Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te druk op "SC macro en close-up"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: te druk op "SC macro en close-up"

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Als je de seizoenen bekijkt zoals ze over het kalenderjaar verdeeld zijn, dan heb je één stuk winter aan 't begin van 't jaar en het andere stuk op het eind. Vandaar die vreemde grafiek.
    Het onbegrijpelijke zit voor mij in die algemene knik aan 't begin van de herfst (vertikale waarde voor alle SC's nagenoeg nul).
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
      Het onbegrijpelijke zit voor mij in die algemene knik aan 't begin van de herfst (vertikale waarde voor alle SC's nagenoeg nul).
      Jij bent misschien in de herfst van je leven, maar wij hebben dit jaar nog geen herfst gehad hoor!
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
        Bedankt voor die info! Toch interessant om te weten hoor.
        Ben ik het mee eens.

Ik zou daarentegen nooit de indeling "Beginnershoek" weg doen.
        Inderdaad: nooit doen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Jij bent misschien in de herfst van je leven, maar wij hebben dit jaar nog geen herfst gehad hoor!
          Oke, dus geen prognoses (uit cijfers van vorige jaren). Maar zelfs dan vind ik de dalende tendenzen (tussen lente en zomer) toch in tegenspraak met een topic als dit, waarin precies sprake is van toenemende drukte op SC macro.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oke, dus geen prognoses (uit cijfers van vorige jaren). Maar zelfs dan vind ik de dalende tendenzen (tussen lente en zomer) toch in tegenspraak met een topic als dit, waarin precies sprake is van toenemende drukte op SC macro.
            Vorig jaar heb ik 100 dagen deze site gescand, dit jaar probeer ik het 365 dagen vol te houden.

Macro & Close-up spant in lente en zomer duidelijk de kroon. Niet vergeten dat we nog één maand meteorologische zomer tegoed hebben.

Over een half uurtje is er weer een week voorbij en voeg ik die topics bij in de hoofdmappen. Ik zal straks een nieuwe versie eronder zetten, dan gaat het je misschien dagen.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Die dalende lijn in de grafiek is er enkel omdat de zomer nog niet ten einde is en de herfst nog moet beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Ik denk dat we veel beter terug kunnen gaan naar hoe het was. Sterker nog, ik denk dat we nog beter -net als op veruit de meeste andere fotofora- die maximum van 3 foto's ook ook beter achterwege kunnen laten. Kunnen die personen die graag hun geheugenkaartje legen online al hun "toppers" in één topic kwijt. Scheel een héle boel nieuwe topics...

Een systeem van max. 1 topic per persoon per week (zonder een max. aantal foto's per keer, of i.i.g een groter aantal, 10 foto's ofzo) lijkt me dan wél weer een goed idee Verder zou ik dan ook het onderscheid tussen "fotobeoordeling" en "Showcase" laten vervallen, lijkt me dan niet meer nodig/ zinvol....
                Ik volg 100%
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  heeeee... hebben we die discussie weer Komt me bekend voor....

Ik denk dat we veel beter terug kunnen gaan naar hoe het was. Sterker nog, ik denk dat we nog beter -net als op veruit de meeste andere fotofora- die maximum van 3 foto's ook ook beter achterwege kunnen laten. Kunnen die personen die graag hun geheugenkaartje legen online al hun "toppers" in één topic kwijt. Scheel een héle boel nieuwe topics...

Een systeem van max. 1 topic per persoon per week (zonder een max. aantal foto's per keer, of i.i.g een groter aantal, 10 foto's ofzo) lijkt me dan wél weer een goed idee Verder zou ik dan ook het onderscheid tussen "fotobeoordeling" en "Showcase" laten vervallen, lijkt me dan niet meer nodig/ zinvol....

my 2 cents..
                  hier kan ik mij toch ook mee verzoenen ,dit lijkt mij toch ook en sterk idee

Comment

Voor de duidelijkheid heb ik de grafiek "Seizoenen" (hierboven) aangepast: subforums gesorteerd en een betere achtergrond gezocht.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik heb gehoord dat de verkoop van macro-objectieven sterk toegenomen is de laatste paar maanden, ik heb er wel geen statistiek van maar misschien gaan we dat effect ook nog wel merken in andere seizoenen
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                        Elk subforum heeft wss wel zijn vastere posterskliek en ik heb soms de indruk dat men door den duur niet kritisch meer durft te zijn tegenover diegenen die ze al een poosje 'kennen'. Elke beoordeling is natuurlijk subjectief, maar ik probeer zelf het icoontje enkel te gebruiken in uitzonderlijke gevallen.Grtz,
                        K.
                        Heb in het verleden mijn fotografie moeten staken omwille van ongeval met hoge kostenrekening die me verplicht heeft al mijn materiaal te verkopen. Heb dus enkele jaren niet actief bezig geweest met fotografie, sinds vorig jaar ben ik dus "opnieuw" begonnen zeg maar en blijkbaar moet je toch in dit groepje thuishoren om toch nog enig comment te krijgen op je foto, ik zie mezelf niet als een echte newbie, al wil dat niet zeggen dat ik niets meer te leren heb ivm fotografie, bijlange niet.
                        Anderen stellen dan weer dat als je ook comments geeft op anderen hun fotos je dan ook comments krijgt ? Klopt niet echt dus, blijkbaar zijn het alleen de "gevestigde waarden" die elkaars fotos de hemel in prijzen ten koste van de "newbies" die hopeloos hun fotos zien zakken....
                        Ik heb een 4 of 5-tal fotos geplaatst, waarvan op 1 zelfs geen enkele reactie op gekomen is terwijl identieke fotos door anderen als "niet traditioneel" en "mooi" enz.. beoordeeld werden, als ik mijn geplaatste foto's optel dan kom ik aan een gemiddelde van 1 reactie...

mvg,

mvg,
                        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                          ....
                          Ik heb een 4 of 5-tal fotos geplaatst, waarvan op 1 zelfs geen enkele reactie op gekomen is terwijl identieke fotos door anderen als "niet traditioneel" en "mooi" enz.. beoordeeld werden, als ik mijn geplaatste foto's optel dan kom ik aan een gemiddelde van 1 reactie...
                          zoek het eens in het precenteren.
                          opname centreren en een MAX van 1024.
                          misschien help dat..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            zoek het eens in het precenteren.
                            opname centreren en een MAX van 1024.
                            misschien help dat..?
                            grt,bouk.
                            Dat zal waarschijnlijk de reden zijn Bouk, dat ik daar zelf niet aan gedacht had !
                            Nu ga je beweren dat ik weining comments krijg niet omwille van de kwaliteit of onderwerp van de foto, waar het volgens mij in een beoordeling om gaat, maar omwille van de volgens jouw "mindere presentatie" maw centreren en 1024 MAX zijn toch geen vereiste om comment te krijgen of wel ?
                            Das bijna hetzelfde als zeggen dat jij geen comment wil geven aan iemand omdat jij het kadertje rond zijn foto niet leuk vind...

mvg,
                            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                              .....
                              Nu ga je beweren dat ik weining comments krijg niet omwille van de kwaliteit of onderwerp van de foto, waar het volgens mij in een beoordeling om gaat, maar omwille van de volgens jouw "mindere presentatie" maw centreren en 1024 MAX zijn toch geen vereiste om comment te krijgen of wel ?
                              het gaat hier over Showcase.
                              in Beoordeling of Beginners gelden andere regels (voor mij dan hè).
                              en een opname van 1024 in het midden van het scherm, doet het nou eenmaal beter dan een 800 tegen het kader aangedrukt.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                het gaat hier over Showcase.
                                in Beoordeling of Beginners gelden andere regels (voor mij dan hè).
                                en een opname van 1024 in het midden van het scherm, doet het nou eenmaal beter dan een 800 tegen het kader aangedrukt.
                                grt,bouk.
                                Ja daar zeg je het dan, voor jou, ik zou mij dus moeten schikken naar ieders eigen mening en eigen gemaakte regels waar een foto moet aan voldoen om dus een comment te krijgen... ...van vrije expressie gesproken...
                                Trouwens met je antwoord bewijs je net naast de zaak te praten waar het echt over gaat, dus zal ik maar zelf antwoord geven in jouw plaats; centreren en 1024 max zijn GEEN VEREISTE om te posten, noch in Showcase of eender welk ander foto onderdeel... eignelijk ironisch genoeg zijn er hier die zelfs hun foto hebben verkleind omdat volgens de mening van iemand het moeilijk was om te beoordelen omdat men moest scrollen... zo zie je, je kan nooit voor iedereen goed doen... I rest my case...

Toch bedankt om jouw eigen aparte visie met mij te willen delen...

mvg,

Comment

Working...
                                X