
                          Na wat te zoeken in Google, een truuk gevonden om in het garagemenu te komen.
                          Daarmee de service-intervallen op 99.999km gezet. Meteen ook het irritant geknipper van de buitentemperatuur indicatie bij temperaturen onder 3°C uitgeschakeld .

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            In mijn auto zit in de computer onder onderhoud de optie “BANDEN”, zou dat dan willen zeggen dat.......
                            Neen, dat wil niet zeggen dat je de banden remote kunt bedienen en ook niet dat je ze softwarematig kan onderhouden. [emoji16]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Na 25.000km kreeg ik de melding "bandenservice" en "oliewissel". Dit bleek een fabrieksinstelling te zijn. Van de oliewissel werd ik al vanaf 24000km verwittigd, telkens het contact werd aangezet.
                              Wat ze met bandenservice bedoelen, weet ik ook niet. Is dat er eens naar kijken, vervangen of oppompen ?
                              Oppompen zal het al zeker niet zijn want de druk nakijken is iets dat men regelmatig moet (laten) doen.
                              Nakijken of vervangen zou ook wat bizar zijn want sommige mensen doen niet eens zoveel kilometers met een set ... zou dus enkel van toepassing zijn voor rustige chauffeurs.
                              Tenzij dat kilometeraantal verandert volgens de manier van rijden.
                              Enfin, de garage zal wel weten wat ermee bedoeld wordt zeker?

                              Na wat te zoeken in Google, een truuk gevonden om in het garagemenu te komen.
                              Daarmee de service-intervallen op 99.999km gezet. Meteen ook het irritant geknipper van de buitentemperatuur indicatie bij temperaturen onder 3°C uitgeschakeld .
                              Twee zaken die anders toch redelijk interessant zijn, zelfs al doet men het onderhoud zelf ... maar ieder zijn keuze natuurlijk.
                              Dat knipperen is toch maar een paar seconden, of blijft dat bij u de ganse rit misschien?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                .
                                Dat knipperen is toch maar een paar seconden, of blijft dat bij u de ganse rit misschien?
                                Dat knipperen blijft de ganse rit duren, zolang de temperatuur lager dan 3°C is . Zeer irritant (vooral als het donker is) omdat het juist in het midden van het instrumentenconsole staat. Je kan er niet naast kijken (is misschien wel de bedoeling).
                                Je kon geen accept geven zodat het knipperen stopte.

                                Dagteller A : wordt gebruikt om de gereden afstand na voltanken te zien. Wordt gereset na elke tankbeurt.
                                Dagteller B : wordt gebruikt om het aantal km te zien sedert de laatste oliewissel.
                                Bandennazicht (bandendruk) : wordt minimaal 1 keer per maand gecontroleerd met een digitale bandendrukmeter.
                                Last edited by notex; 2 april 2018, 11:36.

                                Comment

                                Working...
                                X