Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    En toen kwam er een varkentje met een lange snuit en het verhaaltje was uit
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik doe juist niets subtiel : ik zeg het nog altijd in dezelfde bewoordingen.
      Zeg me eens waar ik "hard heb gekapt" op achterwielaandrijving ? Hard kappen is volgens mij : "zomerbanden gebruiken in winterse omstandigheden moet verboden worden" (hebben we hier toch al een paar keer gelezen). Dus naar analogie "achterwielaandrijving in winterse omstandigheden moet verboden worden"...
      Kan je me ergens zeggen waar ik bovenstaande stelling (waar ik dus niet achter sta) of iets in die strekking zou gebruikt hebben ? Ik kap niet op achterwielaandrijving, ik zeg gewoon hoe het zit en wat ze je ook in gelijk welke slipcursus zullen vertellen : een achterwielaangedreven auto heeft "meer last" van overstuur, en zal bij gladde wegen dus verraderlijker rijden dan voorwielaandrijving (die meer last heeft van onderstuur).
      Iemand met jou autokennis zou dat toch moeten weten ?

      Het valt me wel op dat de meeste voorstanders van winterbanden hier ook met achteraandrijving rijden (jij, kirsten, ...), maar er zou geen verband zijn ???
      Zij die er minder voordeel van zien, rijden blijkbaar eerder met voorwielaandrijving (oa mezelven dus).

      Mijn zus rijdt met een recente polo (dus voorwielaandrijving) en met winterbanden (zit in haar leasingcontract). Heb haar vorig weekend (nadat ze vrijdag ook meer dan 2 uur in de file had gestaan) gevraagd of die winterbanden nu een groot verschil maken.
      Haar antwoord : er zal wel een verschil zijn, maar ik heb het nog niet gevoeld...
      Ik weet nog dat ze vorig jaar zelfs getwijfeld heeft of ze wel de moeite zou doen om die winterbanden te nemen. Het was zelf ondergetekende die haar gezegd dat ze dat MOEST doen... (ze rijdt namelijk een pak meer km. dan mezelven).

      Weet je, je roept constant dat ik je posts niet lees...
      maar jij doet hetzelfde...

      ik rijd voornamelijk met mijn clio,
      heb ik letterlijk gezegd,
      ik heb letterlijk gezegd dat ik minder met de mercedes rijd.
      maar daar lees je ook weer over...

      jaja, maak het jezelf gemakkelijk,
      en dan grof worden naar anderen toe...

      je bent mijn held aan het worden ;-)

      alleszins... alst hier nog lang gaat duren, zalt hier rap gedaan zijn...

      gegroet.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Weet je, je roept constant dat ik je posts niet lees...
        maar jij doet hetzelfde...

        ik rijd voornamelijk met mijn clio,
        heb ik letterlijk gezegd,
        ik heb letterlijk gezegd dat ik minder met de mercedes rijd.
        maar daar lees je ook weer over...

        jaja, maak het jezelf gemakkelijk,
        en dan grof worden naar anderen toe...

        je bent mijn held aan het worden ;-)

        alleszins... alst hier nog lang gaat duren, zalt hier rap gedaan zijn...

        gegroet.
        Waar word ik grof naar anderen toe ? Ik maak het mezelf niet makkelijk : in al mijn posts heb ik nog niet afgeweken van mijn standpunt. Ik zeg gewoon wat ik er zelf over vind. En jij vindt dat de moeite om je daarover op te winden ??? Lees ook eens wat ik geschreven heb : Het valt me wel op dat de meeste voorstanders van winterbanden hier ook met achteraandrijving rijden Met nadruk dus op "OOK" !
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          En toen kwam er een varkentje met een lange snuit en het verhaaltje was uit
          Wishful Thinking ...om ziek van te worden.... misschien nog eens een topicske over de jacht beginnen. Kwestie van wat afwisseling...
          Last edited by mil1; 8 februari 2012, 22:28.
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Ach,

            Op 21 maart begint de lente ...

            We kunnen misschien ook eens denken aan "lentebanden"?
            Zo met tulpjes en krokusjes die uit de flanken komen?
            Met de geur van meiklokjes?

            Commercieel een schot in de roos

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Commercieel een schot in de roos
              De vraag blijft wat de roos dan wel is.

              Eentje dat niet veel daglicht ziet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Waar word ik grof naar anderen toe ? Ik maak het mezelf niet makkelijk : in al mijn posts heb ik nog niet afgeweken van mijn standpunt. Ik zeg gewoon wat ik er zelf over vind. En jij vindt dat de moeite om je daarover op te winden ??? Lees ook eens wat ik geschreven heb : Het valt me wel op dat de meeste voorstanders van winterbanden hier ook met achteraandrijving rijden Met nadruk dus op "OOK" !

                Mes excuses voor het grof worden, was inderdaad jij niet...

                Ja ik vind het de moeite.
                net zoals jij het ook de moeite vind,
                dus daar zijn we het ook al over eens.

                al lag de nadruk nu nog op rwd...
                't klopt niet ik rijd voornamelijk clio, voornamelijk fwd, deze winter... nog niet eens in de benz gezeten... dus deze winter heb ik OOK fwd gereden..

                man man man
                we gaan hier nog eeuwen kunnen doorgaan
                Last edited by Koeno; 9 februari 2012, 07:48. Reden: foute quotes zijn verwarrend....
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  man man... er zitten er hier enkele die beweren massa's rijervaring te hebben, beroepshalve kilometers maken naar eigen zeggen maar als ik zie wanneer en hoeveel die mannen hier komen zeveren dan vermoed ik dat ze die km's vooral met hun toetsenbord doen
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Mes excuses, het was JPV, maar die post is al aangepast blijkbaar...
                    Euh... ik heb niets aangepast... en ik heb mij nooit ingelaten in de discussie tussen jou en Polleke, dus snap ik niet wat ik hier mee te maken heb.
                    En het 'grof' worden was helaas ook iemand anders...
                    Jean Pierre.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                      Euh... ik heb niets aangepast... en ik heb mij nooit ingelaten in de discussie tussen jou en Polleke, dus snap ik niet wat ik hier mee te maken heb.
                      En het 'grof' worden was helaas ook iemand anders...
                      Ik snap al waar mijn verwarring vandaan komt,
                      De quotes waren totaal messed up, (als je gaat kijken zie je wel wat ik bedoel )
                      daardoor foute conclusie getrokken...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Ik snap al waar mijn verwarring vandaan komt,
                        De quotes waren totaal messed up, (als je gaat kijken zie je wel wat ik bedoel )
                        daardoor foute conclusie getrokken...
                        Dat had ik ook gemerkt... ok dus
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          man man... maar als ik zie wanneer en hoeveel die mannen hier komen zeveren dan vermoed ik dat ze die km's vooral met hun toetsenbord doen
                          denk het ook...
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Winter- of zomertoetsen ?
                            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                              Winter- of zomertoetsen ?
                              Apple of andere?
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                                Winter- of zomertoetsen ?
                                Zomer hé... het is in de winter veel te koud om met de laptop lang buiten te zitten en zeker al als het sneeuwt
                                Jean Pierre.

                                Comment

                                Working...
                                X