Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe VW Sharan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe VW Sharan

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    En 30€ per maand meer voor een firmawagen is nog altijd peanuts vergeleken met de totale kost van een auto.
    Voor u misschien wel, voor anderen niet.
    Mensen genoeg die niet al te veel verdienen en toch verplicht een firmawagen hebben om hun job te doen.
    Nu ja, het gaat over uw geval en dat moet je zelf weten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ntone Bekijk bericht
      Is de 170pk nodig? En is de Higline nodig? Indien niet, zal je prijs snel zakken...
      Nodig? Natuurlijk niet, maar wel leuk en comfortabel! En als ik heb budget er voor heb, waarom zou ik dan met minder genoegen nemen?
      Ik rij echt wel regelmatig naar Duitsland voor het werk, en dan zijn een paar pk's wel nuttig.

Alvast bedankt voor je positieve reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Voor u misschien wel, voor anderen niet.
        Mensen genoeg die niet al te veel verdienen en toch verplicht een firmawagen hebben om hun job te doen.
        Nu ja, het gaat over uw geval en dat moet je zelf weten.
        Als je die auto alleen gebruikt om zondag naar de mis te gaan om de hoek, dan is die belasting veel.
        Maar de meesten vergeten dat ze daardoor geen tweede auto (of kortweg geen) moeten kopen, en dan is 30€ peanuts.

Ons loon is genoeg belast in België, maar op onze auto's betalen we wel VééL minder dan in Nederland, Frankrijk of Duitsland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Als je die auto alleen gebruikt om zondag naar de mis te gaan om de hoek, dan is die belasting veel.
          Maar de meesten vergeten dat ze daardoor geen tweede auto (of kortweg geen) moeten kopen, en dan is 30€ peanuts.
          De kost van een wagen is niet die 30€!

Bij ons verdiende 15 jaar geleden iemand met firmawagen 500€ bruto minder dan iemand zonder firmawagen, daarboven betaalt die minstens 119€ per maand belasting (laagste dat er is bij ons) en dat bedrag wordt met 50% verhoogd indien je meer dan 25km van je tewerkstellingsplaats woont.

Een wagen kost dan als snel 300€ (ongeveer netto) + 119€ + 59€ = 478€ netto per maand!
          Als ge uw wagen 4 jaar houdt (gemiddeld), dan heb je er 22944€ voor afgedokt en is er geen cent voor u op het einde van het contract!

Mensen die zelf een wagen kopen om te gaan werken krijgen tot 160€ netto vergoeding per maand, op vier jaar maakt dit 7680€ erbij.
          Die kunnen hun onkosten dan ook nog eens inbrengen als ze voldoende km's doen, dat kunnen wij niet.

Het verschil tussen iemand met wagen en zonder wagen is (in ons geval) dus 30624€ ... dus al die dat denkt dat ge met een firmawagen altijd rijk wordt is dik verkeerd!

In sommige bedrijven komt die wagen er bovenop maar niet overal is dat zo.
          OK, verzekeringen, brandstof en onkosten heb ik niet maar van de investering kan ik niets recupereren.
          En ge kunt zeggen dat ge die wagen dan niet moet aanvaarden, die keuze was er niet!

Ja ... sommigen winnen dik, anderen niet.
          Een directeur heeft zijn dik loon en zijn wagen, werkvolk heeft dikwijls een klein loon en pakken ze vaak af wat ze kunnen.

Dus ja, elke situatie is anders. Het gras is niet altijd groener op een ander hoor!
          Last edited by VerSeg; 21 januari 2011, 14:01.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

160€ netto vergoeding per maand

Bruto, er moet geen RSZ op betaald worden, maar wel belastingen (behalve als men carpoolt, dan wordt dit belastingsvrij)

Comment

Ik vind de nieuwe Sharan een knappe wagen. Erg tot vrij duur, deze nieuwe versie, dat geef ik grif toe. Wel mooi afgewerkt (gebruikelijke VW-kwaliteit denk ik dan)...

De DSG-bak hebben wij nu op een Touran (vorige model) en een Caddy (ook net het vorige model). Erg aangenaam om mee te rijden. Aangezien hij zo efficiënt mogelijk wil zijn heb ik wel de indruk dat hij soms net iets te lang blijft "hangen" in de hogere versnelling (bij het voorbijsteken bijvoorbeeld in 5de in plaats van meteen naar de 4de). Niet veel hoor, misschien kwestie van gewoonte...rijd nu eenmaal voorzichtig en ontspannen. Als je 'm meteen wat meer op z'n staart trapt doet hij dat wel. Of je zet 'm even in S . Dit is bij een 105 pk, 1,9 liter dieselmotor, dezelfde motor als in de Caddy.

Voor het geld dat je nu uitgeeft aan een Sharan hadden wij een paar jaar geleden een Caravelle (model tussen de toenmalige Transporter Shuttle en de Multivan) die erg aardig uitgerust was, met een 130 pk, 2,5 liter dieselmotor.

Vroeger hebben we thuis ook een Sharan (zelfs twee na elkaar dacht ik ?) gehad. Echt een heel praktische wagen, maar niet zo klein meer hé. Een Touran is iets makkelijker om een parkeerplaats te vinden denk ik...

Persoonlijk ben ik ook helemaal voor een monovolume gewonnen . Veel praktischer dan een berline (of zelfs een break). Ook aangenamer om in te stappen vind ik (en ik ben nochtans jong ).
              Last edited by JorisVdB; 21 januari 2011, 15:51.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

En een Multivan ipv een Sharan? Hoe komt dat uit?

Ik ben nu aan het uitkijken voor de nieuwe Passat of de Amarok...
                Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

Comment

Ik denk dat je dan ineens een heel stuk meer betaalt. De prijzen ken ik niet uit het hoofd, maar vroeger was de Multivan een heel stuk duurder dan de Caravelle. Wel echt prachtig afgewerkt, en dat railsysteem is erg handig.

Aan onze noden voldeed (en voldoet) de Caravelle toen al en we hadden geen redenen om een Multivan te kopen (de bank moest plat kunnen geklapt worden en nog eens naar voor staan, zoals je op de vroegere Sharans kon).

Een Amarok vind ik, tenzij je echt een bepaalde nood hebt waaraan die zou voldoen, overkill. Erg ruim zou die op de achterbank ook niet zijn (tja, 't is en blijft een pick-up) maar ik heb 'm zelf nog niet gezien...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

En een Multivan ipv een Sharan? Hoe komt dat uit?

Ik ben nu aan het uitkijken voor de nieuwe Passat of de Amarok...
                    Eigenlijk begrijp ik niet hoe je kan twijfelen tussen 2 dergelijke compleet verschillende modellen. Een pickup heeft z'n doelgroep, en is heel handig voor mensen die veel zwaar spul moeten vervoeren (eventueel met een sleep van 3 ton).
                    Een passat zou ik daar niet zo direct voor gebruiken.

Nu : we hebben hier ook al mensen zien twijfelen tussen een dacia en een porsche. Dus alles moet kunnen zeker...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Multivan is geen auto meer, en een Amarok is helemaal uitgesloten.

Ik wil een auto geschikt voor 6 personen die toch regelmatig 180 kan rijden, en dan zo veel mogelijk comfort.
                      Franse merken zijn niet toegelaten, dus de enige auto's die overblijven zijn de Sharan en de Galaxy.
                      Collega's die hetzelfde budget hebben rijden met BMW 520, Volvo V70, S80 of XC60, Mercedes E200 of C220.

Comment

Allemaal berlines of een break dus...ik zou toch voor de Sharan dan gaan - je kan er geen miskoop mee doen .

Goh, een Multivan geen auto.... 't Is misschien meer 'form follows function' in plaats van omgekeerd, maar ik vind 'm toch niet mis . Vooral qua binneninrichting dan. Ik zou 't niet erg vinden om een volledig uitgeruste Multivan in een mooi kleurtje met DSG-7 en 180 pk op de oprit te hebben mogen staan . Niet dat zo'n versie ooit binnen mijn budget gaat vallen, maar toch .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Eigenlijk begrijp ik niet hoe je kan twijfelen tussen 2 dergelijke compleet verschillende modellen. Een pickup heeft z'n doelgroep, en is heel handig voor mensen die veel zwaar spul moeten vervoeren (eventueel met een sleep van 3 ton).
                          Een passat zou ik daar niet zo direct voor gebruiken.

Nu : we hebben hier ook al mensen zien twijfelen tussen een dacia en een porsche. Dus alles moet kunnen zeker...
                          De Passat is mijn favoriete vertegenwoordigers-auto, maar binnenkort moet ik dikwijls de boer op, letterlijk dan... proefvelden controleren etc.
                          Met een Amarok kan ik dan zonder problemen t veld in, terwijl een passat op de baan moet blijven staan. Qua comfort ben ik veel gewoon (van versleten oldtimer tot verwarmde lederen zetels, en van stug sportonderstel tot zwevend Volvo-S80-vering...) en ik pas me gemakkelijk aan, dus de keuze tussen de 2 lukt nog wel
                          Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                          Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Allemaal berlines of een break dus...ik zou toch voor de Sharan dan gaan - je kan er geen miskoop mee doen .

Goh, een Multivan geen auto.... 't Is misschien meer 'form follows function' in plaats van omgekeerd, maar ik vind 'm toch niet mis . Vooral qua binneninrichting dan. Ik zou 't niet erg vinden om een volledig uitgeruste Multivan in een mooi kleurtje met DSG-7 en 180 pk op de oprit te hebben mogen staan . Niet dat zo'n versie ooit binnen mijn budget gaat vallen, maar toch .
                            De onderhandelingen over de Sharan zijn begonnen. Het ziet er voorlopig vrij goed uit.

Ik kan me zo'n Multivan best voorstellen om op vakantie te gaan naar het zuiden, maar de andere nadelen zijn te groot:
                            - parkeergarages zijn ontoegankellijk als je hoger bent dan 1,9m.
                            - verbruik (en dus ook belasting)
                            - gewoon parkeren in de stad
                            - snelle ritten in D en wegligging
                            - en ik zou hem waarschijnlijk ook niet in mijn budget krijgen tenzij met een véél te zwakke motor, of in 'bus'versie.

Ik wacht nog een 2de offerte van VW, en dan eens kijken wat de leasemaatschappijen zeggen.
                            Als de Sharan niet past, wijk ik uit naar een Galaxy. Daar kan ik waarschijnlijk nog meer opties op krijgen, maar de afwerking is toch iets minder

Comment

De kost van een wagen is niet die 30€!
                              Een wagen kost dan als snel 300€ (ongeveer netto) + 119€ + 59€ = 478€ netto per maand!
                              Als ge uw wagen 4 jaar houdt (gemiddeld), dan heb je er 22944€ voor afgedokt en is er geen cent voor u op het einde van het contract!

Het verschil tussen iemand met wagen en zonder wagen is (in ons geval) dus 30624€ ... dus al die dat denkt dat ge met een firmawagen altijd rijk wordt is dik verkeerd!
                              Hier wil ik toch even op reageren: Ik ben even gaan cijferen voor de VW Sharan die hier wordt bekeken. En zelfs met de berekeningen van VerSeg (30.642€ op 4j) ben je toch nog steeds DIK winnaar met een bedrijfswagen hoor... Kosten voor onderhoud/banden/verzekering heb ik mijns inziens erg optimistisch ingeschat en dat levert volgende resultaat op:

Als je dan in acht houdt dat je je eigenlijk geen zorgen hoeft te maken voor onverwachte kosten, pannes, ongelukken, ... en al het andere wat met je wagen kan gebeuren. Dan is een bedrijfswagen nog altijd een groot geschenk hoor! Als TS dezelfde wagen zou moeten kopen (ruw geschat +- 40k€) en na 4j zou moeten verkopen, dan zal je rap met een waardeverlies zitten van een dikke 20k€. Als je dan ziet dat het prijsvoordeel tvv van leasing maar 6k€ bedraagt, dan zit je nog altijd met een verschil van 14000€ tvv de wagen leasen!!!
                              Last edited by erq; 24 januari 2011, 12:39.

Comment

De Passat is mijn favoriete vertegenwoordigers-auto, maar binnenkort moet ik dikwijls de boer op, letterlijk dan... proefvelden controleren etc.
                                Met een Amarok kan ik dan zonder problemen t veld in, terwijl een passat op de baan moet blijven staan. Qua comfort ben ik veel gewoon (van versleten oldtimer tot verwarmde lederen zetels, en van stug sportonderstel tot zwevend Volvo-S80-vering...) en ik pas me gemakkelijk aan, dus de keuze tussen de 2 lukt nog wel
                                In de vorige Autogids staat een vergelijkende test van een aantal pick-ups. De amarok staat er ook tussen. Blijkbaar zou de binnenafwerking wel nog niet 100 op punt zijn.
                                Heb zelf nog een aantal ritjes met een Nissan Navara en Pathfinder gedaan (mijn vorige bazen reden met zo'n dingen). Die 1e was wel al een redelijk oud model, en ik vond het ding allesbehalve goed rijden. Hij staat enorm hoog op z'n poten, en dat zorgde voor een behoorlijk "wiebel"-effect, terwijl het binnen voor zo'n grote wagen gewoon klein was. (mijn VW Golf is ruimer !!!).
                                Die Pathfinder was recenter, en die rijdt vele malen beter...
                                Ik zou toch met die amarok een gehoorlijk uitgebreide testrit doen, want zo'n ding rijdt compleet anders dan een passat...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X