Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

    Mijn gsm heeft het begeven, en ooit dacht ik ik koop gewoon een simpel model. Maar...

    Kwa hulpmiddelen heb ik nog geen gps (wat ik af en toe mis/touring mobilis of andere)
    Skype zou ik ook graag kunnen gebruiken als ik met vakantie (of op het werk) ben op een wifi netwerk.
    Waarmee je toch een deel van de kosten kan terugverdienen :-)

    Ik kwam bij de nokia c7 of nog te leveren e7 uit maar softwarematig is het mijn ding niet niet meer. Te afhankelijk van nokia. En het gaat toch om een "groot" bedrag voor een gsm.)
    (nokiagebruiker sinds het begin)
    Nu twijfel ik tussen deze twee:




    De samsung heeft een 4" scherm, autolader en hoesje...
    Bij de apple moet ik mogelijk nog bijkopen ? Niet ? (dan zou de apple +- €150 duurder zijn)

    Is geotagging mogelijk met de 2 toestellen ? (met afzonderlijk fototoestel)
    Levens/gebruiksduur batterij ?

    Ik kijk uit naar de reacties van mensen die 1 van de 2 telefoons bezitten.

    Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de samsung, goedkoper en batterij zelf te vervangen na x tijd. Komt er een nieuwe versie aan ?
    Nb: een beter model van een ander merk mag ook...
    Last edited by Dirk007; 17 januari 2011, 09:09.

    Comment


    • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

      Htc Desire Z of HD
      Nexus S (is die hier te krijgen)
      Of wachten op deze: klik
      (Heb wat ervaring met de Desire Z, Nokia N900, iphone 4, HTC wildfire, Nokia C6)

      Comment


      • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

        apple update: http://www.zdnet.be/news/124307/ipad...afische-motor/

        Ook is bij samsung de galaxy i9200 op komst.
        Ik ga voorlopig een "goedkope" gsm aanschaffen...

        Comment


        • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
          Skype zou ik ook graag kunnen gebruiken als ik met vakantie (of op het werk) ben op een wifi netwerk.
          Waarmee je toch een deel van de kosten kan terugverdienen :-)
          Verwacht niet te veel van Skype op een smartphone. Ik heb sinds kort de HTC Wildfire en eigenaardig genoeg is de ontvangende stemkwaliteit beneden alles, totaal verhakkeld en onbruikbaar (en op een Wifi aansluiting, dus geen 3G of zo). Mijn correspondent hoort mij wel heel goed, al zou je net het omgekeerde verwachten, omdat mijn uploadsnelheid veel kleiner is dan de downloadsnelheid.

          Poivy daarentegen werkt prima (telefoneren over IP), en is, als je wilt bellen naar een telefoonnummer ook nog een heel stuk goedkoper dan Skype. vergelijk maar even de tarieven: http://www.poivy.com/en/calling-rates.html Waar Free staat betekent 3 maand gratis, daarna betaal je dit http://www.poivy.com/en/freetrial.html
          Ik denk binnenkort, als mijn Simyo beltegoed op is over te stappen naar Mobile Vikings. Benieuwd hoe daar de kwaliteit van Poivy gesprekken gaat zijn via het GSM netwerk.
          Last edited by nete; 19 januari 2011, 08:48.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

            Skype werkt perfect hier op de iPhone 4..
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Skype werkt perfect hier op de iPhone 4..
              Yup, hier ook, geen enkel probleem met skype op de iphone, 3G werkt zonder haperingen en WIFI is natuurlijk helemaal geen probleem.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                Hoe zit het hier ondertussen? Al iets gevonden? Ik heb ondertussen al een dikke 2 maand een HTC Desire Z, en ben er supertevreden van. Vooral het externe keyboard doet het voor mij.... tevoren had ik een HTC Hero, toen die de geest gaf, ben ik effe overgeschakeld naar een Samsung babyGalaxy, maar dat was in afwachting van de Z...
                Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                Comment


                • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                  Ben uiteindelijk toch voor de nokia c7 gegaan... hij is nu aan het opladen.
                  Ik zie het alleen als telefoon met extra's(handig formaat voor in de broekzak/fiets/...), en er komt zeker nog een tablet bij voor het betere werk.

                  Comment


                  • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                    Ik zit nu wat rond te kijken in de jungle van de GSM-internet aanbieders.
                    Hoe en waar ik ook zoek, ik kom altijd terug terecht bij Mobile Vikings, zowat de enigen die aan een fatsoenlijke prijs een abonnement aanbieden, die naam waardig. Bellen is daar nogal duur, maar dat kan ik dan wel via Poivy.
                    Met abo's van 250MB maken de andere operatoren zich toch echt wel belachelijk.
                    Mijn Wildfire staat sinds vanmorgen aan en verbonden via mijn router, een paar keer mail ontvangen en een pagina of 5 geraadpleegd, en ik zit al iets boven de 10 MB. Dus met zo'n miniem verbruik zit ik al boven 250MB op een maand.

                    Jim Mobile lijkt me ook wel wat: een bundel met 500MB data voor 5 euro + een bundel telefonie à 20 cent/min ook aan 5 euro, maakt samen 10 euro.

                    Of kijk ik toch ergens een nog interessanter betaalbaar aanbod over het hoofd ?
                    Last edited by nete; 21 januari 2011, 14:03.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                      Ben uiteindelijk toch voor de nokia c7 gegaan... hij is nu aan het opladen.
                      Ik zie het alleen als telefoon met extra's(handig formaat voor in de broekzak/fiets/...), en er komt zeker nog een tablet bij voor het betere werk.
                      weet me te zeggen of ie je bevalt
                      denk eraan om die binnenkort ook aan te kopen
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik zit nu wat rond te kijken in de jungle van de GSM-internet aanbieders.
                        Hoe en waar ik ook zoek, ik kom altijd terug terecht bij Mobile Vikings, zowat de enigen die aan een fatsoenlijke prijs een abonnement aanbieden, die naam waardig. Bellen is daar nogal duur, maar dat kan ik dan wel via Poivy.
                        Met abo's van 250MB maken de andere operatoren zich toch echt wel belachelijk.
                        Mijn Wildfire staat sinds vanmorgen aan en verbonden via mijn router, een paar keer mail ontvangen en een pagina of 5 geraadpleegd, en ik zit al iets boven de 10 MB. Dus met zo'n miniem verbruik zit ik al boven 250MB op een maand.

                        Jim Mobile lijkt me ook wel wat: een bundel met 500MB data voor 5 euro + een bundel telefonie à 20 cent/min ook aan 5 euro, maakt samen 10 euro.

                        Of kijk ik toch ergens een nog interessanter betaalbaar aanbod over het hoofd ?
                        ik zit bij Mobile Vikings en wat ik ook doe, ik krijg mijn 2GB nooit op. Ik zit te downloaden van Youtube, constant online, push email etc... en dat voor maar 15 euro per maand
                        en zelf mét bellen krijg ik mijn 15 euro nog niet op, maar ja, ik bel niet echt veel

                        Ik zou voor Mobile Vikings gaan... Je hebt wel lang niet overal 3G of HSPDA, meestal EDGE eigenlijk maar dat is ook nog snel genoeg eigenlijk
                        maar ALS je HSDPA verbinding hebt, man dan gaat het snel
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          Ik zou voor Mobile Vikings gaan... Je hebt wel lang niet overal 3G of HSPDA, meestal EDGE eigenlijk maar dat is ook nog snel genoeg eigenlijk
                          maar ALS je HSDPA verbinding hebt, man dan gaat het snel
                          SIM kaart is al onderweg.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                            weet me te zeggen of ie je bevalt
                            denk eraan om die binnenkort ook aan te kopen
                            Hij doet alles wat hij moet doen:
                            - Ik kan hem gemakkelijk laten verbinden met wifi (reeds op 4 plaatsen gebruikt)
                            - Navigatie met fillmelding en radarcontrole (vaste)
                            - Mail lezen met account (gmail/hotmail)
                            - surfen (werkt maar is enkel om je uit de nood te helpen als je op niet aangepaste sites surft.
                            - autonomie, minimum een volledige dag. (in de beginfase speel je er wel veel, maar ik steek hem voorlopig dagelijks in het stopcontact. Ook al is hij nog niet "leeg"
                            - skype werkt zonder de videofunctie (de videofunctie staat er niet op) alleen op wifi getest
                            - goede gesprekskwaliteit tov. mijn 6310i
                            - handig formaat (zak)

                            Comment

                            Working...
                            X