Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe VW Sharan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe VW Sharan

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Even een duwtje geven hier.
    Iemand al ervaringen?
    Ik heb toevallig anderhalve week terug een namiddag een nieuwe Sharan meegekregen omdat mijn A4 zijn eerste onderhoud nodig had, ik moest nog richting Halle die dag dus in totaal een goede 200km met deze wagen gereden ( had slechts 3500km op de teller , een 2ltdi – 140pk met 6 handbak). Een mooi afgwerkte auto, sober maar degelijk en alles er op en aan, ruimte zat ook. Nu ik heb tot over 6 maand een kleine 5 jaar met een A6 Avant gereden ( 2l - 140pk ) en wat me vooral tegenviel aan deze Sharan is dat die echt ondergemotoriseerd is voor zo’n wagen, m’n A6 was toch net effen fijner rijden, ook minder het “wagel” gevoel die wat eigen is aan monovolumes ( waar ik persoonlijk echt niet van hou ) . Als je wat vooruit wil komen moet je echt al snel richting de 3500 toeren en dat is niet echt comfortabel meer rijden, ook het verbruik valt dan nogal serieus tegen op de snelweg ( boordcomputer gaf net geen 10l aan, aan legale snelwegsnelheden ! ) . Ik weet niet of de 170pk zoveel beter zal presteren, ik denk dat je ook al snel wat in toeren zal moeten gaan en daar hou ik niet van, waarschijnlijk ook omdat ik nu enkele maanden met m'n nieuwe A4 avant een 3l V6 tdi rij die je echt heel laag in toeren kan rijden en toch zeer veel koppel heeft. Persoonlijk zou ik voor een A6 gaan (Sharan is wel praktischer qua ruimte, nu niet dat de A6 avant klein is maar hij doet wel onder), misschien al wat gedateerd maar ik heb het altijd al een fijne wagen gevonden om te rijden, ik heb de mijne vervangen voor een A4 maar de enige reden was omdat ik niet terug 4 jaar dezelfde wagen wilde. Een tweede reden is dat ik de A4 binnen een 4 tal jaar mogelijk naar mijn vrouw doorschuif en ik misschien terug naar een nieuwe A6 avant zal gaan.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Hangt er ook maar vanaf hoe je "wat vooruit wil komen" definieert. Ik zie op de Audisite de motoren staan voor een A4 Avant: die 3 liter motor levert 240 pk. Zelf vind ik dat eigenlijk (veel te) veel voor een relatief lichte auto . Zelf zou ik daar een 2 liter 120 pk in laten zetten (als ik ooit een Audi zou kopen, aangezien we thuis de laatste tien jaar alleen maar VW gekocht hebben, voordien wel nog een paar Audimodellen).

'k Ben allesbehalve een expert op gebied van automotorisatie, maar waarom zou je zo'n overschot aan vermogen willen ? Alleen om je toerental zo laag mogelijk te houden ?
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Een A6 zit wel in mijn budget, maar daar krijg ik mijn kinderen niet in, dus die komt niet in vraag, misschien wel als volgende auto.

Dat een monovolume niet rijdt als een berline, daar ben ik me zeker bewust van, en als ik geen monovolume nodig had, dan zou ik er ook niet voor kiezen.
        De auto die ik nu aan het uitzoeken ben zal mijn 5e monovolume zijn, dus ik heb al wat ervaring... Voor mijn werk rij ik regelmatig door Duitsland, en ook wat sneller dan 120km/h.

Ik heb nog met de vorige Sharan 130pk gereden, en bij snelheden boven de 180 km/h had ik niet genoeg aan één rijstrook...
        De Galaxy waar ik nu meer rij doet dat al véél beter.
        Ik heb ook een korte proefrit gemaakt met een 136 pk TDI, en was ook niet onder de indruk van het vermogen. Spijtig genoeg is er in België geen 170 pk te vinden voor een proefrit. Ook een highline Sharan is momenteel niet te vinden om eens te bekijken.
        En daarom zoek ik verder naar ervaringen.
        Dus aan RDB: alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Hangt er ook maar vanaf hoe je "wat vooruit wil komen" definieert. Ik zie op de Audisite de motoren staan voor een A4 Avant: die 3 liter motor levert 240 pk. Zelf vind ik dat eigenlijk (veel te) veel voor een relatief lichte auto . Zelf zou ik daar een 2 liter 120 pk in laten zetten (als ik ooit een Audi zou kopen, aangezien we thuis de laatste tien jaar alleen maar VW gekocht hebben, voordien wel nog een paar Audimodellen).

'k Ben allesbehalve een expert op gebied van automotorisatie, maar waarom zou je zo'n overschot aan vermogen willen ? Alleen om je toerental zo laag mogelijk te houden ?
          Versta me niet verkeerd, ik ben zeker geen gek in het verkeer, ik rij vlot door maar doe geen gekke dingen. Wat me wel tegenvalt is dat je enorm veel moet schakelen met zo’n “lichtere” motor , een automaat kan misschien de oplossing zijn maar de ervaring leert dat die dan ook overuren mag draaien. Onderschat niet het volume van zo’n Sharan, die vangt een stuk meer wind dan een normale wagen hoor, qua gewicht zou je denken dat zo’n sharan een stuk zwaarder is maar in werkelijkheid is die maar een goede 50kg zwaarder dan mijn A4 ( sla eens een deur toe van een Audi en je zal wel merken hoe dat komt ). Persoonlijk hou ik enorm van het karakter van zo’n 6 cilinder, niks is comfortabeler dan lekker laag in toeren rijden, met laag bedoel ik dan onder de 1800 tr. Als ik op gewone gewestwegen vlot doorrij dan kom ik daar nooit boven, op de snelweg kom je amper aan 2000tr , zo’n motor hoor je aan dat toerental ook amper draaien wat het zeer aangenaam rijden maakt. Wat betreft verbruik, mijn nieuwe verbruikt op gewestwegen amper een half litertje meer dan m'n vorige 2 liter, op de snelweg is ie zelfs zuiniger! Zoiezo zou ik in een Sharan een automaat nemen, zal al een pak beter zijn dan handbak.
          Last edited by RDB; 25 januari 2011, 10:06.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Een A6 zit wel in mijn budget, maar daar krijg ik mijn kinderen niet in, dus die komt niet in vraag, misschien wel als volgende auto.
            Kroostrijk gezin dus

Comment

Inderdaad...

En ik probeer nu ook om de 170 pk (standaard met DSG) in het budget te wringen.

Ten opzichte van een Galaxy met 163 pk is er al een verschil van 1250 € aan BIV..., maar voorlopig heb ik nog niet gehoord dat ik zwaar boven het budget zit.

Het is gewoonweg stom dat VW niet een variant maakt met 163 pk...
              Het gekke is dat die motor bestaat in tal van andere Audi en VW modellen...
              Als ze dit wouden doen, dan zat er nog een mooie extra optie in.

Comment

Kan je dan niet een Alhambra testen of zo? Staat die nergens in België met 170pk?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Vergeet ook niet dat de Ford Galaxi een PSA motor heeft en de VW Scharran en de Seat Alhambra een VW motor heeft bovendien heeft de Ford gewone achterdeuren en de VW en Seat schuifdeuren.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    Vergeet ook niet dat de Ford Galaxi een PSA motor heeft en de VW Scharran en de Seat Alhambra een VW motor heeft bovendien heeft de Ford gewone achterdeuren en de VW en Seat schuifdeuren.
                    Dat was me nog niet opgevallen.
                    Eerlijk gezegd zl het me worst wezen wie een motor maakt, als er maar wat Nm bij lage toerentallen in zitten.

Comment

Ja maar met kinderen zijn de schuifdeuren wel plezant.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

En juist gehoord dat deze in het budget valt.

Nu nog de kleur kiezen...

Iemand suggesties? Ik wil geen grijze of zilveren auto!

Comment

Een mooi (diep) blauw heb ik altijd mooi gevonden op de vorige modellen van de Sharan .
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Nu nog de kleur kiezen...
                            Dat is meestal de minst moeilijke vraag als ik een nieuwe firmawagen bestel ... zwart metallic

Meestal is het een gegoochel met opties en verschillende offertes om binnen het budget te passen ... deze keer was het simpel (heb eind september moeten bestellen, ben hem vorige vrijdag gaan ophalen) ... ik heb al de opties die mogelijk waren op de offerte gezet ... en ik had nog bijna 600 Euro budget over, dus nog 95% zwarte film op de achterste ruiten en matjes van 60 Euro ... toen was het budget op
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Zwart is zeker niet lelijk, maar ik ga nu ook niet elke week naar de carwash, en dan ziet zwart er niet uit.

Daarenboven rijdt mijn collega met een MB E Break, en hij heeft al de bijnaam 'Undertaker', en die wil ik niet afpakken.

Ook wordt zwart nogal warm in de zomer...

Comment

Zwart is zeker niet lelijk, maar ik ga nu ook niet elke week naar de carwash, en dan ziet zwart er niet uit.

Daarenboven rijdt mijn collega met een MB E Break, en hij heeft al de bijnaam 'Undertaker', en die wil ik niet afpakken.

Ook wordt zwart nogal warm in de zomer...
                                Alledrie je zinnen zijn 'to the point', zwart is mooi als ie pas gewassen is, een uur later zie je elk stofje al liggen, die 'undertaker' komt me bekend voor .. heb dezelfde opmerking gekregen indertijd toen ik een zwarte Passat had ... verlaagd met Porsche Cup replica's eronder en een 'bad look' verlengde motorkap ... was best een mooie wagen nu ik er terug aan denk

Ik heb nu zo'n glazen dak op mijn nieuwe wagen, het voorste stuk kan open ... hoop dat dit in de zomer geen serre wordt

Ik mag tegenwoordig alleen nog een zwarte wagen nemen van mijn vrouwtje als ik niet elke dag klaag dat ie vuil is

Mark
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                                X