Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Winterbanden
Collapse
X
-
Last edited by Franciskine; 11 december 2012, 09:43.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
-
-
Re: Winterbanden
Ik denk niet dat iemand het nut van winterbanden in twijfel trekt maar volgens mij moet je dat niet (alweer) verplichten. Ik heb zelf ook geen winterbanden en zou dat zien als een overbodige kost. Ik heb de vrijheid om mijn auto niet te "moeten" gebruiken en bij slecht weer kan ik die dus perfect thuislaten.
Het ballonnetje dat opgelaten werd door de regering om winterbanden te verplichten is zeker niet alleen ingegeven door verkeersveiligheid maar over de extra inkomsten van BTW op de verkoop van een paar miljoen banden zullen ze zeker ook al wel nagedacht hebben.
Wat het nooit met winterbanden gereden hebben betreft, in maart nog tegen 100Km/u door de sneeuw gereden, weliswaar met een huurwagen en met spijkers in/op de banden. Zeer prettig dat je "normaal" kan rijden in winterse condities maar dat zijn de Scandinaviërs wel gewoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtIk denk niet dat iemand het nut van winterbanden in twijfel trekt maar volgens mij moet je dat niet (alweer) verplichten. Ik heb zelf ook geen winterbanden en zou dat zien als een overbodige kost. Ik heb de vrijheid om mijn auto niet te "moeten" gebruiken en bij slecht weer kan ik die dus perfect thuislaten.
Het ballonnetje dat opgelaten werd door de regering om winterbanden te verplichten is zeker niet alleen ingegeven door verkeersveiligheid maar over de extra inkomsten van BTW op de verkoop van een paar miljoen banden zullen ze zeker ook al wel nagedacht hebben.
Wat het nooit met winterbanden gereden hebben betreft, in maart nog tegen 100Km/u door de sneeuw gereden, weliswaar met een huurwagen en met spijkers in/op de banden. Zeer prettig dat je "normaal" kan rijden in winterse condities maar dat zijn de Scandinaviërs wel gewoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk berichtDie set extra banden zijn toch niet echt een meerprijs op de aankoop van een wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtOp dit forum valt het waarschijnlijk minder op maar er zijn veel mensen waar die paar 100 euro WEL een hindernis zijn. In tijden dat velen moeten besparen om rond te komen kunnen de winterbanden een onoverkomelijke hindernis vormen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk berichtje hebt gelijk , maar wat zal zo iemand dan zeggen als hij niet kan stoppen en op iemand zijn trekhaak terechtkomt in het beste geval
Wat als het enkele dagen warm is in februari en de auto met winterbanden niet kan stoppen voor een remmende voorligger op zomerbanden (die bij 10-12 graden dan weer beter zijn)... Wat als...
Zijn er statistieken van onderzoeken waarbij vastgesteld werd dat een ongeval met winterbanden niet zou gebeurd zijn?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
Zijn er statistieken van onderzoeken waarbij vastgesteld werd dat een ongeval met winterbanden niet zou gebeurd zijn?It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk berichtZijn er statistieken van onderzoeken waarbij vastgesteld werd dat een ongeval met zomerbanden niet zou gebeurd zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtIk weet het niet, vandaar de vraag
grtsje hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
www.korandoke.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk berichtDie set extra banden zijn toch niet echt een meerprijs op de aankoop van een wagen.
Winterbanden gaan ook niet eeuwig mee. Na een jaar of 6 mag je ze in de vuilbak kieperen (wat eigenlijk voor alle banden geldt). Iemand die weinig rijdt kan een winterband nooit oprijden binnen die 6 jaar. En winterbanden in de zomer gebruiken is evengoed onveilig.Groeten,
Polleke
Comment
-
En ook nog de meerprijs van stockageruimte als er niet mee gereden wordt (niet iedereen heeft een garage- stockeerplaats om 4 wielen zoveel maanden op de juiste manier te later over-zomeren en/of overwinteren).perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtWinterbanden zijn wel een meerprijs. Al is het maar omdat je een 600 € meer moet betalen om te kunnen rijden. Een kapitaal dat dus voor 50% van de tijd niets staat te doen...
Winterbanden gaan ook niet eeuwig mee. Na een jaar of 6 mag je ze in de vuilbak kieperen (wat eigenlijk voor alle banden geldt). Iemand die weinig rijdt kan een winterband nooit oprijden binnen die 6 jaar. En winterbanden in de zomer gebruiken is evengoed onveilig.
Comment
-
Voor zij die naar het buitenland gaan een interessante link.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk berichtIk heb niet gezegd dat het geen meerprijs was , en 600 euro dan zal je wel met een grote wagen moeten rijden daar ik meer dan 100 euro minder heb betaald mij MB (originele stalen velgen inbegrepen). Op een wagen die dan +25000 euro kost dan is dit maar een kleine meerkost.
En EUR 500 is ook niet bepaald weinig.Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk berichtJe hebt volkomen gelijk.Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichtHelemaal akkoord ......inderdaad echt te gek voor woorden.....
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtIk denk niet dat iemand het nut van winterbanden in twijfel trekt maar volgens mij moet je dat niet (alweer) verplichten. Ik heb zelf ook geen winterbanden en zou dat zien als een overbodige kost. Ik heb de vrijheid om mijn auto niet te "moeten" gebruiken en bij slecht weer kan ik die dus perfect thuislaten.
Het is net dát gros welk ervoor zorgt en zelf de oorzaak is dat ze urenlang in de file staan bij de minste sneeuwval en lopen jammeren en klagen over "de slechte werking" van de strooidiensten en het urenlang onderweg zijn.
In andere landen rondom België kan deze verplichting wél, ook daar geldt de crisis en slaat ze hard toe."De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
Comment