Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weekselectie van bezoekers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: weekselectie van bezoekers

    Ben vanmorgen nog wat verder gaan zoeken.
    1. De lyrics die gNo citeert heeft-ie gewoon van het net geplukt, waarvan we weten dat niet alles correct is (mild understatement).
    De tekst bevat trouwens veel meer fouten dan "loose" ipv "lose", bv. "your loosing grip of what really matters" moet zijn: "you're losing grip of what really matters."

    2. Het is ook mogelijk om beter gespelde lyrics van hetzelfde nummer te vinden, b.v. hier

    Ik citeer daaruit gewoon de eerste strofe:
    Don't Lose Your Head :
    You shot your mouth off like a kid
    Who's scared to have a heart
    You're losing grip of what really matters
    'Cause you don't know where to start

    3. Een Prisma-woordenboek is echt geen referentie, hoor. Ik ben nu niet meer professioneel aan de slag, maar werkte op een bepaald moment met naslagwerken als:
    Collins English Dictionary
    Oxford University English Dictionary
    Random House Encyclopaedia
    enz.
    (ik som gewoon enkele boeken op uit het hoofd, heb niet meteen de correcte titel of ISBN nummer bij de hand)

    4. Misschien, als slot, gewoon een link naar de album "Elegantly wasted" van INXS, waarvan "Don't lose your head" een track is. Dit zijn alle tracks die op de album staan:

    INXS - Elegantly Wasted (1997)
    Show Me (Cherry Baby)
    Elegantly Wasted
    Everything
    Don't Lose Your Head
    Searching
    I'm Just a Man
    Girl on Fire
    We Are Thrown Together
    Shake the Tree
    She Is Rising
    Building Bridges
    Shine (Bonus Track)

    Tenslotte vind je bij Amazon zowel de album (helaas vind ik geen "gedrukte" lijst van songs) als een boek dat heet "Inxs Songs: Need You Tonight, Suicide Blonde, Never Tear Us Apart, Don't Lose Your Head, Beautiful Girl, Elegantly Wasted, Searchi [Paperback]
    Ik heb een screenshot van de cover hier geplaatst.

    Typo: no way
    Opzettelijk: vergeet het
    Conclusie: stomme fout
    (maar een fout kan verbeterd worden, niet?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

    Comment


    • #32
      Re: weekselectie van bezoekers

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Dit was de originele topic!!!!!
      Vinden jullie ook niet dat dergelijke postings wat meer aandacht verdienen?
      Eventueel een speciale vermelding door de bezoekers van postings die de HOF niet haalden maar wel extra uit de hoek komen en boven de meeste postings torenhoog uitsteken?

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #33
        Re: weekselectie van bezoekers

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Dit was de originele topic!!!!!
        Vinden jullie ook niet dat dergelijke postings wat meer aandacht verdienen?
        Eventueel een speciale vermelding door de bezoekers van postings die de HOF niet haalden maar wel extra uit de hoek komen en boven de meeste postings torenhoog uitsteken?

        Henri
        vind ik er ook v

        @ Lec , u heeft toch ook gewoon geplukt niet
        ik heb de CD's "gekocht" voor alle duidelijkheid

        Comment


        • #34
          Re: weekselectie van bezoekers

          Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
          vind ik er ook v

          @ Lec , u heeft toch ook gewoon geplukt niet
          ik heb de CD's "gekocht" voor alle duidelijkheid
          Als je de CD gekocht (via iTunes of echt de CD; vind het niet direct terug bij iTunes) hebt, mag ik u dan vriendelijk doch dringend vragen er even het hoesje (met de lijst van nummers) erbij te nemen, goed te lezen, en eventueel in te scannen.
          Ik geloof namelijk nooit dat Inxs iets dergelijks zou publiceren.

          Dit is ook wel van het net geplukt (enfin, mijn screenshot uit een Wiki artikel), hoor:
          Last edited by LesC; 25 augustus 2010, 11:41.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

          Comment


          • #35
            Re: weekselectie van bezoekers

            Toch wel even vermelden dat een selectie die hier wordt gemaakt volledig los staat van de selectie die wordt gemaakt door de vaste medewerkers, maw, een selectie hier geeft helemaal geen zekerheid dat deze in de HOF komt..... Dit toch maar even ter verduidelijking ...
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #36
              Re: weekselectie van bezoekers

              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Dit was de originele topic!!!!!
              Vinden jullie ook niet dat dergelijke postings wat meer aandacht verdienen?
              Eventueel een speciale vermelding door de bezoekers van postings die de HOF niet haalden maar wel extra uit de hoek komen en boven de meeste postings torenhoog uitsteken?

              Henri
              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Als je de CD gekocht (via iTunes of echt de CD; vind het niet direct terug bij iTunes) hebt, mag ik u dan vriendelijk doch dringend vragen er even het hoesje (met de lijst van nummers) erbij te nemen, goed te lezen, en eventueel in te scannen.
              Ik geloof namelijk nooit dat Inxs iets dergelijks zou publiceren.

              Dit is ook wel van het net geplukt (enfin, mijn screenshot uit een Wiki artikel), hoor:


              nope, gekocht bij Studio Disc en scannen , nope gaat niet ik heb geen scanner
              en Idd, het gaat hier zoals Henri zegt over de foto niet over al de rest waar wij over zitten te zeveren, hier inb dit draadje en in het andere ook ........

              Comment


              • #37
                Re: weekselectie van bezoekers

                Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                nope, gekocht bij Studio Disc en scannen , nope gaat niet ik heb geen scanner
                Neem een foto

                Comment


                • #38
                  Re: weekselectie van bezoekers

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                  Neem een foto
                  Je was me te snel af Sandra
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: weekselectie van bezoekers

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    Dit was de originele topic!!!!!
                    Vinden jullie ook niet dat dergelijke postings wat meer aandacht verdienen?
                    Eventueel een speciale vermelding door de bezoekers van postings die de HOF niet haalden maar wel extra uit de hoek komen en boven de meeste postings torenhoog uitsteken?

                    Henri
                    Wat heeft dat grammatikaal dispuut hier te maken met mijn originele posting???
                    Wie heeft andere noemenswaardige postings van afgelopen week?
                    Graag grote kuis in de off topic postings graag.

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: weekselectie van bezoekers

                      . . . dit is chitchat, geen fotobeoordeling, showcase, camera's, objectieven .....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: weekselectie van bezoekers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        . . . dit is chitchat, geen fotobeoordeling, showcase, camera's, objectieven .....
                        oke moet ik dan nieuwe posting opstarten in Algemeen
                        Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past.
                        sic

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: weekselectie van bezoekers

                          en toch is het best wel een lovenswaardig initiatief...

                          Ik blijf bij de HOF toch wel af en toe op mij honger zitten : er worden, laat ons eerlijk zijn, soms beelden ingezet ter aanmoediging of uit sympathie voor de poster, eerder dan omwille van de kwaliteit of de sterkte van het beeld.

                          Op zich maakt mij dat niet echt uit (=allemaal niet zo belangrijk en best wel leuk voor de genomineerde (zelf ook meegemaakt ), maar waar het wel toe leidt is dat er soms pareltjes (vaak van de gevestigde waarden) een beetje miskent achterblijven. Zo ook diegene die Henri aanhaalt.

                          Ze op deze manier toch even op een klein podium plaatsen (waar ze dus thuishoren), vind ik goed
                          (zolang het natuurlijk geen vriendendienst, competitie of 'iets dat leidt tot afgunst' wordt).

                          Deze nominatie vind ik terecht !!

                          Groeten
                          Dirk
                          Groeten Dirk
                          Website : http://www.gakrid.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: weekselectie van bezoekers


                            HoF nominaties gebeuren in alle objectiviteit en ook anonimiteit.

                            HoF is ook noch wedstrijd noch exacte wetenschap.

                            Ik denk dat het duidelijk geworden is deze week wat er kan gebeuren als de drang naar HoF te groot wordt.

                            Het openlijk nomineren zal enkel leiden tot "vriendjespolitiek" en het ophemelen van elkaars foto zonder nog te durven harde maar eerlijke commentaar te geven.
                            En ook daarin hebben we crisismomenten gekend
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                            IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                            Comment


                            • #44
                              Re: weekselectie van bezoekers

                              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht

                              Ik denk dat het duidelijk geworden is deze week wat er kan gebeuren als de drang naar HoF te groot wordt.
                              Touché

                              En eigenlijk heb je wel gelijk met de rest ook (ik gaf ongeveer hetzelfde risico aan), maar voor dit pareltje vind ik het toch wel leuk dat die er even is uigehaald

                              So, I rest my case..
                              Groeten Dirk
                              Website : http://www.gakrid.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: weekselectie van bezoekers

                                Mijn God mensen!!
                                Ik zie nu pas wat mijn foto heeft losgemaakt.
                                Ook omdat ik via mail geen meldingen van reakties krijg trouwens.

                                Nou, allereerst over de spelling:
                                Ik heb inderdaad gegoogled, en de tekst van INXS staat me nog voor ogen, dus vandaar deze keuze omdat ik zelf ook twijfelde. Daarbij kwam het visueel ook beter over in mijn ogen waardoor ik deze keuze voor waar aannam.
                                Maar als ik de 2 mogelijkheden bekijk van verliezen of loslaten zou het beiden kunnen toch?

                                Wat de HOF betreft:
                                Ik denk niet dat ik hier veel last heb van vriendjespolitiek, want buiten een man of 3 / 4 ken ik hier maar weinig mensen.
                                Daarnaast ben ik in het verleden nog weleens in een discussie verwikkeld geraakt waardoor ik ook geen vrienden heb gemaakt.
                                Tuurlijk is zo'n vermelding erg leuk en stimuleert ook, maar de uiteindelijke keuze ligt bij de moderatoren, en daar leg ik me dan maar bij neer. ;-)

                                Groetjes, Marius
                                Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

                                Comment

                                Working...
                                X