Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Afspraak gemaakt voor 15 november met de bandenboer en er gaan er Bridgestone 205/16 92h banden onder met MSW 19 velgen en dit met aangepaste bandenspanningsensoren.
Kostprijs: €806 ex BTW
O ja, voor €40/jaar worden de banden/wielen er ook bewaard.
Als je ze krijgt moet je wel tevreden zijn hé, want een gegeven paard...enz .
Klopt, is mijn firmawagen-leaseauto.
Zeer tevreden.
Normaal heb ik de banden niet te kiezen, dus als ze versleten zijn is het altijd een verrassing wat er onder staat.
Over de zomerbanden van Bridgestone ben ik niet tevreden. Droog is alles OK, maar op natte weg mankeren ze echt een pak grip.
Goodyear Ultragrip heb ik vroeger ook gehad, en die vond ik echt top als winterband.
Klopt, is mijn firmawagen-leaseauto.
Zeer tevreden.
Normaal heb ik de banden niet te kiezen, dus als ze versleten zijn is het altijd een verrassing wat er onder staat.
Over de zomerbanden van Bridgestone ben ik niet tevreden. Droog is alles OK, maar op natte weg mankeren ze echt een pak grip.
Goodyear Ultragrip heb ik vroeger ook gehad, en die vond ik echt top als winterband.
Is bij onze zonen ook zo, alleen leggen de twee (verschillende) bedrijven er allebei geen winterbanden op.
Bij beide bedrijven worden de wagens ook gekocht en niet geleased, en toch 'moeten' ze om de 6 jaar een nieuwe kiezen (?).
Ze wonen ook slechts een tiental km van hun werkplaats af. Maar ik weet het je kan na 100 meter in de gracht sukkelen.
Maar als het een firmawagen betreft is ook dit geen probleem natuurlijk .
Bedrijven die zelf nog autos kopen zijn niet echt mee.
Ik begrijp dan wel weer waarom autos na 6 jaar ten laatste vervangen worden. Ze worden dan een pak minder betrouwbaar.
Mijn auto gaat na 4 jaar weg, tegen dan zal ik dik over de 170.000 km zitten. Dat lijkt me genoeg.
En de uitspraak dat een ongeval met een firmawagen geen probleem is laat ik voor andermans rekening. Ik behandel mijn firmawagen beter dan een eigen auto.
Is een beetje als met materiaal van iemand anders. Je wil dat toch echt niet beschadigen.
En de uitspraak dat een ongeval met een firmawagen geen probleem is laat ik voor andermans rekening. Ik behandel mijn firmawagen beter dan een eigen auto.
Is een beetje als met materiaal van iemand anders. Je wil dat toch echt niet beschadigen.
Bedrijfswagen wordt hier bijna beter behandeld dan eigen wagen.
Daar bestaan veel misverstanden bij dat men daar maar de zot mee mag houden.
Als je te vaak een PV of ongeval hebt, dan kunnen ze de wagen afpakken en in het ergste geval ook je job.
Elke deuk of kras dat niet bij standaard gebruiksschade hoort wordt aangerekend op het einde van een contract ... ten laste van de gebruiker wel te verstaan.
En uit eigen respect behandel je andermans goederen minstens even goed als de uwe ... ge zit er trouwens ook vele uren van je leven te slijten in die wagen.
Bedrijven die zelf nog autos kopen zijn niet echt mee.
.
Kort door de bocht denk ik zo , wij hebben hier in totaal een 12 a 13 voertuigen lopen , wij kopen alles zelf en dat is stukken goedkoper dan leasen hoor. En al die verhalen dat er daar veel werk aan is om dat op te volgen da's allemaal zever , wij lossen dat met westvlaams boereverstand op.
Ik stel trouwens vast dat de laatste jaren meer en meer bedrijven van ons klantenbestand het terug op deze manier beginnen aan te pakken en daar zitten soms geen kleintjes tussen. Akkoord als je een wagenpark met enkele honderden wagens hebt lopen dat je dan naar leasen gaat kijken maar stellen dat als je tegenwoordig niet meer leased dat je dan niet meer mee bent met je tijd... kom dan hier maar eens kijken , ik durf te zeggen dat we ruim met onze tijd mee zijn
Colruytgroep koopt nog steeds al zijn wagens zelf en ik heb daar zeer goede kontakten , die worden daar niet armer van wees gerust.... ( de meesten daar krijgen tegenwoordig wel 4 seizoensbanden meen ik te weten dat terzijde )
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
.................................
Colruytgroep koopt nog steeds al zijn wagens zelf en ik heb daar zeer goede kontakten , die worden daar niet armer van wees gerust.... ( de meesten daar krijgen tegenwoordig wel 4 seizoensbanden meen ik te weten dat terzijde )
Dit is waar één van de zonen tewerkgesteld is. Bij Colruytgroep wordt voor de minste kost een serieuze kostprijsbereking gemaakt. Zo hoorde ik ooit oa. van een studie of ipv één koffiemachine er beter niet meerdere zouden geplaatst worden in een bepaalde gang/verdieping/kantoor ivm tijdverlies van de mensen die van te ver een koffie moesten halen... Dan zullen ze wel een berekening gemaakt hebben voor de duizenden wagens die je nu jaarlijks kopen ipv leasen .
Mijn zoon heeft zijn nieuwe wagen nu enkele maanden, maar ik weet niet welke banden er onder liggen. Eerstvolgende keer dat ik z'n wagen zie kijk ik wel eens. Hij zal het alvast niet weten, want z'n wagen is voor hem gewoon een werkpaard en zeker geen heilige koe.
Ook het bedrijf waar ik werkte kocht alle wagens (toch een park van ongev. 60 stuks) en koopt ze nog steeds. En ze draaien nu reeds tientallen jaren met een serieuze winst. En ik kan je verzekeren, ik was jaren verantwoordelijk voor alle aankopen, dat er ook daar om de paar jaar eens door iemand werd geopperd of leasen toch niet beter was... maar nee hoor. Wanneer de centen er zijn koop je beter, dat kwam toch altijd zo uit de studie naar voor.
Dus dat bedrijven die niet leasen niet echt mee zijn, probeer dat maar wijs te maken aan Jef.
Maar ja, je hoeft hier toch niet telkens alles van naaldje tot draadje uit te leggen hé .
Het topic gaat trouwens over winterbanden .
.................................
Colruytgroep koopt nog steeds al zijn wagens zelf en ik heb daar zeer goede kontakten , die worden daar niet armer van wees gerust.... ( de meesten daar krijgen tegenwoordig wel 4 seizoensbanden meen ik te weten dat terzijde )
Dit is waar één van de zonen tewerkgesteld is. Bij Colruytgroep wordt voor het minste een serieuze kostprijsbereking gemaakt. Zo hoorde ik ooit oa. van een studie of ipv één koffiemachine er beter niet meerdere zouden geplaatst worden in een bepaalde gang/verdieping/kantoor ivm tijdverlies van de mensen die van te ver een koffie moeten halen... Dan zullen ze wel een berekening gemaakt hebben voor de duizenden wagens die je nu jaarlijks kopen ipv leasen .
Mijn zoon heeft zijn nieuwe wagen nu enkele maanden, maar ik weet niet welke banden er onder liggen. Eerstvolgende keer dat ik z'n wagen zie kijk ik wel eens. Hij zal het alvast niet weten, want z'n wagen is voor hem gewoon een werkpaard en zeker geen heilige koe.
Ook het bedrijf waar ik werkte kocht alle wagens en koop ze nog steeds. Ze draaien nu reeds tientallen jaren met een serieuze winst. En ik kan je verzekeren, ik was jaren verantwoordelijk voor alle aankopen, dat ook daar om de paar jaar eens werd geopperd of leasen toch niet beter was... maar nee hoor. Wanneer de centen er zijn koop je beter, dat kwam toch altijd zo uit de studie naar voor.
Dus dat bedrijven die niet leasen achter lopen..... Maar ja, je hoeft hier toch niet telkens alles van naaldje tot draadje uit te leggen hé .
En dat van in de gracht sukkelen. Hieronder zou een goede verstaander toch moeten begrijpen dat wanneer het glad is je toch niet rap rijdt en wanneer je dan echt in de gracht 'sukkelt' er alleen maar (een beetje) blikschade kan zijn. Maar van mijn woorden, wordt al bijna gemaakt 'expres in de gracht rijden'..... Wie op gladde wegen met zijn auto in de gracht sukkelt en zich kwetst die had zijn snelheid niet aangepast aan de toestand van de weg. En wie op een onverwachte ijsplek slipt, winterbanden, all season banden of zomerbanden, die belandt sowieso in het décor.
PS Ter info : mij beide zonen hebben nog nooit een krasje gereden in één van hun firmawagens.... maar misschien komt dit wel omdat ze een goede leermeester gehad hebben .
Als je te veel auto's hebt, dan heb je daar een persoon extra voor nodig om dat te beheren. Kost ook geld, en als die ziek is, moet je al een backup voorzien.
Ten tweede gaat het er om of je je eigen kapitaal wil gebruiken om auto's te kopen ipv te investeren in groei.
Feit is dat het financieren van auto's relatief makkelijk en goedkoop is. Goedkoper dan een financiering voor een machine of iets anders.
Maar als dat kapitaal er is in overvloed...
Het is ook makkelijker om cowboys in bedwang te houden in een vloot van 10 auto's tov een vloot van 100.
Mijn zoon heeft zijn nieuwe wagen nu enkele maanden, maar ik weet niet welke banden er onder liggen. Eerstvolgende keer dat ik z'n wagen zie kijk ik wel eens. Hij zal het alvast niet weten, want z'n wagen is voor hem gewoon een werkpaard en zeker geen heilige koe..
Als die wagen een werkpaard is, dan houdt men dat zeker in orde ... en het eerste dat men als goede chauffeur moet doen, is regelmatig de druk en staat van de banden nakijken.
Ik ga ervan uit dat de banden dan ook het eerste is waar een chauffeur wel naar kijkt. 😊
Als die wagen een werkpaard is, dan houdt men dat zeker in orde ... en het eerste dat men als goede chauffeur moet doen, is regelmatig de druk en staat van de banden nakijken.
Ik ga ervan uit dat de banden dan ook het eerste is waar een chauffeur wel naar kijkt. ��
Met werkpaard bedoel ik dat zijn wagen dient om hem en zijn gezin van punt A naar punt B te brengen.
Hij doet ongeveer 20 km/dag voor zijn werk, al de rest is privé.
Tsja, en hij zal naar de staat van zijn banden kijken zeker als de wagen een paar maanden nieuw is......????
Zo gek is hij niet .
Toen ik hem en zijn familie met hun wagen naar de luchthaven bracht kreeg ik op de terugweg de melding dat er een band was met te lage druk.
Eerst bij mij thuis langsgereden eventjes alle banden bijgeblazen (moesten 2.5 hebben en hadden maar rond de 2 kg) reset van de bandendruk en klaar was kees.
Zelfs ondanks deze melding van de ietwat te slappe banden ondervond ik niks aan de wegligging, maar ik ben dan ook een voorzichtig chauffeur.
Het voornaamste is dat zowel de kinderen als ikzelf nog nooit een kras in een wagen gereden hebben, en dat kunnen er niet veel zeggen .
En ja ik hou hout vast, want het kan morgen. Maar nu is het toch reeds 46 jaar bij mij en dat zonder winterbanden (met uitzondering van een viertal jaar toen we nog 's winters op reis gingen naar Duitsland en/of Zwitserland). En voor die periode hadden wij altijd sneeuwkettingen bij, die we nooit hebben moeten opleggen.
En bij Colruyt hoef je zelfs niet eens je banden zelf te controleren. Je mag voor het gewone onderhoud naar een merkgarage in je streek, waar ze de oa. de banden moeten nazien.
Indien er nieuwe op moeten dan geven zij een seintje aan Colruyt, zoon gaat een dagje in Halle werken terwijl ze zijn banden die dag vervangen in hun eigen garage in Halle.
Maar ik begrijp het, hij zal wel een slechte chauffeur zijn, want hij houdt zijn banden niet in de gaten wanneer hij een nieuwe wagen heeft .
Maar toch bedankt om me voor vandaag mijn portie lachplezier te hebben bezorgd.
En vecht de rest maar verder zelf uit. Gelukkig vergt het terug op de negeerlijst zetten maar een paar seconden .
Comment