Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te druk op "SC macro en close-up"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: te druk op "SC macro en close-up"

    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    A ha, de Jos. Heb jij zo geen statistiekjes hierrond. Het valt met toch op dat fotobeoordeling heel weinig wordt gebruikt in vergelijking met SC (niet alleen voor macro). Zijn al die BD'ers dan plots topfotografen geworden die vinden dat hun foto expositie-waardig is?
    Natúúrlijk heb ik daar grafiekjes van.

    Hoe de verhouding is tussen de verschillende categorieën kon je HIER al bekijken. Uitgezonderd dat van de tweevoudige posten, zijn de percentages niet gewijzigd. De kolommetjes zijn alleen een beetje hoger geworden.

    Verder kan ik jou deze grafiek nog aanbieden:



    Om volgende grafiek overzichtelijk te houden, heb ik de kolommen van de groep aan de linkerzijde procentueel verkleind. De linker groep is immers in eenheden, de rechter groep in procenten.





    Last edited by Jos Vanhengel; 10 april 2013, 08:00.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #17
      Re: te druk op "SC macro en close-up"

      Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
      een enkeling doet dit vanuit het opzicht dat hij in beoordeling geen reacties krijgt, de meeste zijn er echt van overtuigd dat hun foto goed genoeg is hoor
      Ik denk dat je hier wel fout bent hoor. Volgens mij gaan er heel veel (die misschien wel redelijke foto's afleveren) in SC posten omdat ze in beoordeling toch geen comments krijgen.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: te druk op "SC macro en close-up"

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Als ik deze grafie zie, dan krijg ik heel erg de neiging om ook maar in SC te gaan posten. Dat is toch de bedoeling niet? Nu ja, go with the flow, ga ik maar doen zeker vanaf nu

        @Sanne, bedankt voor je feedback. Jammer dat mensen niet meer verdraagzaam zijn en je inderdaad als een boeman aanzien wordt als je eens zegt dat een foto niet in het juiste vakje staat. Ik durf het soms wel eens te doen en ben maar al te blij als er dan gelukkig zijn die mij bijtreden...
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #19
          Re: te druk op "SC macro en close-up"

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Ik sta helemaal achter het voorstel van Bopatje, het lijkt mij bovendien een win-win-win situatie

          - VZW-leden 2 posts, andere 1 post per week is SC ... er zullen wel wat meer mensen lid worden
          - Minder posts in SC dus de gemiddelde kwaliteit per inzender gaat beslist stijgen
          - veelposters gaan gemakkelijker uitwijken naar beoordeel, daar gaan ze dan ook meer geconfronteerd worden met wat veel mensen bewust daar willen plaatsen om een beoordeling te krijgen, er zal automatisch meer op gereageerd worden dus daar zal men er ook wel bij varen.

          IMHO zou dat werken
          Ik wil (betalend) lid worden van een vereniging uit volle overtuiging, niet omdat ik dan pas ten volle mag of kan meedraaien. Of dit dus steeds een win-win situatie gaat zijn betwijfel ik dan ook. En van zodra iedereen betalend lid is verandert dat ook weer niks aan het probleem

          Voor de rest ben ik ook voor maatregelen die van SC een selectief en kwalitatief hoogwaardig onderdeel maken. Vooral zelf kritisch selectief te werk gaan voor je iets post helpt daarbij (maar is de moeilijkst te controleren factor natuurlijk).
          Ik heb zelf bvb ook al een aantal mooie libel-shots gemaakt. Maar nog geen die iets extra toevoegt aan al die libel foto's die er al de revue gepasseerd zijn. Dus post ik er ook geen. Dan ga ik liever op zoek naar onderwerpen die minder voor de hand liggend zijn.
          Ik weet ook dat veel foto's seizoensgebonden zijn, maar ik kan me niet inbeelden dat ik de enige ben die soms denkt van "Mooie foto, maar ik heb het nu wel ff gehad met het zoveelste Dikkopje of juffertje".

          Elk subforum heeft wss wel zijn vastere posterskliek en ik heb soms de indruk dat men door den duur niet kritisch meer durft te zijn tegenover diegenen die ze al een poosje 'kennen'. Elke beoordeling is natuurlijk subjectief, maar ik probeer zelf het icoontje enkel te gebruiken in uitzonderlijke gevallen.

          Van een betrekkelijke nieuwkomer op dit forum als ik hoort men deze 'kritiek' mss niet graag, maar als nieuwkomer vallen zulke zaken vaak sneller op dan voor mensen die al een poos 'zo meedraaien'.

          Voor de rest vind ik het hier nog steeds fijn om te posten, te kijken en te leren

          Grtz,
          K.

          Comment


          • #20
            Re: te druk op "SC macro en close-up"

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Beste Bopatje,

            Een fotograaf die zich wil handhaven op een druk subforum zoals Macro & Close-up, moet vier belangrijke eigenschappen hebben:
            - zij/hij moet logisch kunnen denken
            - zij/hij moet altruïstisch zijn
            - zij/hij moet zelfbeheersing hebben
            - zij/hij moet geduld hebben

            Vooral dat laatste - de belangrijkste eigenschap voor een fotograaf - ontbreekt bij velen.
            De steller scoort imho meer dan ruim voldoende op alle punten die u hier aanhaalt !
            Zijn voorstel is zeker niet slecht, je kan voor of tegen zijn of er een andere mening op nahouden over wat er aangekaart wordt vind ik, hij heeft dan ook recht op een constructieve houding van andere altruïsten op dit forum vind ik.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #21
              Re: te druk op "SC macro en close-up"

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              De steller scoort imho meer dan ruim voldoende op alle punten die u hier aanhaalt !
              Zijn voorstel is zeker niet slecht, je kan voor of tegen zijn of er een andere mening op nahouden over wat er aangekaart wordt vind ik, hij heeft dan ook recht op een constructieve houding van andere altruïsten op dit forum vind ik.
              Wachten tot er een visje bijt,
              da's mijn specialiteit.
              Vandaar mijn achternaam.


              Ik heb niet geschreven dat zijn voorstel niet goed is, ik heb gewoon de eigenschappen van een succesrijk poster in Showcase opgesomd.

              Laat ons Bopatje als voorbeeld nemen:
              Hij post op 27 juli om 20:07 uur het topic zuidelijke oeverlibel (2) mannetje
              Vervolgens schrijf hij, op hetzelfde subforum, zes reacties bij foto's van andere posters: KLIK!

              Door zo te handelen, doet hij zijn eigen topic de das om want het zakt zes stappen op de index. Als de eerstvolgende poster hetzelfde doet, kan je wel raden met welke snelheid Bopatjes topic in de achtergrond verdwijnt.

              Enige logica brengt mij tot deze werkwijze:
              - maak op een nieuw tabblad de kladversie klaar van een topic met jouw nieuwste “creatie”, maar wacht met verzenden (= zelfbeheersing en geduld)
              - gun eerst de collega's jouw gefundeerde mening (= altruïsme en geduld)
              - vind je op het subforum niets meer dat jouw aandacht verdient, dan klik je op de knop "Verzenden" van jouw nieuwste topic

              Volgens mij kan een beetje karakter écht helpen in Showcase.
              Baat het niet, schaden zal het zeker niet.

              Op welke dag je post, maakt niet veel uit. Dat zie je op volgende grafiek:



              Misschien heeft het meer zin om op een rustig moment je foto in te zenden:



              Kijk naar mij. Ik hoef gewoon maar te wachten op de volgende verzuchting op dit forum en ik kan alweer een paar grafiekjes kwijt.
              Last edited by Jos Vanhengel; 10 april 2013, 08:06.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #22
                Re: te druk op "SC macro en close-up"

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Beste Bopatje,

                Een fotograaf die zich wil handhaven op een druk subforum zoals Macro & Close-up, moet vier belangrijke eigenschappen hebben:
                - zij/hij moet logisch kunnen denken
                - zij/hij moet altruïstisch zijn
                - zij/hij moet zelfbeheersing hebben
                - zij/hij moet geduld hebben

                Vooral dat laatste - de belangrijkste eigenschap voor een fotograaf - ontbreekt bij velen.
                dank je Jos , ik zal het maar niet persoonlijk opnemen zeker

                ik denk als het zo op deze manier voorgaat ,dat er veel zijn die heel veel werk doen om een kwaliteitsfoto te maken ,op het forum plaatsen en dan zien dat hun foto maar met moeite wordt bekeken omdat hij na een uur al helemaal onderaan staat ,hun geduld idd wel zal op zijn en het voor bekeken houden.
                ik vind het verschil met vorig jaar heel groot ,miss kan dat aan het groeiend succes liggen van de digitale fotografie dat ze langs hier hun weg vinden om hun werk te kunnen tonen en waardoor de drukte enorm stijgt ,en als ze dan posten op beoordeling met moeite een reactie krijgen en heel vlug dan de stap zetten naar SC ,waar het tenminste wel druk is.
                het is natuurlijk wel spijtig dat heel veel leden hetzelfde denken maar weinig komen of durven er mee naar buiten te komen ,dan voel ik mij natuurlijk een beetje" de kop van jut": terwijl mijn bedoeling hier niet slecht is ,maar ja zoiets hebben jullie natuurlijk niet graag

                Comment


                • #23
                  Re: te druk op "SC macro en close-up"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Wachten tot er een visje bijt,
                  da's mijn specialiteit.
                  Vandaar mijn achternaam.


                  Ik heb niet geschreven dat zijn voorstel niet goed is, ik heb gewoon de eigenschappen van een succesrijk poster in Showcase opgesomd.

                  Laat ons Bopatje als voorbeeld nemen:
                  Hij post op 27 juli om 20:07 uur het topic zuidelijke oeverlibel (2)mannetje
                  Vervolgens schrijf hij, op hetzelfde subforum, zes reacties bij foto's van andere posters: KLIK!

                  Door zo te handelen, doet hij zijn eigen topic de das om want het zakt zes stappen op de index. Als de eerstvolgende poster hetzelfde doet, kan je wel raden met welke snelheid zijn topic in de achtergrond verdwijnt.
                  dat is waar Jos maar op het moment dat ik post dan heeft dat geen belang want reacties krijg je wel en dan sta je toch weer direct bovenaan ,maar pas daarna gaat het zeer snel naar af ,enkele uren later is je foto al verdwenen van deze pagina,maar kijk maar eens, ik doe zoals nog enkele anderen tenminste demoeite om eens naar pagina twee te gaan en die pareltjes terug boven te halen,terwijl er ook heel veel zijn die boven hun eigen topic reageren om zelf niet naar beneden te zakken .
                  maar ja ik voel het al veel zal het niet uithalen ,ik zal maar wachten tot na de zomer zeker om mijn foto's te posten als het minder druk is
                  Last edited by bopatje; 31 juli 2010, 08:37.

                  Comment


                  • #24
                    Re: te druk op "SC macro en close-up"

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht


                    Laat ons Bopatje als voorbeeld nemen:
                    Hij post op 27 juli om 20:07 uur het topic zuidelijke oeverlibel (2)mannetje
                    Vervolgens schrijf hij, op hetzelfde subforum, zes reacties bij foto's van andere posters: KLIK!

                    Door zo te handelen, doet hij zijn eigen topic de das om want het zakt zes stappen op de index. Als de eerstvolgende poster hetzelfde doet, kan je wel raden met welke snelheid zijn topic in de achtergrond verdwijnt.
                    tja....men moest zich toch schamen om zoveel welgemeende reacties te plaatsen!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: te druk op "SC macro en close-up"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Door zo te handelen, doet hij zijn eigen topic de das om want het zakt zes stappen op de index. Als de eerstvolgende poster hetzelfde doet, kan je wel raden met welke snelheid zijn topic in de achtergrond verdwijnt.
                      Niet meer reageren in het topic en de ts uw mening geven via pm over de foto zou een oplossing zijn.


                      (Tekst wat aangepast om de bedoeling wat duidelijker te maken)
                      Last edited by vinstermik; 31 juli 2010, 13:07.

                      Comment


                      • #26
                        Re: te druk op "SC macro en close-up"

                        Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                        Niet meer reageren in het topic en de ts uw mening geven via pm.
                        spijtig ,ik trek hier weer aan het kortste eind hé ,voor mijn part sluit dit topic maar af ,ik had nochtans goede bedoeling hoor en weet dat ik de mening van vele anderen deel , het is zeker niet de bedoeling hier een soort oorlog in te voeren ,ik had alleen maar een vraag ,die blijkbaar niet goed wordt begrepen ,
                        mijn vraag is gesteld en nu weet ik genoeg ,
                        Dank aan degene die mij hier gesteund hebben,sorry als ik hier iemand zou mee hebben gekwetst ,

                        Comment


                        • #27
                          Re: te druk op "SC macro en close-up"

                          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                          spijtig ,ik trek hier weer aan het kortste eind hé ,voor mijn part sluit dit topic maar af ,ik had nochtans goede bedoeling hoor en weet dat ik de mening van vele anderen deel , het is zeker niet de bedoeling hier een soort oorlog in te voeren ,ik had alleen maar een vraag ,die blijkbaar niet goed wordt begrepen ,
                          mijn vraag is gesteld en nu weet ik genoeg ,
                          Dank aan degene die mij hier gesteund hebben,sorry als ik hier iemand zou mee hebben gekwetst ,
                          Niets van aantrekken, Bopatje. Het is hier Chit Chat. En ik vond jouw idee nog niet zo slecht. Ik zou zelfs verder willen gaan.

                          BD barst uit zijn voegen, vooral Macro momenteel en is nu eenmaal moeilijk zo te leiden dat iedereen tevreden is. En al wie niet akkoord is met de werking van BD, blijft hier weg of betaalt geen lidgeld.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #28
                            Re: te druk op "SC macro en close-up"

                            nvt (meer)
                            Last edited by vinstermik; 31 juli 2010, 13:05.

                            Comment


                            • #29
                              Re: te druk op "SC macro en close-up"

                              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                              spijtig ,ik trek hier weer aan het kortste eind hé ,voor mijn part sluit dit topic maar af ,ik had nochtans goede bedoeling hoor en weet dat ik de mening van vele anderen deel , het is zeker niet de bedoeling hier een soort oorlog in te voeren ,ik had alleen maar een vraag ,die blijkbaar niet goed wordt begrepen ,
                              mijn vraag is gesteld en nu weet ik genoeg ,
                              Dank aan degene die mij hier gesteund hebben,sorry als ik hier iemand zou mee hebben gekwetst ,
                              He Bobatje, zo rap geef je toch niet op ?
                              En voor uw mening die trouwens goed en goedbedoeld is hoef je u niet te schamen, veel minder u verontschuldigen.
                              Nu val ik u aan : je bent te braaf !
                              Het probleem is dat men in dit forum dikwijls meer op mensen reageert dan op de inhoud van een topic, of die inhoud nu een foto of een tekst is, jammer !
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment


                              • #30
                                Re: te druk op "SC macro en close-up"

                                Neen, Jij trekt niet aan het kortste eind, jij slaat de nagel op de kop.
                                Ik ben het helemaal met jouw mening eens en ik vind jouw voorstel de moeite waard om door het bestuur overwogen te worden. Ik hoop dat zij deze discussie volgen.
                                Persoonlijk vind ik dat er weingi macro's in den HOF terecht komen. Dan vraag ik mij af of daar echt zo weing goede fotografen zijn.
                                Nochthans is het een heel druk bezocht forum.
                                Laat de moed niet zakken Bopatje.

                                groetjes

                                moniq
                                groetjes, moniq (BD1321BE)

                                A picture paints a thousand words

                                Comment

                                Working...
                                X