Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe smartphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

VerSeg, hoe werkt die APNdroid.
    Ik heb die binnen gehaald en geďnstalleerd = dat voldoende?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      VerSeg, hoe werkt die APNdroid.
      Ik heb die binnen gehaald en geďnstalleerd = dat voldoende?
      Je installeert die dus eerst vanaf de Market, dan staat die tussen uw "Applications".
      Ge plaatst best een snelkoppeling op uw startpagina want anders zie je de status niet (vanuit Applicatins niet te zien). Daar zie je de status volgens de kleur. Is die groen dan is de connectie beschikbaar, is die rood dan is de connectie onmogelijk (dataverbinding wel te verstaan). In de instellingen moet je zien dat je dan wel MMS actief laat. Door op het icoon op je startpagina te klikken (eens aanraken) verander je de status.
      Last edited by VerSeg; 13 september 2010, 23:56.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Je installeert die dus eerst vanaf de Market, dan staat die tussen uw "Applications".
        Ge plaatst best een snelkoppeling op uw startpagina want anders zie je de status niet (vanuit Applicatins niet te zien). Daar zie je de status volgens de kleur. Is die groen dan is de connectie beschikbaar, is die rood dan is de connectie onmogelijk (dataverbinding wel te verstaan). In de instellingen moet je zien dat je dan wel MMS actief laat. Doot op het icoon op je startpagina te klikken (eens aanraken) verander je de status.
        Duurt een eeuwigheid.... rood heb ik nog niet gezien.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Maar hoe is dit in de praktijk ? Veel lag ? Via Wifi zal het wel loslopen, maar via 3G ? En hoeveel data verbruik gemiddeld tijdens zo'n chatsessie ? Toch rekening mee houden als je bv. een abo hebt van 200Mb per maand...
          Bij Apple/iPhone4 moeten beide partijen connectie hebben met wifi en beiden dus een iPhone 4. Dit werkt perfect en zonder lag. Handig om snel even te conf. callen als je geen laptop wil/kan gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Duurt een eeuwigheid.... rood heb ik nog niet gezien.
            Het schakelen tussen actief en niet actief (groen naar rood) duurt zelfs geen seconde. Waar jij mee bezig bent weet ik niet maar vermoedelijk niet met hetzelfde.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Het schakelen tussen actief en niet actief (groen naar rood) duurt zelfs geen seconde. Waar jij mee bezig bent weet ik niet maar vermoedelijk niet met hetzelfde.
              Is gelukt nu
              Groen = verbindingen werken
              Rood = alles is dicht behalve MMS.
              Last edited by theokus; 14 september 2010, 01:55.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Marktaandeel smartphone OS :

Comscore today released data from the Comscore MobiLens service, reporting key trends in the U.S. mobile phone industry during the three month average period ending July 2010 compared to the preceding three-month average. The report ranked the leading mobile original equipment manufacturers (OEMs) and...

En waar is Symbian ?
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Marktaandeel smartphone OS :

Comscore today released data from the Comscore MobiLens service, reporting key trends in the U.S. mobile phone industry during the three month average period ending July 2010 compared to the preceding three-month average. The report ranked the leading mobile original equipment manufacturers (OEMs) and...

En waar is Symbian ?
                  Despite losing share to Google Android, most smartphone platforms continue to gain subscribers as the smartphone market overall continues to grow.
                  Of, hoe je alles met statistieken kan bewijzen. De cijfers dateren trouwens mei-jul, ofwel toen Apple z'n iPhone 3 leveringen had stopgezet om zich te concentreren op de iPhone 4 die pas eind julil vlotjes leverbaar werd.
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    allemaal dat gedoe met die navigatie met Android...

ben onlangs een Nokia C5 gaan halen voor de vriendin, en die heeft GRATIS wereldwijde navigatie ingebouwd en dat zelfs zonder online te moeten gaan

en qua autonomie houdt ie het toch makkelijk een week uit, das eens wat anders als al die monsterscherm smartphones
                    Ik was 100% zeker van de Nokia E5, maar mijn portemonnee heeft de eeuwige twijfelaar in mij weer doen ontwaken

De C5 lijkt me ook een heel goed toestel (allemaal positieve reviews) maar mist het full keyboard en de wifi van de E5. Maar daar kan ik eigenlijk mee leven. Tenslotte kost de C5 70 euro minder en blijft hij ver onder de magische grens van 200 euro.
                    Mijn vraag aan u Matthias, is wat uw ervaringen zijn qua dataverbruik op een maand. Door het ontbreken van Wifi zal 3G meer gebruikt worden en dus tot een hoger verbruik leiden in tegenstelling tot de E5 die waar aanwezig Wifi kan gebruiken.
                    Het zou niet de bedoeling zijn om veel te surfen (enkel sporadisch) maar wel vooral voor m'n Gmail, wat facebook enz.
                    De C5 heeft ook een front camera : al geprobeerd om te video callen (via Skype of een alternatief) ? Misschien heeft iemand een idee hoeveel dit gemiddeld verbruikt aan data?
                    Ik zou een m'n huidige abonnement uitbreiden met een data-abonnement bij proximus van 10 euro (is voor 200 of 250 Mb/maand).

Graag wat feedback over dit dataverbruik want ik heb absoluut geen idee hoeveel je via 3G op een foon verbruikt (zal ongetwijfeld minder zijn dan op een laptop, maar toch)...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Als de navigatie van Nokia maps de referentie moet worden dan bel ik binnenkort terug met een Nokia 1610...het aandeel van Nokia gaat niet voor niks met sprongen achteruit.

En GPS gebruik je toch niet op een smartphone? Jaren terug had ik het draaien op een ipaq, dan op een gsm en het bleef behelpen. Zelf op een iPhone zegt het mij nog steeds niks. Dat is nu het enige waarvoor ik mijn smartphone nu niet gebruik. Als ik een locatie wil weten dan ga ik even online, Google maps bvb. Enfin ieder zijn ding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                        Als de navigatie van Nokia maps de referentie moet worden dan bel ik binnenkort terug met een Nokia 1610...het aandeel van Nokia gaat niet voor niks met sprongen achteruit.

En GPS gebruik je toch niet op een smartphone? Jaren terug had ik het draaien op een ipaq, dan op een gsm en het bleef behelpen. Zelf op een iPhone zegt het mij nog steeds niks. Dat is nu het enige waarvoor ik mijn smartphone nu niet gebruik. Als ik een locatie wil weten dan ga ik even online, Google maps bvb. Enfin ieder zijn ding
                        Met een PDA en TT, heb ik me zeer goed kunnen behelpen.
                        En nu een toestel van TT met een groot scherm is zalig en het geluid is ook zeer goed.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Nog efkes vraagje :

M'n vrouw is ook bij Proximus, maar in tegenstelling tot mijn proxitime, kan zij haar abonnement om het even wanneer opzeggen.
                          Zij zou dus voor een walk & talk 30 abo bij telenet gaan. Daar kan je uit verschillende smartphones kiezen voor 1 euro.

M'n vrouw heeft geen internet nodig, gewoon een basic gsm. Ik veronderstel dat de gsm die je van telenet krijgt gelocked is ? Ttz, mochten we nu een basic gsm kopen voor haar (haar oude nokia valt bijna in stukken vaneen), dan zou ik de smartphone nemen en m'n proximus sim erin rammen en een data abo van 10 euro nemen.

Maar ik veronderstel dat ik me zit te verheugen voor niets ?
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Nog efkes vraagje :

M'n vrouw is ook bij Proximus, maar in tegenstelling tot mijn proxitime, kan zij haar abonnement om het even wanneer opzeggen.
                            Zij zou dus voor een walk & talk 30 abo bij telenet gaan. Daar kan je uit verschillende smartphones kiezen voor 1 euro.

M'n vrouw heeft geen internet nodig, gewoon een basic gsm. Ik veronderstel dat de gsm die je van telenet krijgt gelocked is ? Ttz, mochten we nu een basic gsm kopen voor haar (haar oude nokia valt bijna in stukken vaneen), dan zou ik de smartphone nemen en m'n proximus sim erin rammen en een data abo van 10 euro nemen.

Maar ik veronderstel dat ik me zit te verheugen voor niets ?
                            Ik zou me niet zorgen maken over het al dan niet locken van de telefoon, maar eerder over het contract dat je moet afsluiten.
                            pixelpusher

Comment

Ik veronderstel dat de gsm die je van telenet krijgt gelocked is ?
                              Helemaal niet want dat is in België wettelijk verboden!
                              Het enige dat ze u kunnen aansmeren is een abo van minstens een bepaalde termijn.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Mijn vrouw zou sowieso voor een walk en talk gaan. Da's een abo van twee jaar (al dan niet met data abo) maar da's geen probleem.
                                In de veronderstelling dat zij naar telenet overgaat (en dus haar proximus abo opzegt), kan ik dan in de foon die ze bij telenet voor 1 euro krijgt mijn proximus simkaart steken ?
                                En wat dat contract betreft, we hebben al alles bij Telenet (gold shake) : dat is dus digitale tv, internet en telefoon.
                                Waarom is het zo slecht als ze m'n vrouw een abo 'aansmeren' als ze toch maar gewoon belt en sms't ? Heb je met Telenet/Mobistar dan nergens bereik misschien ?
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X