Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobiel internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mobiel internet

Op de trein zit ik op het traject Kortrijk - Brussel toch voor 90% op EDGE en dat is dan nog redelijk traag.

Moesten ze dat eens in orde krijgen he..
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Wel fijn van Base om daar zelf niet mee naar buiten te komen, niet?
      pixelpusher

Comment

'k zit vandaag met mijn iPad tegen de limiet (500MB)

Dagelijks op de trein, alleen is BD niet goed voor de traffiek
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Wel fijn van Base om daar zelf niet mee naar buiten te komen, niet?
          Tja. Ik denk dat de reden daarvoor is dat ze eerst hun 3G netwerk serieus willen uitbreiden voor dat ze er veel reclame rond maken.
          mijn website

Comment

Ik zou Mobile Vikings in combinatie met een 3G USB-stick willen gebruiken als enigste internetverbinding voor mijn laptop.
            Geen telefoonaansluiting of kabelaansluiting meer nodig, geen abonnemten van 12 maanden of meer, geen gehannes met kabels of routers en modems,....
            Veel verbruik ik niet: af en toe een CD downloaden, Skype, of filmpje op YouTube zijn mijn zwaarste verbruikers, meer als 2GB per maand doe ik zeker niet op.

Is het aan te bevelen? Ik woon in Leuven dus misschien is er al 3G ipv Edge.
            Mobile Vikings zou goedkoper, mobieler en flexibeler voor mij zijn als een Telenet of Begacom abonnement

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
              Ik zou Mobile Vikings in combinatie met een 3G USB-stick willen gebruiken als enigste internetverbinding voor mijn laptop.
              Geen telefoonaansluiting of kabelaansluiting meer nodig, geen abonnemten van 12 maanden of meer, geen gehannes met kabels of routers en modems,....
              Veel verbruik ik niet: af en toe een CD downloaden, Skype, of filmpje op YouTube zijn mijn zwaarste verbruikers, meer als 2GB per maand doe ik zeker niet op.

Is het aan te bevelen? Ik woon in Leuven dus misschien is er al 3G ipv Edge.
              Mobile Vikings zou goedkoper, mobieler en flexibeler voor mij zijn als een Telenet of Begacom abonnement
              Het valt in ieder geval makkelijk uit te testen zonder uw huidige verbindingen op te zeggen, mocht je die al hebben.

Ik kan me best inbeelden dat niet alles even vlot gaat als gewend, maar ervaring leert.
              pixelpusher

Comment

denk er ook aan om mezelf te belonen met Nokia C6-01 en zou dan ook evt een bijkomend dataabo'tje nemen bovenop mijn MTV-generation abo van Proximus
                is 10€ extra voor ? MB/maand

iemand ervaring mee ?

en wat is de handigste manier om ervoor te zorgen dat je smartphone geen onnodige sync's doet of te vaak ?

zou 't ook maar af en toe willen gebruiken om online te gaan (FB en zo) (thuis wel Wifi)

en de offline OVImaps gebruiken om indien nodig es gps te gebruiken (heb er nog genen omdat ik toch ni veel km's doe))
                Last edited by Dirtyharry71; 29 oktober 2010, 12:07.
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  en de offline OVImaps gebruiken om indien nodig es gps te gebruiken (heb er nog genen omdat ik toch ni veel km's doe))
                  Die maps inderdaad thuis installeren. Denk eraan dat er 2 map programmatjes zijn voor op je PC. Maps-updater en Maps-installer.
                  Rare namen bij Nokia.

De updater gebruik je om het programma maps op je GSM naar de laatste versie te zetten.
                  De installer die gebruik je om dan maps (de kaarten) op je GSM te laden, dan hoef je niet online te gaan tijdens het gebruik. Stel wel in je GSM in dat je nooit online gaat bij Maps of dat hij het minstens moet vragen.

Edit: Ben eens snel gaan kijken, het noemt nu blijkbaar "OVI Maps" voor de applicatie en "Map Downloader" voor de kaarten zelf.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                    Edit: Ben eens snel gaan kijken, het noemt nu blijkbaar "OVI Maps" voor de applicatie en "Map Downloader" voor de kaarten zelf.
                    Je kan toch gewoon alles updaten en installeren via de Nokia Ovi Suite ? Heb juist een nieuwe micro SD kaart gekocht van 8Gb (ter vervanging van de meegeleverde 2Gb - Nokia C6-00). De maps stonden op het 2Gb kaartje. Heb eerst alles terug gesync't (contacten, berichten, enz) en ben nu maps aan het downloaden, alles binnen de OVI suite. Je moet geen aparte applicaties downloaden.
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Je kan toch gewoon alles updaten en installeren via de Nokia Ovi Suite ? Heb juist een nieuwe micro SD kaart gekocht van 8Gb (ter vervanging van de meegeleverde 2Gb - Nokia C6-00). De maps stonden op het 2Gb kaartje. Heb eerst alles terug gesync't (contacten, berichten, enz) en ben nu maps aan het downloaden, alles binnen de OVI suite. Je moet geen aparte applicaties downloaden.
                      en content van de off-line gps op die foon ?
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Eind augustus paar dagen gaan zeilen Oosterschelde (dus net Nederland)
                        Had één maand gratis internet op mijn I-phone. Voor zekerheid eens gebeld naar Proximus: geen probleem.
                        Heb 3x kort mail gechecked en 1x gesurfd om telefoonnummer haven te zoeken.
                        Rekening van dat zeer beperkt gebruik gekregen ongeveer 75 euro.
                        Dus niet gratis...
                        2x gebeld (telkens 15 min wachten...) men ging het 2x oplossen.
                        Niks gezien niks gehoord ondanks belofte!
                        http://www.stich.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Dat kan ik heb de OVI-suite er terug af gegooid want dat werkte voor mij niet. Hij wou mijn contacten en afspraken niet meer synchroniseren. Dus ik zit terug op de oude PC-Suite van Nokia. Heel merkwaardig maar via dat stukje SW werkt het wel.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

kan je die nieuwe touchscreen-nokia's (C6 en consoorten)
                            instellen zodat ze enkel online gaan met WIFI
                            en 't vragen als ze via 3G of zo willen gaan ?

Comment

Working...
                            X