Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Woonplaats van BD'ers?????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Woonplaats van BD'ers?????

Wat een commotie over een eenvoudig zaakje. Het vermelden van je woonomgeving is slechts een kleinigheidje. De (Belgische) staat weet alles over mij: niet enkel waar ik woon maar wat ik verdien, hoeveel ik spendeer, welke waren ik koop in grootwarenhuizen, waar ik op vakantie ga, hoeveel kalmeringspillen ik slik, hoe groot mijn woning is en hoeveel toiletten erin zijn, zelfs mijn vingerafdrukken als ik naar de USA ga, welke geloofsovertuiging ik heb, bij welke mutualiteit ik aangesloten ben ( en indirect mijn politieke aanhang), enz....
    Ik stel voor dat BD extra voordelen zou geven aan mensen die hun verblijfplaats vermelden, zoals bv de toestemming om 2 of 3 foto's te posten in de forumsecties waar slechts één foto toegelaten is.
    Mensen durf verdorie uit te komen voor jullie mening i.p.v. schuil te gaan in een incognito.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Ik heb al vast mijn handtekening aangepast.
      Ha! Da's niet zover van bij mij!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Moet je eens op smoelenboek gaan kijken wat je daar allemaal niet vind over sommige personen.
        Ik vind het best kunnen dat je bv zegt zoals in mijn geval dat ik in Hoogstraten woon, daar gaan ze niet al teveel mee kunnen doen he.
        Gegevens waar ik juist woon geef ik alleen aan personen die ik ken, en verder zet ik er niet teveel informatie op van dan ga ik naar ginder voor 14 dagen enz.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

@ bouk als ik op voorhand zou weten dat iemand een lens verkoopt op 100 km van bij mij, zou ik helemaal geen bericht naar hem moeten sturen.

Veel moeite gespaard

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Heel juist, mir. D'er zijn zeker twee redenen waarom ik niet zou ingaan op een bepaalde annonce:
            1. de verkoper heeft zijn woonplaats niet in zijn signature;
            2. de verkoper heeft zijn woonplaats wel in zijn signature, maar da's inderdaad te ver weg.

(woonplaats mag natuurlijk ook bij in de annonce staan, zoals ik wel eens zie: regio Z-W Vl. of iets in dien aard)

(d'er zijn natuurlijk nog andere argumenten, maar deze twee spelen bij mij zeker een rol)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Ale toch iemand die me begrijpt

Er zijn 2 zaken waar ik me soms aan erger in de koopjeshoek :

- het niet invullen van de woonplaats
              - het aanpassen van een advertentie (lees alles wissen) als iets verkocht is.

Dit laatste is soms handig om een gelijkaardig artikel te verkopen. Dan weet je al wat de gangbare vraagprijs is. Ik kom ook op andere fora en daar is een zoekertje automatisch gesloten. Je kan er dus geen aanpassingen op doen, vind ik persoonlijk veel beter. Als je dan toch nog een aanpassing wil maken achteraf (typefout of prijsaanpassing) moet het via een mod gaan.

mir
              Last edited by mir; 26 september 2010, 17:48.

Comment

Hey juppekes

Vroeger hadden we hier zo'n Googleblad met al van die ballonnetjes op

Daar stond het ballonnetje waar je zelf woonde

Als ik mij niet vergis stonden er meer dan 600 ballonnetjes op

ik vind het jammer dat dit weg is
                Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Ale toch iemand die me begrijpt

Er zijn 2 zaken waar ik me soms aan erger in de koopjeshoek :

- het niet invullen van de woonplaats
                  - het aanpassen van een advertentie (lees alles wissen) als iets verkocht is.

Dit laatste is soms handig om een gelijkaardig artikel te verkopen. Dan weet je al wat de gangbare vraagrpijs is. Ik kom ook op andere fora en daar is een zoekertje automatisch gesloten. Je kan er dus geen aanpassingen op doen, vind ik persoonlijk veel beter. Als je dan toch nog een aanpassing wil maken achteraf (typefout of prijsaanpassing) moet het via een mod gaan.

mir
                  Dat aanpassen...: wij vragen dat expliciet in de Forumregels:
                  Forumreglement Sticky Aangeboden Lees eerst aandachtig het Forumreglement (http://forum.belgiumdigital.com/forumdisplay.php?f=87) waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt. Via het forum Aangeboden willen we geregistreerde leden de kans geven hun materiaal te verkopen binnen ‘intieme’ kring. Het forum kan enkel

ik citeer:
                  Mogen we dringend verzoeken om de originele topicinhoud en topictitel niet te wissen tijdens en na transactie!

Comment

Dat weet ik maar vele blijkbaar niet. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is op ons forum maar zorg ervoor dat ze geen aanpassingen kunnen maken achteraf.
                    Probleem opgelost. Want nu heb je vaak topics met de melding 'verkocht'

mir

Comment

Alléé, ik ben al blij dat mijn stok in 't hoenderhok wat commotie heeft losgemaakt!
                      nu de resultaten nog

Dré

Comment

Dat weet ik maar vele blijkbaar niet. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is op ons forum maar zorg ervoor dat ze geen aanpassingen kunnen maken achteraf.

mir
                        Aangeboden/Gezocht is zo opgezet dat er geen reacties mogelijk zijn. Aanpassingen echter wel (zodat de aanbieder/zoeker eventueel aanpassingen qua prijs of status kan doen); jammer genoeg kan een aanpassing ook verwijdering betekenen. Al wat we kunnen doen als Mod is eventueel een "patroon" proberen te ontdekken: mensen die dit stelselmatig zouden doen, kunnen we dan "op de vingers tikken".

Comment

Het zou ook makkelijk zijn als je weet wie in uw buurt woont.
                          LesC woont niet zover van mij heeft hij ontdekt, ik wist het ook niet tot ik het las.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

mir
                            Dat is zeker mogelijk....
                            Men kan er voor zorgen dat bijv. na één uur volgend op het tijdstip van de plaatsing,
                            geen aanpassingen meer mogelijk zijn.
                            Last edited by theokus; 26 september 2010, 21:18.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Goed idee en bij deze aangepast.
                              www.digitalclickx.com

Comment

En hier is er nog eentje die met dat ei rondloopt, als ik een interessante aanbieding zie, en ik ga dan kijken naar het profiel ,wel dikwijls Nougabolle kwa, nog maar de streek, zelfs niet Oost west zuid Belgie,als je dan Voor 50€ van de kust naar patattenland eerst een pm moet sturen om dan te bedanken met,sorry das wat ver hé,Dan begrijp je dat ik ook pro ben, en men op z'n minst een streek vermeld, grtjes aan alle raadsels .
                                https://ggpics.be/

Comment

Working...
                                X