Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Daarbij: een aantal jaar geleden was er een promotievideo van Audi waar een Quattro tegen een skischans opreed. Achteraf bleek die met behulp van een kabel omhoog getrokken en het niet op eigen kracht te kunnen
    Dat was met de A6?
    Die opname is niet zonder slag of stoot gegaan. Maar liefst twee pogingen zijn er aan vooraf gegaan. De eerste twee keren is de A6 halverwege stil komen te staan. De derde keer zijn spijkerbanden gebruikt en is hij zonder problemen naar boven gereden. Eenmaal boven gekomen zou de auto normaal gesproken direct naar beneden glijden maar dankzij een speciaal systeem werd de A6 daar vast gehouden. Dit was noodzakelijk om de veiligheid van de bestuurder te kunnen garanderen.
    Dat "speciaal systeem" is de kabel waarover je spreekt.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
      Dat was met de A6?
      Die opname is niet zonder slag of stoot gegaan. Maar liefst twee pogingen zijn er aan vooraf gegaan. De eerste twee keren is de A6 halverwege stil komen te staan. De derde keer zijn spijkerbanden gebruikt en is hij zonder problemen naar boven gereden. Eenmaal boven gekomen zou de auto normaal gesproken direct naar beneden glijden maar dankzij een speciaal systeem werd de A6 daar vast gehouden. Dit was noodzakelijk om de veiligheid van de bestuurder te kunnen garanderen.
      Dat "speciaal systeem" is de kabel waarover je spreekt.
      Ik zat ook op die denkpiste. De halve wereldautopers was daar, alsof Audi zich kon permitteren om hem aan een kabel omhoog te trekken voor het oog van iedereen en zich op die manier belachelijk te maken voor de halve wereld.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Klopt volledig en daar horen correcte banden ook bij ... waar we in de filmpjes weinig van weten.

        Dat BMW zo slecht zou zijn valt ten zeerste te betwijfelen, specifiek de slechtste bij elkaar zetten geeft een vertekend beeld.
        Dat er een verschil zit in werking tussen beide systemen is wel duidelijk en dat geven de fabricanten zelf ook aan.

        Maar wat velen vergeten is dat moderne SUV's en gewone wagens vooral gemaakt zijn om in normale omstandigheden te rijden ... niet om extremen op te zoeken.

        Het blijven hulpmiddelen die wel een positieve impact hebben maar daarom niet alles opvangen.

        En wat sommige anderen ondertussen ook aangekaart hebben klopt volledig en dat zeg ik zelf ook al langer ... het is niet omdat men vierwielaandrijving heeft dat banden geen invloed hebben.

        En buiten kunnen vertrekken is er ook nog kunnen stoppen.
        Laat ze ook eens een filmpje maken in forse bergaf en spekglad wegdek waarbij ze zonder slippen beneden moeten raken aan lage snelheid. [emoji3]
        Helemaal juist. Raar ook dat niemand het heeft over statische en dynamische wrijving van de banden met de ondergrond....Ik wil altijd de uitdaging aangaan om -met dezelfde wagen op dezelfde steile helling met dezelfde banden op dezelfde druk- halverwege aan te zetten. De andere met Hi-gearing en ik met Lo. Glad of niet glad. Ik heb op dat vlak heel snel mijn les geleerd.
        Van dat BMW-bashen mag je denken wat je wil maar ik heb ooit het genoegen gehad om een week met ene te mogen rijden en eerlijk gezegd : hun "freude am fahren" is geen loze bewering. "Het" had voor mijn gevoel iets ondefinieerbaar "anders".
        Overigens : ben ik dan de enige die nog weet dat Guy Colsoul eind jaren 70 begin jaren 80 lange tijd de Paris Dakar met een achterwiel aangedreven wagen heeft geleid ? Ik denk dat het een Opel was.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Van dat BMW-bashen mag je denken wat je wil maar ik heb ooit het genoegen gehad om een week met ene te mogen rijden en eerlijk gezegd : hun "freude am fahren" is geen loze bewering. "Het" had voor mijn gevoel iets ondefinieerbaar "anders".
          Het zijn vooral zij die er geen ervaring mee hebben dat het meeste kritiek uiten, altijd al zo geweest.

          Of dat uit onwetendheid of jaloersheid is dat laat ik aan de betweters over.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Het zijn vooral zij die er geen ervaring mee hebben dat het meeste kritiek uiten, altijd al zo geweest.

            Of dat uit onwetendheid of jaloersheid is dat laat ik aan de betweters over.
            Hier al met één en ander gereden. Toen ik mij geen Duitse wagens kon permitteren was het een Engelse , een Italiaan en enkele Franse. Toen kocht ik mijn eerste Mercedes, een zeer goeie, de tweede was al veel minder. vrij veel kosten mee gehad. Nu aan mijn derde BMW en hiermee voel ik mij echt goed en dit is vooral als autoliefhebber omwille van die "Freude".
            Mijn vrouw daarentegen heeft steeds Mercedessen gehad en nu voor het eerst een Audi omdat ze een paar jaar geleden geen enkele Mercedes vond waar ze goed in zat. Dan maar zonder eerst mee te rijden gedurende enkele dagen, een Audi gekozen. Maar nog steeds voelt ze zich daar niet goed mee. Ik denk dat het tussen de oren zit na haar jarenlang rijden met het andere Duitse merk.
            Zelf rijd ik graag met de Audi ,maar nog liever met de BMW, maar dat is dan wel een buitenbeentje. Het gevoel van die "Freude" is daar steeds aanwezig.
            Last edited by enero; 17 december 2017, 19:10.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Hier al met één en ander gereden. Toen ik mij geen Duitse wagens kon permitteren was het een Engelse , een Italiaan en enkele Franse. Toen kocht ik mijn eerste Mercedes, een zeer goeie, de tweede was al veel minder. vrij veel kosten mee gehad. Nu aan mijn derde BMW en hiermee voel ik mij echt goed en dit is vooral als autoliefhebber omwille van die "Freude".
              Hier 22 jaar privé met BMW gereden, mijn vrouw een kleine 3 jaar ook professioneel en daarbuiten heb ik ook nog moto van dat merk.

              Had de verkoper bij BMW wat meer aandacht willen schenken aan ons, dan had hij dit jaar nog een mooie wagen kunnen verkopen.
              De garage waar we 20 jaar klant zijn, daar hebben we zeker 5 keer een uur gestaan zonder dat iemand een woord tegen ons gezegd heeft ... blijkbaar waren we transparant.
              De laatste keer waren we echt daar met de bedoeling een bestelbon te tekenen, een beginner kwam toen meteen af (eindelijk) en zei dat hij de verkoper zou verwittigen, wat hij ook deed.
              De verkoper is ons vijf keer voorbij gelopen, iets gaan drinken in de kantine en terug naar zijn bureau zonder meer.
              Ik heb luidop gezegd dat als er nu niemand ging komen, ik zou doorrijden naar Audi om daar mijn geld uit te geven ... geen reactie.
              In het buitengaan nog eens herhaald dat ik naar Audi zou rijden als ze geen BMW willen verkopen.
              Mits nog geen respons, hebben we dat dan ook effectief gedaan.

              Mijn vrouw heeft nu ook een Audi als bedrijfswagen en privé hebben we er dus ook ene ... nog geen seconde spijt van en evenveel rijplezier.
              En we werden tenminste met veel plezier en respect geholpen bij Audi.

              En zo geraakt ne mens eens aan iets anders verslaafd. [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hier 22 jaar privé met BMW gereden, mijn vrouw een kleine 3 jaar ook professioneel en daarbuiten heb ik ook nog moto van dat merk.

                Had de verkoper bij BMW wat meer aandacht willen schenken aan ons, dan had hij dit jaar nog een mooie wagen kunnen verkopen.
                De garage waar we 20 jaar klant zijn, daar hebben we zeker 5 keer een uur gestaan zonder dat iemand een woord tegen ons gezegd heeft ... blijkbaar waren we transparant.
                De laatste keer waren we echt daar met de bedoeling een bestelbon te tekenen, een beginner kwam toen meteen af (eindelijk) en zei dat hij de verkoper zou verwittigen, wat hij ook deed.
                De verkoper is ons vijf keer voorbij gelopen, iets gaan drinken in de kantine en terug naar zijn bureau zonder meer.
                Ik heb luidop gezegd dat als er nu niemand ging komen, ik zou doorrijden naar Audi om daar mijn geld uit te geven ... geen reactie.
                In het buitengaan nog eens herhaald dat ik naar Audi zou rijden als ze geen BMW willen verkopen.
                Mits nog geen respons, hebben we dat dan ook effectief gedaan.

                Mijn vrouw heeft nu ook een Audi als bedrijfswagen en privé hebben we er dus ook ene ... nog geen seconde spijt van en evenveel rijplezier.
                En we werden tenminste met veel plezier en respect geholpen bij Audi.

                En zo geraakt ne mens eens aan iets anders verslaafd. [emoji1]
                Tja, sommige verkopers vinden zichzelf belangrijker dan het product dat ze willen verkopen.
                Verseg, jij hebt nog heel veel geduld gehad, ik zou het niet kunnen opbrengen hebben.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Verseg, jij hebt nog heel veel geduld gehad, ik zou het niet kunnen opbrengen hebben.
                  Als je een bepaald product in je hoofd zitten hebt dat je graag zou hebben ...
                  Eigenlijk zijn we nog veel te braaf, velen zouden sneller weg gegaan zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Hier 22 jaar privé met BMW gereden, mijn vrouw een kleine 3 jaar ook professioneel en daarbuiten heb ik ook nog moto van dat merk.

                    Had de verkoper bij BMW wat meer aandacht willen schenken aan ons, dan had hij dit jaar nog een mooie wagen kunnen verkopen.
                    De garage waar we 20 jaar klant zijn, daar hebben we zeker 5 keer een uur gestaan zonder dat iemand een woord tegen ons gezegd heeft ... blijkbaar waren we transparant.
                    De laatste keer waren we echt daar met de bedoeling een bestelbon te tekenen, een beginner kwam toen meteen af (eindelijk) en zei dat hij de verkoper zou verwittigen, wat hij ook deed.
                    De verkoper is ons vijf keer voorbij gelopen, iets gaan drinken in de kantine en terug naar zijn bureau zonder meer.
                    Ik heb luidop gezegd dat als er nu niemand ging komen, ik zou doorrijden naar Audi om daar mijn geld uit te geven ... geen reactie.
                    In het buitengaan nog eens herhaald dat ik naar Audi zou rijden als ze geen BMW willen verkopen.
                    Mits nog geen respons, hebben we dat dan ook effectief gedaan.

                    Mijn vrouw heeft nu ook een Audi als bedrijfswagen en privé hebben we er dus ook ene ... nog geen seconde spijt van en evenveel rijplezier.
                    En we werden tenminste met veel plezier en respect geholpen bij Audi.

                    En zo geraakt ne mens eens aan iets anders verslaafd. [emoji1]
                    Serieus verhaal en alles behalve klantvriendelijk. Was een andere concessie geen oplossing?
                    De concessie waar ik mijn M2 heb gekocht was/is ook enkel maar vriendelijk als er iets te verdienen valt. Nog steeds een zeer boerse en op het randje af arrogante houding.
                    Toen mijn wagen binnenkwam anderhalf jaar geleden was ik al eens gaan kijken toen zij die nog aan het klaarmaken waren voor levering. Als auto gek nam ik vlug enkele foto's in hun werkplaats. Toen de wagen geleverd was en ik ermee naar het beautycenter (Wax-it) was gegaan om een wrapping (X-pell) op de meest kwetsbare delen te laten zetten + een quartz-coating erbovenop stelde men daar vast dat de voorbumper geblutst was. Dan nog op een plaats waar het bijna onmogelijk was om dat zelf of door aanrijding gedaan te krijgen. Waarschijnlijk tijdens het vervoer van de wagens dus.
                    Toen ik dat melde bij de dealer zeiden ze dat dit onmogelijk was want dat al hun wagens een strenge controle ondergaan vooraleer buiten te rijden. Maar gelukkig voor mij hadden zij niet gerekend op het feit dat ik over foto's beschikte van de wagen in hun werkplaats vóór levering. Bij uitvergroting van de voorbumper was de schade heel duidelijk te zien.
                    Maar was mij dat een discussie, zelfs met de foto's van de schade... De oplossing van het probleem heeft zo maar een tweetal maanden geduurd. BMW Bornem was direct akkoord om de zaak op te lossen met een nieuwe voorbumper, maar gezien zij geen bumpers meer leveren geschilderd af fabriek moet de dealer dit dan zelf doen. En dan begon pas het probleem. Mijn dealer kreeg de kleur maar niet identiek. Er was een zichtbaar verschil. Ik ben akkoord dat het zeer moeilijk is om exact de juiste kleur, vooral metallic kleuren, te verkrijgen ondanks digitale mengsystemen. Toen dit maar niet goed kwam stelden ze dan een soort van quick repair voor op de oorspronkelijke voorbumper. Dan was het schilderwerk minder intens en volstond een soort van uitnevelen rond de uitgeblutste zone. Ik heb dat dan maar toegestaan want ik was het toch al danig beu aan het worden. Ik had eer zelfs al een expert laten opzetten via mijn rechtsbijstandsverzekering.
                    Maar mijn verhaal was daarmee nog niet af. Na enkele dagen uitharden werd dan ook op de voorbumper de X-Pell wrapping geplaatst. Nu, was het resultaat van dit werk niet naar de zin van de zaak-eigenaar en na er door mij kennis van genomen te hebben werd er beslist het werk over te doen. Bij het afhalen van de wrapping was er nu een stuk lak meegekomen van de gerepareerde bumper. We waren dus weer weg voor een tijdje heen en weer gepraat. Wie was hier verantwoordelijk? Lag het aan het herspuiten van de bumper of lag het aan het feit van het weer losmaken van de wrapping? De Amerikaanse firma X-Pell is zelfs tussengekomen om te bewijzen dat de trekkracht om wrapping te verwijderen niet is opgewassen tegen de kracht die nodig is om lak af te trekken.
                    De eigenaar van het detail bedrijf waar ik ondertussen een goeie klant ben had gelukkig een zeer goede relatie met de hoofdverantwoordelijke van een BMW-concessie naast zijn bedrijf. De man is komen kijken en heeft onmiddellijk beslist om de zaak andermaal in garantie te nemen, alhoewel de wagen niet van bij hen kwam. Hoed af dus, en de bumper was nu wel direct perfect gelakt en zonder kleurverschil. gevolg ik ben blijven naar deze concessie terugkeren alhoewel ik daarvoor nu wel een 30-tal km moet alom rijden. Maar in die concessie zijn ze dan wel heel klantvriendelijk. Wat klantvriendelijkheid is toch het minste wat men kan verwachten van zo'n merk waarvan de onderhoudskosten ook niet van de minste zijn. Nu, betalen moet men overal hé.
                    Dit was dus de lijdensweg van een schadegeval aan een wagen vóór verkoop.
                    Last edited by enero; 18 december 2017, 10:18.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als je een bepaald product in je hoofd zitten hebt dat je graag zou hebben ...
                      Eigenlijk zijn we nog veel te braaf, velen zouden sneller weg gegaan zijn.
                      Ik snap U, maar om dan ineens een ander merk te kiezen...
                      Ik was naar een andere concessie geweest, en ik had eens een mailtje naar de directie van de garage gestuurd.

                      Als ik ergens wat geld wil achter laten, dan maak ik een afspraak, en dan verwacht ik dat ze op het afgesproken uur klaar staan voor mij.
                      Als ik op een zondag naar een meubelwinkel ga, dan weet ik dat ik wel wat kan wachten, en dat de tijd beperkt was. Toen we wisten wat we wouden, dan zijn we op zaterdag geweest met afspraak. Koffie stond klaar, en de verkoper heeft zich dik 2 uur met ons bezig gehouden.

                      Voor mijn laatste firmawagen ben ik niet eens in de garage geweest. Alles via e-mail en telefoon.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                        Voor mijn laatste firmawagen ben ik niet eens in de garage geweest. Alles via e-mail en telefoon.
                        Ik veronderstel dat, indien je met je eigen centen een auto gaat kiezen, toch wat meer klantgerichtheid wil ?
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Ik weet niet of dat een groot verschil zou maken.
                          Ik wist dat ik die auto wou, omdat ik er al mee gereden had. Het enige was een juiste config, en de juiste prijs binnen budget.
                          Daarvoor ga ik me niet verplaatsen.

                          Toevallig 2 maanden geleden een auto gekocht bij Cardoen. Eigenlijk iets te veel volk in de garage, dus het was een beetje vechten om de verkoper vast te krijgen, maar de man was vriendelijk en correct.
                          Maar ook toens wist ik wat ik wou.
                          Als ik het contract online had kunnen afsluiten had ik het gedaan, maar ik moest wel een goede prijs krijgen voor een terugname, dat lukt nog niet van achter de computer.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ik weet niet of dat een groot verschil zou maken.
                            Ik wist dat ik die auto wou, omdat ik er al mee gereden had. Het enige was een juiste config, en de juiste prijs binnen budget.
                            Daarvoor ga ik me niet verplaatsen.

                            Toevallig 2 maanden geleden een auto gekocht bij Cardoen..
                            Dat vergelijk is niet echt te maken hé.
                            Bij Cardoen kan men in principe enkel stockwagens kopen die al dan niet voldoen aan de verwachtingen.
                            Daar beslist men enkel nog over kopen of niet.

                            Voor mijn bedrijfswagen kan ik ook maar kiezen uit een lijst, geen extra opties of wat ook buiten de kleur.

                            Maar privé stel ik mijn wagen liever samen naar wens en daar kan de garage bij helpen.
                            Of waar dient een verkoper voor?

                            En het ene budget is ook het andere niet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Serieus verhaal en alles behalve klantvriendelijk. Was een andere concessie geen oplossing?
                              Hetgeen we nu gekocht hebben bevalt ons zo goed dat we tot nu toe niet eens meer willen ruilen met de BMW dat we voor ogen hadden. [emoji1]
                              Maar alles kon natuurlijk ... omstandigheden doen soms zaken veranderen en hier was dat voorgaand verhaal.
                              Er is maar één verliezende partij ... zij die een klant minder hebben, maar er nog meer dan genoeg over houden.
                              En als we nog wat mogen leven, dan zien we wel wat de volgende wordt. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Post 3855, Winterbanden? ;-)

                                Comment

                                Working...
                                X