Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe smartphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

Bij Telenet doen ze momenteel een actie met de Nokia C6 : een abonnementformule naar keuze van 15, 20, 25 of 30 euro per maand (10 euro extra per maand voor data) en de Nokia voor 1 euro.

Ik zit momenteel bij Proximus met een proxitime. Kost me 15 euro per maand die ik volledig mag opbellen en alles wat meer is, is bij te betalen, maar ik kom zelden boven de 20 euro per maand.

Mijn vraag : iemand ervaring met het GSM-netwerk van Telenet (ik geloof dat ze met Mobistar samenwerken) qua ontvangst, dekking, snelheid van het 3G datanetwerk, enz.

Heb ook al veel gehoord over MobileVikings, prijzen zien er interessant uit, maar zelfde vraag als bij Telenet : dekking, ontvangst, snelheid datanetwerk, enz.
    Last edited by Kaneda; 26 augustus 2010, 12:20.
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
      Misschien een vreemde vraag, maar waar steken jullie je smartphone ???
      Broekzak links, want rechts zitten car keys en zakdoek en kleingeld
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Bij Telenet doen ze momenteel een actie met de Nokia C6 : een abonnementformule naar keuze van 15, 20, 25 of 30 euro per maand (10 euro extra per maand voor data) en de Nokia voor 1 euro.
        En hoe lang hang je vast aan dat abonnement? Wees er maar zeker van dat ze'r hun broek niet aan gaan scheuren met u die Nokia voor 1 euro 'kado' te doen.

Verdoken afbetalingsplan vind ik die bundels.
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          En hoe lang hang je vast aan dat abonnement? Wees er maar zeker van dat ze'r hun broek niet aan gaan scheuren met u die Nokia voor 1 euro 'kado' te doen.

Verdoken afbetalingsplan vind ik die bundels.
          Als het abonnement waar voor z'n geld biedt, mag ik daar voor mijn part drie jaar aan vastzitten.

Edit : duurtijd is 2 jaar, data-abonnement apart per jaar, 10 euro per maand voor 200 Mb.

Het enige struikelblok is dat ik enkele maanden geleden, toen ik nog niet van plan was een smartphone te kopen, ik mijn proxitime voor 15 maanden heb verlengd na een telefoontje van Proximus (was trouwens de derde keer dat ik dit deed, ben tevreden van Proximus dus ik zag er geen graten in).

Ik vraag me af of ik nu nog van dit abonnement zou kunnen afgeraken (zonder kosten wel te verstaan)
          Last edited by Kaneda; 26 augustus 2010, 13:33.
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

(zonder kosten wel te verstaan)
            Sprookjes...
            pixelpusher

Comment

Telenets data abo vind ik echt wel te duur hoor..

10€ voor 200MB
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

10€ voor 200MB

Telefoneren.

Tarief/seconde > Connectiekost: € 0,10
                Bel eens een minuutje.

Als je dus géén abo neemt.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

10€ voor 200MB
                  Is vergelijkbaar met Proximus, hoor. En vergelijkbaar met Mobistar die met 15€/500MB tussen de twee goedkoopste abo's van Proximus valt.

Die 1GB bij Mobile Vikings lijkt interessant, tot je merkt dat je geen 3G hebt, enkel EDGE, en geen voordelige roaming overeenkomsten.
                  pixelpusher

Comment

10€ voor 200MB
                    Is net hetzelfde als bij Proximus...

Dit vond ik op de Proximus-site onder de verschillende datatarieven :
                    "Weet u dat 100 MB genoeg is om 2.000 internetpagina’s te bekijken? "

Maw 10 euro voor 4000 internetpagina's per maand lijkt me redelijk
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

• Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

Is net hetzelfde als bij Proximus...

Dit vond ik op de Proximus-site onder de verschillende datatarieven :
                      "Weet u dat 100 MB genoeg is om 2.000 internetpagina’s te bekijken? "

Maw 10 euro voor 4000 internetpagina's per maand lijkt me redelijk

€ 4,9 voor 50 MB
                      € 9,9 voor 250 MB...

Comment

ik ben net overgeschakeld naar Vikings mobile aangezien ik nogal een hevige internet gebruiker ben op mijn iPhone
                        Ik betaal nu 15 euro per maand voor 1GB internet, 1000sms'n naar alle nummers en 0.24c/min. Als ik voor 40 euro kies bel ik tegen 0.14c per minuut

ik heb toch nog geen operator gezien die mij zoiets kon aanbieden
                        5DmkIII en wat glas

Comment

heeft trouwens niemand gedachten over de Nieuwe Nokia N8?
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Nieuwe smartphone advies => iPhone 3Gs als je het betere scherm, langere batterijduur en betere camera niet nodig hebt. Anders iPhone 4. That easy :-)

De HTC Desire is ook een fantastisch toestel maar voor iemand die zijn telefoon echt volledig wil tweaken. OS zit goed in elkaar en is gelijk(w)aardig aan de iPhone.

Nokia kan voor mij niet mee op de smartphone-markt momenteel, Symbian is gewoon niet aangepast aan de games en apps die er momenteel zijn. Ook de Ovi-store weet niet te overtuigen. Als je dan de App Store of Market bekijkt...

De HTC Wildfire lijkt me eveneens een goede low-budget smartphone.

De 2 toppers op de markt blijven voor mij momenteel de HTC Desire (er zou een HTC Desire HD op komst zijn) en de iPhone 3Gs of 4. Beter is er niet momenteel denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                              De HTC Wildfire lijkt me eveneens een goede low-budget smartphone.
                              Heb ik ook in overweging genomen, maar ik weet dat, ondanks alle voordelen van de Wildfire (Android, snelle werking), ik me ga ergeren aan het low res display.
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Nog een vraagje (misschien domme vraag) maar ik ben nog een leek op het vlak van smarthphones en de info die ik vind op internet is hier nogal vaag over :
                                de Nokia C6 krijgt het gratis OVI-maps navigatiepakket mee. M'n vraag is of je om dit te gebruiken constant online moet zijn zoals dit voor je internet en mail het geval is. Zo ja, dan kan GPS'en met dit systeem behoorlijk duur uitvallen (gezien het data-abonnement dat ik zou nemen slechts 200 Mb per maand biedt)
                                Of werkt de GPS net zoals een gewone GPS ttz zonder telkens verbindingskosten te moeten betalen?

Tweede vraagje : als ik m'n Gmail op m'n foon heb, moet ik online zijn om die te checken, zoveel is duidelijk. Zelfde met Gmail calendar. Maar is er een manier om verwittigd te worden van nieuwe mail of een upcoming event in de kalender zonder dat je online bent (een systeem vergelijk baar met SMS) ? Ofwel verwacht ik teveel en kan je enkel je mail en kalender checken als je online bent ? Tenzij je synced met je foon waar je bv. de events van een week download en zo ze steeds beschikbaar blijven offline (en alleen online gaan om iets te wijzigen of toe te voegen? ) ?

Vragen van een noob, ik weet het, maar 't zou me vooruit helpen.
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X