Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te druk op "SC macro en close-up"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: te druk op "SC macro en close-up"

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
    Ja daar zeg je het dan, voor jou, ik zou mij dus moeten schikken naar ieders eigen mening en eigen gemaakte regels waar een foto moet aan voldoen om dus een comment te krijgen... ...van vrije expressie gesproken...
    Trouwens met je antwoord bewijs je net naast de zaak te praten waar het echt over gaat, dus zal ik maar zelf antwoord geven in jouw plaats; centreren en 1024 max zijn GEEN VEREISTE om te posten, noch in Showcase of eender welk ander foto onderdeel... eignelijk ironisch genoeg zijn er hier die zelfs hun foto hebben verkleind omdat volgens de mening van iemand het moeilijk was om te beoordelen omdat men moest scrollen... zo zie je, je kan nooit voor iedereen goed doen... I rest my case...

Toch bedankt om jouw eigen aparte visie met mij te willen delen...

mvg,
    Ik post zelden of nooit foto's in Beoordeling en/of SC omdat ik vind dat mijn foto's daar niet goed genoeg voor zijn.
    Maar ik begrijp hier toch een en ander niet. U rakelt een topic van bijna dag op dag drie jaar geleden terug op, en wanneer anderen hun eerlijke mening geven begin je er op in te hakken ?
    Wat was je feitelijke bedoeling dan om dit topic terug aan te zwengelen, dat U, en alleen U hierover uw mening nog eens mag verkondigen en dat de rest moet zwijgen ?
    Of wilde U gewoon uw hart eens luchten ?
    Plaats foto's zo klein of zo groot als uw wil, gecentreerd/niet gecentreerd, met/zonder kader, met/zonder handtekening, met/zonder om het even wat, maar berust er dan in wanneer er heel veel/veel/weinig of geen commentaren komen.
    Ik heb ook bepaalde principes over van alles en nog wat, U waarschijnlijk ook. Die van U en van anderen respecteer ik en ik hoop dat het wederzijds is.
    Maar als je hier een topic opent/heropent dan is het maar logisch dat er één of meerdere reacties op volgen toch ?
    Als ik bvb. niet graag een Engelse titel, een kader, een handtekening of wat dan ook zie, dan schrijf ik dat ook neer, omdat het mijn eerlijke mening is en niet hou van rond de pot draaien.
    Heeft de betreffene TS het graag of niet graag, dat is zijn goed recht, maar het is ook mijn goed recht voor mijn mening uit te komen.
    U heeft het over vrije expressie, akkoord, maar er bestaat ook zoiets als vrije meningsuiting .

Groetjes
    Last edited by Guest17; 3 september 2013, 22:37.

Comment

Beste Djivan,

Misschien ben je het hier wat uit het oog aan het verliezen, dus als je eens terug leest vanaf mijn post, dan merk je dat ik daar niks kwaad mee bedoelde. Iemand zei dat hier een bepaalde "posterskliek" of "gevestigde waarden" op elkaars foto's "stemmen" en daardoor niet meer kritisch overkomen... ik heb hier gewoon op ingepikt en gezegd dat je blijkbaar eerst je plaatsje moet verdienen in dat groepje om comments te krijgen....
      Dan komt Bouk met het antwoord dat het misschien wel aan mijn presentatie ligt en dat voor hem bepaalde (persoonlijke) voorwaarden gelden die wel geen vereiste zijn voor het forum want nergens staat dat 1024 max en centreren verpicht is of wel ? ....de rest van het verhaal ken je, hoef ik niet te herhalen...

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik post zelden of nooit foto's in Beoordeling en/of SC omdat ik vind dat mijn foto's daar niet goed genoeg voor zijn.
      Iedereen moet dit voor zichzelf beslissen en iedereen is vrij om te posten waar hij/zij wil, niet ? Trouwens ik weet dat er fotos zijn hier die beter zijn dan de mijne maar wil dat dan zeggen dat de mijne of de jouwe slecht is en daarom minder reacties moet krijgen ?

En als ik zo vrij mag zijn om de signature van Plaatwerker te citeren: "Van waardering geniet ik.Van kritiek leer ik." Wel, mijn antwoord daarop is: "Zonder kritiek kan je niet leren, zonder waardering kan je niet genieten" ...en dat geldt voor iedereen...

wanneer anderen hun eerlijke mening geven begin je er op in te hakken ?
      Wat jij "er op in hakken" noemt, dat noem ik gewoon ook mijn (vrije) mening zeggen... net zoals de rest...

Of wilde U gewoon uw hart eens luchten ?
      Is dat dan verboden misschien ? Er hadden er al zo'n 70 voor mij dat ook al gedaan, of anders gezegd, ook hun vrije mening geuit...

Ik heb ook bepaalde principes over van alles en nog wat, U waarschijnlijk ook. Die van U en van anderen respecteer ik en ik hoop dat het wederzijds is.
      Oh ja zeker , heb ik geen probleem mee hoor...

Maar als je hier een topic opent/heropent dan is het maar logisch dat er één of meerdere reacties op volgen toch ?
      Heb ik ook totaal geen probleem mee...

....maar er bestaat ook zoiets als vrije meningsuiting .
      Dat hebben wij allebei dan ook mogen doen net zoals iedereen in dit topic...

mvg,
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

.........Misschien ben je het hier wat uit het oog aan het verliezen, dus als je eens terug leest vanaf mijn post, dan merk je dat ik daar niks kwaad mee bedoelde. Iemand zei dat hier een bepaalde "posterskliek" of "gevestigde waarden" op elkaars foto's "stemmen" en daardoor niet meer kritisch overkomen......................
        Inderdaad, U heeft gelijk, een zekere Kurrrt schreef dat op 30 juli 2010 .
        Groetjes

Comment

Tiens, mijn oude grafiekjes komen weer boven water.

Vriendelijke groet,

Jos

Comment

....
            ... zelfs geen enkele reactie op gekomen is terwijl identieke fotos door anderen als "niet traditioneel" en "mooi" enz.. beoordeeld werden,..
            voorbeeld..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Er is veel minder kliekjesmentaliteit dan vroeger in SC macro & closeup en het algemene niveau ligt ook een stuk hoger dan enkele jaren geleden. Ik heb je foto's bekeken en ik was er eerlijk gezegd niet wild van - neem het aub niet persoonlijk op. Als ik ze zelf zou gemaakt hebben zou ik ze niet in showcase geplaatst hebben. Wie actiever is op het forum en een goeie reputatie opbouwt krijgt natuurlijk meer reacties hé.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Nu we toch op weg zijn.
                Mijn foto's komen zeker niet in de buurt van de meeste anderen die nu in SC posten ( bopatje, Peterr, Chrit, ...) maar persoonlijk vind ik dat mijn foto's het waard zijn om in SC te staan.
                Ik weet van mezelf dat ik vroeger (niet zo lang geleden) gewoonweg lelijke foto's geplaatst heb in SC die ik nu zeker niet meer zou plaatsen.
                Ook vind ik de sfeer in SC heel prettig en het werkt wel om voldoende te reageren op anderen hun foto's hoor.
                Om eerlijk te zijn, soms zie ik een foto van jouw staan die in de verste verte nog niet scherp is en dan twijfel ik er niet aan dat die geen reacties krijgt.
                Ik heb ook wel al eens een foto geupload waar ik achteraf spijt van had, maar dan heb ik er gewoon niet meer op gereageerd en naar beneden laten zakken.

b.t.w. als iemand vindt dat mijn foto's niet SC waardig zijn, laat het dan op een vriendelijke manier weten
                En mss kunnen we nu dit topic terug laten uitsterven?
                - Photography made me look at things differently -

Comment

Inderdaad, U heeft gelijk, een zekere Kurrrt schreef dat op 30 juli 2010 .
                  Groetjes
                  Eerlijk gezegd ik had er niet op gelet op die datum, hoe ik bij dit topic terecht kwam weet ik niet maar wat doet het er eigenlijk toe...

Maar je reactie toont nog maar eens aan tonen dat de essentie van het verhaal je ontgaat, misschien nog een een paar keer lezen Djivan tot je het snapt, je fixeert je op dat jaartal, omdat het van 2010 dateert en dus een "oude post" is kan/mag er niet meer gereageerd worden? Dan haal ik jouw eigenste woorden aan wat betreft vrije meningsuiting, ik zal ze niet hertypen of quoten en zelfs al helemaal niet in rood of zelfs vetgedrukt zetten , hoef je met mijn woorden ook niet te doen, ik weet wat ik geschreven heb hoor...

mvg,
                  2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Eerlijk gezegd ik had er niet op gelet op die datum, hoe ik bij dit topic terecht kwam weet ik niet maar wat doet het er eigenlijk toe...

Maar je reactie toont nog maar eens aan tonen dat de essentie van het verhaal je ontgaat, misschien nog een een paar keer lezen Djivan tot je het snapt, je fixeert je op dat jaartal, omdat het van 2010 dateert en dus een "oude post" is kan/mag er niet meer gereageerd worden? Dan haal ik jouw eigenste woorden aan wat betreft vrije meningsuiting, ik zal ze niet hertypen of quoten en zelfs al helemaal niet in rood of zelfs vetgedrukt zetten , hoef je met mijn woorden ook niet te doen, ik weet wat ik geschreven heb hoor...

mvg,
                    Zie #81 ivm met vroeger en nu......Is het fout is het juist, ik weet het niet, ik post daar niet .
                    Op drie jaar tijd kan er veel veranderen, kan alles hetzelfde gebleven zijn, kan het veel verbeterd zijn, kan het slechter geworden zijn......
                    Daarom altijd gevaarlijk zomaar iets van jaaaaaren geleden op te rakelen, en vooral er dan maar van uit te gaan dat alles nog hetzelfde gebleven is na al die jaren.
                    Ik snap normaal gezien alles altijd na één keer lezen..........tenzij het verkeerd uitgelegd is .
                    Ik ga het er maar bij houden nu, want zoals reeds geschreven, ik post enkel in de modeste Beginnershoek, waar ik wel veel reacties op mijn foto's krijg, dus wat zou ik moeten klagen ?
                    Succes nog met je fotografie en vooral veel reacties en commentaren toegewenst .

Groetjes
                    Last edited by Guest17; 4 september 2013, 14:58.

Comment

Working...
                    X