Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobiel internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mobiel internet

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
    en bellen was duur in die tijd.
    Ik vind bellen met een GSM nog altijd zeer duur, als je het zelf moet betalen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Mijn verontschuldigingen hee, ben mssn wat te ver gegaan.
      maar ieder zijn mening hee, al blijkt het dat je soms beter
      je mond kan houden..

Grts
      Peter
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Bepaalde sociale klassen? Wel ik wil me gerust eens vergelijken met jou, stuur me dan een pm (nu het nog kan). Wat een kortzichtige reactie! Om van achterover te vallen. En jij bent dan zogenaamd bezig met technologie? Daar lach ik eens mee. Ik ben beroepshalve de hele dag online en indien nodig moet ik van eender waar kunnen inloggen. Dat ik daarnaast handig gebruik maak van alles wat het internet mij te bieden heeft is mijn zaak maar ik geef graag wat inzicht: contact houden met verre vrienden, muziek beluisteren, mailen, Flipboard rustig lezen of een filmpje bekijken op de iPad als ontspanning, de digitale krant te lezen, etc.... Ik gebruik de digitale media voor 200% omdat ik er functioneel gebruik van maak en er beroepshalve inzit. Jou laag bij de grond zijnde en kortzichtige opmerking is zowat de druppel die hier de spreekwoordelijke emmer doet overlopen voor mij op dit forum. Admin: delete gerust mijn account. Ik heb het gehad met mensen zoals Peter EOS-500D die denken de wijsheid in pacht te hebben.

Trouwens Peter, mensen van een bepaalde sociale klasse kunnen niet zonder fouten schrijven => "als je snapt wat ik bodoel" of zelfs een link naar hun website nog niet foutloos in hun profiel zetten (tip, tussen www en je domeinnaam zet je best nog een . (punt), anders werkt de link niet. Sterk bezig man.
        hola hola, sorry sorry sorry, 't is nooit mijn bedoeling geweest iemand zo te kwetsen hoor..
        nogmaals mijn verontschuldigingen voor wat ik gezegd heb, wat trouwens mijn mening was.. soms kan een mens beter zijn mond houden.. blijkbaar mag hier niet iedereen zeggen wat men wil...

grts Peter
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Ik zit praktisch heel de dag online (Facebook, Twitter, 2 mail accounts zelf iTunes als ik iets oppik via Shazam) en 2Gb is toch echt wel voldoende.
          D
          Dit heeft mij van de wijs gebracht..
          Er zijn niet veel mensen die dat heel de dag kunnen voor hun werk..

nogmaals.... mijn excuses
          Peter
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

Comment

Amai, de gemoederen lopen hier hoog op, 't is precies nog erger dan een PC vs Mac discussie

Enfin, zoals TS vroeg, hoeveel data heb je gemiddeld nodig op een maand.
            Die is, voor zover ik kon lezen, nog steeds niet beantwoord.

Ik stel me ook de vraag of 250mb per maand eigenlijk weinig, veel of juist genoeg is. Als je bv. wil verwittigd worden wanneer je nieuwe mail krijgt (bv. Gmail), moet je normaal gezien 24u op 24 online zijn.
            Met die 250 Mb kom je dan niet toe denk ik. Of kan je je foon zo instellen dat die automatisch bv. om de 30 min je mail gaat checken en dan meteen weer offline gaat ?
            Ik denk dat de vraag belangrijk is als je een foon wil kopen die geen wifi heeft, maar enkel edge en 3G...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Amai, de gemoederen lopen hier hoog op, 't is precies nog erger dan een PC vs Mac discussie

.
              Tja, mensen kunnen soms verkeerde dingen zeggen hee..
              En dat moet je dan ook durven toegeven ..
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Nog een geluk dat er geen Nikon of Canon te sprake gekomen is

Mails enzo ontvangen doe ik niet op mn gsm, daar heb ik een laptop voor Het is ook niet voor mn werk, het is puur voor eigen "fun". Tijdens de saaie momenten wat facebooken, gewoon surfen, treinurenopzoeken etc.

Ik heb de mobiele functie van mn operator eens geactiveerd (de €0,5 per 500kb) en ik zie wel wat mn rekening is op het einde van de maand, als het te duur is moet ik gewoon wat instellingen verwijderen. Maar zoals ik al zei: mails ontvangen doe ik niet, twitter en fb worden niet automatisch gerefreshed, zelf de functie die afbeeldingen toont staat af
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Om even on topic te antwoorden: ik heb 200mb per maand op mijn iPhone en gebruik er altijd rond de 100MB van. Ik gebruik dit elke dag wel. Email, maps, facebook, kranten en gewoon allerlei websites.

Op m'n iPad heb ik 2GB (mobile vikings, wat WEL HSDPA heeft in steden in tegenstelling tot wat iemand hier zei, en EDGE is 100x zo snel als GPRS, die 2 zijn niet te vergelijken) maar de iPad heb ik nog niet lang genoeg om er een getal qua verbruik op te kunnen plakken...
                  Waarschijnlijk zal die een beetje van het verbruik van m'n iPhone wegsnoepen aangezien ik de iPad veel "in the field" gebruik.

Apps en updates installeren doe ik wel zelden via mobiel internet met mijn iPhone. Ofwel gewoon op m'n computer de updates via iTunes downloaden ofwel als ik met m'n iPhone op wifi zit.

Zo'n tarieven van X euro per Y MB zijn wel zeer gevaarlijk omdat veel applicaties veel meer verbruiken dan ze eigenlijk zouden moeten, er zit op veel dingen een enorme overhead.
                  mijn website

Comment

Ik maak me daar geen zorgen over, ben lid van Mobile Vikings, een suboperator van Base en de voorvechter van gratis mobiel internet voor iedereen.

€15/maand om op te bellen, onbeperkt sms'en en onbeperkt internet.
                    Ik heb zelfs nog over, doe er 1.3 maand mee ofzo.

Maar het leukst aan Mobile Vikings is dat ze naast hun klanten de vrijheid geven om onbeperkt te sms'en en internetten, je ook geen abonnementsverplichtigen, opzegverplichtingen,... hebt, volledige vrijheid en geen beperkingen.

tja met mobiel internet surf je wat naar je emails, msn, rss nieuws, facebook, weerbericht, gps sattelietposities dowloaden, ebay, paypal, .... de gewoonlijke dingen.
                    je gaat geen HD-film ofzo afhalen om oncomfortabel op zo'n klein schermpje te bekijken :-)

Hier ga je niemand horen klagen over al dan niet hoge facturen per post van Proximus of Base

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                      Op m'n iPad heb ik 2GB (mobile vikings, wat WEL HSDPA heeft in steden in tegenstelling tot wat iemand hier zei, en EDGE is 100x zo snel als GPRS, die 2 zijn niet te vergelijken)
                      Base, de provider achter Mobile Vikings, is sinds begin dit jaar begonnen met de roll-out van een 3G netwerk. Of dat dan momenteel operationeel is, of wat de dekking daarvan is, is niet gezegd. Dus de kans dat je ergens met een Base of MV abo op 3G geraakt, is enorm klein. Ik las ook elders dat Base de snelheid van het HSDPA netwerk bewust beperkt houdt tot 500kb/s.

EDGE is een uitbreiding op GPRS, met een theoretische maximumsnelheid van 384kbps tegenover de theoretische maximumsnelheid van 21kb/s. Dat is dus perfect te vergelijken, en geen 100x sneller maar eerder 10x. HSDPA met een maximumsnelheid van 7.2mbps bij de providers Proximus en Mobistar ligt daar nog eens 20x boven. Bovendien hebben zij een dekking die boven de 80% ligt.

Alles perfect te vergelijken dus. Ik weet wel wat te kiezen.
                      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Base, de provider achter Mobile Vikings, is sinds begin dit jaar begonnen met de roll-out van een 3G netwerk. Of dat dan momenteel operationeel is, of wat de dekking daarvan is, is niet gezegd. Dus de kans dat je ergens met een Base of MV abo op 3G geraakt, is enorm klein. Ik las ook elders dat Base de snelheid van het HSDPA netwerk bewust beperkt houdt tot 500kb/s.

EDGE is een uitbreiding op GPRS, met een theoretische maximumsnelheid van 384kbps tegenover de theoretische maximumsnelheid van 21kb/s. Dat is dus perfect te vergelijken, en geen 100x sneller maar eerder 10x. HSDPA met een maximumsnelheid van 7.2mbps bij de providers Proximus en Mobistar ligt daar nog eens 20x boven. Bovendien hebben zij een dekking die boven de 80% ligt.

Toch voldoet het netwerk van Mobile Vikings perfect voor het gebruik op Ipad/Iphone, merk in de praktijk geen verschil met mobistar waar ik twee jaar iphone abo had en nu ben ik voor minder dan de helft van de prijs in de praktijk ( 2 Gb kom ik nooit aan) onbeperkt op mobiel internet en gebruik het véél, en ook geen problemen met slechte ontvangst.

Comment

Ik ken ook wel de theoretische verschillen tussen gprs, edge enz. Die 100x was maar bedoeld bij wijze van spreken. Ik bedoelde dat gprs onbruikbaar traag is, in tegenstelling tot edge bij MV.
                          Dat, naast hun veel te hoge tarieven, is het grootste probleem dat ik met Proximus heb. Hun 3G dekking is redelijk goed maar in gebieden zonder 3G val je terug op GPRS en dat is compleet onbruikbaar. Op sommige plaatsen val je naar het schijnt terug op EDGE maar dat heb ik nog nooit gezien.
                          Mobistar is het beste compromis in mijn ogen. Goede 3G en terugval op EDGE overal. En redelijke prijzen in vergelijking met Proximus.
                          Waarom heb ik dan gekozen voor MV op de iPad ipv het 15euro iPad datapakket van Mobistar? Ik bespaar 3euro en het doet wat het moet doen voor mij. Email werkt perfect op edge en occasioneel surfen ook. In werkelijkheid zit ik toch meestal op wifi.

En ja het base 3G netwerk is operationeel. Is de dekking met mijn iPhone op Mobistar veel beter? Zeker en vast, maar voor occasioneel gebruik op de iPad is mobile vikings geweldig en voldoet EDGE zeker en vast. In grote steden is er sowieso 3G van base. Als je daar niet woont of niet vaak komt dan is het misschien beter om voor Mobistar of Proximus te gaan als je echt die 3G moet hebben. Ookal is hun dekking ook niet altijd geweldig. Ze claimen voor zover ik weet geen echte 80% dekking. Maar wel 80% van de bevolking gedekt... Dat is iets helemaal anders. En binnen in gebouwen is het vaak direct gedaan met 3G, op eender welk netwerk.

Base 3G is 1mbit voorlopig.
                          mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                            Hun 3G dekking is redelijk goed maar in gebieden zonder 3G val je terug op GPRS en dat is compleet onbruikbaar. Op sommige plaatsen val je naar het schijnt terug op EDGE maar dat heb ik nog nooit gezien.

En binnen in gebouwen is het vaak direct gedaan met 3G, op eender welk netwerk.

Base 3G is 1mbit voorlopig.
                            Nope. Base 3G is 500kbit voorlopig. In de toekomst gaan ze dat omhoogtrekken tot 1.5mbit. En dat GPRS onbruikbaar is, daar ben ik het niet mee eens. Ik val al eens terug in landelijke gebieden, en dan nog kan ik vlot aan mijn mail en Twitter. Je gaat op zo'n mobiel netwerk ook niet op YouTube.
                            pixelpusher

Comment

Ik denk niet dat de snelheid van het netwerk het allerbelangrijkste is. Het is af en toe aangenamer dat wel.

Alleen als je continu video wilt streamen dan is snelheid een factor.
                              Maar voor Email en wat surfen zou ik daar niet de grootste waarde aan hechten.

Zo'n Email kan je laten pushen naar je mobiele apparaat. En of die nu op 0,5 seconden op je device staat of eerder pas na 50s (100x trager) maakt eigenlijk niet zoveel uit. Allé die ene keer misschien dat iemand u belt om te zeggen dat je een belangrijke Email hebt. Dan sta je misschien even te wachten. Maar anders toch niet echt.

Surfen is iets meer voordeel aan een sneller netwerk. Maar op een mobiel device moet je die super grafische sites toch een beetje links laten liggen. Want het scherm is vaak kleiner en het heeft dan minder zin om dergelijke site te bekijken.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Nope. Base 3G is 500kbit voorlopig. In de toekomst gaan ze dat omhoogtrekken tot 1.5mbit. En dat GPRS onbruikbaar is, daar ben ik het niet mee eens. Ik val al eens terug in landelijke gebieden, en dan nog kan ik vlot aan mijn mail en Twitter. Je gaat op zo'n mobiel netwerk ook niet op YouTube.

Voor mail en twitter is GPRS inderdaad geen probleem maar eventjes snel een site openen of applicaties die iets meer bandbreedte vergen is, voor mij althans, onbruikbaar traag. En dan heb ik het natuurlijk niet over video/audio streaming. Dat is evident dat dat onbruikbaar is.

Wat in mijn ogen een veel groter probleem is bij mobiele data is de enorm grote latency, dat zorgt voor een grote traagheid. Zelfs bij HSDPA.
                                mijn website

Comment

Working...
                                X