Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Moet je een beter apparaat kopen, ik heb een Mio en die geeft nooit sprongen.
    Kan overigens geen tracklog aangeven....

Ik heb daarnaast voor boot en fiets nog een Garmin, geen sprongen en 100% betrouwbaar qua actuele snelheid.
    LOL, Ik zie die "sprongen" ook niet op mijn scherm. In de tracklog wel omdat die om de paar seconden de de waarden van dat moment wegschrijft. Mocht je een tracklog kunnen lezen zou je die sprongen wel degelijk sporadisch zien.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      LOL, Ik zie die "sprongen" ook niet op mijn scherm. In de tracklog wel omdat die om de paar seconden de de waarden van dat moment wegschrijft. Mocht je een tracklog kunnen lezen zou je die sprongen wel degelijk sporadisch zien.
      Sprongen? zeker voor snelheidskangoeroes..
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
        rijd hier rond turnhout maar eens een halve dag rond en vertrouw op je gps....
        dan krijg je zoveel boetes en een visite aan de politierechtbank...
        heel veel plaatsen worden door gps aan 70 toegestaan terwijl 50 geld..

kom maar eens proberen..... dom geklets....
        de gps is idd zeer correct wat de presisie betreft, maar als de snelheid
        er verkeerd inzit heb je prijs
        de snelheid berekend door gps is zeer juist , daar heb je gelijk in... waar ik het over had is de ingebouwde
        snelheids controlemelding in het toestel, de waarschuwing voor als je te snel gaat... snappie ??
        Ik begrijp nu dat je doelt op de ter plaatse geldende maximum snelheid, dat is natuurlijk wat moeilijker en daar zou ik zeker ook niet op vertrouwen.
        Ik dacht dat je de nauwkeurigheid van de snelheidsmeting van de GPS in twijfel trok.

Misverstand opgelost.

Comment

hmmm,
          och iedereen valt vroeg of laat es in de prijzen
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Ik dacht dat je de nauwkeurigheid van de snelheidsmeting van de GPS in twijfel trok.
            Die is ook in twijfel te trekken!

Een GPS meet om de x-seconden en vergelijkt de tijd met de afstand, daar op voortgaand geeft hij de snelheid weer. Een standaard GPS kan enkel de snelheid correct weergeven als je aan continu dezelfde snelheid rijdt.
            Rij eens 120 en rem kort, hij zal niet op de seconde zelf de juiste snelheid aangeven maar iets nadien, idem als je heel snel zou optreken.

Akkoord dat moderne toestellen steeds beter en correcter zijn omdat ze een snellere berekening maken maar toch is er nog een verschil.

Ik kan soms 120 rijden en op de GPS staat nog 110 of ge rijdt 90 en de GPS geeft nog even 97 aan, even later is het dan weer juist. (Ik heb het niet over de afwijking van de teller.)
            Het is voldoende dat het signaal even weg valt en het is al prijs ... nog voor dat het toestel weergeeft dat het signaal uitgevallen is.
            Rij met een TomTom eens een tunnel in ... die blijft (afhankelijk van type en instelling) berekenen waar ge ongeveer zult zitten maar stop nu eens midden in de tunnel ... die gaat gewoon verder alsof ge nog in beweging bent.
            Allemaal bewijs dat het niet altijd betrouwbaar is. In veel gevallen inderdaad heel correct maar niet altijd!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Doe eens de volgende test. Leg je GPS op een tafel en kijk waar je bent. Hou het scherm in't oog en je zal zien dat je op de kaart beweegt niettegenstaande de GPS gewoon stil ligt. Doe hetzelfde onder (natte) bomen in een bos en de afwijkingen worden nog groter.
              Het is niet voor niets dat pro's naast zeer dure GPS aparatuur ook gebruik maken van ijksignalen (VRT toren??)
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Doe eens de volgende test. Leg je GPS op een tafel en kijk waar je bent. Hou het scherm in't oog en je zal zien dat je op de kaart beweegt niettegenstaande de GPS gewoon stil ligt.
                Inderdaad ... zo rijdt mijn tafel soms plots aan 7 km/u.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Inderdaad ... zo rijdt mijn tafel soms plots aan 7 km/u.
                  lol!
                  Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    en je staat meteen...voor een hele tijd geregistreerd.
                    grt,bouk.
                    Bij mij stond er lang "dronkenschap aan het stuur": 3 maanden mijn rijbewijs kwijt, en een nachtje cachot. En 20 000 frank boete, maar dat was omdat ik ook een grietje achterop had. Die flik sprong ineens voor mijn fiets, als ik echt zat zou zijn geweest had ik hem waarschijnlijk ondersteboven gereden.

Comment

Tja Theo. Ik ben van Tessenderlo en weet dat het hier niet mals is
                      De sparreweg is hier vlakbij en 70 is ook traag op zo'n grote baan.
                      Soms heb ik toch mijn bedenkingen over die snelheidsbordjes. Er zijn hier wegen waar geen enkel huis staat en toch maar 50 km/h is

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                        Tja Theo. Ik ben van Tessenderlo en weet dat het hier niet mals is
                        De sparreweg is hier vlakbij en 70 is ook traag op zo'n grote baan.
                        Soms heb ik toch mijn bedenkingen over die snelheidsbordjes. Er zijn hier wegen waar geen enkel huis staat en toch maar 50 km/h is

Johan
                        Ok Johan
                        Ik had de gps ingesteld om geen snelwegen te kiezen.
                        En nu waren er werken bezig in een straat ergens in Tessenderlo.
                        Ik heb daar dus ook door wat binnenwegen moeten crossen.
                        En veel tijd verloren.
                        Dat doe ik dus nooit meer.
                        Ik was op weg naar Turnhout.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ik was in Hasselt centrum. Moet voor de eerlijkheid echter toevoegen dat Zijne Majesteit Boudewijn me gratie heeft verleend voor de boete. "Vingerke" - zo noemden we de commish omdat ie ze tussen autoportieren liet pletten- vond dat maar niks. "De politie, uw vriend", was inderdaad "die van mij wel, ja".

Comment

Working...
                          X