Re: Nieuwe VW Sharan
Ik heb toevallig anderhalve week terug een namiddag een nieuwe Sharan meegekregen omdat mijn A4 zijn eerste onderhoud nodig had, ik moest nog richting Halle die dag dus in totaal een goede 200km met deze wagen gereden ( had slechts 3500km op de teller , een 2ltdi – 140pk met 6 handbak). Een mooi afgwerkte auto, sober maar degelijk en alles er op en aan, ruimte zat ook. Nu ik heb tot over 6 maand een kleine 5 jaar met een A6 Avant gereden ( 2l - 140pk ) en wat me vooral tegenviel aan deze Sharan is dat die echt ondergemotoriseerd is voor zo’n wagen, m’n A6 was toch net effen fijner rijden, ook minder het “wagel” gevoel die wat eigen is aan monovolumes ( waar ik persoonlijk echt niet van hou ) . Als je wat vooruit wil komen moet je echt al snel richting de 3500 toeren en dat is niet echt comfortabel meer rijden, ook het verbruik valt dan nogal serieus tegen op de snelweg ( boordcomputer gaf net geen 10l aan, aan legale snelwegsnelheden ! ) . Ik weet niet of de 170pk zoveel beter zal presteren, ik denk dat je ook al snel wat in toeren zal moeten gaan en daar hou ik niet van, waarschijnlijk ook omdat ik nu enkele maanden met m'n nieuwe A4 avant een 3l V6 tdi rij die je echt heel laag in toeren kan rijden en toch zeer veel koppel heeft. Persoonlijk zou ik voor een A6 gaan (Sharan is wel praktischer qua ruimte, nu niet dat de A6 avant klein is maar hij doet wel onder), misschien al wat gedateerd maar ik heb het altijd al een fijne wagen gevonden om te rijden, ik heb de mijne vervangen voor een A4 maar de enige reden was omdat ik niet terug 4 jaar dezelfde wagen wilde. Een tweede reden is dat ik de A4 binnen een 4 tal jaar mogelijk naar mijn vrouw doorschuif en ik misschien terug naar een nieuwe A6 avant zal gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk bericht
Comment