Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    .......
    Nog beter is het om product te gebruiken dat tot -60°C bestand is, anders gaat de boel toch gewoon aanvriezen... [/FONT]
    gebruik hier gewoon Bols-jenever.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      gebruik hier gewoon Bols-jenever.
      grt,bouk.
      en in de zomer gewoon Heineken?
      Geen slecht idee, moet je er zelfs geen detergent meer bijvoegen... Graptje Pol.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        [FONT="Georgia"]een week afwezig geweest en er is hier niks meer gepost geweest...


        -iedereen tijdig op zijn bestemming arriveert
        -de wegen netjes geruimd werden
        -er geen 1043km file stond in Oostenrijk
        -niemand klaagt over de slechte toestand van de wegen
        -het dagelijkse sleur zijn normale gangetje gaat
        -de krant, de Post en alle andere leveringen tijdig arriveren
        - ...
        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        En altijd maar op datzelfde nageltje kloppen....
        In Nederland viel die sneeuwval VOOR de spits en ze hadden ook prijs, in Noord-Frankrijk NA de spits en ze hadden ook prijs.

        Maar ja, aanvaarden dat er véél te véél auto's op onze wegen zitten is moeilijk hé.
        Als er een vlieg, pardon, een mug op een autoweg gaat zitten staat meteen alles stil.

        Als nu iedereen die dag met winterbanden had gereden, dan hadden we misschien 900 à 1000 km file gehad ipv 1043 km...

        Trouwens, wie zou zo'n verplichting gaan controleren ? De verzekeringen misschien ? Zo van, je hebt een "schadegeval" mijnheer of mevrouw, het vriest maar het is kurkdroog, maar je hebt geen winterbanden, dus je bent in fout.

        Waarmee ik niet wil zeggen dat winterbanden geen nut zouden hebben, maar om dat voor een dag of drie per jaar bij wet te gaan verplichten.
        Inderdaad Nete, nagels met koppen die je slaat. Ook nog eens letten op de bevolkingsdichtheid, Oostenrijk 98 en België 347 per vierkante km. Plus transit verkeer.
        Ik denk dat er hier sommigen met een serieus trol gehalte zitten.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Als er een vlieg, pardon, een mug op een autoweg gaat zitten staat meteen alles stil.

          Als nu iedereen die dag met winterbanden had gereden, dan hadden we misschien 900 à 1000 km file gehad ipv 1043 km...
          De twee zinnekes passen wel bij elkaar.
          Als dat nu een mug met zomersloeffen is en die staat vast, dan zitten al de vliegen, vlinders of wespen op hun wintersloeffen er achter vast ... ook dat is een waarheid.

          Klopt dat winterbanden niet alles oplost want als die voor u stil staat, dan sta je ook stil.
          Bijkomend zouden de mensen ook moeten leren rijden met winterweer ... zoals in bepaalde landen trouwens verplicht is.
          Het heeft geen zin winterbanden te hebben maar toch te rijden met een erwt in uw gat.
          Maar dan begint het ... in België kunt ge dan soms wel eens jaren wachten op uw rijbewijs want niet elk jaar hebben we een winter.

          En wie is al gaan zien naar sportieve zomerbanden?
          Het zonneke schijnt en dan kunnen we weer gaan racen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Uiteraard wonen wij allemaal veel te dicht op mekaar en zijn er gewoonweg teveel inwoners op een veel te kleine oppervlakte...

            maar dat neemt niet weg dat je door op winterbanden veiliger en ook sneller door winterse omstandigheden rijdt.

            @ Nete; controle zal gebeuren door de politie wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt, doen ze bijvoorbeeld ook te Oostenrijk en Duitsland.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              De twee zinnekes passen wel bij elkaar.
              Als dat nu een mug met zomersloeffen is en die staat vast, dan zitten al de vliegen, vlinders of wespen op hun wintersloeffen er achter vast ... ook dat is een waarheid.
              Ik heb in die dikke 20 jaar dat ik in de winter rij op zomerbanden nog nooit vast komen te zitten : en ook dat is een waarheid... Heb dus nog geen andere insecten laten vastzitten !
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Als ze er toch op liggen : gewoon wachten tot temperatuur weer boven de 7°C is...
                Ik laat dez van mij toch ook nog een tijdje liggen, maartse buien en aprilse grillen weet je wel, bovendien krijg ik ze anders toch niet versleten.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Ik denk dat we weer vertrokken zijn voor een 200 berichtjes
                  Jean Pierre.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    De twee zinnekes passen wel bij elkaar.
                    Het heeft geen zin winterbanden te hebben maar toch te rijden met een erwt in uw gat.
                    ik ken er die blijkbaar rondrijden met een hele bloemkool, ik sta er ene voorbij met mijn fiets!
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      En met dergelijke temperaturen wordt het toch stilaan tijd om terug de winterbanden op te bergen. Gisterenavond bij een inhaalmanoeuvre toch even wat met de achterkant gewalst. De tractie controlesystemen hebben gelukkig goed hun werk gedaan. Op vette ondergrond en bij die temperaturen wordt de winterschoen dus toch gevaarlijk.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        de sneeuw is nu weg bij ons en de wegen weer schoon, is het nu beter de band weer te wisselen..?
                        grt,bouk.
                        Hahaha, mijn sneeuwbanden (winterbanden bestaan niet) zijn zelfs niet van de zolder afgeweest.....

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          Hahaha, mijn sneeuwbanden (winterbanden bestaan niet) zijn zelfs niet van de zolder afgeweest.....
                          De term winterbanden is zorgvuldig gekozen door de marketing... er is meer winter dan sneeuw. De mensen zouden wel eens geen sneeuwbanden willen kopen omdat het hier te weinig sneeuwt. Winter hebben we daarentegen altijd
                          Jean Pierre.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            En met dergelijke temperaturen wordt het toch stilaan tijd om terug de winterbanden op te bergen. Gisterenavond bij een inhaalmanoeuvre toch even wat met de achterkant gewalst. De tractie controlesystemen hebben gelukkig goed hun werk gedaan. Op vette ondergrond en bij die temperaturen wordt de winterschoen dus toch gevaarlijk.
                            Ei, manneke : oppassen hier, hé : geen kwaad woord over winterbanden, of je krijgt de winterbandencommissie op bezoek. En die zijn niet mals, hé...

                            Volgens mij bestaan winterbanden echt wel (net zoals de "gewone" banden dan maar zomerbanden gedoopt zijn, om er toch maar een duidelijk verschil aan te geven) : dat zijn die dingen die door hun zachtere rubber bij lage temperatuur en grotere groeven bij temperaturen onder de 7 °C betere resultaten geven.

                            Sneeuw -en ijsbanden bestaan uiteraard ook : dat is hetzelfde als bovenstaande maar dan slaan ze nog wat spikes door die banden. Dacht zelfs dat die dingen in België verboden zijn (maar ik kan me vergissen)... Of dacht je dat die rallypiloten in Zweden op gewone winterbandjes over het ijs rotsen ???
                            Oh ja : mijn eerste km. op winterbanden moet ik nog altijd doen ... En t'is dus ook dit jaar weer gelukt zonder kosten en zonder anderen te hinderen .
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              En t'is dus ook dit jaar weer gelukt zonder kosten en zonder anderen te hinderen .
                              Dan zijn we al met 2
                              Jean Pierre.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc

                                Ei, manneke :
                                Oh ja : mijn eerste km. op winterbanden moet ik nog altijd doen ... En t'is dus ook dit jaar weer gelukt zonder kosten en zonder anderen te hinderen .
                                Hopelijk blijft het zo want de eerste keer dat het anders afloopt ga je je kwaad op jezelf zijn dat je toch die investering niet wilde doen ( en hopelijk kan ook de persoon op zijn fiets die je eventueel zou meegenomen kunnen hebben in je slippartij het ook nog navertellen )

                                OK, extreem voorbeeld, maar ik ben het wel tegengekomen 30 jaar geleden ...... Iedereen die beweert dat winterbanden geen enkel nut hebben zijn grote ezels .... Winterbanden dienen niet om harder te rijden, wel om veilger te rijden, wat zeker het geval is als je rijstijl hetzelfde blijft als met zomerbanden.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X