Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe smartphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dit is nu verplicht! Europese regel dat alle toestellen dezelfde stekker moeten gebruiken.
    Jaaaaa maar ik dacht dat dit voor stroom-adapters was.....

Stel je hebt zo vijf apparaatjes in huis (gsm-smartphone-ipad enz. enz.).
    Elk toestel zal wel geleverd worden met zo'n kabel en stekker niet?
    Dus... zit je nog met vijf dezelfde kabels
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Dit is nu verplicht! Europese regel dat alle toestellen dezelfde stekker moeten gebruiken.
      Euhm... verplicht?

Gewoon een afspraak tuseen een aantal fabrikanten.

Dave
      pixelpusher

Comment

Het is op vraag van Europa dat die fabrikanten toegezegd hebben.

Ten major mobile phone producers have voluntarily agreed to create a common charger. They are Apple, Nokia, Motorola, Sony Ericsson, Texas Instruments, Qualcomm, NEC, Research in Motion, Samsung and LG.

http://www.geek.com/articles/mobile/...phone-2010085/

Dacht dat het enkel over smartphones ging.

edit: gaat dus blijkbaar over de toestellen die usb data exchange ondersteunen
        Last edited by ccc; 30 augustus 2010, 17:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Het is op vraag van Europa dat die fabrikanten toegezegd hebben.

Ten major mobile phone producers have voluntarily agreed to create a common charger. They are Apple, Nokia, Motorola, Sony Ericsson, Texas Instruments, Qualcomm, NEC, Research in Motion, Samsung and LG.

http://www.geek.com/articles/mobile/...phone-2010085/

Dacht dat het enkel over smartphones ging.

edit: gaat dus blijkbaar over de toestellen die usb data exchange ondersteunen
          Tiens, zou Apple dan op termijn van de iPod connector afstappen? Ik denk het niet.
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Tiens, zou Apple dan op termijn van de iPod connector afstappen? Ik denk het niet.
            Apple heeft inderdaad toegezegd. Een optie zou zijn om een extra micro usb aansluiting erbij te zetten.

Comment

zou wel pas in 2014 in werking treden dacht ik
              http://www.mimoza.be/

Comment

Heeft er iemand de nieuwe Nokia N8 al getest? Wilde m via een site reserveren, maar weet niet of dat aan te raden is... iemand tips? dank u!

Comment

Vraagje :
                  Ben nog altijd aan het twijfelen tussen de Nokia C6 en de E5. De C6 heeft een resistive touchscreen met uitschuifbaar qwerty toetsenbord, de E5 heeft een blackberry-achtig qwerty-keyboard, zonder touchscreen.

De C6 draait op Symbian S60, 5th Edition, de E5 eveneens op S60, maar dan wel 3rd Edition.
                  Is elke edition specifiek voor een bepaald type foon (bv. touchscreen en niet-touchscreen), of kan je bv. een foon met 3rd edition upgraden naar 5th edition (ik denk bv. aan downloadbare apps die een nieuwe versie zouden nodig hebben) ?
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Nog vraagje : de C6 heeft een camera vooraan voor video calls. Ik veronderstel dat je dan in principe een videochat kan doen vanop je foon naar een PC/Mac via Skype.

Maar hoe is dit in de praktijk ? Veel lag ? Via Wifi zal het wel loslopen, maar via 3G ? En hoeveel data verbruik gemiddeld tijdens zo'n chatsessie ? Toch rekening mee houden als je bv. een abo hebt van 200Mb per maand...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Maar hoe is dit in de praktijk ? Veel lag ? Via Wifi zal het wel loslopen, maar via 3G ?
                      Velen bezitten deze functie op hun smartphone maar hoeveel hebben die al gebruikt?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Velen bezitten deze functie op hun smartphone maar hoeveel hebben die al gebruikt?
                        Inderdaad!

Behalve om eens te testen heb ik nog nooit gebruikt, ik mis dan ook geenszins op de iPhone.
                        Als ik wil videobellen gebruik ik wel skype
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Als ik wil videobellen gebruik ik wel skype
                          En hoe ga je dat dan doen zonder camera aan de voorkant ?
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            En hoe ga je dat dan doen zonder camera aan de voorkant ?
                            Op de pc/laptop bedoelde ik
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hier eens kijken

Comment

• Ik heb gekozen voor de Nokia E5. Geen front camera voor video calls, maar dat vind ik geen noodzaak.
                                Een touchscreen smartphone heb je ook voor deze prijs, maar dan boordevol compromissen. Een échte touchscreen smartphone (met GROOT capacitive display) kost je 500 euro of meer. Dat heb ik er niet voor over.

Dus liever geen touchscreen maar wel degelijkheid. Voor 239 euro onklopbaar.

300 euro is mijn absolute maximum, inclusief cover case en extra memory card. Ideaal dus...
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X