Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

    Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
    Heb deze braafjes betaald maar achteraf hoor ik zeggen dat dat eigenlijk geen wettige boete was omdat je van 90 km/u eerst naar 70 moet en daarna pas 50. En dus niet van een zone waar je 90 mag rijden direct een bebouwde kom binnen.
    Klopt niet. Als er meer dan 20Km/u verschil is dan moet er 200m op voorhand een "verwittigingsbord" staan. Dus een bord 50 met daar onder een bordje "200 m".

    Ik geef je wel gelijk dat ze daar staan voor de opbrengsten van de boetes omdat vooral bij een afdaling en 40Km/u verschil dit kassa kassa is voor de "clubkas"
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #17
      Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

      Hier in de buurt zijn ze overal een nieuw type camera's aan het plaatsen voor trajectcontrole. Als ik van hieruit naar Herentals moet, dan is meer dan 50% van de weg "bebouwde kom". Alle dorpen langs die route hebben de laatste jaren hun bebouwde kom veel groter gemaakt (ze hebben de borden dus verder van de kerk gezet).
      Tussen de dorpen mag je nergens nog sneller dan 70km:h, soms is dat zelfs maar een stukje van zo'n 600m...

      Bij de meeste van die dorpen staat er dan aan het begin en het einde van de bebouwde kom zo'n camera.

      "Big Brother" houdt hier tegenwoordig alles goed in het oog.

      Voor de veiligheid moeten er natuurlijk wel snelheidsbeperkingen zijn, maar op heel wat plaatsen wordt er toch zwaar overdreven met die beperkingen zodat iedereen wel eens een kans maakt op een overtreding. Je moet echt 100% geconcentreerd naar de borden kijken, waardoor je zelfs meer kans maakt op ongevallen.

      In Nederland mag je op de meeste wegen nog 80km/h, in Belgie is het 50km/h met hier en daar een uitzondering waar je nog 70km/h mag rijden...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

        Ben twee jaar geleden geflitst in Nederland richting Breda, aan 80 km per uur waar men 70 mag, wegens werkzaamheden, volgde gewoon de verkeerstroom.
        Kreeg via een inkaso buro, een boete van 50 Euro, ik ging naar de bank om te betalen bleek dit inkasoburo, ook een Belgische rekening nr te hebben, gelukig vertelde de bankbediende me dit anders kwam er 30 Euro administratie kosten bij .
        Dat ik te snel reed en er voor beboet ben is mijn eigen fout, maar van die 30 Euro zou ik meer spijd gehad hebben.

        Comment


        • #19
          Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          Vertrouw NOOIT zo een stukje elektronica
          grts
          Peter
          Dom geklets.

          Een op het GPS systeem gebaseerde navigatie heeft een nauwkeurigheid van 99,7 %
          voor wat betreft de snelheid en is zeker veel nauwkeuriger dan de apparatuur van de politie...

          Comment


          • #20
            Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Dom geklets.

            Een op het GPS systeem gebaseerde navigatie heeft een nauwkeurigheid van 99,7 %
            voor wat betreft de snelheid en is zeker veel nauwkeuriger dan de apparatuur van de politie...
            De politie meet de auto he, niet de gps in die auto.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Klopt niet. Als er meer dan 20Km/u verschil is dan moet er 200m op voorhand een "verwittigingsbord" staan. Dus een bord 50 met daar onder een bordje "200 m".
              Ahzow, goed om weten. Dat bordje moet ik dan ergens gemist hebben

              Comment


              • #22
                Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Dom geklets.

                Een op het GPS systeem gebaseerde navigatie heeft een nauwkeurigheid van 99,7 %
                voor wat betreft de snelheid en is zeker veel nauwkeuriger dan de apparatuur van de politie...
                Heb je al eens naar de tracklog van een GPS gekeken? Zelfs met cruisecontrol op de snelweg zie je daar soms heel rare springen tussen staan. Ik heb hier een log waar op enkele seconden de snelheid op 185Km/u staat en de volgende entry op 86 Km/u terwijl het hele traject werd afgelegd met de CC op 124Km/u.
                Tot zo ver de 99.7%
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                  Ik had enkele jaren geleden ook voor de de eerste keer prijs!
                  Enkele maanden geleden dacht ik dat het weer "van dat" was! Bij ons in de gemeente hebben de blauwe mannekes er een handje van weg om zich 50 meter voor het einde van de bebouwde kom op te stellen. In mijn enthousiasme had ik een fractie te vroeg de gaspedaal ingetrapt ... maar blijkbaar stond hunne appareil nog niet goed afgesteld want ik heb tot op vandaag niks ontvangen. (Of stond hunne lensdop er nog op? )

                  Ik ben nog alle dagen blij met mijne cruisecontrole, zeker wanneer het "onnatuurlijk" traag moet gaan! (dwz uitzicht: autostrade, toegestane snelheid: 50 km/u)
                  Last edited by Carola; 7 oktober 2010, 19:10.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Heb je al eens naar de tracklog van een GPS gekeken? Zelfs met cruisecontrol op de snelweg zie je daar soms heel rare springen tussen staan. Ik heb hier een log waar op enkele seconden de snelheid op 185Km/u staat en de volgende entry op 86 Km/u terwijl het hele traject werd afgelegd met de CC op 124Km/u.
                    Tot zo ver de 99.7%
                    Hoe geraak ik aan dat tracklog?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Hoe geraak ik aan dat tracklog?
                      Bij een "stand-alone" GPS weet ik het niet maar bij mijn Garmin XT op HTC smartphone kan ik die gewoon downloaden met Mapsource. Ook op mijn Garmin Colorado (handGPS) gaat dat zo. Default staat het bewaren van de tracks wel af.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #26
                        Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Heb je al eens naar de tracklog van een GPS gekeken? Zelfs met cruisecontrol op de snelweg zie je daar soms heel rare springen tussen staan. Ik heb hier een log waar op enkele seconden de snelheid op 185Km/u staat en de volgende entry op 86 Km/u terwijl het hele traject werd afgelegd met de CC op 124Km/u.
                        Tot zo ver de 99.7%
                        Moet je een beter apparaat kopen, ik heb een Mio en die geeft nooit sprongen.
                        Kan overigens geen tracklog aangeven....

                        Ik heb daarnaast voor boot en fiets nog een Garmin, geen sprongen en 100% betrouwbaar qua actuele snelheid.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          De politie meet de auto he, niet de gps in die auto.
                          Die moet je ook niet in de hand houden, maar in een houder zetten.....

                          Comment


                          • #28
                            Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Klopt niet. Als er meer dan 20Km/u verschil is dan moet er 200m op voorhand een "verwittigingsbord" staan. Dus een bord 50 met daar onder een bordje "200 m".
                            Dit is enkel van toepassing op de verkeersborden C43.

                            3° Wanneer een snelheidsbeperking wordt opgelegd buiten de bebouwde kom, moet het eerste verkeersbord C43 aangekondigd worden door een gelijkaardig verkeersbord, aangevuld met een onderbord van het type Ia van bijlage 2 tot dit besluit, indien het verschil tussen de maximale toegelaten snelheid en de opgelegde snelheidsbeperking meer dan 20 km/u. bedraagt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              er staan toch borden met de daar toegestane maximum snelheid langs de weg?
                              grt,bouk.
                              Tuurlijk, en daarom heb ik zeer zelden een boete..
                              En als ik er dan een heb... de laatste was van een half uur te lang parkeren.

                              grts
                              Peter
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment


                              • #30
                                Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                                Dom geklets.

                                Een op het GPS systeem gebaseerde navigatie heeft een nauwkeurigheid van 99,7 %
                                voor wat betreft de snelheid en is zeker veel nauwkeuriger dan de apparatuur van de politie...
                                rijd hier rond turnhout maar eens een halve dag rond en vertrouw op je gps....
                                dan krijg je zoveel boetes en een visite aan de politierechtbank...
                                heel veel plaatsen worden door gps aan 70 toegestaan terwijl 50 geld..

                                kom maar eens proberen..... dom geklets....
                                de gps is idd zeer correct wat de presisie betreft, maar als de snelheid
                                er verkeerd inzit heb je prijs
                                de snelheid berekend door gps is zeer juist , daar heb je gelijk in... waar ik het over had is de ingebouwde
                                snelheids controlemelding in het toestel, de waarschuwing voor als je te snel gaat... snappie ??
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X