Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Zuiver rationeel - maar daar gaat het hier natuurlijk niet over - zijn alu velgen niet ideaal voor de winter. Zout vreet graag aan lichtmetaal daar waar de lak eraf is. Maar als je LM velgen mooi vindt...
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
      Zuiver rationeel - maar daar gaat het hier natuurlijk niet over - zijn alu velgen niet ideaal voor de winter. Zout vreet graag aan lichtmetaal daar waar de lak eraf is. Maar als je LM velgen mooi vindt...
      100€ voor 4 originele velgen van een MB.
      hierdoor staat de auto winter en zomer met dezelfde velgen, maar wel met aangepaste banden.
      daarbovenop worden de wielen zeer proper gehouden en gewaxed...
      tvalt best mee
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Gewaxed? Groeit daar haar op?
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Gewaxed? Groeit daar haar op?
          jup, en dan wax ik ze... harige velgen verbruiken meer, en dat begint dan te klitten... niet aangenaam... (wel beter grip in de sneeuw als je het echt lang laat worden).
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            jup, en dan wax ik ze... harige velgen verbruiken meer, en dat begint dan te klitten... niet aangenaam... (wel beter grip in de sneeuw als je het echt lang laat worden).
            Ik zie op tegen dat scheren in het voorjaar

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Nieuw gereedschap voor de bandenmonteur: de velgenepileertang.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Nieuw gereedschap voor de bandenmonteur: de velgenepileertang.
                Nederlands is toch heerlijk : je zet gewoon de woorden aaneen en hup je hebt een nieuw woord.
                In Frankrijk moeten ze daar hele commissies voor samenroepen en dan kunnen ze het nog niet vertalen in één woord.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Nieuwe test op adac.
                  Leider sind die gesuchten Inhalte nicht auf unserer Seite zu finden.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Vandaag is er bij de Autogids een speciale bijlage over winterbanden. En een vergelijkende test met 13 banden.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      En welke band komt er als beste uit?

                      Vorig jaar was de Goodyear Ultragrip één vd betere banden en heb deze ook aangeschaft.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Op m’n vorige wagen had ik Pirelli Sottozero’s waar ik eigenlijk best wel tevreden van was, voor m’n nieuwe wagen liggen er 4 Michelin Alpins klaar in 17” 225/55 , kostprijs 157 euro + btw , volgens velen zeer goed en een stuk slijtvaster dan de Pirelli’s, de bandencentrale sprak dit niet tegen. Als wintervelgen ga ik de standaard 17” alu velgen gebruiken die bij m’n wagen zaten, minder gevaarlijk voor borduurschade en smaller van velg voor in de winter wat in de winter toch beter is ( mijn zomervelgen zijn 19” en 255 breedte, geen beste combinatie met veel water en sneeuw dit )
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Nederlands is toch heerlijk : je zet gewoon de woorden aaneen en hup je hebt een nieuw woord.
                          In Frankrijk moeten ze daar hele commissies voor samenroepen en dan kunnen ze het nog niet vertalen in één woord.
                          En effet,en France on appellerait cela une "pince à épiler les jantes"
                          In het Duits iets in de richting van (mijn Duits is niet academisch): Felgenhaarentfernungszange.
                          Engels: Wheelhairdepilator.

                          Iemand voor Spaans, Italiaans...?
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            En welke band komt er als beste uit?

                            Vorig jaar was de Goodyear Ultragrip één vd betere banden en heb deze ook aangeschaft.
                            Bij de test van de Autogids staat de Nokian WR D3 met stip op de eerste plaats voor zijn wintereigenschappen. Maar bij de aquaplanning laat die steken vallen. Nochtans is hij de winnaar van de test.
                            De tests werden uitgevoerd in Finland in samenwerking met Auto, Motor & Sport. Dus heel betrouwbaar.
                            Opmerkelijk is een test aan 33km/h op ijsgladde piste. Remafstanden : zomerband 48 meter, alle seizoenband 12,3 meter en winterband 8 meter. Dus op spekglad ijs heeft een winterband nog voordelen.
                            'k Ga heel dat boekje hier niet overschrijven hé. Het is nog te koop en ik raad het ten stelligste aan. Er staat heel veel informatie in over winterbanden.
                            En mijn All Season's blijven op de auto deze winter.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              In het VAB tijdschrift staat er een test tussen een 2x4 (voortractie) op winterbanden een een 4x4 (zelfde auto) op zomerbanden. In het kort bevestigt dit de hier bestaande mening in het voordeel van de winterbanden.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Paul, de autopsie zal ons gelijk bevestigen...
                                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                                Comment

                                Working...
                                X