Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uurwerken . . . en de jouwe??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Uurwerken . . . en de jouwe??

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Lijkt me weinig waarschijnlijk ? Dat horloge moet toch een kroon hebben ? Wat is het merk en type ?
    Geen kroon.
    Junghans, Mega Solar. Schitterend horloge, en nogal wat "eenvoudiger" dan wat ik hier allemaal gezien heb. Zoals gezegd, radiogestuurd en bovendien enkel op zonne-energie. Meteen ook z'n grootste probleem: zodra ik weer hemden met lange mouwen begin te dragen, of een sweater, dan begint het enige digitale venstertje (met ofwel seconden ofwel datum--enkel de dag!) te knipperen.
    En dan verdwijnt de Junghans in de kast en wordt-ie voor de winterperiode (van zes maanden!) vervangen door een Rado. Mind you: ook die is "eenvoudiger" dan wat jaja ons boven toont.
    Ik doe m'n best om beide eerstdaags te fotograferen, maar ik vrees dat het een opstelling in een lichttent zal worden, met een pola-filter op mijn 70-200 f/2.8 IS. Ben dit soort fotografie echt niet gewoon.
    Last edited by LesC; 2 augustus 2010, 23:29.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
      @ Alfa Centauri: Die Poljot heeft wel mijn interesse. Russische degelijkheid?
      Hallo Peter,

Poljot is een degelijk Russisch merk, veel beter dan bv. Raketa en dergelijke.
      Dit type is zelfs één van de betere die de fabriek niet verlaat alvorens degelijk getest te worden.

Wat info:
      =========

In het horloge zit een mechanisch caliber 31682 met 25 robijnen - dit caliber is geproduceerd door Poljot in Moskou. Ze gebruiken de originele Zwitserse machines, die Rusland in de jaren 70 had overgekocht. Tijdens die periode waren enkel "quartz-horloges" erg gewild en niemand kon toen ooit vermoeden dat de mechanische horloge-industrie zulk een geweldige come-back heeft gemaakt.
      ( Dit werd onder andere, neen zelfs vooral, mogelijk gemaakt door Nicolas Hayek - onlangs overleden topman van de Swatch-groep )

Het horloge heeft geen snelkoppeling voor de datum, dus het is effe heen-en-weer draaien tussen 10 en 12. (perfect normaal voor dit kaliber )

De rechtse sub-dial is een minuten-teller.

De onderste sub-dial is een 24-uren aanduiding ( day/night)

De linkse sub-dial is een secondenwijzer.

Luminova van de wijzers + cijfers is zeer goed.

Diameter = 43 mm

Hoogte = 14 mm

Ik heb nog ergens een luminova-foto - ik zal hem es effe opzoeken.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik wist dat ik die foto nog ergens op de computer had staan.

PS: Ik heb eens een hele meute horloge-liefhebbers op het verkeerde been kunnen zetten door macro-foto's van de kroon en de rider-tabs te maken: iedereen dacht dat het een Breitling was.

Enfin, hier is het lume-shot:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          ... Ik heb nog ergens een luminova-foto - ik zal hem es effe opzoeken.
          Oeioei, nu is ie pas goed gelanceerd!
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Die van mij werkt op een batterijtje hoor.
            Vele NMBS-ers verkochten die horloge aan verzamelaars, ikke niet.

Grtz, RF
            Ok.
            Die van "mij" moest je nog opwinden
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Niemand meer?
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ben ook zo'n uurwerkfreak. Telkens ik een juwelier voorbijga wil ik wel de uurwerken bekijken. Uurwerken beschouw ik voor de man als een juweel voor de vrouw.
                Mijn mooiste stuk is uiteraard een Breitling. Ik probeer zo rap mogelijk een fotoke te realiseren.
                En voor dagelijks gebruik zweer ik op Seiko.
                Last edited by enero; 6 augustus 2010, 07:36.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

't Ja, een Breitling of een Rolex, daar droom ik ook wel van
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ziehier de Breitling :

Last edited by enero; 8 augustus 2010, 21:44.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Na jaren Rodania ben ik nu overgegaan naar een Fossil.
                      Last edited by Fabbe; 7 augustus 2010, 17:48.

Comment

Da's een bijzondere mooie Fabbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Niemand meer?
                          'k Wil er nog we 20 plaatsen, maar dat gaan de mods niet goed vinden hé

@ de mods: sorry hé, ik liet mij ff gaan....

Comment

Uurwerken . . . en de jouwe??

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri

'k Wil er nog we 20 plaatsen, maar dat gaan de mods niet goed vinden hé

@ de mods: sorry hé, ik liet mij ff gaan....
                            Links naar foto's van uurwerken die je hebt zijn toch geen probleem?

Comment

Yep, maar ik had de foto's zo gezet dat ze hier direct zichtbaar zijn, en wellicht was 20 wat teveel van het goede. Dus nu heeft men er "linkjes" van gemaakt.

PS: Mocht je interesse hebben : het horloge op de 5de foto ( Breitling ) gaat binnenkort in de verkoop. ( Want ik heb weer wat nieuws op het oog )
                              Last edited by Alfa Centauri; 7 augustus 2010, 16:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                                Na jaren Rowenta ben ik nu overgegaan naar een Fossil.
                                http://users.telenet.be/on4ma/foto/fossil.jpg
                                Ik dacht altijd dat Rowenta strijkijzers verkocht, of bedoel je Rodania?

[Mod-LesC]Het is niet nodig een getoonde foto te herhalen in de quote.[/Mod]
                                Last edited by LesC; 8 augustus 2010, 19:03. Reden: Quote verbeterd
                                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                                X